super nowa hipoteza - niefalsyfikowalna!

Simplest

Jan 12, 2024, 12:34:51 PMJan 12
Sprawa dotyczy powiązania dwóch,
obecnie kompletnie niezależnych, zjawisk:

grawitacja i ten objawiony Hubblowi redshift kosmiczny.

No to ja serwuję taką tezę:

grawitacja + redshift = 0.

co znaczy:
gdyby nie było tego przesunięcia ku czerwieni z dystansem,
wówczas nie byłoby automatycznie grawitacji w kosmosie.

No to chyba tyle wystarczy - teraz proszę o falsyfikację mojej tezy. :)

Wladek

Jan 12, 2024, 12:52:34 PMJan 12
On Friday, January 12, 2024 at 11:34:51 AM UTC-6, Simplest wrote:
> Sprawa dotyczy powiązania dwóch,
> obecnie kompletnie niezależnych, zjawisk:
>
> grawitacja i ten objawiony Hubblowi redshift kosmiczny.

Simpler, jeśli będziesz miał na karuzeli daleko od jej środka,
jedno źródło światła a w połowie tej odległości drugie źródło,
to w środku odbierzesz większy redshift od dalszego źródła
a mniejszy od bliższego.
Czy wyciągniesz z tego wniosek, że dalsze źródło oddala się od Ciebie
z większą prędkością a bliższe w mniejszą?

> [...]
> wówczas nie byłoby automatycznie grawitacji w kosmosie.
>
> No to chyba tyle wystarczy - teraz proszę o falsyfikację mojej tezy. :)

Pozdr. Władek.

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 4:16:05 AMJan 13
piątek, 12 stycznia 2024 o 18:34:51 UTC+1 Simplest napisał(a):
> [...]
> gdyby nie było tego przesunięcia ku czerwieni z dystansem,
> wówczas nie byłoby automatycznie grawitacji w kosmosie.

Raczej, gdyby nie było grawitacji to by nie było redshiftu. Każdy sobie to pomaluje w na różne sposoby, ale wszyscy mają na myśli to samo. To znaczy grawitacja ma wpływ na przestrzeń która jest medium dla EM.

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 6:14:02 AMJan 13
piątek, 12 stycznia 2024 o 18:52:34 UTC+1 Wladek napisał(a):

> [...]
> Czy wyciągniesz z tego wniosek, że dalsze źródło oddala się od Ciebie
> z większą prędkością a bliższe w mniejszą?

Karuzela to nietrafiony przykład, bo my gdziekolwiek nie spojrzymy to dostajemy redshift. Na karuzeli powinieneś też równie często dostwać blueshift.

Simplest

Jan 13, 2024, 8:45:10 AMJan 13
a ja twierdzę właśnie że dokładnie odwrotnie jest:

A. grawitacja jest efektem, który wymaga energii - tak/nie?

B. zatem skąd grawitacja bierze tę energię?

ależ oczywiście że z kosmosu... :)

... no i tyle wystarczy.

wnioski:

redshift kosmologiczny nie potrzebuje żadnej ekspansji,
bo to jest zwyczajne... tłumienie, wygaszanie,
co daje finalnie podciśnienie = lokalne deficyty energii, co my nazywamy grawitacją.

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 10:19:54 AMJan 13
sobota, 13 stycznia 2024 o 14:45:10 UTC+1 Simplest napisał(a):

> [...]
>
> A. grawitacja jest efektem, który wymaga energii - tak/nie?
>
> B. zatem skąd grawitacja bierze tę energię?

No oczywiście, że to jest prawdą, tylko wnioski błędne.

Grawitacja jest siłą resztkową. Takiej samej energii potrzebuje elektro-magnetyzm i zasysa znacznie więcej tej energii. Siły grawitacyjne to wynik (szczątkowy) a nie przyczyna absorbcji energii. Należy rozróżnić 2 kwestie: przyczynę przemieszczenia zakonserwowanej energii w postaci EM od spadku energii. To nie to samo. W przypadku redshiftu dochodzi do przemieszania - 'ciągnięcia'. Zmiana energii nie wynika tutaj ze konsumpcji tylko z przemieszczenia i oporu. Opór to wprost przenikalność magnetyczna i elektryczna próżni mająca konkretne wartości. To są według mnie 2 czynniki powodujące shift-y częstotliwości: opór i unoszenie - 'ciągniecie'.

