magnesi i przewodnik - słynny problem Einsteina

Simpler

Sep 10, 2022, 10:55:29 AMSep 10
Einstein krytykował Maxwella, że tam niby brakuje oczywistej symetrii w tych równaniach Maxwella:

magnes i przewodnik - czyli kawał drutu zapętlonego, np. kółeczko:

gdy przewodnik się porusza obok magnesu,
wtedy w nim płynie prąd - indukcja magnetyczna...

natomiast gdy przewodnik stoi, ale magnes się porusza...
no to wtedy coś tam innego ponoć wychodzi.

OK.

No to ja zrobię w konia Einsteina:

zamiast magnesu stawiam inne źródło pola magnetycznego,
czyli elektromagnes... znaczy stawiam drugą i identyczną pętlę z drutu,
ale z gotowym prądem (nadprzewodnik tak działa).

No i co teraz z tym wielkim brakiem symetrii się tu dzieje,
który Einstein raczył zaliczyć?

Gdzie tu symetria w ogóle:
mamy dwie pętle - jedna z prądem, a druga bez... haha!

faktycznie fest symetria. to coś jak symetria trupa z żywym...

czyżby Einstein był nieświadomy swojej skłonności do nekrofilii!? :)

Wladek

Sep 10, 2022, 11:06:27 AMSep 10
On Saturday, September 10, 2022 at 9:55:29 AM UTC-5, Simpler wrote:
> [...]
>
> natomiast gdy przewodnik stoi, ale magnes się porusza...
> no to wtedy coś tam innego ponoć wychodzi.

Tak samo jest i z eterem.
Jedziesz w eterze, to światło ma inną prędkość względem Ciebie c'.
Spoczywasz, to ma prędkość c.

Ruszasz uzwojeniem w polu magnetyczny, to masz napięcie na uzwojeniu.
Nawijasz drut na magnes, uwiązujesz to na sznurku, kręcisz nad głową i napięcia nie masz.
Wniosek? Nie ma pola magnetycznego.

Tak samo jak eksperyment MM
Siedzą na Ziemi (w polu grawitacyjnym, jako eterze) i nic nie wykrywają.
Wniosek? Eteru nie ma.

> [...]
>
> faktycznie fest symetria. to coś jak symetria trupa z żywym...
>
> czyżby Einstein był nieświadomy swojej skłonności do nekrofilii!? :)

Pozdr. Władek.

Jacek Maciejewski

Sep 10, 2022, 11:19:18 AMSep 10
Dnia Sat, 10 Sep 2022 07:55:28 -0700 (PDT), Simpler napisał(a):

> no to wtedy coś tam innego ponoć wychodzi.

A co, kotku?
--
Jacek
I hate haters.

Simpler

Sep 10, 2022, 12:38:25 PMSep 10
sobota, 10 września 2022 o 17:19:18 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

> A co, kotku?

Nie wiem... zapytaj Einsteina, bo on w tym zauważył zajebistą asymetrię,
którą ponoć wyratował, tworząc kowariancję, czyli trupy zrównał z żywymi... w imię wzajemnej bo bardziej generalnej nekrofilii:

teraz nie tylko żywy może ruchać trupy, ale możesz być wyruchany przez trupa.. no i zostałeś - nie? hehe!

Jacek Maciejewski

Sep 10, 2022, 2:08:48 PMSep 10
Dnia Sat, 10 Sep 2022 09:38:24 -0700 (PDT), Simpler napisał(a):

> Nie wiem...

No to siedź cicho.

Simpler

Sep 10, 2022, 3:02:34 PMSep 10
sobota, 10 września 2022 o 20:08:48 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

> No to siedź cicho.

mogę się szybko dowiedzieć, tylko lekko się zrelatywizuję.. kilkoma flaszeczkami...
ale ty jesteś już full gotowy, więc zasuwaj - wytłumacz o co tu choziiiiiiii. hehe!

Jacek Maciejewski

Sep 11, 2022, 2:34:03 AMSep 11
Dnia Sat, 10 Sep 2022 12:02:33 -0700 (PDT), Simpler napisał(a):

> mogę się szybko dowiedzieć,

No to zrób to i powiedz nam tu o co chodziło. Z twojego opisu wynika że
E coś nie pasowało w Maxwellu więc zajął się tym i szybko dorobił
brakujacy kawałek matematyki. I o co masz pretensje?

