paradoks czasu z filmu

Simpler

W filmie pt. Wehikuł czasu na podstawie Wellsa
pokazano w sposób paradoksalny na czym polega paradoks czasu. :)

bandyta zabija narzeczoną młodego naukowca
wtedy on postanawia zrobić maszynę czasu,
w celu uniknięcia tej tragedii - uratowania...

no i co się dzieje?

Po skonstruowaniu maszyny i próbie uratowania
ona i tak ginie za każdym razem, cokolwiek on kombinuje.

I tak pojawia się paradoks, którego ten konstruktor nie potrafi rozwiązać,
więc postanawia wybrać się w przyszłość, aby znaleźć odpowiedź - dlaczego tak się dzieje?

No i co znajduje? :)

J.F

Zeby to w jednym filmie - s-f od wielu dekad wykorzystuje temat.

Powstala koncepcja swiatow rownoleglych ... ale byloby ich chyba za
duzo.

Powstal pomysl zdarzen kluczowych - ktorych sie nie da zmienic.

No bo tak pomyslmy - cofa sie ktos w czasie, i zabija cie - jak to
wplynie na losy ludzkosci ?

J.

Wladek

On Thursday, September 2, 2021 at 4:53:32 AM UTC-5, J.F wrote:

> Zeby to w jednym filmie - s-f od wielu dekad wykorzystuje temat.
>
> Powstala koncepcja swiatow rownoleglych ... ale byloby ich chyba za
> duzo.

Oglądałeś serię "Sliders"? Tam latają z jednego świata do drugiego, czyli tego samego, ale w innym czasie :).

> Powstal pomysl zdarzen kluczowych - ktorych sie nie da zmienic.
>
> No bo tak pomyslmy - cofa sie ktos w czasie, i zabija cie - jak to
> wplynie na losy ludzkosci ?
>
> J.

Pozdr. Władek.

maluw...@gmail.com

On Thursday, 2 September 2021 at 16:17:32 UTC+2, Wladek wrote:

> Oglądałeś serię "Sliders"? Tam latają z jednego świata do drugiego, czyli tego samego, ale w innym czasie :).

A w "Gwiezdnych wojnach" to wymachują takimi fajowymi
mieczami świetlnymi.

J.F

On Thu, 2 Sep 2021 07:17:31 -0700 (PDT), Wladek wrote:

> Oglądałeś serię "Sliders"? Tam latają z jednego świata do drugiego, czyli tego samego, ale w innym czasie :).

No ale jesli kazda moja decyzja, nawet nieswiadoma, tworzy rownolegly
swiat, to ile ich musialoby byc?
A przeciez nie jestem sam, i czemu tylko ludzie mieliby miec takie
prawo ?

J.

Simpler

Możliwe...
ale ja pytam jedynie jaka była ostateczna odpowiedź na pytanie tego naukowca?:

- nie może uratować tej dziewczyny, bo ... co?

Ta jedna podstawowa zagadka, z którą mamy tu do czynienia,
jest... najlepsza i ostateczna.
Wszelkie pozostałe filmy na ten temat: paradoks dziadka, pętle, itd,
są nic niewarte w porównaniu z tym!

maluw...@gmail.com

On Thursday, 2 September 2021 at 21:21:37 UTC+2, Simpler wrote:

> Możliwe...
> ale ja pytam jedynie jaka była ostateczna odpowiedź na pytanie tego naukowca?:
>
> - nie może uratować tej dziewczyny, bo ... co?

Bo taki ma scenariusz.

Simpler

piątek, 3 września 2021 o 05:46:56 UTC+2 maluw...@gmail.com napisał(a):

> Bo taki ma scenariusz.

Naprawdę?
zatem jaką uzyskał odpowiedź na swoje pytanie?

nie może uratować bo ...

Simpler

film:
https://www.cda.pl/video/181124002

może teraz załapiecie o co chodzi.

Andrzej Lechowski

Już dawno o tym pisałem, że aby podróżować do przeszłości, należy najpierw
odbyć ją w przyszłość. Vide: https://justpaste.it/podroze-w-czasie-sa-mozliwe

Andrzej Lechowski

On Thursday, 2 September 2021 at 03:52:02 UTC+2, Simpler wrote:
Już dawno pisałem, że aby odbyć podróż do przeszłości, należy najpierw
odbyć ją przyszłość. Vide: https://justpaste.it/podroze-w-czasie-sa-mozliwe
P.S.
Nastąpiło jakieś zwurdzenie w podczas wysyłania wcześniejszej notki.