Chichot atomów podczas propagacji światła przez materię.

Łukasz Smoliński

https://www.researchgate.net/publication/356360685_Why_glass_slows_down_light_phase_velocity_without_slowing_the_propagation_speed_of_its_photons_which_are_travelling_at_constant_speed_c_inside_the_glass

Natrafiłem na taki coś i mam kilka pytań, bo nie umiem sobie tego dobrze przetłumaczyć:

"A minimum giggling in the atom's field is of course present by the passing of the photon"

Co tu autor miał na myśli, atom według niego robi spowolnienie czy nie?

Potem jest takie wyjaśnieni:

"We came to the
conclusion that in vacuum interstellar “empty” space where there is practically no stable matter present
their manifold of the photon is simply a circular 2D loop like the case of a vortex ring or smoke ring with
its wavelength being equal to the perimeter of the ring. However, when passing through a dense matter
field like glass which is filled with electromagnetic flux energy it pushes forward the flux as it moves
creating a spherical 3D halo around it as it cuts through the matter field of the glass."

No i w próżni traktują foton jako 2d a w materii 3d ? Ma to uzasadnienie?

No i potem:

"Thus, now from 2D
5
it becomes a 3D confined field particle thus as other researchers suggest is not a massless particle anymore and becomes something different called polariton [5] which has mass and therefore would slow down its group velocity lower than c."

W materii foton dostaje masę ? Dziwne to spojrzenie. Nie można po prostu powiedzieć, że atomy spowalniają prędkość? Dobrze, że je odżucili.

"On the other hand however although the photon very little interacts with the individual atoms on its path, it interacts quite strongly with the total matter field of the glass as shown in fig.3"

Czy to nie jest tak, że pole materii to część atomu? W atomie tego pola nie ma ?

Interakcja fotonu z polem EM atomów powoduje spowolnienie?

Dobrze sobie to przetłumaczyłem?

heby

On 13/01/2022 11:51, Łukasz Smoliński wrote:
> Nie można po prostu powiedzieć, że atomy spowalniają prędkość?

https://youtu.be/CUjt36SD3h8?t=544

To skomplikowane. W ogóle patrzenie na fotony, jak na małe kulkim, nie
ma sensu. Nic tam nie spowolnia "fotonów" bo trudno mówić o pojedynczych
fotonach skoro są zanurzone w polu EM materii, to jest prędkośc
wynikająca z oddziaływań i superpozycji ogromnej ilości czynników.
Troche jak dyskutowanie gdzie w morzu jest szklanka wody, którą wylałeś
w umywalce.

maluw...@gmail.com

On Thursday, 13 January 2022 at 13:04:22 UTC+1, heby wrote:
> [...]
> fotonach skoro są zanurzone w polu EM materii, to jest prędkośc
> wynikająca z oddziaływań i superpozycji ogromnej ilości czynników.

I są święcie przekonane, że zapierdalają po prostych.
Howgh!

Simpler

Dobrze kombinują, bo tak faktycznie jest: fale zawsze biegną z prędkością c.

W medium, jak szkło, czy woda, lecą zygzakiem, dlatego propagacja maleje.

Motyw z QM improwizuje tu: serię absorpcji i reemisji - z opóźnieniem, co jest błędne, niestety.

Dowód jest prosty, bo to już pokazywałem, w ramach ruchomego medium:

- składamy to tradycyjnie:
c/n' = [c/n + v] / [1 + v/nc]

z tego łatwo wyliczyć - wsp. refrakcji ruchomego medium:
n'(v) = [1 + v/c / n] / [1/n + v/c]

ale to jest przecież znana transformacja kątów dla:
1/n = cosf, to jest ten zygzak - z kątem f

cosf' = 1/n' = (cosf + v/c) / (1 + v/c cosf)

Podczas jazdy kąty się zmniejszają (lub zwiększają - jazda do tyłu) - zygzak się prostuje.