Simpler

Sep 11, 2022, 5:16:26 AMSep 11
chyba tego brakowało:

c' = c - v; :)

bo w STW masz zapewnić: c' = c = const,
czyli nie wolno się ruchać... hihi!

J.F

Sep 16, 2022, 2:03:50 AMSep 16
On Sat, 10 Sep 2022 07:55:28 -0700 (PDT), Simpler wrote:
> [...]
>
> natomiast gdy przewodnik stoi, ale magnes się porusza...
> no to wtedy coś tam innego ponoć wychodzi.

Po prostu jak zwykle cos tam zaslyszales, ale juz nie doczytales
i nie doksztalciles sie.

nie w kółeczko, ale dlugi przewodnik, w ktorym plynie prąd.
Taki przewodnik jest malo fizyczny, wiec mogą byc dwa rownolegle
druty, w ktorych plynie prad w przeciwne strony.
Bardo dlugi - koncow nie widac, ale z jednej strony połączony, a z
drugiej bateryjka.

A moze nie prad plynie, tylko naladowane ladunkiem elektrostatycznym.
A moze nie przewodnik, tylko wiazka elektronow. Albo protonow.
Albo dwie przeciwbiezne. Albo wspolbiezne, tylko o innej predkosci.

Pomysl jakie generują pole magnetyczne, jakie elektryczne, i co bedzie
jak nasz "obserwator" bedzie sie poruszal wzdluz drutow.

Jest tez i wersja kołowa - generator Faradaya.
Taki wirujacy dysk z dwoma przewodami.

> [...]
> który Einstein raczył zaliczyć?
>
> Gdzie tu symetria w ogóle:
> mamy dwie pętle - jedna z prądem, a druga bez... haha!

A jak sie jedna z tych petli, albo obie, zaczna obracac?
A ty nie masz zyroskopu, wiec nie wiesz, co sie obraca :-)

J.

maluw...@gmail.com

Sep 16, 2022, 2:59:33 AMSep 16
On Friday, 16 September 2022 at 08:03:50 UTC+2, J.F wrote:

> Pomysl jakie generują pole magnetyczne, jakie elektryczne, i co bedzie
> jak nasz "obserwator" bedzie sie poruszal wzdluz drutow.

Sam pomyśl. "Obserwator" może być wypranomózgim
gówienkowym oszołomkiem jak ty, albo pozbawionym
całkowicie wyobraźni i zaślepionym nienawiścią
płaskoziemcem jak ja... i myślisz, że w obu ww
przypadkach "zaobserwuje" to samo? Otóż nie.
Względność, panie.

Simpler

Sep 16, 2022, 11:16:19 AMSep 16
Tu masz to opisane - tam jest mowa Einsteina... no bo on wtedy Maxwella czytał,
a był jeszcze cieniutki z matmy, więc takie fanaberie produkował... zapewne dopasowane pod to jego Special Reality. haha!

Simpler

Sep 16, 2022, 11:19:06 AMSep 16

> Tu masz to opisane - tam jest mowa Einsteina... no bo on wtedy Maxwella czytał,
> a był jeszcze cieniutki z matmy, więc takie fanaberie produkował... zapewne dopasowane pod to jego Special Reality. haha!

https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_magnet_and_conductor_problem

i tak finalnie zjebali ten elektromagnetyzm totalnie,
bo to dużo wcześniej Weber rozpracował... z Amperem,
no ale Einstein nie czytał po niemiecku... a po francusku tym bardziej. haha!

J.F

Sep 19, 2022, 4:48:57 AMSep 19
Wzglednosc - ty uwazasz mnie za kretyna, ja uwazam cie za półgłówka
:-)

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 5:05:16 AMSep 19
I wzajemnie.
No i światopogląd ma duży wpływ na wyniki obserwacji.
Oprócz fizyka idioty wszyscy to obserwują - tylko jemu
światopogląd zabrania obserwować takie zjawiska.

