Podsumowanie arytmetyki Wladkowej

J.F

Wladku,

krotko podsumowujac, dopoki bedziesz uwazal, ze

a) dzielenie przez "ulamek trzy czwarte" to to samo co "dzielenie
przez 3, a potem potem przez 4"
b) 3/4 i (3/4) to cos innego,
c) odwrotnosc 3/4 to jest 1/12

to debilem jestes i bedziesz.
A dyskusja nie ma sensu - nas nie przekonasz.

J.

maluw...@gmail.com

On Thursday, 21 October 2021 at 11:42:27 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
>
> krotko podsumowujac, dopoki bedziesz uwazal, ze
>
> a) dzielenie przez "ulamek trzy czwarte" to to samo co "dzielenie

A do pomysłów Łobaczewskiego też początkowo
konserwa była sceptycznie nastawiona....

J.F

Watpie.
Raczej po prostu potraktowala jak ciekawostke, bez wiekszego
znaczenia.

Sam przeciez pisales, ze geometria plaszczyzny jest na płaszczyznie, i
tu sie nic nie zmienilo.

J.

maluw...@gmail.com

On Thursday, 21 October 2021 at 12:52:19 UTC+2, J.F wrote:

> Watpie.
> Raczej po prostu potraktowala jak ciekawostke, bez wiekszego
> znaczenia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Geometria_nieeuklidesowa#/media/Plik:Noneuclid.svg

Więc - dopóki będziesz uważał (i wmawiał innym), że te linie na
rysuneczku są proste - to debilem jesteś i będziesz. I twoi guru,
niestety, też.

Krzysztof

Fakt, trudno przekonać debili, którzy nie odróżniają dwóch typów działań:
1. Dzielenia liczby całkowitej przez ułamek.
2. Dzielenia ułamka przez liczbę całkowitą

Chcesz pouczać Władka, to najpierw naucz się sam.
Nie umiecie wykonywać działania nr 2.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 17:38, Krzysztof pisze:

> Fakt, trudno przekonać debili, którzy nie odróżniają dwóch typów działań:
> 1. Dzielenia liczby całkowitej przez ułamek.

Czyli na przykład:
c+v
---=
c+v
---

> 2. Dzielenia ułamka przez liczbę całkowitą

> [...]

Od początku mową o tym pierwszym, a debile liczą uparcie to drugie
i są bardzo dumni z tego wyczynu. Bo "kalkulator", bo "od góry do dołu",
bo "kinematyczny sens", bo "prawa de Morgana", bo odwrotność 3/4 to 1/12
itd.

Robin

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 4:42:27 AM UTC-5, J.F wrote:
> Wladku,
>
> krotko podsumowujac, dopoki bedziesz uwazal, ze
>
> a) dzielenie przez "ulamek trzy czwarte" to to samo co "dzielenie
> przez 3, a potem potem przez 4"

Ty chyba jednak nie czytasz tego, co ja piszę. Mój przykład z tymi dwunastoma jabłkami o tym świadczy.
Znamy wynik nawet bez liczenia, że jest po jednym jabłku na każdym z talerzy ,
ustawionych w trzech rzędach po cztery talerze w rzędzie.
Jeśli ktoś się upiera, że ma być 16 to też go nazwę debilem, bo miarka się pomału przebiera.

Z tych 3/4 to wy robicie ułamek, nie ja. Ja zapisuję ułamek w nawiasach,
(3/4)
czego nie możecie zrozumieć i to jest źródłem epitetów.
Kalkulatora żaden z was nie chce wziąć do ręki i wpisać mu tak jak jest napisane;
12/3/4 =
12/(3/4) =
bo różnica was przeraża a przecież tak się do niego wpisuje liczby do liczenia,
więc liczy od lewej do prawej a jak napotka po drodze nawiasy, to je rozwiązuje i liczy dalej.
Taka jest arytmetyka.

> b) 3/4 i (3/4) to cos innego,

Jeśli nie weźmiesz kalkulatora i nie porównasz wyników, będę mógł spokojnie
nazwać Ciebie i innych, debilem, jeśli nie zauważysz różnicy.

> c) odwrotnosc 3/4 to jest 1/12

Nie dopisałeś, że 3/4 w mianowniku. odwrotnością jego jest;

1/3/4 = 1/12

wpisz to do kalkulatora i nie wymuszaj na nim aby liczył 1/(3/4) = 1,333 = 4/3 bo moje
dzielenie przez 3 i jeszcze raz przez 4 to jeszcze nie ułamek więc;
12/3/4 = 1
a Twoje liczenie i wasze, da wynik;
12/(3/4) = 16
Oba wyliczenia są zgodne z arytmetyką, więc który wynik jest adekwatny do mojego zadania? Jeden, czy szesnaście?
I nie kombinuj, że to nie jest to o czym wy myślicie. Mieliście zadanie do policzenia i
wyszedł wam debilny wynik, 16 a mi wyszedł poprawny 1, no chyba że się z tym nie zgodzisz.
Wtedy przymusisz mnie do wyrażenia swojego zdania na wasz temat.

> to debilem jestes i bedziesz.
> A dyskusja nie ma sensu - nas nie przekonasz.

Też mi się tak zdaje.

> J.

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:22, Wladek pisze:

> Ty chyba jednak nie czytasz tego, co ja piszę.
[...]
Piszesz bez związku z tematem. A tematem jest dzielenie przez ułamek.
360
---=
6
-
5

to dobry przykład. Ile to jest?

