Czy ktoś się zajmuje w Polsce fizyką plazmy i potrafi powtórzyc eksperymenty z YouYube kanału plasma ?

28 Aufrufe
Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

a a

ungelesen,
30.01.2023, 07:44:5730.01.23
an
Chcę powtórzyc na żywo wszystkie eksperymenty z plażmą w polu magnetycznym z YouYube

Czyli potrzebna jest jakaś szkoła, centrum nauki, parki technologiczny,
kilka osób, finansowanie i robić projekt za projektem
i prezentować dla grupy zainteresownych na zywo, na telewizorach dużym ekranie, potem dyskusja i następny eksperyment i taki kanał spotkań na żywo, bo na YouTube wszystko jest 1-osobowe, czyli pojedynczy Zenek pokazuje trico i gada i koniec filmiku.

Czy te filmiki z YouTube można puszczac w sali dla studentow, publiki, czy trzeba uzyskać zgody, płacic kasę ( niekomercyjnie - do nauki , eksperymentowania jeno) ?

a a

ungelesen,
30.01.2023, 07:45:2130.01.23
an

bartekltg

ungelesen,
31.01.2023, 09:21:1331.01.23
an
poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 13:44:57 UTC+1 mant...@gmail.com napisał(a):
> Chcę powtórzyc na żywo wszystkie eksperymenty z plażmą w polu magnetycznym z YouYube

To do dzieła.

> Czyli potrzebna jest jakaś szkoła, centrum nauki, parki technologiczny,
> kilka osób, finansowanie i robić projekt za projektem

Nie, nie jest potrzebny.
Patrząc na filmiki, ktore podałeś post dalej, potrzebujesz budzetu rzedu 500zł
(choć radzibym do tej lampy próżniowej pozyczyć pompę... albo zacznij od kupienia gotowej
dużej lampy próżniowej). Nawet lutować nie musisz, gotowce (wraz z transformatorem "z TV")
można zamowic https://www.amazon.com/ZVS-Driver/s?k=ZVS+Driver

> i prezentować dla grupy zainteresownych na zywo, na telewizorach dużym ekranie, potem

To na żywo czy na TV? Bo z TV, nawet, jeśli jest to na zżywo, to wrażenia takie same jak z nagrania.

> dyskusja i następny eksperyment i taki kanał spotkań na żywo, bo na YouTube wszystko
> jest 1-osobowe, czyli pojedynczy Zenek pokazuje trico i gada i koniec filmiku.

Zrób serię pokazów, z dobrym mrytorycznym omowieniem, i mając to na podkładkę
możesz próbować wejść na pokazy do szkoły. Ale nie wiem, jaka z tego korzyść.

> Czy te filmiki z YouTube można puszczac w sali dla studentow, publiki, czy trzeba
> uzyskać zgody, płacic kasę ( niekomercyjnie - do nauki , eksperymentowania jeno) ?

https://www.youtube.com/static?template=terms
You are not allowed to:
9. use the Service to view or listen to Content other than for personal, non-commercial use (for example, you may not publicly screen videos or stream music from the Service)

ale
https://libguides.uta.edu/copyright/media
https://smartcopying.edu.au/using-youtube/

W Polsce masz odpowiedniki tego (np. dlatego w szkole mogłeś dostawać
kserówki z ksiażek), ale po szczegoly musisz googlać.
Istotną częścią jest "niekomercyjnie"

bartekltg

a a

ungelesen,
31.01.2023, 10:06:2531.01.23
an
Dzięki, dzięki
widzę już kolejnego wolontariusza do projektu ;)

To będzie oczywiście niekomercyjne, bo ja na tym zbankrutuję, ale nauka i wiedza ma swoją cenę.

NASA i Japonia mają całe ściany z telewizorów, jak w telewizji, do pokazów.

Sam pokaz będzie na stoliku i wizualnie niewielki, ale to samo na ekranie będzie w dużym formacie.

Poza tym pokaz będzie na żywo i wspierał interakcje, czyli rozmowe, pytania na żywo (jeżeli ktoś wykaże zainteresowanie)

Chcę to polaczyć z obserwacją plam slonecznych i te będą już z internetu, bo teleskopy zachmurzone w Europie
(Obserwatorium Belgijskie ma 10 dni zachmurzenia na 2 tygodnie)

Bo ostatecznym celem jest zbudowanie funkcjonalnego modelu plamy słonecznej na ziemi z wykorzystaniem 100 palników plazmowych w silnym polu magnetycznym na ziemi .