J.F

Sep 19, 2022, 5:40:52 AMSep 19
Albo tobie zrozumiec :-)

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 5:46:54 AMSep 19
Nie strugaj tu mądrych minek, biedny przygłupie,
dawno ustaliliśmy, że to ty sam nie rozumiesz
nawet tej waszej trywialnej nitki. Nie mówiąc już o
wpływie światopoglądu na wynik obserwacji.

Jacek Maciejewski

Sep 19, 2022, 6:37:37 AMSep 19
Tak się zastanawiam jaki to imperatyw każe ci rozmawiać z Woźniakiem,
zamiast go ignorować. Mógłbyś mnie oświecić?

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 6:47:49 AMSep 19
Ten sam, co kazał tobie parę dni temu?
Gówienko was wytresowało żebyście szczekali,
to szczekacie.

J.F

Sep 19, 2022, 7:01:57 AMSep 19
On Mon, 19 Sep 2022 12:37:36 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> Tak się zastanawiam jaki to imperatyw każe ci rozmawiać z Woźniakiem,
> zamiast go ignorować. Mógłbyś mnie oświecić?

A co bedzie bezkarnie głupoty pisal.

Krzysztof, pomijając, ze mnie ignoruje, to wszedl w takie gornolotne
tematy, ze juz nie mozna napisac "debil".

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 7:25:10 AMSep 19
No. Gówienko kazało takich karać. A JF ma
za grubą czaszkę żeby go bolało jak dostanie
po łbie, wszyscy poza nim się wycofali ale on
będzie twardo "karał".

Jacek Maciejewski

Sep 19, 2022, 8:43:32 AMSep 19
Dnia Mon, 19 Sep 2022 13:01:55 +0200, J.F napisał(a):

> A co bedzie bezkarnie głupoty pisal.

No to chociaż zmieszaj go z błotem jakąś niebanalą inwektywą :) zamiast
wdawać się w dyskusje. Facet nie ma pojęcia co to dyskusja. A próbując
rozmawiać, tylko utrwalasz jego fiksację, czym mu szkodzisz.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 8:45:02 AMSep 19
On Monday, 19 September 2022 at 14:43:32 UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

> No to chociaż zmieszaj go z błotem jakąś niebanalą inwektywą :)

I zdylatował... w gacie!!!! wow.

J.F

Sep 19, 2022, 8:55:09 AMSep 19
On Mon, 19 Sep 2022 14:43:31 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> No to chociaż zmieszaj go z błotem jakąś niebanalą inwektywą :) zamiast
> wdawać się w dyskusje.

Ale ja sie juz nie wdaje w dyskusje, tylko mu przypominam,
ze pojecia w temacie nie ma żadnego :-)

> Facet nie ma pojęcia co to dyskusja. A próbując
> rozmawiać, tylko utrwalasz jego fiksację, czym mu szkodzisz.

A nic mnie nie obchodzi, czy mu szkodze.
Ale inni mogą czytac, i jeszcze pomyslec, ze ma racje, skoro nikt nie
protestuje.

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 8:58:56 AMSep 19
On Monday, 19 September 2022 at 14:55:09 UTC+2, J.F wrote:

> Ale ja sie juz nie wdaje w dyskusje, tylko mu przypominam,
> ze pojecia w temacie nie ma żadnego :-)

Nie strój tu mądrych min, biedny przygłupie,
dawno ustaliliśmy, że to akurat ty nie znasz
swojego G nawet w stopniu wystarczającym
na tę trywialną nitkę.

J.F

Sep 19, 2022, 9:03:58 AMSep 19
Przynajmniej wiem, czego juz nie ogarniam.

A nie tak jak ty, debilu - ze koniecznosc korekty zegara, jest dowodem
na to, ze zadnej dylatacji nie ma :-P

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 9:17:13 AMSep 19
On Monday, 19 September 2022 at 15:03:58 UTC+2, J.F wrote:

> Przynajmniej wiem, czego juz nie ogarniam.

Co ci jednak nie przeszkadza pierdolić, że to inni
nie ogarniają.

> A nie tak jak ty, debilu - ze koniecznosc korekty zegara, jest dowodem
> na to, ze zadnej dylatacji nie ma :-P

http://hermes.ffn.ub.es/luisnavarro/nuevo_maletin/Einstein_1905_relativity.pdf
Tu masz Pismo Święte. Pokażesz mi to miejsce, w którym
twój pojebus przewiduje konieczność korekty zegara?
Niech zgadnę - nie.