Robin

Wladek

Z tym to jeszcze jakoś radzą, choć i w to wątpię, bo jak zapisałem 3/4 w sposób 3/1/4/1 to Ydzio zwrócił mi uwagę,
że te jedynki są niepotrzebne. Nie wie jeszcze, że odwrotnością
3/1 jest 1/3,
a 3/4 to jest 3/1/4/1 = 1/3/1/4 = 1/3/4 = 1/12 i jest to obojętne, czy zapisę to jako 3/4 czy 4/3 Odwrotnością jest 1/12
Dla nich w mianowniku 3/4 musi być ułamkiem, a zasady arytmetyki mówią, że aby wymusić z tych liczb ułamek
to trzeba te liczby ująć w nawiasy i wychodzi im debilny wynik 16 z podziału 12 jabłek na 12 talerzy
Nawet nie pomyśli jeden z drugim i trzecim, że ich wynik nie ma żadnego sensu z tym zadaniem.

Pozdrawiam. Władek.

heby

On 21/10/2021 18:40, Wladek wrote:
> obojętne, czy zapisę to jako 3/4 czy 4/3 Odwrotnością jest 1/12

A co jest odwrotnością 1/12 ?

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:40, Wladek pisze:

> Z tym to jeszcze jakoś radzą, choć i w to wątpię, bo jak zapisałem 3/4 w sposób 3/1/4/1 to Ydzio zwrócił mi uwagę,
> że te jedynki są niepotrzebne.

Bo niczego nie wnoszą. Nie rozumiesz prostego zapisu- po co go
zaciemniasz?

> Nie wie jeszcze, że odwrotnością
> 3/1 jest 1/3,
> a 3/4 to jest 3/1/4/1 = 1/3/1/4 = 1/3/4 = 1/12 i jest to obojętne, czy zapisę to jako 3/4 czy 4/3 Odwrotnością jest 1/12

Odwrotnością 3/4 jest 4/3 lub 1/(3/4). Ilekroć wyjdzie Ci coś innego -
liczysz źle, debilu. Trudno mi uwierzyć, że ktoś może być aż tak głupi.

1/12*3/4<>1

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:43, heby pisze:

> A co jest odwrotnością 1/12 ?

Już pytałem. 12, oczywiście ;) Liczenie odwrotności to nie jest
operacja odwracalna przecież :}

Robin

Robin

> A co jest odwrotnością 1/12 ?

Jeśli 1/12 zapiszemy jako 2/24 to wyjdzie jakiś, kurwa, kosmos ;-)

Robin

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 11:31:10 AM UTC-5, Robin wrote:

> [...]
> Piszesz bez związku z tematem. A tematem jest dzielenie przez ułamek.

To zapiszę to tak;
360/3/1/4/1 = ?
masz już dzielenie przez ułamki, no ale to nie to samo co przez ułamek, ale znaszsię na tym, to wyliczysz.

> 360
> ---=
> 6
> -
> 5
>
> to dobry przykład. Ile to jest?

Policz sam, to nie będziesz musiał wycinać moich odpowiedzi.
Taki masz zapis;

360/6/5 =

Wstaw tylko wynik, Arytmetyka mówi, że od lewa do prawa. Gdzie jest tam miejsce na wpisanie znaku = ?
Ja widzę tylko na końcu wyrażenia.

> Robin

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:49, Wladek pisze:

> To zapiszę to tak;
> 360/3/1/4/1 = ?
> masz już dzielenie przez ułamki, no ale to nie to samo co przez ułamek, ale znaszsię na tym, to wyliczysz.

> Policz sam,
[...]
Ja policzyłem to poprawnie jakieś 6tyg. temu. Ty nie potrafisz do dziś.
Będę z tym żył.

Robin

Krzysztof

Zły zapis.
(v+c) / (c+v) / c = 1/c

> [...]
> i są bardzo dumni z tego wyczynu. Bo "kalkulator", bo "od góry do dołu",
> bo "kinematyczny sens", bo "prawa de Morgana", bo odwrotność 3/4 to 1/12

Nie, po prostu nie znasz kinematyki i nie wiesz, że v+c i c+v nie są adekwatne.
Na wzór jest nałożony warunek c > v; jeśli chodzi o światło, to w przyrodzie nie
ma sumy c+v, co staracie się nieudolnie "udowodnić" arytmetycznie.

> Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:52, Krzysztof pisze:
To, co zapisałeś, nie ma nic wspólnego z ułamkiem, który
zapisałem powyżej.
A poza tym, wyszedłeś od wzoru
v' = (v+u)/(1-vu/c^2) ?

Nie rozumiesz, co jest mianownikiem ułamka.

> Nie, po prostu nie znasz kinematyki i nie wiesz, [...]

Znam arytmetykę. Kinematyka nie ma tu nic do rzeczy. Niezależnie od
tego, co wyliczasz, przekształcasz wyrażenia wg tych samych zasad. Ty
ich po prostu nie znasz.

Robin

Wladek

1/12 = 0,08333
odwrotnością tego jest
1/0,083333 = 12
Odwrotnościę 3/4 jest;
1/3/4 = 0,083333
Odwrotnością 4/3 jest;
1/4/3 = 0,083333

To tak wybiegając trochę bo przodu, abyś nie musiał więcej pytać.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 18:57, Wladek pisze:

> 1/12 = 0,08333
> odwrotnością tego jest
> 1/0,083333 = 12

A odwrotność 2/24 jest...?

> Odwrotnościę 3/4 jest;
> 1/3/4 = 0,083333
> Odwrotnością 4/3 jest;
> 1/4/3 = 0,083333

O, super. 3/4 i 4/3 mają tę samą odwrotność, której odwrotnością
z kolei jest 12. Tak powstają mamy ;-)

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 19:01, Robin pisze:
*mEmy

Robin

Wladek

A jak to Ty sobie rachowałeś? Że nie?
Inne liczby inny wynik. Wpisz to w nawiasy i bądź usatysfakcjonowany;

1/(1/12) = 12
1/(2/24) = 12
Jeszcze do nawiasów nie dorosłeś, więc daj sobie z nimi spokój. Nie używaj ich.

