Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

zagadka ze smogiem

瀏覽次數:20 次
跳到第一則未讀訊息

Simpler

未讀,
2021年12月28日 上午8:24:162021/12/28
收件者:
Nad miastami wisi tzw. smog, czyli jakieś tam pyły - sadza, piach, itp.

Ile tego jest naprawdę, znaczy w kilogramach?

np. tutaj widać tego troszeczkę:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Smog

https://pl.wikipedia.org/wiki/Smog#/media/Plik:2017_Smog_nad_Now%C4%85_Rud%C4%85.jpg

ile to waży?

J.F

未讀,
2021年12月28日 上午9:13:292021/12/28
收件者:
Ladne zdjecie, choc wymaga wyjasnienia, ze to ten zly smok, a nie
zwykla chmura.

> ile to waży?

"Zgodnie z wynikami badań ESCAPE w przypadku drobnych zanieczyszczeń
(do średnicy 2,5 mikrometra – PM2,5) każdy wzrost gęstości pyłu o 5
µg/m3 na metr sześcienny powoduje wzrost ryzyka śmierci z przyczyn
naturalnych aż o 7%[8].

W przeprowadzonych w Polsce badaniach wzrost stężenie PM10 o 10 µg/m3
wiązał się z 16% wzrostem ilości hospitalizacji z powodu ostrych
zespołów wieńcowych[9]. Wzrost stężenia PM2.5 10 µg/m3 powodował 7
procentowy wzrost śmiertelności z przyczyny sercowo-naczyniowych w
populacji mężczyzn[10]."

tego rzedu.

We wroclawiu mamy dzis 62ug/m3 na ulicy Wisniowej - samego pylu PM2.5
https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current

a na ul Korzeniowskiego
76ug/m3 PM2.5 i
83ug/m3 PM10

Tylko ze Wroclaw ma 292km2 powierzchni, a wysokosc tej chmury sam
sobie ocen :-)

Oczywiscie stezenie w calym miescie nie jest rowne.

IMO - wyjdzie umiarkowanie duzo, szczegolnie jak pamietac, ze
powietrze wazy ok 1.3g/m3.

A tak sie czasem zastanawiam ... na ile to miasto jest smogowi winne,
bo ulic nie odkurza, a jak odkurza, to maszyna zostawia za sobą chmure
dymu/kurzu :-)

J.

Simpler

未讀,
2021年12月28日 上午11:03:022021/12/28
收件者:
wtorek, 28 grudnia 2021 o 15:13:29 UTC+1 J.F napisał(a):

> Ladne zdjecie, choc wymaga wyjasnienia, ze to ten zly smok, a nie
> zwykla chmura.

Nowa Ruda tak ma od dawna... znam to od urodzenia, bo tak się składa, że tam się akurat urodziłem. :)

> [...]
>
> A tak sie czasem zastanawiam ... na ile to miasto jest smogowi winne,
> bo ulic nie odkurza, a jak odkurza, to maszyna zostawia za sobą chmure

no i co to za sztuka wyliczyć coś takiego?

promień drobin pyłu, np. 5 e-6 mikro metrów,
oraz limit widoczności... jakiś kilometr zapewne.

biorąc: n*S*L = 1, jako totalne pokrycie,

otrzymujemy z tego... n = 10 milionów drobin / m3,

co dla pyłu z węgla, czy innych pospolitych SiO2,
daje z 40 ton tego pyłu / kilometr sześcienny.

40 ton na tysiąc kominów = 40 kg / komin...

0 則新訊息