J.F

Sep 19, 2022, 9:40:55 AMSep 19
On Mon, 19 Sep 2022 06:17:12 -0700 (PDT), maluw...@gmail.com wrote:

> Co ci jednak nie przeszkadza pierdolić, że to inni
> nie ogarniają.

Ale jakie pierdolic - przeciez u ciebie widac wyraznie,
ze jak temat tylko zahacza o TW, to myslenie ci sie wyłącza :-)

Ale nie calkowicie, bo chocby zauwazasz, ze ja nie ogarniam zerwanej
nitki.

> http://hermes.ffn.ub.es/luisnavarro/nuevo_maletin/Einstein_1905_relativity.pdf
> Tu masz Pismo Święte. Pokażesz mi to miejsce, w którym
> twój pojebus przewiduje konieczność korekty zegara?

A skad wniosek, ze jest jakas koniecznosc korekty?
Moze po prostu nie rozumiesz?

> Niech zgadnę - nie.

na piatej stronie pojawia sie czas tau ..
a na 11 masz to juz jawnie napisane - patrz gdzie jest przypis 7.

J.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 10:13:32 AMSep 19
On Monday, 19 September 2022 at 15:40:55 UTC+2, J.F wrote:

> A skad wniosek, ze jest jakas koniecznosc korekty?

Ze zdrowego rozsądku, tego (dla was) zespołu przesądów.
Kiedy zegary się rozjeżdżają - trzeba korygować, zgodnie
z zasadą że t(czas wskazywany przez 1 zegar) ma być
równe t' (czas wskazywany przez inny zegar).

- Ależ NIE!!!!! powiedział Wielki Guru. - Porozjeżdżane
zegary są SUPER!!!! Wszak doświadczenie Michelsona
i Morleya!!!

> na piatej stronie pojawia sie czas tau ..

Tak, pojawia się czas tau. A gdzie się pojawia konieczność
korekty zegarów [tak, żeby wskazywały t'=t]?

J.F

Sep 19, 2022, 11:03:51 AMSep 19
On Mon, 19 Sep 2022 07:13:31 -0700 (PDT), maluw...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> - Ależ NIE!!!!! powiedział Wielki Guru. - Porozjeżdżane
> zegary są SUPER!!!! Wszak doświadczenie Michelsona

[Jacku, przepraszam za te bezsensowne dyskusje]

Bo nie rozumiesz tematu ani troche :-P
Mowa o tym, ze zegary sie bedą rozjezdzac.
I sie rozjezdzaja. Co znaczy, ze guru byl geniuszem,
skoro bez zadnego eksperymentu przewidzial co sie bedzie działo.

A to, czy zegary maja wskazywac równo, czy nierówno, czy jeden z nich
jest lepszy, i który ... a to sie sam doczytaj.

> Tak, pojawia się czas tau. A gdzie się pojawia konieczność
> korekty zegarów [tak, żeby wskazywały t'=t]?

A co, takim półgłówkiem jesteś, ze nie potrafisz wymyslec,
ze skoro występuje inny czas, to zegary sie rozjezdzaja, i trzeba
bedzie je korygowac?

I czemu półgłówku wyciales info o stronie 11, gdzie to jest wyraznie
napisane?

Aha, pardon - tam jest napisane, ze zegary sie rozjadą.
A czy trzeba je korygowac ... a to patrz wyzej.

J.

Simpler

Sep 19, 2022, 11:18:45 AMSep 19
Ten temat nie jest zegarach, które tak uwielbiacie - bo one się ruchają zapewne,
lecz o wielkim odkryciu Einsteina, że Maxwell złe równania zapisał.

Jacek Maciejewski

Sep 19, 2022, 11:39:47 AMSep 19
Dnia Mon, 19 Sep 2022 14:55:07 +0200, J.F napisał(a):

> Ale inni mogą czytac, i jeszcze pomyslec, ze ma racje, skoro nikt nie
> protestuje.