> Robin

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 19:06, Wladek pisze:

> A jak to Ty sobie rachowałeś? Że nie?
> Inne liczby inny wynik. Wpisz to w nawiasy i bądź usatysfakcjonowany;
>
> 1/(1/12) = 12
> 1/(2/24) = 12

OK, czyli inna zasada obowiązuje podczas obliczania odwrotności 3/4, a
inne w przypadku 1/12. Dziwny jest świat wariata.
A w przypadku 6/5?

Robin

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 11:46:08 AM UTC-5, Robin wrote:

> Bo niczego nie wnoszą. Nie rozumiesz prostego zapisu- po co go
> zaciemniasz?

No, więc i Tobie daleko do odwrotności

Co jest odwrotnością liczby 3 ? Tylko nie zaciemniaj jedynką.

> Odwrotnością 3/4 jest 4/3 lub 1/(3/4). Ilekroć wyjdzie Ci coś innego -
> liczysz źle, debilu. Trudno mi uwierzyć, że ktoś może być aż tak głupi.

Tobie już nic nie pomoże więc odpowiadać już nie będę. Czytaj to, co napiszę do innych i się ucz.

> 1/12*3/4<>1
>
> Robin

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 19:11, Wladek pisze:

> No, więc i Tobie daleko do odwrotności
>
> Co jest odwrotnością liczby 3 ? Tylko nie zaciemniaj jedynką.

Dziwne, że pytasz o 3, a nie o 3/1, zgodnie ze swoją manierą
wpierdalania wszędzie nadmiarowych zapisów.

Robin

maluw...@gmail.com

Piłka, którą debilcio se obali zapyziałą geometrię.

heby

On 21/10/2021 18:57, Wladek wrote:
> Odwrotnościę 3/4 jest;
> 1/3/4 = 0,083333
> Odwrotnością 4/3 jest;
> 1/4/3 = 0,083333

A co jest odwrotnością 0.083333 wobec tego?

maluw...@gmail.com

Piłka, którą pewien debilcio se obali zapyziałą geometrię.

Wladek

1/0,08333 =12
Odwrotnością;
3/4 jest 1/3/4 = 0,08333
więc odwrotnością
1/3/4 jest ;
1/(1/3/4) = 12

Pozdr. Władek.

Kubuś Puchatek

W dniu 21.10.2021 o 19:42 heby <he...@poczta.onet.pl> pisze:
Powiedz proszę, że zacytowana przez Ciebie wypowiedż Władka to Twoja
zręczna manipulacja i przycinanie cytatów.
Przecież nikt ogarniający czytnik news nie może być tak głupi i mieć takie
braki na poziomie klasy... czwartej, piątej podtawówki?

Kamil

Robin

W dniu 2021-10-21 o 20:44, Kubuś Puchatek pisze:
Pełny cytat jest jeszcze lepszy ;-)

"
1/12 = 0,08333
odwrotnością tego jest
1/0,083333 = 12
Odwrotnościę 3/4 jest;
1/3/4 = 0,083333
Odwrotnością 4/3 jest;
1/4/3 = 0,083333
"

Sam zapisał, że 12, 3/4 i 4/3 mają tę samą odwrotność ;-)

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 20:31, Wladek pisze:

> 1/0,08333 =12
> Odwrotnością;
> 3/4 jest 1/3/4 = 0,08333

A odwrotnością 0.75 jest...?

Robin

maluw...@gmail.com

Och, większość gówienkowych "obalaczy" geometrii
nie wie nawet, co to jest trójkąt. Ty pewnie też nie.

Krzysztof

czwartek, 21 października 2021 o 18:57:06 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-21 o 18:52, Krzysztof pisze:
Jeśli cytujesz to cytuj dokładnie - nawet nie znasz wzoru na wasze składanie
prędkości, więc o czym dyskusja?
Podałem go w oznaczeniach Borna
u = (u`+ v) / [1 + (u`* v)/c^2]
ale podałem go też w postaci półcyferkowej z Feynmana.
Zacytuj ten feynmanowski, abyś pojął różnicę między u i u`.

> Nie rozumiesz, co jest mianownikiem ułamka.

Ja rozumiem, ale wy nie umiecie dzielić ułamka przez liczbę całkowitą
i dopóki we wzorze pierwszym wyrażeniem jest prędkość l/t, to nie możesz
tego ilorazu traktować jako liczbę całkowitą, a w szczególności, gdy drugim
i trzecim wyrażeniem jest również iloraz l/t.
l/t : l/t : l/t = (l/t * t/l) : (l/t) = 1 : (l/t)

> Znam arytmetykę. Kinematyka nie ma tu nic do rzeczy. Niezależnie od
> tego, co wyliczasz, przekształcasz wyrażenia wg tych samych zasad. Ty
> ich po prostu nie znasz.

Jeśli kinematyka nie ma nic do rzeczy, to po cholerę
dajecie przykład z kinematyki?
I w algebrze i w arytmetyce:
a/a/c = 1/c
1/1/2 = 1/2
360/360/300 = 1/300
Odwracanie priorytetu nawiasami jest zwykłym szalbierstwem.

heby

On 21/10/2021 20:31, Wladek wrote:
> 1/0,08333 =12
> Odwrotnością;
> 3/4 jest 1/3/4 = 0,08333
> więc odwrotnością
> 1/3/4 jest ;
> 1/(1/3/4) = 12

To jeszcze pytanie kontrolne. Czy dopuszczasz że:

(a^-1)^-1 == a

?

Unknown

Wladek <wla...@gmail.com> wrote:
> [...]
>>> 1/3/4 = 0,083333
>>> Odwrotno[ci 4/3 jest;
>
> 1/0,08333
> Odwrotno[ci ;
> 3/4 jest 1/3/4 = 0,08333

Awpisz w kalkilator 1/0,75 i zobacz czy Ci wyjdzie 0,0833333.