Wladek

Jan 13, 2024, 11:07:22 AMJan 13
On Saturday, January 13, 2024 at 5:14:02 AM UTC-6, Łukasz Smoliński wrote:

> Karuzela to nietrafiony przykład, bo my gdziekolwiek nie spojrzymy to dostajemy redshift. Na karuzeli powinieneś też równie często dostwać blueshift.

Tu jest przykład blueshiftu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przesuni%C4%99cie_ku_fioletowi#Zobacz_te%C5%BC
ale chodzi mi o to, że efekt Dopplera zachodzi wtegy, gdy żródło światła ma prędkość względem eteru
a Ty też zgadzasz się z tym, że nośnikiem fali e-m jest grawitacja.
Tu się zgadzamy.
Na karuzeli będąc w połowie odległości, odbiorę ze środka blueshift a od dalszego źródła redshift.
Czy można więc wyciągnąć wniosek na podstawie efektu Dopplera,
że środek karuzeli zbliża się do mnie a te dalsze źródło ucieka ode mnie?

Pozdr. Władek.

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 2:59:44 PMJan 13
sobota, 13 stycznia 2024 o 17:07:22 UTC+1 Wladek napisał(a):

> [...]
> a Ty też zgadzasz się z tym, że nośnikiem fali e-m jest grawitacja.

To nadinterpretacja, grawitacja ma wpływ na propgację EM, nie jest jej nośnikiem.

Wladek

Jan 13, 2024, 3:25:07 PMJan 13
On Saturday, January 13, 2024 at 1:59:44 PM UTC-6, Łukasz Smoliński wrote:

> To nadinterpretacja, grawitacja ma wpływ na propgację EM, nie jest jej nośnikiem.

Grawitacja jest wszechobecna w kosmosie, tak samo jak przestrzeń.
Przestrzeń jest też między cząstkami powietrza.
W jaki sposób fala dźwiękowa propaguje się w powietrzu?
Gdyby nie było w tej przestrzeni jakichś niematerialnych sił,
fala dźwiękowa nie miałaby warunków do propagacji, pomimo, że przestrzeń jest.
W podobny sposób widzę propagację fali świetlnej.
Bez pola siłowego (grawitacji) fala światlna nie miałaby w czym
się rozchodzić (ze stałą prędkością c).
Wiemy też, że w słabszym polu grawitacyjnym, prędkość światła jest większa,
z czym mamy do czynienia w zegarach GPS.
W słabszym polu grawitacyjnym, zegar atomowy wyznacza krótsze jednostki czasu.
W taki sam sposób wyznaczałby jednostki czasu zegar świetlny.

Simplest

Jan 14, 2024, 8:18:03 AMJan 14
sobota, 13 stycznia 2024 o 16:19:54 UTC+1 Łukasz Smoliński napisał(a):

> [...]
>
> Grawitacja jest siłą resztkową. Takiej samej energii potrzebuje elektro-magnetyzm i zasysa znacznie więcej tej energii. Siły grawitacyjne to wynik (szczątkowy) a nie przyczyna absorbcji energii. Należy rozróżnić 2 kwestie: przyczynę przemieszczenia zakonserwowanej energii w postaci EM od spadku energii. To nie to samo. W przypadku redshiftu dochodzi do przemieszania - 'ciągnięcia'. Zmiana energii nie wynika tutaj ze konsumpcji tylko z przemieszczenia i oporu. Opór to wprost przenikalność magnetyczna i elektryczna próżni mająca konkretne wartości. To są według mnie 2 czynniki powodujące shift-y częstotliwości: opór i unoszenie - 'ciągniecie'.

Wnioski są prawidłowe.

wystarczy sobie to przeliczyć i stawiam dowolny pieniądz że to będzie zgodne.

1. energia termiczna: u = a T^4, czyli gęstość tego promieniowania w kosmosie: T = 3K,

2. ta stała promieniowania a, jest powiązana z tymi elektrycznymi stałymi:
ponieważ prędkość fali c: c^2 = M*Fy/rho, co po przeliczeniu daje zależność:
c^2 = M ke^2/mr, i to jest poprawne dla dowonej materii - gazów, cieczy i stałych.