Jacy inni? Tu są sami swoi. Martwisz się że Władek, Łukasz czy Simpler
bardziej zgłupieją? To raczej niemożliwe :)

Simpler

Sep 19, 2022, 12:11:29 PMSep 19
ale może ty się wyleczysz z tej... jednopłatowej tępoty -
metody szokowe mają swoje sukcesy... no, chyba że ty ten 'nieomylny' kierownik jesteś,
który jebał latami firmę na milionowe straty, i nikt nic nie zauważył... aż do dziś, hihi!

J.F

Sep 19, 2022, 1:53:30 PMSep 19
On Mon, 19 Sep 2022 08:18:44 -0700 (PDT), Simpler wrote:

> Ten temat nie jest zegarach, które tak uwielbiacie - bo one się ruchają zapewne,
> lecz o wielkim odkryciu Einsteina, że Maxwell złe równania zapisał.

A zle napisał?

Bo wydaje mi sie, ze rownania Maxwella tam są bez poprawek.

J.

Simpler

Sep 19, 2022, 2:05:27 PMSep 19
Nie wiem... ponoć Einstein to musiał naprawiać, bo były do dupy -
wytłumacz to miłośnikom STW, bo to o to chyba chodziło:

klasyczny problem: wyższości plew nad ziarnem. :)

gdyby nie plewy, wtedy ziarno nie mogłoby wyrosnąć... jakoś tak z tym było zapewne,
czyli fantastyczne problemy fizyki: kura ma jajo, a jajo ma kurę.

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 2:36:04 PMSep 19
On Monday, 19 September 2022 at 17:03:51 UTC+2, J.F wrote:

> [Jacku, przepraszam za te bezsensowne dyskusje]
>
> Bo nie rozumiesz tematu ani troche :-P

Nie rób tu mądrych min, już dawno ustaliliśmy, że sam
nie rozumiesz swojego Gówienka nawet na tę trywialną
sprawę nitki.

> A co, takim półgłówkiem jesteś, ze nie potrafisz wymyslec,
> ze skoro występuje inny czas, to zegary sie rozjezdzaja, i trzeba
> bedzie je korygowac?

Ja nie. Nawet taki debil jak ty nie jest, ale twój guru
akurat był.

> I czemu półgłówku wyciales info o stronie 11, gdzie to jest wyraznie
> napisane?

Napisane, że TRZEBA SKORYGOWAĆ ZEGARY TAK,
ŻEBY WSKAZYWAŁY t'=t? Proszę o dokładny
cytat.

> Aha, pardon - tam jest napisane, ze zegary sie rozjadą.
> A czy trzeba je korygowac ... a to patrz wyzej.

Kiedy się zakłada jako pewnik, że prawidłowe zegary
powinny wskazywać t'=t - to się wie, że trzeba. A
kiedy się tego nie zakłada jako pewnik?

maluw...@gmail.com

Sep 19, 2022, 2:39:46 PMSep 19
Niedawno Maciejewski tu do mnie jęczał "ty nie
rozumiesz czasu jako zjawiska...".Biedny, zakłamany
w trzy dupy hipokryta. Jak i każdy gówienkowy
przygłupek.

Wladek

Sep 19, 2022, 7:34:25 PMSep 19
Tobie wystarczy, że przeczytasz i uwierzysz.
Tu są tacy, którym to nie wystarczy.
Ty wierzysz, że prędkość światła jest stała dla każdego "obsereatora",
w tym i tego lecącego ze źródłem.
Nie zastanowiłeś się nad efektem Dopplera?
Nie widzisz, że z przodu źródła jest bliżej do czoła fali a z tyłu dalej?
Czas taki sam, a odległości inne. Nic Ci to nie mówi?

> --
> Jacek
> I hate haters.

Pozdr. Władek.

Jacek Maciejewski

Sep 20, 2022, 3:13:06 AMSep 20
Dnia Mon, 19 Sep 2022 16:34:24 -0700 (PDT), Wladek napisał(a):

> Tobie wystarczy, że przeczytasz i uwierzysz.
Jedno krótkie zdanie i dwie insynuacje. Ani nie wystarczy mi przeczytać
ani nie używam wiary.
> Tu są tacy, którym to nie wystarczy.
Naprawdę? Zdaje mi się tu jesteś jedynym który robi coś w praktyce.
A w ogóle to wasze rozmowy tu przypominają poziomem dywagacje
przedszkolaków rozprawiających o tym jak się robi dzieci, zarówno na
poziomie użytej logiki jak i merytoryki.

maluw...@gmail.com

Sep 20, 2022, 3:35:39 AMSep 20
On Tuesday, 20 September 2022 at 09:13:06 UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

> Jedno krótkie zdanie i dwie insynuacje. Ani nie wystarczy mi przeczytać
> ani nie używam wiary.