Poproszę o takie dzielenie

> wi c odwrotno[ci
> 1/3/4 jest ;
> 1/(1/3/4) = 12
>
> Pozdr. WBadek.

Unknown

Niestety, to nie manipulacja. Tak Władzio napisał.

Krzysztof

A Władek się bał, że kompania "obrońców" się nie powiększy :-)

Robin

W dniu 2021-10-21 o 21:41, ydziO pisze:

> Awpisz w kalkilator 1/0,75 i zobacz czy Ci wyjdzie 0,0833333.
>
> Poproszę o takie dzielenie

No wiesz...skoro 3/4<>(3/4), to dlaczego miałoby być równe 0.75?
:-)

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 21:48, Krzysztof pisze:
A Ty gdzie się szwendasz po innych wątkach, zamiast wyjaśnić mi,
co Ci się tam nie zgadzało we wzorze

2AB
------=v
t'A-tA

Robin

maluw...@gmail.com

Z obaloną geometrią i popsutymi zegarami z GPS
wasza gówienkowa banda nie jest ani trochę lepsza.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 21:38, Krzysztof pisze:
A rozumiesz, że [1 + (u`* v)/c^2] to mianownik?

> Ja rozumiem, ale wy nie umiecie dzielić ułamka przez liczbę całkowitą

[1 + (u`* v)/c^2] to mianownik. Masz policzyć jego wartość i podzielić
przez nią wartość licznika, czyli u`+ v.

> Jeśli kinematyka nie ma nic do rzeczy, to po cholerę
> dajecie przykład z kinematyki?

Nie ma nic do rzeczy. Niezależnie od tego, co właściwie próbujesz
policzyć, robisz to niepoprawnie.

Robin

Krzysztof

Co znowu pieprzysz - przecież ci wyjaśniłem, że to nie v, lecz f przy AB=1.
Aha, nie znasz oznaczeń fizycznych - to nie prędkość tylko częstotliwość
jeśli AB=1 (bezwymiarowe).
1/T = f

> Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 22:06, Krzysztof pisze:
Niczego nie wyjaśniłeś. Podstawiłem do wzoru, co chciałeś i nie widzę
tej Twojej rewelacji (że się coś nie zgadza). Prosiłem o wskazanie,
które przekształcenie jest nieprawidłowe. Bo po podstawieniu tego, co
chciałeś, wszystko jest, jak być powinno.

Robin

Krzysztof

czwartek, 21 października 2021 o 22:09:18 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-21 o 22:06, Krzysztof pisze:
Nie widzisz różnicy między ABA / T a ABA / T / 2

> Robin

Wladek

Wstawiam a=4
(4^-1)^-1= 4

Czemu nie?

Pozdr. Władek

heby

No bo skoro odwrotnością 3/4 jest 0.083333 (kilka linijek wyżej)

Zaś odwrotnością 0.083333 jest 12

To oznacza że 3/4 == 12.

Co gorsza, w/g poprzednich twoich wyliczeń dodatkowo:

3/4 == 4/3 == 12

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 2:41:43 PM UTC-5, undefined wrote:

> Awpisz w kalkilator 1/0,75 i zobacz czy Ci wyjdzie 0,0833333.
>
> Poproszę o takie dzielenie

1/0,75 = 1,333
Nie wyszło.
Teraz Ty wpisz w kalkulator 1/3/4 = ? tak bez żadnych przekrętów, tak jak jest.
też proszę o takie dzielenie.

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 22:32, Wladek pisze:
> [...]
>>> Odwrotno[ci ;

> 1/0,75 = 1,333
> Nie wyszło.
> Teraz Ty wpisz w kalkulator 1/3/4 = ?

A dopiero co tłumaczyłeś, jak to trzeba wpisywać do kalkulatora
nawiasy, bo inaczej policzy coś innego. No i dupa z tego. To pewnie był
"ten drugi Władek". Dziwny jest świat wariata.

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 22:25, Krzysztof pisze:
Nie widzę, w jaki sposób uzyskałeś tę różnicę. Pokazałem
krok po kroku, co robię. Wskaż krok, w którym niepoprawnie
coś podstawiłem/przekształciłem. Bo na razie to machasz rękami,
że "się nie zgadza".

Robin

Unknown

Wladek <wla...@gmail.com> wrote:
> [...]
>>> Odwrotno[ci ;

> 1/0,75 = 1,333
> Nie wyszło.

Czy 0,ut to 3/4?

> Teraz Ty wpisz w kalkulator 1/3/4 = ? tak bez żadnych przekrętów, tak jak jest.
> też proszę o takie dzielenie.
>
> Pozdr. Władek.

W Twoim działaniu 1 nie jest podzielone przez wynik 3/4 tylko przez
mnożenie 3 i4.

Wladek

No więc podziel teraz licznik 12 przez mianownik 12
12/12 = 1
albo pomnóż przez jego odwrotność;
12*1/12 = 1
i nie chce być 16

> Co gorsza, w/g poprzednich twoich wyliczeń dodatkowo:
>
> 3/4 == 4/3 == 12

Odwrotnością 3/4 jest
1/3/4 = 0,08333
odwrotnością 4/3 jest
1/4/3 = 0,08333
Wpisz tak jak jest bez nawiasów i klawisza (1/x) w kalkulator i sprawdź.
I odpowiedz niech też ci co nie chcą liczyć zobaczą.

Pozdr. Władek.

Unknown

Przestań zatem liczyć na kalkulatorze. Policz w tradycyjny sposób na kartce
zapisując ułamki.
Odstaw kalkulator.
Odwrotność 3/4. Odwrócony, czyli 4/3. Podziel 4 przez trzy. Poźniej jeden
podziel przez wynik z poprzedniego dzielenia i zapisz na kartce.

Następnie
Odwrotność 4/3. Odwrócony, czyli 3/4. Podziel 3 przez 4. Poźniej jeden
podziel przez wynik z poprzedniego dzielenia i zapisz na kartce.