3. ta energia 'elektryczna' z ładunków nie ma tu żadnego znaczenia,
bo to samo się zeruje per saldo: e^2 - e^2 = 0, z uwagi na + i i symetrycznie -
po prostu kosmos ma zerowy ładunek el.

4. energia grawitacyjna jest proporcjonalna do Gm^2/R zwyczajnie,
np. sfera o masie m: Eg = 1/2 Gm^2/r

5. i finalnie: ten kosmo-redshift - to są straty?
nie, to jest naturalne:
grawitacja + kinetyczna + promieniowanie = 0.

i pewnie można sobie nawet z tego wyliczyć to G - stałą grawitacji,
z tych pozostałych stałych: k_ekektric, k_boltzman, e-ładunek, + parametry globalne - kosmosu: masa, temp. itd.

G = 6.67e-11, natomiast sigma Stefana = ...

to są pokrewne - ściśle powiązane stałe.

Łukasz Smoliński

Jan 15, 2024, 6:10:25 AMJan 15
niedziela, 14 stycznia 2024 o 14:18:03 UTC+1 Simplest napisał(a):

> [...]
> bo to samo się zeruje per saldo: e^2 - e^2 = 0, z uwagi na + i i symetrycznie -

Można tak przyjać.

> 4. energia grawitacyjna jest proporcjonalna do Gm^2/R zwyczajnie,
> np. sfera o masie m: Eg = 1/2 Gm^2/r

Grawitacja jest 2^-33 słabsza od sił elektrycznej i magnetycznej. Skoro na grawitację energia jest brana z otoczenia to skąd jest brana energia na siły elektryczne i magnetyczne? Też z otoczenia. Zobacz ile tej energii musi być pobierane.
https://physics.stackexchange.com/questions/4243/what-does-it-mean-to-say-gravity-is-the-weakest-of-the-forces

Zobacz jakie konsekwencje miało by to jak by przenieść te twoją koncepcje na pozostałe siły. Nie widzę alternatywnego zasilania dla pola elektrycznego, magnetycznego i grawitacyjnego. Źródła zasilanie jest otoczenie zewnętrzne. No chyba, że postulujesz pobór energii z ukrytych wymiarów - to raczej sobie nie pogadamy ;)

Musiałbyś coś podobnego/analogicznego obserwować w związku z polami elektrycznymi i magnetycznymi co postulujesz dla pola grawitacyjnego i to był by znacznie silniejszy efekt. Dlatego uważam, że twoja koncepcja jest błędna.

> [...]
>
> G = 6.67e-11, natomiast sigma Stefana = ...
>
> to są pokrewne - ściśle powiązane stałe.

Stałe są tylko relacje między stałymi, nic odkrywczego nie piszesz ;)

Łukasz Smoliński

Jan 15, 2024, 6:15:44 AMJan 15
poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 12:10:25 UTC+1 Łukasz Smoliński napisał(a):

> [...]
> Grawitacja jest 2^-33 słabsza od sił elektrycznej i magnetycznej. Skoro na grawitację energia jest brana z otoczenia to skąd jest brana energia na siły elektryczne i magnetyczne? Też z otoczenia. Zobacz ile tej energii musi być pobierane.

10^-33 miało być.

Ghost

Jan 15, 2024, 8:58:01 AMJan 15
W dniu 12.01.2024 o 18:34, Simplest pisze:
ja mam lepsza - simplest to debil, teraz proszę o falsyfikację mojej
tezy. buhahahahahahaha

Simplest

Jan 15, 2024, 12:23:23 PMJan 15
> [...]
> Grawitacja jest 2^-33 słabsza od sił elektrycznej i magnetycznej. Skoro na grawitację energia jest brana z otoczenia to skąd jest brana energia na siły elektryczne i magnetyczne? Też z otoczenia. Zobacz ile tej energii musi być pobierane.

No i dokładnie tak jest: te elektryczne są w zasadzie krótkozasięgowe,
w porównaniu z grawitacją, i tam jest dokładnie tak samo:

- Energia wiązania ładunków = deficyt masy, np. atom H ma mniejszą masę o te dm = 13.6 eV/c^2 = ...
- Grawitacja: energia wiązania gwiazdy = deficyt masy: dM =~ M*GM/Rc^2,
co ma być zgodne z tym redshiftem wielkoskalowym. :)

> Zobacz jakie konsekwencje miało by to jak by przenieść te twoją koncepcje na pozostałe siły. Nie widzę alternatywnego zasilania dla pola elektrycznego, magnetycznego i grawitacyjnego. Źródła zasilanie jest otoczenie zewnętrzne. No chyba, że postulujesz pobór energii z ukrytych wymiarów - to raczej sobie nie pogadamy ;)

Nie. dla ładunków to jest lokalnie załatwiane, i wtedy deficyt = promieniowanie emitowane.

