foton

waldek

Dwie szczeliny Younga i jeden foton. Emisja fotonu następuje w czasie
t0, a na ekranie rejestrujemy rozbłysk w chwili t1. Czas t=t1-t0, to
czas „lotu” fotonu/fali em od źródła do celu. Znamy prędkość światła c
(dla sceptyków: w tym laboratorium i w tych warunkach). Możemy więc
obliczyć odległość, którą przemierzył foton/fala: d=ct.
Odległość d_A mierzona przez szczelinę A jest jednak inna, niż d_B
mierzona przez szczelinę B.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Do%C5%9Bwiadczenie_Younga#Wyprowadzenie_wzoru

1. Na ekranie rejestruje się jeden rozbłysk jednego fotonu, który
przebył w tym samym czasie dwie różne odległości. Jak to wytłumaczyć?
2. Jak się ma d=ct do d_A i do d_B, średnia? Jak z pomiarów i obliczeń d
wygląda przejście fotonu/fali przez szczeliny - pomiędzy nimi?

J.F.

Użytkownik "waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

>1. Na ekranie rejestruje się jeden rozbłysk jednego fotonu, który
>przebył w tym samym czasie dwie różne odległości. Jak to wytłumaczyć?

Waldku, czy Ty juz tego tematu nie poruszales ?

Czym jest foton ... tak naprawde to chyba nikt nie wie.
Zachowanie przyprawia o bol glowy.

Skoro ma jednak okresloną czestotliwosc, czy jak kto woli - dlugosc
fali, to wydaje sie, ze powinien byc paczką falową o wielu okresach.
I w tym momencie ta drobna roznica dlugosci nie stanowi problemu.
A sa eksperymenty, gdzie jest znacznie dluzsza - ale tu sie juz laser
przydaje.

Pozostaje problem, jak to jest z tym przechodzeniem przez szczeline -
przez dwie przechodzi, czy przez jedna.

Ba - szerokosc potrafi miec olbrzymia, w setkach metrow, a pewnie i
tysiace by sie udaly.

To sobie przeczytaj
https://en.wikipedia.org/wiki/Delayed-choice_quantum_eraser

J.

Simpler

Przecież tam cała fala sferyczna zasuwa
i zawsze przez obie szczeliny naraz.

Rejestracja 'fotonu' = efekt z kumulacji energii wielu fal w pewnym czasie.

Jak nalewanie wody do wiadra: przelewa się dopiero po napełnieniu, a nie od razu...

fotony to bzdety dla frajerów.

J.F.

Użytkownik "Simpler" napisał w wiadomości grup
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 23:41:50 UTC+2 użytkownik waldek
napisał:

> [...]

>czasie.
>Jak nalewanie wody do wiadra: przelewa się dopiero po napełnieniu, a

cos w tym jest, ale ... to wytlumacz ten Delayed Quantum Eraser ...

J.

Simpler

Nic takiego nie istnieje, podobnie jak parodia EPR-Bell -
mam znowu cipo kazać wyniki symulacji na ślepej maszynie deterministycznej, zwanej komputerem?

Look: Fraunhofer vs Fresnel diffraction.

waldek

Nie wierzę. Na tej grupie są obecni sami nadfachowcy, a na proste
pytanie nie macie odpowiedzi? Dla jasności, fachowiec, to facet, który
wykombinował hipotezę/teorię, a nadfachowiec, to ktoś jeszcze mądrzejszy
- gościu, który jednym pstryknięciem palca obalił teorię fachowca.

Pytanie o długość drogi przebytej przez foton jest podstawowe. Fachowiec
nie da sobie z nim rady, gdyż błądzi pomiędzy dwiema różnymi,
sprzecznymi możliwościami. Ma problem ze stałością prędkości światła
(STW) lub z dualizmem cząsteczkowo-falowym (QM).
Ale każdy nadfachowiec powinien na jednym wdechu wyrecytować właściwą
odpowiedź - teorię lub nadteorię. A tu - mimoza!

Tak na marginesie - odpowiedź na moje pytania może obalić całą mechanikę
kwantową. Więc do roboty! Ja tego za was nie zrobię, za cienki jestem.