Porównaj wyniki

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 3:44:13 PM UTC-5, undefined wrote:

> Czy 0,ut to 3/4?

Nie. To (3/4)

> W Twoim działaniu 1 nie jest podzielone przez wynik 3/4 tylko przez
> mnożenie 3 i4.

Jedynka nie dzieli się na (3/4), tylko odwraca 3/4
Zapisz 3/4 w takiej postaci;
3/1/4/1
odwrotnością tego będzie 1/3/1/4 = 0,08333
albo zgodnie z regułą De Bil
1/3/4 = 0,08333

No to jak? Wpisałeś już 1/3/4 = czy tylko ja tu mam kalkulator?

Pozdr. Władek.

heby

On 21/10/2021 22:48, Wladek wrote:
> Odwrotnością 3/4 jest
> 1/3/4 = 0,08333
> odwrotnością 4/3 jest
> 1/4/3 = 0,08333

Więc z tego wynika, że 3/4 == 4/3, ponieważ (a^-1)^-1 == a.

Wiec:

0.08333^-1 = 3/4

oraz

0.8333^-1 = 4/3

Czyli 3/4 == 4/3.

CBDU.

> Wpisz tak jak jest bez nawiasów i klawisza (1/x) w kalkulator i sprawdź.

To zależy jakiego typu jest kalkulator. Kalkulatory mają różne
kolejności działań:

https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_operations#Calculators

Własnie m.in. to rozwiązuje technika RPN/ONP którą w niektórych
kalkulatorach naukowych zaimpelmentowano, aby uniknąc takich dyskusji.

Być może uczepiłeś się dowodu "kalkulatorowego" nie znając problemów za
nim stojących. Bywa. Nie szkodzi.

Wladek

Po to mam kalkulator, aby go używać.
Zapisz więc;
1/3/1/4 = ? bo to jest odwrotność 3/4 bez nawiasów.
Zapisz też;
1/4/1/3 = ?

Koniecznie podaj wyniki.

Pozdr. Władek.

Krzysztof

czwartek, 21 października 2021 o 22:41:49 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-21 o 22:25, Krzysztof pisze:
t`A - tA = T/2
Tę różnicę wasz guru wpisał w mianownik
2AB / (t`A - tA) = V
AB / T =|= ABA / T
I nie wyjeżdżaj mi znowu z arytmetyką, bo mi się znudziło
powtarzanie tego przekształcenia

> Robin

Unknown

To podziel 1/0,75 i zobacz czy jedynka się dzieli na 3/4 i czy wyjdzie
0,83333, a według Ciebie tak wychodzi.

I właśnie najgożej jak małpie dać kalkulator. Dobrze że jakaś broń ostra w
zasięgu twojej ręki nie leży

Jednak jesteś debil.

Wladek

Mam zwykłe Casiofx991EX za $12
No więc potwierdziłeś moje obliczenia i obyło się bez epitetów :).
Tak trzymać.

Pozdr. Władek.

heby

On 21/10/2021 23:13, Wladek wrote:
> No więc potwierdziłeś moje obliczenia i obyło się bez epitetów :).

Czyli Twoje twierdzenie jest takie, że 3/4 == 4/3? Nie zapominaj też, że
są one również równe 12. To wszystko wynika z prostej zależnosci
(a^-1)^1==a.

Robin

W dniu 2021-10-21 o 23:13, Wladek pisze:
> No więc potwierdziłeś moje obliczenia[...]

Wyszło Ci, że 3/4=4/3 i to Cię nie zdumiewa? Drwiny heby'ego
bierzesz za dobrą monetę? Jesteś niebywale wprost głupi.

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 23:07, ydziO pisze:
U tego debila 0.75<>75/100
Dziwny jet świat wariata.

Robin

Robin

W dniu 2021-10-21 o 23:04, Krzysztof pisze:
> AB / T <- skąd to otrzymałeś? Czy rozumiesz, że T/2=0.5T?

Rozpisałem Ci to krok po kroku. Dasz radę się do tego odnieść, czy
będziesz machał rękami i klepał mantrę, że "się nie zgadza"?
W którym konkretnie kroku moje wyliczenie się nie zgadza?

Robin

Wladek

Mówimy o mianowniku 3/4 a nie o (3/4)
Odwrotnością 3/4 jest ;
1/3/4 = 0,08333
i odwrotnością 4/3 jest;
1/4/3 = 0,08333
Odwrotnością (3/4) jest 1/(3/4) = 1,333
Odwrotnością (4/3) jest 1/(4/3) = 0,75
Potwierdziłeś to że odwrotnością
3/4 jest 1/3/4 = 0,08333
czyli jest to samo co odwrotność
4/3 jest 1/4/3 = 0,08333
To mi wystarcza.

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 05:05, Wladek pisze:

> Mówimy o mianowniku 3/4 a nie o (3/4)
[...]

3/4=(3/4)=0.75 niezależnie od tego, czy jest w liczniku, czy w
mianowniku.
Odwrotnością 3/4 są 4/3=1/(3/4).
Wbij to sobie do durnego łba, potem oblicz
360
---=
6
-
5

i przestań zawracać dupę zadaniami dla dwunastolatków.

Robin

Unknown

On nie rozumie co liczy. Od dawna ma problem z rozumieniem tego co czyta.
Doświadczyłem tego przy innej dyskusji z nim.

Proste zadanie podziel 12 przez "trzy czwarte" raz mu wychodzi 1. Raz mu
wychodzi 16 i nie wie dlaczego. Nawet nie próbuje dociec gdzie robi błąd.
Bo jak policzy 12/3/4 to wychodzi 1, a jak 12/0.75, to 16. W jednym
działaniu te same "trzy czwarte". Tylko cholera te same "trzy czwarte" daje
różne wyniki.