A dalej wchodzi ten redshif, z uwagi na wygaszanie - tłumienie tego promieniowania na gwiazdach,
co robi nam grawitację - przyciąganie do miejsc depresji pomiędzy.

> Musiałbyś coś podobnego/analogicznego obserwować w związku z polami elektrycznymi i magnetycznymi co postulujesz dla pola grawitacyjnego i to był by znacznie silniejszy efekt. Dlatego uważam, że twoja koncepcja jest błędna.

Obserwujemy wszystko jak należy.

> Stałe są tylko relacje między stałymi, nic odkrywczego nie piszesz ;)

Nie. takie coś: G = f(inne stałe) eliminuje stałą,
bo to jest już zbyteczne.

i tak kolejno eliminujemy te niby stałe fizyczne;
ostatecznie chyba tylko c nam pozostanie, bo metr i sekunda są dowolne, czyli niefizyczne. :)

Łukasz Smoliński

Jan 19, 2024, 3:13:51 AMJan 19
Nie są krótko zasięgowe. Już na samym ładunku to widać w stosunku do grawitacji, podobnie jest z polami magnetycznym i elektrycznym:

https://zpe.gov.pl/pdf/P1CfardDg
https://physics.stackexchange.com/questions/312820/long-range-forces

Widać to z wartości sił i tego oraz jak ten zasięg malej wraz z odległością. Po prostu różnica wartości jest zbyt duża.
Zarówno siła grawitacyjna, jak i siła elektryczna mają odwrotny kwadrat zależności od odległości między ciałami i obie mają duży zasięg. Jednak:

https://www-quora-com.translate.goog/Which-has-longer-range-gravitational-force-or-electric-force/answer/Satya-Parkash-Sud-1?ch=10&oid=55940815&share=fdd0a168&srid=u1Dej1&target_type=answer&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Reasumując nie można powiedzieć, że pola EM mają mniejszy zasięg od pola grawitacyjnego.

> [...]
> co ma być zgodne z tym redshiftem wielkoskalowym. :)
> Nie. dla ładunków to jest lokalnie załatwiane, i wtedy deficyt = promieniowanie emitowane.

Tylko, ładunek to nie pole EM.

> [...]
>
> i tak kolejno eliminujemy te niby stałe fizyczne;
> ostatecznie chyba tylko c nam pozostanie, bo metr i sekunda są dowolne, czyli niefizyczne. :)

No tak finalnie jest stała c i stała panka h, to jednak chyba h definiuje c.

Krzysztof

Jan 19, 2024, 4:58:10 AMJan 19
Moja teza idzie dalej - nie było by grawitacji, to nie było by kosmosu :-)
Powszechność nie podlega falsyfikacji.

Wladek

Jan 19, 2024, 7:27:05 AMJan 19
Albo nie byłoby materii, to nie byłoby i grawitacji :).

Pozdr. Władek.

Krzysztof

Jan 19, 2024, 9:45:43 AMJan 19
Sprawa dyskusyjna - zamiast grawitacyjnego przyciągania mogło by być
magnetyczne odpychanie, jeśli brać na serio współczesną definicję materii :-)
Pozdr. K.

Wladek

Jan 19, 2024, 10:02:31 AMJan 19
Mnie przy Ziemi, chyba siła magnetyczna nie utrzymałaby :).
Grawitacyjna siła trzyma.

> Pozdr. K.

Pozdr. Władek.

Simplest

Jan 19, 2024, 10:52:41 AMJan 19
piątek, 19 stycznia 2024 o 09:13:51 UTC+1 Łukasz Smoliński napisał(a):

> [...]
>
> Reasumując nie można powiedzieć, że pola EM mają mniejszy zasięg od pola grawitacyjnego.

Mówię że elektryczne mają mały zasięg dlatego, że to się neutralizuje szybko:
w dużej skali nie ma naładowanych ciał - planet, gwiazd, czy galaktyk naładowanych elektrycznie!

