Ewakuacja

Andrzej Lechowski

Jan 1, 2024, 5:03:23 AMJan 1
W związku z likwidacją - jakże wartościowego - forum sci.fizyka, proponuję przenosiny na https://forum.gazeta.pl/forum/f,32,Nauka.html . Znam wielu z Was m.in. ze zlikwidowanego forum na Onecie. Przynajmniej można będzie tam funkcjonować dopóki nic stosowniejszego się nie znajdzie. Jeśli komuś nie pasuje, to przynajmniej mógłby tam dowiadywać się o ewentualnym przerzucie gdzieś indziej, chyba że ktoś ma pomysł na inne, np. https://fizyczny.net/ ((?))

Robert Tomasik

Jan 1, 2024, 8:37:09 AMJan 1
W dniu 01.01.2024 o 11:03, Andrzej Lechowski pisze:
Skąd pomysł, że forum ma ktoś zamiar zlikwidować? Google wycofuje się z
jego obsługi, ale przecież istnieją inne obsługujące tę usługę serwery.

--
(~) Robert Tomasik

Krotka

Jan 1, 2024, 9:41:28 AMJan 1

> Skąd pomysł, że forum ma ktoś zamiar zlikwidować? Google wycofuje się z
> jego obsługi, ale przecież istnieją inne obsługujące tę usługę serwery.
>
> --
> (~) Robert Tomasik
Ja nic nie znalazłam na Androida, mi pasuje wyborczą jeśli będzie darmowa, oni czasem zbierają opłaty za odzywanie się, np przy niektórych artykułach.

Andrzej Lechowski

Jan 5, 2024, 7:56:31 AMJan 5
On Monday 1 January 2024 at 15:41:28 UTC+1, Krotka wrote:

> Ja nic nie znalazłam na Androida, mi pasuje wyborczą jeśli będzie darmowa, oni czasem zbierają opłaty za odzywanie się, np przy niektórych artykułach.

Wszystkie fora na gazeta.pl są darmowe. Już zauważyłem zwurdzenia na sci.fizyka. Nie mogę dojść do końca komentarzy.
Aby to uczynić, muszę stronę pomniejszyć do 50%, a aby wysłać (post message) muszę pomniejszyć do 30% ((!))

Krotka

Jan 5, 2024, 8:27:01 AMJan 5
Mi niedawno powiedział, że jakieś tam odzywanie się, chyba komentarz do artykułu, wymaga wykupienia dodatkowych usług.

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 10:34:26 AMJan 13
poniedziałek, 1 stycznia 2024 o 11:03:23 UTC+1 Andrzej Lechowski napisał(a):
> W związku z likwidacją - jakże wartościowego - forum sci.fizyka, proponuję przenosiny na https://forum.gazeta.pl/forum/f,32,Nauka.html . Znam wielu z Was m.in. ze zlikwidowanego forum na Onecie. Przynajmniej można będzie tam funkcjonować dopóki nic stosowniejszego się nie znajdzie. Jeśli komuś nie pasuje, to przynajmniej mógłby tam dowiadywać się o ewentualnym przerzucie gdzieś indziej, chyba że ktoś ma pomysł na inne, np. https://fizyczny.net/ ((?))

Chyba lepsze forum kopalni wiedzy. Lepsze możliwości edytorskie, admini dający bany za ubliżanie innym, darmowe, statystyki, powiadomienia itd.

https://forum.kopalniawiedzy.pl/forum/24-astronomia-i-fizyka/

Łukasz Smoliński

Jan 13, 2024, 10:36:02 AMJan 13
Jest też możliwość zakładania własnych tematów:

https://forum.kopalniawiedzy.pl/forum/31-nauka/

Jacek Marcin Jaworski

Jan 13, 2024, 3:25:52 PMJan 13
W dniu 1.01.2024 o 11:03, Andrzej Lechowski pisze:
> W związku z likwidacją - jakże wartościowego - forum sci.fizyka, proponuję przenosiny na https://forum.gazeta.pl/forum/f,32,Nauka.html . Znam wielu z Was m.in. ze zlikwidowanego forum na Onecie. Przynajmniej można będzie tam funkcjonować dopóki nic stosowniejszego się nie znajdzie. Jeśli komuś nie pasuje, to przynajmniej mógłby tam dowiadywać się o ewentualnym przerzucie gdzieś indziej, chyba że ktoś ma pomysł na inne, np. https://fizyczny.net/ ((?))