A już kuriozum jest że 3/4 jest tym samym co 4/3 bo mu wychodzi z
obliczenia odwrotności

1/3/4
1/4/3

że wynikiem jest o 0,083333

Debil jakich mało.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 07:51, ydziO pisze:
Ale "obalił" STW ;-) Co sobie będzie głowę zawracał jakimiś tam
podstawami arytmetyki. One są dla dzieciaków. Piękne umysły się
bez nich doskonale obywają.

Robin

maluw...@gmail.com

Kogoś, kto za pomocą piłki obalił 2000 lat geometrii
zupełnie nie powinno to zaskakiwać.

Robin

> Mówimy o mianowniku 3/4 a nie o (3/4)
> Odwrotnością 3/4 jest ;
> 1/3/4 = 0,08333

Konsekwentnie
1/2/3/2=0.08333
zatem to również jest odwrotność 3/4
podobnie jak 2/4/3/2...itd.
"Brawo Jasiu!"

No to wracając do zadania z dzieleniem "trzy litry na
butelki 3/4l każda"

3
-=
3
-
4

stosuję regułę, że wynik to licznik pomnożony przez odwrotność
mianownika (która wynosi wg Ciebie 0.08333) i mam

3*0.08333=0.25

Wpisuję to do kalkulatora i się pięknie zgadza.
Zatem potrzebuję0.25 butelki o pojemności 3/4l, żeby rozlać 3l.
Arytmetyka wg Władka w całej okazałości.

Robin

heby

On 22/10/2021 05:05, Wladek wrote:
> Mówimy o mianowniku 3/4 a nie o (3/4)

To nie dobrze. We wzorze a^1 nie występuje informacja o jakichkolwiek
ułamkach, odwracać można wszystko, zarówno 3/4 jak i (3/4).

Odwrotnoscią 3/4 jest 0.08333 ?

A odwrotnością 0.75 jest jaka liczba?

> To mi wystarcza.

Jeśli tak, to tylko się cieszyć.

Krzysztof

czwartek, 21 października 2021 o 23:24:16 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-21 o 23:04, Krzysztof pisze:
Ja to rozumiem, tylko ty nie rozumiesz, że odwrotnością 0,5 jest 2.
Podziel ułamek 2AB / T przez liczbę całkowitą 2
2AB/2*T = AB/T
Algebraicznie poprawnie, lecz kinematycznie absurd.
Jest: pół drogi / cały okres, a ma być: cała droga / cały okres.
2AB / T
Tak samo kinematycznym absurdem jest cała droga / pół okresu.
2AB / T/2

I żeby zakończyć tę analizę absurdów można jeszcze dodać,
że wzorek nie opisuje liniowej "uniwersalnej konstanty" V,
lecz c z ruchu falowego, skoro jest T.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 09:18, Krzysztof pisze:
Dzielenie jest równoważne mnożeniu przez odwrotność. Zatem masz
pomnożyć, nie podzielić przez 2.
2*2AB/T dostajesz.

Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 09:25, Robin pisze:
I jeszcze taki komentarz dodam: czego właściwie się spodziewałeś,
podstawiając w miejsce jednego wyrażenia, dowolne inne?
Przecież to niczego nie zmienia, o ile poprawnie zrobisz
podstawienie i ewentualne późniejsze przekształcenia.

Robin

Krzysztof

Szkoda, że nie możesz tego pytania zadać guru relatywy,
ale jest tylu obrońców tego absurdu, że może oni "oświecą"
ciemny lud.
Poprawny wzór: ABA/T lub |2AB v 2BA| / T
Kombinacje z czasem w mianowniku to dzieło guru relatywy.

> Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 09:59, Krzysztof pisze:
Zadałem Tobie. Nie widzę odpowiedzi. Dasz radę?

Robin

Krzysztof

piątek, 22 października 2021 o 10:00:44 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-22 o 09:59, Krzysztof pisze:
Przecież dostałeś odpowiedź - ja nie jestem obrońcą tego absurdu,
wręcz odwrotnie.

> Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 10:09, Krzysztof pisze:
Dostałem "machanie rękami". Czyli tak naprawdę nie masz nic do
powiedzenia. "To absurd", ale nie potrafisz wyjaśnić, dlaczego tak
uważasz.
Absurdem jest twierdzenie, że 3/4<>(3/4), a odwrotnością jest 0.08333.

Robin

J.F.

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
> [...]

>1. Dzielenia liczby całkowitej przez ułamek.
>2. Dzielenia ułamka przez liczbę całkowitą

>Chcesz pouczać Władka, to najpierw naucz się sam.

Umiemy umiemy.

Tylko tobie sie cos wydaje ... debilnie wydaje.

Chocby to, ze to ma byc liczba calkowita ... a to po prostu liczba.

J.

J.F.

Użytkownik "Wladek" napisał w wiadomości grup

> [...]

>To zapiszę to tak;
>360/3/1/4/1 = ?
>masz już dzielenie przez ułamki, no ale to nie to samo co przez
>ułamek, ale znaszsię na tym, to wyliczysz.

Wladku, przeciez zgadzasz sie, ze dzielenia wykonujemy od lewej do
prawej.

Wiec nie masz tu zadnego "dzielenia przez ulamek",
tylko 360/3, wynik dzielimy przez 1, wynik dzielimy przez 4, wynik
dzielimy przez 1.

Tu sa tylko dzielenia przez liczby, i to nawet calkowite.

>Policz sam, to nie będziesz musiał wycinać moich odpowiedzi.
>Taki masz zapis;

>360/6/5 =

Debil.
Bo nie masz takiego zapisu, ale tego nie dostrzegasz.

>Wstaw tylko wynik, Arytmetyka mówi, że od lewa do prawa. Gdzie jest
>tam miejsce na wpisanie znaku = ?
>Ja widzę tylko na końcu wyrażenia.

