Stęskniłem się za antenami plującymi elektronami.

Cezary Grądys

Sep 11, 2022, 9:02:48 AMSep 11
Czytając te wszystkie głupoty o gówienkowej teorii zatęskniłem do
trolowania Szczepana. To było trolowanie na poziomie, bez obrażania
dyskutantów. Poza tym powoływał się na literaturę, chociaż sprzed 100
lat.
Gdzie te czasy, z tyakim trolem nawet przyjemnie sie dyskutowało.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

maluw...@gmail.com

Sep 11, 2022, 9:36:05 AMSep 11
On Sunday, 11 September 2022 at 15:02:48 UTC+2, Cezary Grądys wrote:
> Czytając te wszystkie głupoty o gówienkowej teorii zatęskniłem do
> trolowania Szczepana. To było trolowanie na poziomie, bez obrażania

Nie pierdol, oszołomku, zatęskniłeś za łatwymi
zwycięstwami nad kimś jeszcze głupszym od ciebie.
To jak z tym czasem warszawskim, dylatuje czy
nie?

WM

Sep 11, 2022, 10:35:21 AMSep 11
W dniu 2022-09-11 o 15:02, Cezary Grądys pisze:
> [...]
> lat.
> Gdzie te czasy, z tyakim trolem nawet przyjemnie sie dyskutowało.

Kto wejdzie między trolle musi krakać jak one. ;)

WM

maluw...@gmail.com

Sep 11, 2022, 10:40:46 AMSep 11
To istotnie przykre, że muszę się zniżać to
"szedł woźniiak przez most i zdylatował w gacie".

Tadeusz Wajda

Sep 11, 2022, 11:55:51 AMSep 11
On Sunday, September 11, 2022 at 3:02:48 PM UTC+2, Cezary Grądys wrote:
> [...]
> lat.
> Gdzie te czasy, z tyakim trolem nawet przyjemnie sie dyskutowało.
Rowniez pamietam Szczepana jako wyznawce i wielbicielaTesli.
To Tesla wymyslil budowe gigantyczej cewki z ktorej mial zamiar wysylac prad elektryczny bezprzewodowo na duze odleglosci. Niestety nie potrafil odpowiedziec bankierowi, chyba Morganowi, na pytanie gdzie beda zainstalowane liczniki tej energii. Ten sie wq..l i nakazal drewniana wieze rozebrac. Zostaly po niej betonowe slupki fundamentowe. Zadluzony po uszy Tesla zmarl samotnie w wynajmowanym w hotelu pokoiku.
Pozdr
Tornad

Ghost

Sep 11, 2022, 2:04:05 PMSep 11
W dniu 11.09.2022 o 16:40, maluw...@gmail.com pisze:
musze przyznac, ze mam talent, jak trollu przydzwonie, to ten na lata
popamieta

maluw...@gmail.com

Sep 11, 2022, 2:31:35 PMSep 11
Tak, napisanie "szedł woźniiak przez most i zdylatował w gacie".
dowodzi talentu że hej. Wy, gówienkowe szczekaczki, generalnie
wszystkie tak utalentowane.

Adam

Sep 11, 2022, 5:04:13 PMSep 11
Jedną wieżę i laboratorium to mu pachołki Edisona spaliły.
To nie ta wieża była?

--
Pozdrawiam.

Adam

Tadeusz Wajda

Sep 12, 2022, 3:50:04 AMSep 12
> Pozdrawiam.
> Adam
Raczej nie. Faktem jest ze ojciec Edisona handlowal dewnem budowlanum . Ale Edison wynalazl pradnice pradu stalego a Tesla prodnice pradu zmiennego. co praktycznie bylo jego najwiekszym wynalazkiem. I te systemy rywalizowaly. Edison wynalazl zarowke i oswietlil Nowy Jork a Tesla mial
mrzonki o przesylaniu pradu na odleglosc bezprzewodowo. Edison opatentowal okolo 1000 wynalazkow a Tesla sobie robil zdjecia pod swoja cewka z ktorej walily pioruny i byl dumny z tego, ze go ludzie podziwiaja.
Za wynalazce radia jest uwazany Markoni a nie Tesla. Tesli dopiero w 1946 r po jego smierci przyznano patent, bardziej dla zakonczenia trwajacego kilkanascie lat procesu sadowego niz dla merytorycznej potrzeby.
W sumie przelom wiekow XIX i XX byl klicziwy dla powstanie wielu wynalazkow i naukowych odkryc, ktora zmienily swiat i popchnely nauke do przodu.
Mysmy w tym czasie byli szczesliwi pod zaborami. Jedyna polska radiowa stacje nadawcza Niemcy wysadzili i pozostaly po niej, jak po wiezy Tesli tylko fundamenty. Taraz mamy hosse i duzo nowych gosci, ktorzy byc moze nas znowu wyzwola albo znowu rozbiora co juz przerabialismy w naszej burzliwej historii.
Pozdr
Tornad

J.F

Sep 15, 2022, 10:05:02 AMSep 15
On Mon, 12 Sep 2022 00:50:03 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda wrote:
> [...]