Jedno krótkie zdanie i dwa bezczelne kłamstwa.

Łukasz Smoliński

Sep 20, 2022, 3:41:39 AMSep 20
sobota, 10 września 2022 o 16:55:29 UTC+2 Simpler napisał(a):
> [...]
>
> faktycznie fest symetria. to coś jak symetria trupa z żywym...
>
> czyżby Einstein był nieświadomy swojej skłonności do nekrofilii!? :)

Tylko dlaczego patrzysz na to z perspektywy czasów obecnych? Wtedy wiedzieli, a raczej przeczuwali tyle co na załączonym obrazku.

Dzisiaj wiemy, że grawitacja, magnetyzm, ładunek elektryczny związane są ze sobą za pomocą zasady zachowania energii. Więc patrząc czysto logistycznie, Einstein szukając symetrii dobrze kombinował, no może poza tym, że źle wykombinował :)

J.F

Sep 20, 2022, 4:14:52 AMSep 20
On Mon, 19 Sep 2022 11:36:03 -0700 (PDT), maluw...@gmail.com wrote:

> Nie rób tu mądrych min, już dawno ustaliliśmy, że sam
> nie rozumiesz swojego Gówienka nawet na tę trywialną
> sprawę nitki.

Ale ty półgłówku nawet nie chcesz zrozumiec.

> Ja nie. Nawet taki debil jak ty nie jest, ale twój guru
> akurat był.

> Napisane, że TRZEBA SKORYGOWAĆ ZEGARY TAK,
> ŻEBY WSKAZYWAŁY t'=t? Proszę o dokładny
> cytat.

Takis durny, ze nawet przeczytac nie potrafisz?

"It is at once apparent that this result still holds good if the clock
moves from A to B in any polygonal line, and also when the points A
and B coincide.
If we assume that the result proved for a polygonal line is also valid
for a continuously curved line, we arrive at this result:
If one of two synchronous clocks at A is moved in a closed curve with
constant velocity until it returns to A, the journey lasting t
seconds, then by the clock which has remained at rest
the travelled clock on its arrival at A will be
1/2 tv2/c2 second slow.
Thence we conclude that a balance-clock7 at the equator must go more
slowly, by a very small amount, than a precisely similar clock
situated at one of the poles under otherwise identical conditions.

A czy trzeba korygowac ... sam musisz sobie odpowiedziec.

> Kiedy się zakłada jako pewnik, że prawidłowe zegary
> powinny wskazywać t'=t - to się wie, że trzeba. A
> kiedy się tego nie zakłada jako pewnik?

Kiedy sie rozumie co znaczy "dylatacja czasu" w TW.

I kiedy sie czlowiek zastanowi np ktory zegar pokazuje prawidlowy czas
- ten na biegunie, czy ten na rowniku.

Choc to akurat wiadomo - wlasciwy czas jest w Sevres, a w ogole to
jeszcze byla era sekundy astronomicznej.
Zrozumiesz różnice?
Ja cie znam - nie masz szans :-P

J.

J.F

Sep 20, 2022, 4:16:02 AMSep 20
No fakt. Oszolomow przybylo, ludzi ubylo, mlodziez nie trafi,
serwer zaraz wyłączą ...

J.

Robin

Sep 20, 2022, 4:19:25 AMSep 20
W dniu 2022-09-20 o 01:34, Wladek pisze:

> Tobie wystarczy, że przeczytasz i uwierzysz.
> Tu są tacy, którym to nie wystarczy.