I dlatego w jednym zapisie nie trzeba nawiasow, a w drugim trzeba.
I to twoim obowiazkiem jest te nawiasy prawidlowo wstawic.

Za to nie wolno napisac

360
---
6
---
5

bo nie wiadomo o co chodzi.

J.

J.F.

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
czwartek, 21 października 2021 o 17:48:47 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-10-21 o 17:38, Krzysztof pisze:
[...

>Zły zapis.
>(v+c) / (c+v) / c = 1/c

ale nie odniesiesz sie do tego, ze zaczelo sie od
(v+c) / (1+v/c)

> [...]
>przyrodzie nie
>ma sumy c+v, co staracie się nieudolnie "udowodnić" arytmetycznie.

Czyli co - bedziesz uzasadnial nieprawdziwosc TW za pomoca argumentu
TW?

To by w zasadzie dobre bylo, wykazac wewnetrzna sprzecznosc teorii,
tylko ze w tym wykazywaniu mylisz operacje dodawania, i to nawet liczb
a nie wektorow,
z "relatywistycznym skladaniem predkosci".

J.

Krzysztof

Nie, udowadniam sprzeczność STW z TW - pora już odróżniać dobrą
teorię od bubla.

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 1:33:33 AM UTC-5, heby wrote:
> To nie dobrze. We wzorze a^1 nie występuje informacja o jakichkolwiek
> ułamkach, odwracać można wszystko, zarówno 3/4 jak i (3/4).
>
> Odwrotnoscią 3/4 jest 0.08333 ?

Tak. Odwrotnością 3/4 jest 1/3/4 = 0,08333
bo 3/4 zamieniasz na ułamki;
3/1/4/1 i odwrotnością tego będzie 1/3/1/4 = 0,08333
I to samo będzie, gdy masz w mianowniku 4/3
4/1/3/1
Odwrotnością tego jest;
1/4/1/3 = 0,08333
czyli odwrotność 3/4 i 4/3 jest taką samą liczbą 0,08333
czego żaden tu piszący nie chce nawet sprawdzić na kalkulatorze nie mówiąc już o zrozumieniu.

> A odwrotnością 0.75 jest jaka liczba?

0,75 jest wynikiem dzielenia 3/4 więc aby wpisać to jako ułamek, trzeba ten ułamek wymusić nawiasami zapisując tak;
(3/4) wtedy kalkulator liczy najpierw to co jest w nawiasach. Odwrotnością tego wyniku 0,75 będzie więc;
1/0,75 = 1,333

> Jeśli tak, to tylko się cieszyć.

Co teraz?

Pozdr. Władek.

Unknown

Wladek <wla...@gmail.com> wrote:

> [...]
> czyli odwrotność 3/4 i 4/3 jest taką samą liczbą 0,08333
> czego żaden tu piszący nie chce nawet sprawdzić na kalkulatorze nie

Dzięki.

Unknown

Wladek <wla...@gmail.com> wrote:

> [...]
> czyli odwrotność 3/4 i 4/3 jest taką samą liczbą 0,08333
> czego żaden tu piszący nie chce nawet sprawdzić na kalkulatorze nie

Ah, no i zapomniałem oprócz podziękowania napisać najważniejszego.
Debil nieskończony jesteś.

Wladek

On Thursday, October 21, 2021 at 11:54:31 PM UTC-5, Robin wrote:

> [...]
>
> 3/4=(3/4)=0.75 niezależnie od tego, czy jest w liczniku, czy w
> mianowniku.
> Odwrotnością 3/4 są 4/3=1/(3/4).

Tego Ty już nie jesteś w stanie zrozumieć i każdego kto by to potwierdził, nazwiesz idiotą.
Dlatego nikt się nie włącza do dyskusji.

> [...]
> -
> 5
>
> i przestań zawracać dupę zadaniami dla dwunastolatków.

Ty nawet im nie dorównujesz.

> Robin

Pozdr. Władek.

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 12:51:55 AM UTC-5, undefined wrote:
> [...]
Ty nawet nie wisz co ja piszę, a zabierasz głos. To nie jest dla Ciebie.

> 1/3/4
> 1/4/3
>
> że wynikiem jest o 0,083333
>
> Debil jakich mało.

To niech ten mędrzec wpisze tak jak jest do kalkulatora, wyliczy i zaczerwieni się ze wstydu, albo nie wyliczy i dalej będzie się wymądrzał.

Pozdr. Władek.

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 6:25:57 AM UTC-5, J.F. wrote:
> Użytkownik "Wladek" napisał w wiadomości grup

Jeśli dzielenie, przez ulamek, to napisz ułamek w nawiasach.

> Wladku, przeciez zgadzasz sie, ze dzielenia wykonujemy od lewej do
> prawej.

Oczywiście, wam tylko to jest nie jasne.

> Wiec nie masz tu zadnego "dzielenia przez ulamek",
> tylko 360/3, wynik dzielimy przez 1, wynik dzielimy przez 4, wynik
> dzielimy przez 1.

To jest;
360/3/1/4/1 = 30
360/3/4 = 30
360*1/3/4 = 30
360*1/4/3 = 30

Widzisz te czary? Liczenie od lewej do prawej.

> Tu sa tylko dzielenia przez liczby, i to nawet calkowite.

Liczby całkowite to były 3 i 4 zapisane w postaci;
3/1/4/1
Odwrotnościę tych liczb jest;
1/3/1/4 = 0,08333
i to samo masz z przestawienia tych liczb;
1/4/1/3 = 0,08333

> Debil.
> Bo nie masz takiego zapisu, ale tego nie dostrzegasz.