W każdym razie nikt tego nie podejmuje nawet wyliczać...

ja obliczałem tu kiedyś ładunek Słońca, który równoważy grawitację;
i tam wychodził strasznie malutko - chyba 1 na tryliony, czy biliony!

znaczy chodziło o taki problem:
przyjmujemy że tam jest niedobór elektronów,
a wtedy ładunek Słońca byłby dodatni leciutko,
co by rozpychało Słońce, i finalnie:

Fgrav + Fel = 0, równowaga.

i to Fe byłoby praktycznie zerowe, pewnie niewykrywalne...
no ale jak mówiłem: nie ma teorii naładowanych gwiazd - ludzie nie biorą tego w ogóle pod uwagę. :)

> No tak finalnie jest stała c i stała panka h, to jednak chyba h definiuje c.

Nie. c jest odpowiedzialne za to nazywamy czasem, zatem to jest nieredukowalne.

gdy prędkość c maleje wtedy masz te dylatacje... po prostu.

samo c - jako numer, pozostaje,
no bo zegary chodzą/zwalniają zgodnie z tym c - perfekt!

t = c.

Krzysztof

Jan 20, 2024, 2:31:28 AMJan 20
Nie ma żadnej dylatacji - to pojęcie implikuje "dylatację' siły,
a więc i grawitacji i kosmos by się zawalił.
c = s/t jest równaniem statycznym, co oznacza, że ruch jest zakończony
a przecież jest on powszechny w kosmosie, podobnie jak grawitacja.

Simplest

Jan 20, 2024, 8:19:43 AMJan 20
sobota, 20 stycznia 2024 o 08:31:28 UTC+1 Krzysztof napisał(a):
ta komunikacja zwalnia, zależnie od warunków, co sobie nazwano dylatacją.

Z tym jest podobnie jak z kolorami:

spróbuj wytłumaczyć sobie, czym się różni zielony od czerwonego;
ale tak wprost, czyli bez odwoływania się do znanych przedmiotów, które mają swoje kolory...

np. zielony jest zimny bo to jak liście albo trawa,
a czerwony jest ciepły, bo to ogień zwykle , itd. - tak nie wolno!

Stawiasz czerwień i zieleń obok siebie, no powiedz czym to różni, bez żadnych związków z jakimikolwiek przedmiotami znanymi z doświadczenia?

nie ma trawy, ognia, ani niebieskiej wody, czy nieba - nie ma nic!,
są tylko te nagie kolory: zielony, czerwony, niebieski, żółty, itd.

i dwa: jak to jest kodowe w mózgu? :)

Krzysztof

Jan 20, 2024, 8:49:07 AMJan 20
Zaraz - kolor to refleks, światło odbite od przedmiotu, ale czy uważasz, że prędkość światła
o barwie zielonej (żółta + niebieska) różni się od prędkości światła o barwie czerwonej?
MM użyli w doświadczeniu monochromatyczną barwę żółtą.

Simplest

Jan 20, 2024, 10:01:20 AMJan 20
sobota, 20 stycznia 2024 o 14:49:07 UTC+1 Krzysztof napisał(a):
zielony nie jest żółta + niebieska,
bo w rgb masz:
green = 0,g,0,

yellow = (r,g, 0), czyli to jest czerwony + zielony

blue = 0,0,b

zatem: yellow + blue = r,g,b, czyli to jest dowolny kolor...
i np. dla równych r=g=b będzie to biały - szary, czyli to żaden kolor, jedynie jasność. :)

chyba w mieszaniu farb y+b = g,
no ale to jest odwrotna sprawa:
farby pracują na subtrakcji = cmy (cyjan, yellow, magenta),
a światło na sumie= rgb. hehe!

cmy = 1,1,1 = czarny, czyli nic,
natomiast:
rgb = 1,1,1 = biały, czyli wszystko.

Łukasz Smoliński

Jan 20, 2024, 3:39:17 PMJan 20
piątek, 19 stycznia 2024 o 16:52:41 UTC+1 Simplest napisał(a):

> Mówię że elektryczne mają mały zasięg dlatego, że to się neutralizuje szybko:
> w dużej skali nie ma naładowanych ciał - planet, gwiazd, czy galaktyk naładowanych elektrycznie!