Zainteresowanie w środowisku astro jest bardzo duże, już 1000 przeczytało i do miliona dojadę pod koniec miesiąca, ale najwazniejsze sa te pokazy na żywo, bo już nie ma zarazy.

Może Cetrum Nauki Kopernik organizowało takie pokazy + ściana video

Obraz z pokazu na żywo można zoomować i pokazywac szczegóły, których się nie zobaczy z odległości 2-3 metrów, gdy tłum otoczy elsperymentatora.

Spotkalem tego czlowieka, jeżdżącego z teleskopem w samochodzie i on robi prelekcje nt. astronomii w salach, obraz na ścianie a potem pytania a na koniec obserwacje nieba wieczorem, gdy jest pogoda.

YouYube powinien organizować pokazy komercyjne w kinach, taki kanal telewizyjny popular-science
z obecnością prezenterów z kanalu lub współpracowników.

Niestety YouYube nie poszedł w interakcyjne media i miliony Zenkow oglądają i nic z tego nie wynika.

A duży ekran to jest to, kilka sal i filmy z Youtube caly dzień i kanaly tematyczne, nauka, muzyka ...

Tyle lat i YouTube ciągle na tym samym poziomie.
Właściciele się zmieniaja a pomysłów brak

a a

ungelesen,
31.01.2023, 11:15:4031.01.23
an
To znalazłem

ulepszona kuchenka mikrofalowa do eksperymentów z plazmą

Wywiercił dziurę wiertarka z tyłu w metalowej obudowie i wstawił telefon i wszystko nagrywa bez siatki metalowej z przodu

https://youtu.be/l0u8Vtf2GoQ

A na koniec pokazal, dlaczego nie należy gotować jajka w kuchence mikrofalowej, bo plazma nigdy nie zniknie ze ścianek.

Ok, kuchenka jest ok, dla eksperymentów z plazmą, ale trzeba wywiercić otwor z tyłu w metalowej blasze i przykleić smartfona obiektywem do otworu, do rejestracji i można od razu wysylać ob raz na duży telewizor po wifi.

Koszt kuchenki to nie majątek.
Nie wiem czy się spali po tych eksperymentach i jak szybko, ale najwazniejsza jest pozyskana wiedza i satysfakcja.

Gdy okrążam kuchenkę czujnikiem mikrofal to świeci przez szybę

Czy mikrofale nie są szkodliwe dla smartfona, gdy przyklejony do dziury w obudowie i siatka nie ekranuje ?
-----

The microwave plasma mystery
NileRed
4.84M subscribers
3,724,956 views 14 Aug 2019
Sometime last year, I got really interested in microwave plasma, which can be made from a lot of things like lit matches, aluminum foil or just some grapes. However, when I went searching for more info about it, I really couldn't find much of anything. There was also no explanation as to why it was yellow every time, regardless of what it was made from.

So, I decided to investigate this a little bit and try to get to the bottom of it.

Grape plasma paper: https://www.pnas.org/content/116/10/4...

Video references:
• Applied Science (Ben): https://www.youtube.com/user/bkraz333
• Applied science video on making potassium glass: https://youtu.be/y02AXdec1sE
• RUPhys2012: https://www.youtube.com/watch?v=lhpnd...
• Steve Mould: https://youtu.be/8bXhsUs-ohw
• Stupideaproductions: https://youtu.be/G7lfzA7WzVI
• Veritasium (new grape video): https://youtu.be/wCrtk-pyP0I
• Veritasium (old grape video): https://youtu.be/RwTjsRt0Fzo
• Walter Mitty: https://www.youtube.com/watch?v=Lys1p...

Nile talks about lab safety: https://youtu.be/ftACSEJ6DZA

• NileRed Store: https://nilered.tv/store

• Patreon: https://www.patreon.com/nilered

• NileRed Newsletter: https://nile.red/home#newsletter

• Discord: https://nilered.tv/discord
• Facebook: https://www.facebook.com/NileRed2
• Instagram: https://www.instagram.com/nile.red
• Snapchat: https://nilered.tv/snapchat
• TikTok: https://www.tiktok.com/@nilered
• Twitter: https://twitter.com/NileRed2

Music in credits (Walker by SORRYSINES): https://soundcloud.com/sorrysines/walker

6,171 Comments
a a
Add a comment…
Sporkyz
Pinned by NileRed
Sporkyz
3 years ago
Man, if there's one thing I've learned during this video (other than the science), it's that Nile really cares about the quality of the video above all else.
16K

Ghost

ungelesen,
31.01.2023, 11:19:4331.01.23
an
W dniu 30.01.2023 o 13:44, a a pisze:
> Chcę

btw ja tez chcialbym sie upewnic, ty jestestes ten usenetowy expierd
sprzed kilkunastu lat?

bartekltg

ungelesen,
31.01.2023, 15:05:1031.01.23
an
wtorek, 31 stycznia 2023 o 16:06:25 UTC+1 mant...@gmail.com napisał(a):
> [...]