Panowie nadfachowcy, skupcie się. Czy naprawdę w waszych nadumysłach,
obalających całą pseudonaukę, nie świta żaden pomysł na wyjaśnienie
podstawowego zjawiska?

Na razie pozdrawiam, ale jeszcze nie nadpozdrawiam
waldek

bartekltg

On Monday, July 13, 2020 at 11:41:50 PM UTC+2, waldek wrote:
> [...]
> obliczyć odległość, którą przemierzył foton/fala: d=ct.
> Odległość d_A mierzona przez szczelinę A jest jednak inna, niż d_B

W klasycznym eksperymencie obie odległosći są bardzo podobne.

Skąd w ogole pomysł, że są różne. Wprost z definicji, maksimum
interferencji jest tam, gdzie drogi optyczne są takie same! ;-)

Cit różnią się w kolejnych prążkach interferencyjnych:
Różnić mogą się tylko o długość koherencji danego źródła światła,
tłumaczac to na język pojedynczej czastki, jej fala jest rozlana
na pewnej długości.

To rozlanie jest związane z nieoznacznością pędu przez zasadę
nieoznacznoności, jeśli chceilibyśmy mieć bardzo skupioną
paczkę falową, miałaby ona bardzo rozlazłe widmo - co widać
jak świecimy laserem o dobrze określonej długości fali - te
mają duzą długość koherencji.

> 1. Na ekranie rejestruje się jeden rozbłysk jednego fotonu, który
> przebył w tym samym czasie dwie różne odległości. Jak to wytłumaczyć?

Nie przebył różnych odległości, bo wtedy by nie zinterferował,
ta różnica jest poniżęj wspomnianej długośći koherencji.
To zresztą widać w samym eksperymencie, masz prążki na wprost szczelin,
ale już nie pod duzym kątem do nich, mimo, że warunek interferencyjny
jest tam taki sam.

Ani czas emisji, ani czas apsorpcji nie jest 'punktowy'. I tu znów mamy
nieoznaczoność, czas emisji jest powiązany z rozsmarowaniem widma
energetycznego. A w przypadku fotonu to tylko przeskalowana droga i pęd.

> 2. Jak się ma d=ct do d_A i do d_B, średnia? Jak z pomiarów i obliczeń d
> wygląda przejście fotonu/fali przez szczeliny - pomiędzy nimi?

Zmierzony czas przelotu obu drogami mieści się w widełkach dopuszczalnych
przez nieoznacznonosć czasu emisji/pochłonięcia (nie trzeba tego widzieć
w kategorii "nie wiemy kiedy", można zwyczajnie - to był rozciągły, nie chwilowy proces), które związane są z długością korelacji (rozlazłością
fotonu z danego źródła)

Jeśli wystąpła interferencja, to obie drogi muszą być takie, że czas
przeloty różnił się o niepewność dt od droga/c.
Jeśli drogi różnią się bardziej, fale się nie nałożą i interferencji
nie będzie, foton walnie tak jakby leciał jedną lub drugą - ale obszar, gdzie one w ten sposób mogą spaść najcześćeij jest _węższy_ niż obszar, gdzie
powstaje obraz intereferencyjny [porównaj obrazki z twojego linku
"Same double-slit assembly (0.7 mm between slits)..."]
więc w obszarze, gdzie interferencja się psuje, niezinterferowane fotony
mają b..małe prawdopodobieństwo pojawienia się, nie widzimy więc tego.

pzdr
bartekltg

Maciej Wozniak

On Thursday, 23 July 2020 00:19:51 UTC+2, waldek wrote:
> [...]
> Ale każdy nadfachowiec powinien na jednym wdechu wyrecytować właściwą
> odpowiedź - teorię lub nadteorię. A tu - mimoza!

Długość drogi przebytej przez foton jest zmienna zależnie
od założonych definicji i metod pomiaru. Masz swoją
właściwą odpowiedź. Ale nie podoba ci się. Trudno.

Maciej Wozniak

On Thursday, 23 July 2020 01:04:44 UTC+2, bartekltg wrote:

> W klasycznym eksperymencie obie odległosći są bardzo podobne.

Fanatyczny przygłup rozpoczął machanie rękami.

> Skąd w ogole pomysł, że są różne.