Nie ma, bo to oddziaływanie ze względu na większą wartość miało większy zasięg. To jest przyczyną formowania/grupowania się materii. Nanieś teraz tę koncepcję o grawitacji na pole em i okres formowania neuronów a potem atomów.

Krzysztof

Jan 20, 2024, 5:27:47 PMJan 20
sobota, 20 stycznia 2024 o 16:01:20 UTC+1 Simplest napisał(a):
Oczywiście, poprzez łamanie farb.
Przecież piszesz o kolorach - powstają z syntezy subtraktywnej:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_koloru

> farby pracują na subtrakcji = cmy (cyjan, yellow, magenta),
> a światło na sumie= rgb. hehe!

I to jest addycja - łączenie barw.
Kolor jest z odbicia, barwa jest transparentna.

> cmy = 1,1,1 = czarny, czyli nic,
> natomiast:
> rgb = 1,1,1 = biały, czyli wszystko.

To nie tak: i cyjan, i magenta są barwami dopełniającymi,
żółty jest barwą podstawową, jak red i blue - lecz monitor
emituje, a podłoże pochłania część widma i widzisz jego
odbitą - liść nie pochłania zieleni, więc ją widzisz.

Simplest

Jan 21, 2024, 9:34:31 AMJan 21
sobota, 20 stycznia 2024 o 21:39:17 UTC+1 Łukasz Smoliński napisał(a):

> Nie ma, bo to oddziaływanie ze względu na większą wartość miało większy zasięg. To jest przyczyną formowania/grupowania się materii. Nanieś teraz tę koncepcję o grawitacji na pole em i okres formowania neuronów a potem atomów.

nie ma neutronów, bo to jedynie wylatuje z jąder atomowych podczas rozpadu.

n = p+e, czyli to jest taki wodór sprasowany ekstremalnie, i dlatego to jest nietrwałe.

trwałe neutrony w ogóle nie istnieją - nawet w jądrach tego nie ma!

np. deuter, który tradycyjnie ma być: n+p, siły jądrowe, itd.
to kompletna bzdura, improwizacja.

deuter = p+e+p, czyli to jest elektron z dwoma protonami po prostu.

tryt: 2n + p, i tu mamy to samo: n+p+n = p+e + p + e+p

i jest ok, ale słabe - dlatego rozpada się na He3 + e - trwałe,
bo te dwa elektrony są zbyteczne - wystarczy jeden do utrzymania 3p,
bo dla 2e te e się przesadnie rozpychają, co prowadzi do rozpadu.

Potem jest He4, czyli jakby 2 deutery... no ale to jest już struktura 3D - 2p x 2p = czworościan.

i to idzie sobie dalej - lit, ...

w każdym razie te neutrony w jądrach są tylko takim skeczem numerycznym:
p+e+p = (p+e) + p = n+p = p + (e+p).

czyli takie naiwne improwizacje.

i tam nie ma żadnych sił jądrowych, a te wielkie energie to efekt pola magnetycznego -
tych dipoli magnetycznych, bo to się potęguje ładnie, i stąd te wielkie energie,

np. He4 ma aż 28 Mev wiązania, a deuter 2.2 zaledwie, co wydaje się dziwne,
i stąd pomysł z jądrowymi;
no ale magnetyzm idzie kwadratowo, no i to jest ok: 4^2 = 16.

Łukasz Smoliński

Jan 21, 2024, 12:06:17 PMJan 21
Ok, nie ma neutronów możemy sobie tak na to spojrzeć. Są protony i elektrony. Nie wiemy jak powstały i z czego się składają protony. Zakładam, że to jakiś tam kompozyt elektronów i pozytonu. Inaczej nie doszło by do połączenia. Tu zadziałały te siły elektromagnetyczne, to znaczy ładunek dodatni pozytonu od dużej wartości przyciągnął elektrony o mniejsze wartości (upraszczając). Abstrahuję od tego skąd się wziął pozyton o stosunkowo dużej wartości.

Nie ma też atomów jeszcze. W twojej koncepcji w takiej sytuacji nie ma też grawitacji, bo jest ona wynikiem skoku elektronu w powłoce atomowej - jest to jedyne źródło fali em, której potrzebujesz do powstania grawitacji.
No i ok, można powiedzieć, że grawitacja nie istniała w tym okresie. Co już mi się nie podoba, bo swobodny elektron oddziałuje grawitacyjnie i nie ma jak walić falą em. Tutaj można by zakończyć dyskusję. No ale powiedzmy, że nie przytoczyłem tego argumentu.