Przestań siać histerię!
Wykonać:
1. Przeczytaj: http://news.chmurka.net
2. Zarejestruj się (za darmo rejestracja i usługa):
http://news.chmurka.net/register.php
3. Zainstaluj i skonfiguruj Thunderbird.
4. Przestrzegaj netykiety.
5. Przejdź do kroku 4.

Spokojnego wieczoru i miłej niedzieli!
Jacek Marcin Jaworski

Jacek Marcin Jaworski

Jan 14, 2024, 1:57:28 PMJan 14
> 1. Przeczytaj: http://news.chmurka.net

Sorry właściciel (i admin w jednej osobie) jest nerwowym człowiekiem i
banuje.

Dlatego awaryjnie podaję adres:
news.individual.net
Trochę szczegółów:
1. Serwer jest w Berlinie, Niemcy;
2. Jest to jakiś uniwersytet;
3. Kosz to 10€/rok. Wychodzi 5 dych, czyli nawet nie stówa.
4. 14 dni próbnego użycia w trybie tylko do odczytu;
5. Trudno powiedzieć jak admin jest nerwowy.

a a

Jan 14, 2024, 8:21:42 PMJan 14
żadne mimieckie dziadostwo
u nich gospodarka bankrutuje i za chwilę padną z wszystkimi forumami
i żadnych opłat, bo dzisiaj 10 euro za psinco, a za rok 100 euro za to samo psinco

Tu działa jak dawniejsze DejaNews, czyli przez przeglądarkę i jest za frico.

Zapytam, aby dodał polskie grupy pl.

https://www.novabbs.com/interests/thread.php?group=soc.culture.polish

Jacek Marcin Jaworski

Jan 15, 2024, 6:33:48 AMJan 15
W dniu 15.01.2024 o 02:21, a a pisze:
Popytaj, popytaj. Bo ja już wiem, że na news.individual.net polskie
grupy są i sam czytasz dowody...

Robert Tomasik

Jan 28, 2024, 6:09:00 PMJan 28
W dniu 14.01.2024 o 19:57, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> Sorry właściciel (i admin w jednej osobie) jest nerwowym człowiekiem i
> banuje.

Nie wiem, czym Ci przeszkadza właściciel, tym nie mniej znany mi jest
jeszcze darmowy serwer news.icm.edu.pl, który jest również darmowy.
Subskrybuje je równolegle, by dywersyfikować ewentualne ryzyko awarii,
ale nie widzę rozbieżności w publikowanych artykułach. Jeśli macie
jakieś inne darmowe alternatywne serwery, to ewentualnie podajcie tu.

--
(~) Robert Tomasik

Krotka

Jan 29, 2024, 8:25:59 AMJan 29
Serwer to mało , powinno być przez stronę www.
Serwer wystarczał jak ktoś miał komputer , winowsa, i Outlook Expres.
Było super, a na telefonie tak nie ma.
Czytniki na telefon robią ze skrzynki mejlowej śmietnik.
Dlatego potrzebne jest coś przez www.

maluw...@gmail.com

Jan 29, 2024, 9:17:34 AMJan 29
On Monday 29 January 2024 at 14:25:59 UTC+1, Krotka wrote:
> Serwer to mało , powinno być przez stronę www.

Tak być powinno. A koszty powinien ponosić...?

J.F

Jan 29, 2024, 10:08:27 AMJan 29
Ktos do tej pory ponosił, dobrowolnie.
Trudno go zmuszać do ponoszenia dalej.

Dawno temu można by rzec, ze "zobowiązany" był "dostawca internetu".

No bo skoro serwery często są "dla swoich klientów", to w imię
funkcjonalności dostępu do internetu powinien wystawić własny serwer,
lub dogadać się z kimś. I ewentualnie partycypować w kosztach.

No i Orange serwer miał, ale mu się znudziło.

Skoro mówicie, ze dostęp powinien być przez www ... to i miejsce na
wyświetlanie reklam jest, może się opłacac :-)

A do kompletu
http://www.usenet.info.pl/

Ciekawe, czy tamte serwery mają grupy pl.*
Big8 mają ... i jak widać ludzie są gotowi płacic ...

J.

J.F

Jan 29, 2024, 10:11:39 AMJan 29
Czytnik nie powinien używać skrzynki.

No ale na Androida czytników prawie nie ma, jak są, to "kiepskie",
i chyba już się nie poprawi ...

A gdzies tam pod Androidem linux przeciez pracuje - unixowe czytniki
powinny działać :-)

J.

Krotka

Jan 29, 2024, 12:33:53 PMJan 29

> Tak być powinno. A koszty powinien ponosić...?

Jak dobrze zorganizowana strona to mały narzut,
mało co większy niż przez maila.