Tak, to bylo cos :-)

> [...]
> opatentowal okolo 1000 wynalazkow a Tesla sobie robil zdjecia pod
> swoja cewka z ktorej walily pioruny i byl dumny z tego, ze go

No ale co by nie mowic, to na NY sie mozliwosci Edisona konczyly.
Dalsza elektryfikacja wymagala AC i transformatorow, a to juz zasluga
Tesli.

Chociaz ... 3 fazy to wymyslil ... Doliwo-Dobrowolski :-)

> [...]
> 1946 r po jego smierci przyznano patent, bardziej dla zakonczenia
> trwajacego kilkanascie lat procesu sadowego niz dla merytorycznej

Bardziej dla nieplacenia tantiem Marconiemu przez armie USA.

Aczkolwiek cos tam Tesla opatentowal, chyba wkrotce stalo sie
kluczowe, bo uklad rezonansowy LC byl.
I ponoc nawet jakąś łódeczkę zdalnie sterowaną Tesla zrobil,
tylko nie bardzo wiadomo jak.

> W sumie przelom wiekow XIX i XX byl klicziwy dla powstanie wielu wynalazkow i naukowych odkryc, ktora zmienily swiat i popchnely nauke do przodu.
> Mysmy w tym czasie byli szczesliwi pod zaborami.

Co nie znaczy, ze nie mozna bylo wymyslac i odkrywac.

> Jedyna polska radiowa stacje nadawcza Niemcy wysadzili i pozostaly
> po niej, jak po wiezy Tesli tylko fundamenty.

Masz na mysli te do telegraficznej lacznosci z USA ?

J.

Cezary Grądys

Sep 16, 2022, 2:28:11 PMSep 16
W dniu 15.09.2022 o 16:05, J.F pisze:

> Aczkolwiek cos tam Tesla opatentowal, chyba wkrotce stalo sie
> kluczowe, bo uklad rezonansowy LC byl.
> I ponoc nawet jakąś łódeczkę zdalnie sterowaną Tesla zrobil,
> tylko nie bardzo wiadomo jak.

Można zrobić odbiornik zdalnego sterowania na kohererze, więc jest to
całkiem możliwe.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

Simpler

Sep 16, 2022, 4:54:04 PMSep 16
niedziela, 11 września 2022 o 15:02:48 UTC+2 Cezary Grądys napisał(a):
> [...]
> lat.
> Gdzie te czasy, z tyakim trolem nawet przyjemnie sie dyskutowało.

Może miał rację...

przecież elektron jest nadal tylko hipotetycznym tworem - nikt nie wie co to jest.

Zatem to może być cokolwiek związanego z tym tzw. elektromagnetyzmem,
czyli po prostu ... falą e/m o swoistej charakterystyce...
ewentualnie to zwyczajny nagi tytan, ale w ciasnych skarpetkach - wybór należy do ciebie!

adam13lat

Sep 17, 2022, 5:10:29 AMSep 17
Kto pierwszy zastosował układ samej cewki?
Kto pierwszy zastosował układ LC?
Kto pierwszy zastosował rdzeń ferrytowy w cewce?

> I ponoc nawet jakąś łódeczkę zdalnie sterowaną Tesla zrobil,
> tylko nie bardzo wiadomo jak.

Wystarczały dwa nadajniki i odbiorniki na dwóch różnych częstotliwościach
sterujące sterem (lewo prawo) lub dwiema śrubami z napędem elektrycznym
- w trybie ON-OFF.

WM

Sep 17, 2022, 5:35:03 AMSep 17
W dniu 2022-09-15 o 16:05, J.F pisze:
Jest dostępny jego patent ze szczegółami tego sterowania łodzią.
https://patents.google.com/patent/US613809A/en

WM

Cezary Grądys

Sep 17, 2022, 6:34:09 AMSep 17
W dniu 17.09.2022 o 11:10, adam13lat pisze:

> Wystarczały dwa nadajniki i odbiorniki na dwóch różnych częstotliwościach
> sterujące sterem (lewo prawo) lub dwiema śrubami z napędem elektrycznym
> - w trybie ON-OFF.

Wystarczy jeden, sygnał ster w prawo, brak sygnału w lewo. Dawniej takie
rozwiazania były w modelarstwie, nawet za pomocą pojedynczego przycisku.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

Cezary Grądys

Sep 17, 2022, 6:36:52 AMSep 17
W dniu 16.09.2022 o 22:54, Simpler pisze:

> Zatem to może być cokolwiek związanego z tym tzw. elektromagnetyzmem,
> czyli po prostu ... falą e/m o swoistej charakterystyce...
> ewentualnie to zwyczajny nagi tytan, ale w ciasnych skarpetkach - wybór należy do ciebie!