Podobny mechanizm musiał by być też dla pola em i sił z nimi związanych jaki proponujesz dla grawitacji. W tym momencie musi być jakaś full analogia, bo nie doszło jeszcze do neutralizacji ładunków i powstania atomów.
Jakie by był jego konsekwencje? Przychodzi mi na myśl tyko kontrakcja materii?
Co może nie mieć sensu. Po pierwsze ilość energii 'zasysanej' jaka była by potrzebna powodowała by zapadnięcie przestrzeni - według twojego mechanizmu. Chyba, że masz inną koncepcje co do analogi pola em i nie istniejącej jeszcze grawitacji.

Tak więc, kompletnie mi się to nie spina :)

Łukasz Smoliński

Jan 21, 2024, 12:15:27 PMJan 21
* Miało być kontrakcja przestrzeni.

Simplest

Jan 22, 2024, 11:28:59 AMJan 22
Ale ja przecież nie uznaję żadnej kreacji kosmosu - to jest bajka pt. BigBang,
która zawsze była poronionym pomysłem... religijnym zapewne:
stworzenie Świata wg księgi Mojżesza, itp. brednie - dlatego to jest popierane przez kościół.

Kosmos jest stacjonarny, znaczy był zawsze taki jaki teraz jest, i taki pozostanie:
to jest po prostu w równowadze - wszelkiego typu i rodzaju:
ilość/gęstość energii, pierwiastki: hel, lit, ... żelazo, ta grawitacja, temperatura CMB, itp. itd = const, na wieki wieków amen !

Kosmos miałby powstać z kombinacji e+p ... śmieszne. :)

bo Bóg stworzył e i p zapewne + czas i przestrzeń,
bo co?... bo nie miał nic do roboty: chciał zabić trochę czasu z nudów... haha!

Henryk Krzemiński

Jan 23, 2024, 12:09:54 PMJan 23
> [...]
> wówczas nie byłoby automatycznie grawitacji w kosmosie.
>
> No to chyba tyle wystarczy - teraz proszę o falsyfikację mojej tezy. :)

Zastąpienie przesunięcia ku czerwieni przyśpieszeniem czasu również tłumaczy to zjawisko.
Wyprowadzenie wzoru na pracę w centralnym polu grawitacyjnym metodą całkowania przesunięcia a nie różnicy energii potencjalnej zmienia całkowicie
pojęcie o grawitacji Newtona.
Tylko że nikt , oprócz mnie tego nie potrafi uczynić na tym Bożym świecie.
I tak ludziska zamartwiają się zagadnieniami, którymi sami sobie stworzyli.

Simplest

Jan 23, 2024, 12:52:07 PMJan 23
niestety ale nie ma czegoś takiego jak czas - to jest nie fizyczny twór,
który miałby tu cokolwiek do powiedzenia.

zresztą typowe unikanie problemu: sobie czas zwalniasz,
no a niby jak - z czego miałoby to wynikać?

ta grawitacyjna dylatacja jest konsekwencją deficytu - niedoboru energii w skupiskach ciał:
im mniej masz energii tym wolniej pracujesz.

gdy populacja i popyt rośnie, a podaż stoi, wtedy co masz?
wiadomo co: głód. :)

i na tym polega właśnie ta dylatacja grawitacyjna.

Podaż serwuje tu kosmos, a on ma skończoną gęstość energii,
więc jest oczywiste że dla wielkich skupisk -
dużych koncentracji konsumentów to nie wystarcza,
i stąd te efekty zwane popularnie grawitacyjną dylatacją czasu.

Wladek

Jan 23, 2024, 5:00:22 PMJan 23
On Tuesday, January 23, 2024 at 11:52:07 AM UTC-6, Simplest wrote:

> [...]
>
> ta grawitacyjna dylatacja jest konsekwencją deficytu - niedoboru energii w skupiskach ciał:
> im mniej masz energii tym wolniej pracujesz.