Kreski ułamkowe to znaki dzielenia. Chcesz mieć ułamek wpisz te liczby w nawiasy;
360/6/5 = 12 od lewej do prawej
(360/6) /5 = 12 od lewej do prawej nawiasy najpierw
(360/5)/6 = 12 od lewej do prawej nawiasy najpierw

Teraz masz jeszcze jedno wyjście;
360/(6/5) = 300 od lewej do prawej nawiasy najpierw
360/(5/6) = 432 od lewej do prawej nawiasy najpierw

Jaki wniosek z tego wyciągniecie? Ano taki, że to jest debilne, albo to za trudne na wasze łby?

> I dlatego w jednym zapisie nie trzeba nawiasow, a w drugim trzeba.
> I to twoim obowiazkiem jest te nawiasy prawidlowo wstawic.

> [...]

360/6/5 = 12
(360/6)/5 = 12
Dla kalkulatora jest wiadomo o co chodzi, tylko wam się we łbach kręci.

> J.

Pozdr. Władek.

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 11:08:43 AM UTC-5, undefined wrote:

> Ah, no i zapomniałem oprócz podziękowania napisać najważniejszego.
> Debil nieskończony jesteś.

A nie mówiłem że liczenie zaboli?

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 18:18, Wladek pisze:
Nie potrzeba mędrca, żeby potrafić korzystać z kalkulatora. Trzeba być
ćwierćinteligentem, żeby tego nie potrafić. Już mówiłem, jesteś
analfabetą funkcjonalnym.

Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 18:19, Wladek pisze:
> To jest; [...]

Znowu wypisałeś dzielenia przez liczby całkowite, podczas gdy
mowa o dzieleniu przez ułamek.

Np. taki:

360
---=
6
-
5

Robin

Wladek

To zapisz to w nawiasach.

żeby tego nie potrafić. Już mówiłem, jesteś
> analfabetą funkcjonalnym.
>
> Robin

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 19:01, Wladek pisze:
Zapis w postaci z kreskami ułamkowymi jest całkowicie jednoznaczny.
Przeciętny dwunastolatek bezbłędnie rozwiąże poniższe w 15 sekund. Co
bystrzejszy w pamięci.

360
---=
6
-
5

Ale Ciebie to po prostu przerasta.

Robin

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 12:04:51 PM UTC-5, Robin wrote:
> W dniu 2021-10-22 o 19:01, Wladek pisze:
Ciebie przerasta takie coś;

360
----------- =
6/5

i takie coś

360
------------- =
(6/5)

więc skończmy już.

> Robin

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-10-22 o 19:16, Wladek pisze:
A co to jest?
Znak "/" oznacza coś innego, niż "---" w tym zapisie?

Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 19:16, Wladek pisze:
Czym wg Ciebie różnią się te dwa wyrażenia?

Robin

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 12:18:35 PM UTC-5, Robin wrote:
> W dniu 2021-10-22 o 19:16, Wladek pisze:
Dla mnie to samo ale Ty ciągle wtykasz;

360
------
6
-----
5

Myślisz że dlugość kreski ułamkowej znaczy coś innego niż dzielenie ?
Zapisz to poziomo jak i ja zapisałem. Nie będziesz wtedy pisać, że zasada od lewej do prawej, nie obowiązuje od góry do dołu.

> Robin

Pozdr. Władek.

Kubuś Puchatek

W dniu 21.10.2021 o 21:55 Robin <ro...@blahblahblah.pl> pisze:

> A Ty gdzie się szwendasz po innych wątkach, zamiast wyjaśnić mi,
> [...]

Po cytatach widzę, że fekalny woźniak znowy zasrywa grupę swoimi
urojeniami.
W Tworkach internet właczyli?
Piętno (tak, wiem, nie ta grupa), dla wyciągaczy.
Kamil

Robin

W dniu 2021-10-22 o 19:56, Wladek pisze:
To jest zapis ułamka z użyciem kresek ułamkowych.

No to dlaczego nie podasz wyniku?

Robin

Robin

W dniu 2021-10-22 o 19:56, Wladek pisze:
Czegoś takiego na pewno ja nie piszę. To graffiti.
Postaw znak równości przy jednej z kresek ułamkowych.

Robin

J.F

On Fri, 22 Oct 2021 06:03:15 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:

> Nie, udowadniam sprzeczność STW z TW - pora już odróżniać dobrą
> teorię od bubla.

I bylby to dobry kierunek, gdybys mial troche pojecia o tym co
piszesz.
Oraz gdybys umial ulamki dzielic.

J.

Wladek

On Friday, October 22, 2021 at 12:19:03 PM UTC-5, Robin wrote:

> Czym wg Ciebie różnią się te dwa wyrażenia?

W pierwszym dzielę przez dwie liczby całkowite i obie odwracam aby pomnożyć je przez licznik.
Zapisuję te liczby w postaci ułamków;
6/1 i 5/1
6/1/5/1
dzielę licznik przez ten mianownik i mam;
360/6/1/5/1 = 12
odwrotnością tego mianownika jest;
1/6 i 1/5
mogę też zapisać zamieniając liczby miejscami;
1/5/1/6
mnożę teraz licznik przez te odwrotności i mam;
360*1/6/1/5 = 12
360* 1/5/1/6 = 12
Teraz juz rozumiesz, dlaczego piszę, że odwrotność 3/4 jest taka sama jak 4/3?

W drugim wymuszam ułamek przez wpisanie ich w nawiasy, (6/5) bo tak mówi arytmetyka w linku, który podałem.
Wtedy wyliczam to co jest w nawiasach (6/5) = 1,2 i dzielę przez to licznik 360;
360 / 1,2 = 300
lub mnożę przez odwrotność tego ułamka;
360*1/1,2 = 300
Jeśli zamienię miejscami (6/5) na (5/6) to mam
360/(5/6) = 432
Teraz widzimy obaj, że odwrotność 1/(6/5) nie jest to samo co 1/(5/6);
ale w mianowniku;
1/6/5 jest to samo co 1/5/6

Tak staram się na spokojno.

> Robin