Tylko gdyby antena traciła elektrony, to niezależnie czym są płynęła by
przez nią składowa stała. Dlatego Szczepan uważał, że musi być
uziemienie.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

Wiesiaczek

Sep 17, 2022, 7:26:38 AMSep 17
W dniu 17.09.2022 o 12:34, Cezary Grądys pisze:
Oczywiście, że wystarczy, sam w tamtych czasach zajmowałem się modelarstwem.
Uzupełnię, ze można było uzyskać sterowania (prawie) analogowe stosując
kluczowanie nadajnika np. muliwibratorem astabilnym z regulowanym czasem
wypełnienie impulsów.
Ster wprawdzie był w ruchu cały czas ale w skrajnych położeniach był w
różnym czasie. Bezwładność modelu powodowała jego dosyć płynne sterowanie.

--
Wiesiaczek - Z podkarpackiej wsi.
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Simpler

Sep 17, 2022, 11:12:07 AMSep 17
Jakie znowu... uziemione elektrony?
O czym w ogóle gadasz skoro nie masz wiedzy czym jest elektron...

czy np. naładowany akumulator ma nadmiar elektronów?

.. total kit, a nie żadna nauka.

Cezary Grądys

Sep 18, 2022, 2:26:34 PMSep 18
W dniu 17.09.2022 o 17:12, Simpler pisze:

> Jakie znowu... uziemione elektrony?
> O czym w ogóle gadasz skoro nie masz wiedzy czym jest elektron...
>
> czy np. naładowany akumulator ma nadmiar elektronów?
>
> .. total kit, a nie żadna nauka.

Poszukaj teorii Szczepana, trolowanie, ale dosć ciekawe.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

Simpler

Sep 18, 2022, 4:35:39 PMSep 18
niedziela, 18 września 2022 o 20:26:34 UTC+2 Cezary Grądys napisał(a):

> Poszukaj teorii Szczepana, trolowanie, ale dosć ciekawe.

ciebie chyba tu nie było gdy z nim gadałem.

powtarzam:
skoro nie ma elektronów w tym świecie,
no to mogą być emitowane z anten...

co to za fizyka, oparta na zapomnianych hipotezach?

Tak samo robi się już z tą ekspansją kosmosu:

jakiś pajac 100 lat temu zauważył red zety galaktyk,
więc sobie pierdykną pomysł: ekspansja!

no a teraz cała ta elita naukowa traktuje to jako fakt - no... może dogmat raczej;

analogiczny do dawnych wierzeń: geocentryzm, itd.

widzę że renesans głupoty nadchodzi - im głupszy, tym ... więcej smartfona używa.

Jacek Maciejewski

Sep 19, 2022, 2:35:27 AMSep 19
Dnia Sun, 18 Sep 2022 13:35:38 -0700 (PDT), Simpler napisał(a):

> jakiś pajac 100 lat temu zauważył red zety galaktyk,
> więc sobie pierdykną pomysł: ekspansja!

Nooo, jakiś pajac z Syrakuz ze dwa tysie lat temu, raz siedząc w wannie
sobie ubrdał coś tam o ciałach zanurzonych w wodzie... No a teraz cała
elita naukowa traktuje to jako dogmat. Mało tego, statki budują na tej
bzdurze, a przecież żelazo nie pływa.
--
Jacek
I hate haters.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 4:34:41 AMSep 19
No i jak byle Archimedes się nie pomylił, to jakże
mogłyby się pomylić takie asiory, jak Maciejewski
albo ufoudek z Proximy?

Simpler

Sep 19, 2022, 11:46:08 AMSep 19
Na wasze szczęście ta urojona ekspansja kosmosu nie używana w przemyśle,
więc możecie sobie pitolić jak świry...
i do samego końca świata, który też sami sobie zrobicie. hahaha!

Simpler

Sep 19, 2022, 11:57:17 AMSep 19
aż przypomniał mi się jeden przypadek specjalny z... fabryki powiedzmy:

była tam taka produkcja na obrabiarkach,
której operatorzy bardzo szybko kończyli swoją karierę w tej firmie.

Okazało się że tam był taki jebnięty kierownik,
który robił projekty - na komputerku, potem to szło na te obrabiarki...

no i tam same bagi facet rypał, no a obrabiarko to produkowała...
winę zwalał na operatorów, bo nie chciał słuchać co oni mówili -
bo po pewnym czasie każdy jełop zauważy, że to sam ten program (na tę obrabiarkę)
jest zjebany - błąd w zarodku!, a to co operator robi... nie ma już znaczenia: z chujowej formy nie odlejesz dobrego produktu...

No, i tak jest, nie tylko w produkcji: armia bezkarnych kretynów wciąż tu coś psuje, hahaha!