Moje podejście do dylatacji grawitacyjnej zegara, jest inne.
Wiadomo jak zwalnia zegar świetlny w ruchu (nie mylić z obserwowanym).
Światło, mając stałą prędkość (w eterze) pokonuje dłuższą drogę do lustra,
gdy jest w ruchu (w eterze), bo listro ucieka, stąd mniejsza prędkość c względem lustra.
Z dylatacją grawitacyjną masz podobnie.
Taki sam zegar w słabszym polu grawitacyjnym, wyznacza krótsze jednostki czasu,
niż taki sam zegar w silniejszym polu g.
Jaka może być tego przyczyna?
Widzę tylko jedną. Prędkość światła zależy od natężenia pola grawitacyjnego.
W słabszym polu ma większą prędkość niż w silniejszym i pokonując
taki sam dystans do lustra, robi to w krótszym czasie niż w silniejszym polu.
No i masz dylatację grawitacyjną zegara :).

Pozdr. Władek.

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 1:44:59 AMJan 24
Nie ma żadnej dylatacji. Każdy może sprawdzić w GPS,
czas (rozumiany wg własnej definicji Wielkiego Guru)
jest galileuszowy z dokładnością do akceptowalnego
błędu. Dylatacja występuje tylko i wyłącznie w tym
co fizyk idiota se wygedankenował/zmyślił.

Krzysztof

Jan 24, 2024, 3:58:49 AMJan 24
Zadziwiające ilu nie rozumie, że zwidy zwane dylatacją i kontrakcją
są opisem perspektywy.
"Filozof" Popper w jednym miał rację:
"Celem sporu nie jest zwycięstwo, lecz postęp"
STW i OTW to przykłady regresu fizyki.

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 4:11:54 AMJan 24
A to kwestia perspektywy. Dla nas celem sporu
jest zwycięstwo. A że nauka jest dość sprytna,
żeby wykorzystywać walki kogutów do własnych
celów, to jej sprawa.

Krzysztof

Jan 24, 2024, 5:22:53 AMJan 24
Nauka? W kwestii sprytu nic nie przebije polityków i tzw. duchownych.

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 5:45:55 AMJan 24
On Wednesday 24 January 2024 at 11:22:53 UTC+1, Krzysztof wrote:
Owszem, nauka przebija inne instytucje.

Krzysztof

Jan 24, 2024, 5:54:29 AMJan 24
No dobrze, a jaki jest cel naszego sporu?
Mam nadzieję, że nie "filozoficzny".
Oddzielanie metafizyki od fizyki (Arystoteles) i ponowne ich łączenie (Popper)
to niestety "...w koło Macieju".

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 6:00:37 AMJan 24
On Wednesday 24 January 2024 at 11:54:29 UTC+1, Krzysztof wrote:
Zwycięstwo, oczywiście, cóż by innego?

Krzysztof

Jan 24, 2024, 6:22:29 AMJan 24
Mnie jest ono niepotrzebne, gdyż dualizm progres - regres
należy do 2L

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 6:37:24 AMJan 24
On Wednesday 24 January 2024 at 12:22:29 UTC+1, Krzysztof wrote:
Mnie też nie, a już na pewno nie zwycięstwo
nad akurat tobą.
Ale i tak jest celem naszego sporu.

Krzysztof

Jan 24, 2024, 8:03:37 AMJan 24
Teleologia jest mętną dziedziną i, prawdę mówiąc,
nie wiem o co w niej chodzi.

Wladek

Jan 24, 2024, 8:23:19 AMJan 24
Nie chodzi o dylatację czasu, tylko o dylatację zegara.
Znaczy to, że zegar wyznacza różne jednostki czasu,
zależne od jego prędkości (w eterze) i pola grawitacyjnego, w którym się znajduje.
Dlatego zegary w GPS inne sekundy wyznaczają a że wiadomo z jakich przyczyn,
to i łatwo je skorygować, czego nie da się zrobić zgodnie z STW.

Pozdr. Władek.

maluw...@gmail.com

Jan 24, 2024, 8:59:05 AMJan 24
On Wednesday 24 January 2024 at 14:23:19 UTC+1, Wladek wrote:

> Nie chodzi o dylatację czasu, tylko o dylatację zegara.

I po cholerę legitymiozować tę ich debilną
nowomowę rodem prosto od Orwella. Jak
zegar źle chodzi to jest BŁĄD. BŁĄD się
koryguje, w odróżnieniu od "dylatacji"

Simplest

Jan 24, 2024, 11:10:28 AMJan 24
Na to samo wychodzi:

jeśli w grawitacji zwalnia światło,
wtedy masz automatycznie deficyt energii,