Krotka

Jan 29, 2024, 12:36:49 PMJan 29

> Skoro mówicie, ze dostęp powinien być przez www ... to i miejsce na
> wyświetlanie reklam jest, może się opłacac :-)

Bez reklam wyjdzie taniej dla obu stron.
Na tym zresztą polega usnet, żeniema reklam.
One są drogie zwłaszcza w ściąganiu , ale i w obsłudze nie tanie.

J.F

Jan 29, 2024, 12:46:38 PMJan 29
Obsługa jest za darmo :-)
A reklamy przynoszą zysk.

J.

J.F

Jan 29, 2024, 12:47:14 PMJan 29
No to napisz i udostępniaj :-)

J.

maluw...@gmail.com

Jan 29, 2024, 3:35:14 PMJan 29
Zerknij na sci.physics.relativity. Ostatnio zalew
spamu ją właściwie zamknął. Spamu przez bramkę
webową google.
Jest całkiem możliwe, że właśnie tego rodzaju problemy
stoją za ich decyzją.

Krotka

Jan 30, 2024, 10:08:48 AMJan 30

> No to napisz i udostępniaj :-)

A serwer? Koszt utrzymania sprzętu i prąd i
czynsz za pomieszczenie, gdzie serwer stoi,itp..
I jeszcze szereg obowiązków prawnych ,
historię zbieraj bekupy rób i inwigiluj bogu ducha winnych dyskutantów.

Zresztą dlaczego mam pracować za darmo?

Reklamy kosztują wysyłającego i odbierającego ,
a w muzgu robią mulistą zasłonę,
na końcu czytanie nie jednego serwisu sprowadza się do zbijania reklam.
Nie da się skupić nad tekstem , a z reklam też nic nie zostaje.

Robert Tomasik

Jan 30, 2024, 2:49:04 PMJan 30
W dniu 29.01.2024 o 16:08, J.F pisze:
> [...]
> lub dogadać się z kimś. I ewentualnie partycypować w kosztach.
> No i Orange serwer miał, ale mu się znudziło.

Wydaje mi się, że u źródeł likwidacji serwerów USENET stoi spadek
popularności tej usługi. Nie da się obrazków rzucać. Nie da się wrzucać
reklam. Coraz mniej sensownych osób z tego korzysta. Jak ktoś nowy
przyjdzie i nie ogarnie lokalnych oszołomów, to wychodzi na to, że
większość postów jest po prostu od rzeczy. Musisz chwilę śledzić wątki,
by sobie jakoś idiotów pozaznaczać. Nawet SPAM przestano wysyłać, bo
mało kto to i tak czyta, a przy okazji łatwo się filtruje idiotów.
--
(~) Robert Tomasik

J.F

Jan 30, 2024, 7:56:30 PMJan 30
On Tue, 30 Jan 2024 20:49:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Wydaje mi się, że u źródeł likwidacji serwerów USENET stoi spadek
> popularności tej usługi. Nie da się obrazków rzucać.

W zasadzie się da.

> [...]
> by sobie jakoś idiotów pozaznaczać. Nawet SPAM przestano wysyłać, bo
> mało kto to i tak czyta, a przy okazji łatwo się filtruje idiotów.

Ale oprócz tego - to są jednak koszty.
Trzeba komputer, prąd, łącze internetowe, czlowieka do obslugi.
Nie jakies olbrzymie te koszty, bo łącze dzielone z innymi celami,
komputer nie musi być osobny, ani nowiutki, prąd był niedrogi,
czlowiek nie ma tam duzo roboty, i moze się tym "na boku" zajmować.
Tym niemniej jakies koszty są, a zysku nie widać.

Więc co się dziwić, ze rózne firmy likwidowały swoje.
Gazeta, Interia, Onet, teraz Orange.

J.

Robert Tomasik

Jan 31, 2024, 7:12:21 PMJan 31
W dniu 31.01.2024 o 01:56, J.F pisze:

> [...]
> czlowiek nie ma tam duzo roboty, i moze się tym "na boku" zajmować.
> Tym niemniej jakies koszty są, a zysku nie widać.

Kiedyś przykładowo serwer w domenie gazeta tak działał, ze można było
tam publikować tylko z emaili w tej domenie. Dlatego założyłem tam
skrzynkę, z której do dziś korzystam. Wysyłają SPAM reklamowy, więc do
niczego innego się to nie nadaje, ale to osobna sprawa. Służy do
wyłapywania SPAMu. Ale przecież wiele serwerów pocztowych jest
utrzymywane właśnie z tych reklam.

> Więc co się dziwić, ze rózne firmy likwidowały swoje.
> Gazeta, