temperatura wrzenia wody

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED

Witam Szanownych Grupowiczów
Mam na imię Arek l. 43

Poszukuję tabeli wrzenia wody w zależności od ciśnienia zarówno niższego jak
i wyższego od atmosferycznego. Gdyby ktoś podesłał stosowny link

Arkadiusz Niechciałkowski
Kielce

Filip Ozimek

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED wrote:
> Witam Szanownych Grupowiczów
> Mam na imię Arek l. 43
>
> Poszukuję tabeli wrzenia wody w zależności od ciśnienia zarówno niższego jak
> i wyższego od atmosferycznego. Gdyby ktoś podesłał stosowny link

Wejdź na tę stronę:

http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/index.html#wrzenie

tam masz kalkulator ciśnienie/wrzenie (w Java!). Wyznacz sobie
trzy-cztery punkty i dopasuj jakąś funkcję. :-)

--
Filip.--------------------------------------------------------------
| Natura jest w rzeczywistosci o wiele bardziej skomplikowana niz |

Filip Ozimek

> [...]
>
> Poszukuję tabeli wrzenia wody w zależności od ciśnienia zarówno niższego jak
> i wyższego od atmosferycznego. Gdyby ktoś podesłał stosowny link

Po wpisaniu w google "temperatura wrzenia wody" trzeci link od góry:

http://fizyk.ifpk.pk.edu.pl/dydaktyka/tab/TWrzWody.htm

Polecam google, czasem można znaleźć szukanych danych.

Artur Poźniak

> Wejdź na tę stronę:
>
> http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/index.html#wrzenie
>
> tam masz kalkulator ciśnienie/wrzenie (w Java!). Wyznacz sobie trzy-cztery
> punkty i dopasuj jakąś funkcję. :-)

nie łatwiej znaleźć gotową "rybkę" :-)

pozdrawiam
Art.

halley

Brat Szymona?

--
halley

Filip Ozimek

halley wrote:
> Brat Szymona?

Kto? Ja?

ares

"Filip Ozimek" <fi...@mielonka.polbox.pl> wrote in message

> Po wpisaniu w google "temperatura wrzenia wody" trzeci link od góry:
>
> http://fizyk.ifpk.pk.edu.pl/dydaktyka/tab/TWrzWody.htm

Ta tabelka to nie jest najlepiej opisana. Rozumiem ze pierwsza linia
to cisnienie, kolejne kolumny (bez pierwszej) to temperatura wody.
Co oznaczaja liczby w pierwszej kolumnie (0, 1, 2, 3, ...)?

AreS

Użytkownik "Filip Ozimek" <fi...@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości

> Po wpisaniu w google "temperatura wrzenia wody" trzeci link od góry:
>
> http://fizyk.ifpk.pk.edu.pl/dydaktyka/tab/TWrzWody.htm
>
> Polecam google, czasem można znaleźć szukanych danych.

Dziękuję, tam oczywiście byłem. Tabela dokładna tylko zakres ciśnień bardzo
wąski. Chodzi mi o temperatury wrzenia wody w warunkach znacznie bardziej
odległych od ciśnienia atmosferycznego.

Prośbę ponawiam.
Arkadiusz Niechciałkowski

A.L.

On Mon, 12 Sep 2005 18:46:31 +0200, "PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY
ORTOMED" <ort...@neostrada.pl> wrote:

>Witam Szanownych Grupowiczów
>Mam na imię Arek l. 43
>
>Poszukuję tabeli wrzenia wody w zależności od ciśnienia zarówno niższego jak
>i wyższego od atmosferycznego. Gdyby ktoś podesłał stosowny link

Dla wysokosci miedzy 0 a 10 km jest tutaj:

http://www.biggreenegg.com/boilingPoint.htm#elevation

A.L.

Wojciech Szczepankiewicz

Użytkownik "PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED" <ort...@neostrada.pl>
napisał w wiadomości news:dg77j7$erc$1...@nemesis.news.tpi.pl...
Spróbuj nomogramu, choć nie musi być on dokładny:
http://www.pirika.com/chem/PolymerE/monoBP.htm
Wojtek

Filip Ozimek

ares wrote:

> Ta tabelka to nie jest najlepiej opisana. Rozumiem ze pierwsza linia
> to cisnienie, kolejne kolumny (bez pierwszej) to temperatura wody.
> Co oznaczaja liczby w pierwszej kolumnie (0, 1, 2, 3, ...)?

Jak potrzebujesz temperatury dla 977 hPa to bierzesz wartosc na
przecieciu "970" i "7". Będzie to 99,01 st. C.

Filip Ozimek

> [...]

> wąski. Chodzi mi o temperatury wrzenia wody w warunkach znacznie bardziej

Możesz sobie ekstrapolować jeśli będzie to jakaś sensowna zależność.

Wlodzimierz

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED <ort...@neostrada.pl> napisał(a):

> [...]
jak
> i wyższego od atmosferycznego. Gdyby ktoś podesłał stosowny link

Tu jest kalkulator do wyznaczania nie tylko temperatury wrzenia wody:
http://www.spiraxsarco.com/esc/default.asp?redirect=SSW_Properties.aspx

Pozdrawiam WM

Piotr Kołątaj

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED wrote:

pv=nRT, zakladajac, ze mamy 1 mol substancji, a R to stala...wiec mozemy
rownie dobrze zapisac (dla naszych potrzeb):

pv=T - tak wiec stad wyliczamy wyimaginowana zmienna v- podstawiajac
jako T- temperature wrzenia wody w cisnieniu 1022 hPa czyli odczyta
sobie pan z tamtej tabelki :) do tego dodaje Pan 273 aby otrzymac
temperature w stopniach Kelwina. Pod p- podstawia Pan 1022 hPa. Majac
juz v i kozystajac z tego, ze wszystko dzieje sie liniowo kozysta pan z
prostej zaleznosci:

p*const=T i oblicza Pan wszystko co potrzeba.

Nenkam

A difference between intelligence and stupidity is that intelligence has
its limits...

Message has been deleted

Wojciech Szczepankiewicz

Użytkownik "Wlodzimierz " <ciekaw1...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> jak
> >
> Tu jest kalkulator do wyznaczania nie tylko temperatury wrzenia wody:
> http://www.spiraxsarco.com/esc/default.asp?redirect=SSW_Properties.aspx
>
> Pozdrawiam WM

Sorry, ale ten kalkulator nie zawiera pozwala obliczyć temperatury wrzenia
wody w zależności od ciśnienia.
Chyba, że czegoś nie dostrzegłem?
Wojtek

Wlodzimierz

Wojciech Szczepankiewicz <wojte...@tlen.pl> napisał(a):
> Sorry, ale ten kalkulator nie zawiera pozwala obliczyć temperatury wrzenia
> wody w zależności od ciśnienia.
> Chyba, że czegoś nie dostrzegłem?

Z tej strony interesuje nas tylko temperatura wrzenia odpowiadająca danemu
ciśnieniu ,
a pozostałe wielkości mogą być dowolne.
Dlatego w rubryce 'temperature' proszę w 'enter value' wpisać cokolwiek.

Jeżeli potrzeba więcej wyników, należy zaznaczyć 'table'

Wlodzimierz

Wlodzimierz <ciekaw1...@gazeta.pl> napisał(a):

> Jeżeli potrzeba więcej wyników, należy zaznaczyć 'table'

Jest nawet na innej stronie bezposrednia mozliwosć obliczania:
> [...]

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED

> Tu jest kalkulator do wyznaczania nie tylko temperatury wrzenia wody:

Słuchajcie nie idzie mi z kalkulatorem, jakiś ułomny jestem.
W "Fizyce" Marty Skorko podana jest prężność pary dla wody w temp. 0C - 4,6
mmHg, 20C - 17,54 mmHg, 100C -760 mmHg i 300 C ok 85 atm.
Czy ktoś ma więcej danych?

Arkadiusz Niechciałkowski

Wlodzimierz

Z kalkulatora wyciąłem wynki (cisnienie absolutne):

P [bar] t [C]
5.00000 151.866
10.0000 179.916
15.0000 198.327
20.0000 212.417
25.0000 223.989
30.0000 233.892
35.0000 242.595
40.0000 250.392
45.0000 257.474
50.0000 263.977
55.0000 270.001
60.0000 275.621
65.0000 280.893
70.0000 285.864
75.0000 290.570
80.0000 295.042
85.0000 299.305
90.0000 303.379
95.0000 307.282
100.000 311.031

P [bar] t [C]
0.200000 60.0735
0.400000 75.8772
0.600000 85.9492
0.800000 93.5106
1.00000 99.6324
1.20000 104.811
1.40000 109.320
1.60000 113.327
1.80000 116.941
2.00000 120.241
2.20000 123.281
2.40000 126.103
2.60000 128.740
2.80000 131.217
3.00000 133.555
3.20000 135.770
3.40000 137.875
3.60000 139.883
3.80000 141.803
4.00000 143.643

Ostatni zestaw otrzymałem tak:

Steam Tables > Saturated Water > Table

From 0.2 To 5 Step of 0.2 Calculate

jednostki > bar absolute

Powodzenia WM

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED

Dziękuję za wyniki.
Arkadiusz Niechciałkowski

ps z kalkulatorem nadal porażka
Ściślej mówiąc to w ogóle nie mogę się przebić za "Steam tables"
Żadnej reakcji po kliknięciu na w/w pomimo, że podkreślone i na niebiesko
Ale to już nie problem fizyczny, a informatyczny więc NTG
W sumie szkoda, że się nie przebiłem, bo byłem ciekawy czy kalkulator nadal
liczy po przekroczeniu temperatury krytycznej.
Jeszcze raz dziękuję za wyniki.
A. N.

Wlodzimierz

PRYWATNY GABINET ORTOPEDYCZNY ORTOMED <ort...@neostrada.pl> napisał(a):
> Ściślej mówiąc to w ogóle nie mogę się przebić za "Steam tables"

p[bar] t[C]
100.000 311.031
110.000 318.112
120.000 324.709
130.000 330.888
140.000 336.701
150.000 342.192
160.000 347.394
170.000 352.335
180.000 357.038
190.000 361.522
200.000 365.800
210.000 369.881
216.000 372.236

216 bar to maksimum przyjmowane przez kalkulator.

Nie trzeba klikać na Steam Tables, tylko najechać na nie i poczekać,
aż rozwinie się menu kontekstowe i wtedy kliknąć Saturated Water.