Są bardzo podobne czyli nie rożnią się czyli przebywa w stałym czasie
l/c czyli w czasie rożnym o najwyżej widełki itd itd.
Biedny fanatyczny przygłup.

Maciej Wozniak

On Tuesday, 14 July 2020 12:12:51 UTC+2, J.F. wrote:
> Użytkownik "waldek" napisał w wiadomości grup

> Waldku, czy Ty juz tego tematu nie poruszales ?

Ja o to pytałem, 2 albo 3 razy.

> Czym jest foton ... tak naprawde to chyba nikt nie wie.
> Zachowanie przyprawia o bol glowy.

Wiemy tylko, że cokolwiek powiedzą nasi ukochani guru
musi być prawdą i tylko prawdą, być może czasem niecałą.

J.F.

Użytkownik "Maciej Wozniak" napisał w wiadomości grup

>Ja o to pytałem, 2 albo 3 razy.

>Wiemy tylko, że cokolwiek powiedzą nasi ukochani guru
>musi być prawdą i tylko prawdą, być może czasem niecałą.

Czas sie zapoznac z historia.
Cos tam wymyslili, i mimo ze sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem - zaczelo
pasowac i sprawdzac sie w kolejnych doswiadczeniach.

100 lat minelo, i ten Delayed Quantum Eraser ciagle potwierdza
pierwsze zalozenia.

J.

Maciej Wozniak

Czas się zapoznać z historią
Czy wiesz ile doświadczeń potwierdzało wyższość socjalizmu
nad zgniłym kapitalizmem?

J.F.

Użytkownik "Maciej Wozniak" napisał w wiadomości grup

>Fanatyczny przygłup rozpoczął machanie rękami.

Nie machanie rekami, tylko prazek pierwszego rzedu powstaje gdy
roznica jest rowna dlugosci fali, czyli tak 0.4-0.7 um.
Malo.
Drugi rzad to dwa razy wiecej, potem trzeci, czwarty ... i sie obraz
rozmywa.

To juz siatka dyfrakcyjna ciekawsza, bo w jakis sposob ten foton
przechodzi przez wieksza ilosc szczelin i prazek wynikowy jest waski.
A wiele szczelin to wielokrotnosc tej odleglosci ...

J.

Maciej Wozniak

On Thursday, 23 July 2020 10:10:06 UTC+2, J.F. wrote:
> Użytkownik "Maciej Wozniak" napisał w wiadomości grup

> Nie machanie rekami, tylko prazek pierwszego rzedu powstaje gdy
> roznica jest rowna dlugosci fali, czyli tak 0.4-0.7 um.
> Malo.

Mało. Tyle co nic. Nic.
Ot, logika fizyka.

J.F.

Użytkownik "Maciej Wozniak" napisał w wiadomości grup
On Thursday, 23 July 2020 10:10:06 UTC+2, J.F. wrote:

>Mało. Tyle co nic. Nic.
>Ot, logika fizyka.

Nie mowimy ze nic, tylko ze mało. A ze swiatlo bardzo szybkie - to i
odstep czasowy bardzo maly.

I teraz trzeba sobie zadac pytanie - co to jest foton, jaki ma
rozmiar.

Skoro ma pewna czestotliwosc i dlugosc fali, to wydaje sie, ze
przynajmniej te dlugosc fali powinien sobie mierzyc.

A ze wiadomo, ze im mniej okresow, tym czestotliwosc gorzej
okreslona - to wydaje sie, ze powinien wiele okresow liczyc -
przynajmniej czasami.

J.

Simpler

W dniu czwartek, 23 lipca 2020 01:04:44 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
> paczkę falową, miałaby ona bardzo rozlazłe widmo - co widać
> jak świecimy laserem o dobrze określonej długości fali - te

skecz polega na tym dowolne (pojedyncze) źródło ma dobrą - dostateczną koherencję.

Natomiast puszczenie światła z dwóch niezależnych źródeł - i co wyjdzie?
Nic - tradycyjny gauss.

Podobnie jest z manipulowanie polaryzacją światła:
dwa strumienie światła spolaryzowane prostopadle
już nie interferują w ogóle.

dlaczego?

z prozaicznej przyczyny:
cos^2 + sin^2 = 1, czyli to nie przekracza 1,
co jest konieczne do powstawania tych prążków!

Pytanie ekstra:
co wyjdzie w przypadku użycia nie prostopadłych wiązek,
lecz pod innym kątem x < 90, np. 45 stopni?

To jest już tzw. Mach-zehnder... czyli super enigma w QM, hihi!
https://en.wikipedia.org/wiki/Mach%E2%80%93Zehnder_interferometer

to są trywializmy matematyczne - w klasyce.

> [...]
> więc w obszarze, gdzie interferencja się psuje, niezinterferowane fotony
> mają b..małe prawdopodobieństwo pojawienia się, nie widzimy więc tego.

Nieoznaczoność masz tylko w swoim tępym łbie,
bo tresowanym długo na szmatach pseudonaukowych -
matematycznie (statystycznie) to jest zawsze i perfekt dokładne!

Maciej Wozniak

On Thursday, 23 July 2020 12:40:08 UTC+2, J.F. wrote:
> Użytkownik "Maciej Wozniak" napisał w wiadomości grup

> Nie mowimy ze nic, tylko ze mało.

Mało co?
Mało się odchyla rzeczywista prędkość fotonu od
c?

Andrzej Lechowski

Światło nie ma dualizmu - powstaje na skutek trafienia fali elektromagnetycznej
w przeszkodę (od odpowiedniej wielkości oczywiście).
Odkrył to Floyd Baker. Przypominam link, który tu wcześniej podawałem:
https://www.thecosmosreconsidered.com/html/light.html
Można się też zapoznać z wyjaśnieniem Billa Gaede (aczkolwiek nie ze wszystkim
się z nim zgadzam - miałem z nim ponad dwumiesięczną dyskusję :) ).

--
https://www.bitchute.com/video/Lufenf0T9cfv/

Łukasz Smoliński

Co znaczy, foton przechodzi przez szczelinę?

Jeżeli nie ma dyfrakcji to znaczy, że przeszedł przez szczelinę.
Jeżeli jest dyfrakcja oznacza to, że walnął w przynajmniej jeden atom na szczelinie, wiązka lasera ma jakąś tam średnicę wali w atomy na szczelinie. Atomy pochłaniają falę em i ją emitują.

Z racji tego, że atomy nie są zsynchronizowane (są w różnym stanie) nowe fale (tzw. fotony) generowane przez atomy mają różne właściwości takie jak długości fali, jasności, opóźnienie w procesie absorpcji i emisji itp.

Twoim podstawowym błędem w rozumowaniu jest traktowanie końcowego rozbłysku jako jednego i tego samego fotonu co na początku. To są 2 nowe tzw. fotony nie mające nic wspólnego z pierwszym oraz ze sobą.

Postaw sobie 2 kamienie na tafli jeziora tak aby wystawały z wody trzecim kamieniem uderzaj w taflę jeziora rytmicznie... fale które powstaje z twoich uderzeń dociera do dwóch kamieni w różnym czasie, kamienie generują nowe fale - w zależności do budowy i struktury kamienia (atom cały czas zmienia swoją strukturę zapierniczają tam te elektrony w około jego, jądro atomowe też nie jest statyczne) różne są te fale jeżeli chodzi o długość fali, amplitudę, czy opóźnienie.
Miernik (ekran) reaguje nie na jeden foton tylko na 2 nowe różne fotony - to też trzeba brać pod uwagę.

Nie ma nic zaskakującego w tym doświadczeniu.

Łukasz Smoliński

poniedziałek, 13 lipca 2020 o 23:41:50 UTC+2 waldek napisał(a):
Tutaj jeszcze ciekawa interpretacja doświadczenia Younga:

https://www.researchgate.net/publication/346090117_Young%27s_dual_slit_experiment_and_other_quantum_mysteries_explained_Part_1_Version_10

Wersja skrócona dla leniwych:

https://youtu.be/nsaUX48t0w8

Łukasz Smoliński

Znaczy się ciekawa to może nie - raczej potwierdzająca to co pisałem wcześniej o kamykach ;)

Simpler

i o grochu w kapuście.. haha!

Łukasz Smoliński

Jeszcze mi podziękujesz z wyjaśnienie :P

Simpler

obawiam się jestem starszy o całe setki lat w te klocki,
zatem nic nowego mi nie pokażesz.

Łukasz Smoliński