Nie każdy ma tak wielkie problemy ze zrozumieniem podstawowych rzeczy,
jak Ty. Generalnie ludzie inteligentni budują swoją piramidę wiedzy i
dokładanie kolejnych "cegiełek" nie wymaga już wielkiego wysiłku. One po
prostu wpasowują się w odpowiednie miejsce konstrukcji. Pod warunkiem,
że masz dobre podstawy.
Pchasz się do STW bez zrozumienia prostego dzielenia przez ułamek. To
kuriozum. Zaczynasz naukę chodzenia od maratonu.

> Ty wierzysz, że prędkość światła jest stała dla każdego "obsereatora",
> w tym i tego lecącego ze źródłem.

To nie jest kwestia wiary, tylko wiedzy. Wierzyć to można, że istnieje
eter, jednorożce lub inne nadmiarowe byty.

> Nie zastanowiłeś się nad efektem Dopplera?[...]

Wróć do ułamków. Kiedy je opanujesz, przejdź dalej. Nie buduj domu od
dachu w dół.

Robin

maluw...@gmail.com

Sep 20, 2022, 4:57:00 AMSep 20
On Tuesday, 20 September 2022 at 10:19:25 UTC+2, Robin wrote:

> To nie jest kwestia wiary, tylko wiedzy.

Gdybyś miał wiedzę, rozumku, to byś wiedział, że
nawet twój ochujały pojebaniec nie był w stanie
trzymać się aż takiego idiotyzmu długo i w
Gówienku Ogólnym chyłkiem się z niego wycofał.

> Wierzyć to można, że istnieje
> eter, jednorożce lub inne nadmiarowe byty.

Nadmiarowe byty jak np. zyliony czasów lokalnych,
osobnych nie tylko dla każdego obserwatora, ale nawet
dla każdego kretyńskiego mionu.

J.F

Sep 20, 2022, 5:29:54 AMSep 20
On Tue, 20 Sep 2022 01:56:59 -0700 (PDT), maluw...@gmail.com wrote:

> Gdybyś miał wiedzę, rozumku, to byś wiedział, że
> nawet twój ochujały pojebaniec nie był w stanie
> trzymać się aż takiego idiotyzmu długo i w
> Gówienku Ogólnym chyłkiem się z niego wycofał.

Wydaje ci sie, bo oczywiscie ... nic nie rozumiesz.

> Nadmiarowe byty jak np. zyliony czasów lokalnych,
> osobnych nie tylko dla każdego obserwatora, ale nawet
> dla każdego kretyńskiego mionu.

Ale te miony jakos jednak lecą daleko dalej, niz powinny.

J.

maluw...@gmail.com

Sep 20, 2022, 5:45:22 AMSep 20
On Tuesday, 20 September 2022 at 11:29:54 UTC+2, J.F wrote:

> Wydaje ci sie, bo oczywiscie ... nic nie rozumiesz.

Skończ z tymi mądrymi minami, już dawno ustaliliśmy
że to akurat ty praktycznie nic z tego swojego G nie
rozumiesz - nawet tyle, żeby poradzić sobie z wiadomą
nitką.

> Ale te miony jakos jednak lecą daleko dalej, niz powinny.

A niech se lecą jak daleko chcą, powód żeby
wprowadzać jakieś 10^200 nadmiarowych
czasów to - dokładnie żaden.

J.F

Sep 20, 2022, 5:52:40 AMSep 20
On Tue, 20 Sep 2022 02:45:21 -0700 (PDT), maluw...@gmail.com wrote:

> Skończ z tymi mądrymi minami, już dawno ustaliliśmy
> że to akurat ty praktycznie nic z tego swojego G nie
> rozumiesz - nawet tyle, żeby poradzić sobie z wiadomą
> nitką.

Bo tobie tylko sie wydaje, ze problem jest trywialny.

Za to nie ustalismy, bo ty za glupi na to jestes, wiec ja ustalilem,
ze ty nawet podstaw w temacie nie rozumiesz, a powyzej masz kolejny
przyklad. Czego oczywiscie nie zrozumiesz, bo przeciez za glupi na
rozumienienie jestes :-)

> A niech se lecą jak daleko chcą, powód żeby
> wprowadzać jakieś 10^200 nadmiarowych
> czasów to - dokładnie żaden.

Ale jakos trzeba wyjasnic, czemu lecą za daleko ...

J.

Łukasz Smoliński

Sep 20, 2022, 5:54:32 AMSep 20
No i się obraziłem.