> Bo ostatecznym celem jest zbudowanie funkcjonalnego modelu plamy słonecznej na ziemi z wykorzystaniem 100 palników plazmowych w silnym polu magnetycznym na ziemi .

To są zupełnie inne cele. Robienie prostych pokazów popularnonaukowych w CNK, a badanie plazmy.

> Zainteresowanie w środowisku astro jest bardzo duże, już 1000 przeczytało i do miliona dojadę pod koniec
> miesiąca, ale najwazniejsze sa te pokazy na żywo, bo już nie ma zarazy.

Hamulec włącz i od poczatku. Co i gdzie przeczytała 1000 osób?

> Może Cetrum Nauki Kopernik organizowało takie pokazy + ściana video

O tym mowilem, żbyś zrobił pokaz na yt jako podkładkę. Z samym programem
pokazów może być cięzko. Mają sporo swoich 'animatorów'.

> YouYube powinien organizować pokazy komercyjne w kinach, taki kanal telewizyjny popular-science
> z obecnością prezenterów z kanalu lub współpracowników.

i sprzedawać to na kasetach VHS

> Niestety YouYube nie poszedł w interakcyjne media i miliony Zenkow oglądają i nic z tego nie wynika.

A co miałoby wynikać z oglądania pop-sci.
Ja bym powiedział, że pop-sci na yt jest dosć mocno obsadzone z porządną treścią
(w przeciewieństwie np do tiktoka, gdzie clickbait i pierdoły przeważają)

> A duży ekran to jest to, kilka sal i filmy z Youtube caly dzień i kanaly tematyczne, nauka, muzyka ...

Masz dziwne wyobrażenie o tym, jak się ogląda YT. Nikt nie pojdzie do kina ogladać Nile'a
robiącego super śmierdzącą próbówkę, jeśli może oglądać tego do kina, skoro może to sobie
wygodnie obejrzeć w domu. Na kanapie, dłubiac w uchu albo przy
stole jedzac kolację, moze w wammie na komorce.

Pamietaj, ze domowe ekrany są gdzieś pomiedzy fullHD a 4k, filmy popsci rzadko
sa powyzej fullHD, a kąt widzenia ekranu jest rzędu tego, co możesz miec w domu,
nie ma żadnych korzyści z kina, a nie możesz zapauzować przy przewinać.

> Tyle lat i YouTube ciągle na tym samym poziomie.
> Właściciele się zmieniaja a pomysłów brak

No, takich pomysłow jak "puszczajmy średnio popularne filmiki w kinie" to rzeczywiscie
nie mają.

> ulepszona kuchenka mikrofalowa do eksperymentów z plazmą

> Wywiercił dziurę wiertarka z tyłu w metalowej obudowie i wstawił telefon i wszystko nagrywa bez siatki metalowej z przodu

> https://youtu.be/l0u8Vtf2GoQ

Pisaliśmy ci o mikrofalówce i słoiku jakis czas temu.

>Czy mikrofale nie są szkodliwe dla smartfona, gdy przyklejony do dziury w obudowie i siatka nie ekranuje ?

od ~ 6:30

Przy tak małej dziurze w porównaiu do długości fali masz głownie wystająca falę ewanescentną,
a ona bardzo szybko zanika. Jakiś mały układ optyczny, ktory umożliwia odsunięcie by nie zaszkodził,
ale jak widać i tyle wystarczyło.

pzdr
bartekltg

a a

ungelesen,
31.01.2023, 18:49:3731.01.23
an
---Pisaliśmy ci o mikrofalówce i słoiku jakis czas temu.

Ok., ale wtedy nie znalem tego Zenka od przewierconej kuchenki.
Jest to rewelacja.

Mam stare kuchenki, moge wszystkie przewiercić.

Co robi ten słoik i po co , na co

a jak będzie rura szklana i nadmuch , a co jak magnes neodymowy ?

Co szybko spierdzieli kuchenkę ?

czas pracy, przegrzanie ?
czy trza zawsze dodatkowo wstawić kiełbaskę ?
0 neue Nachrichten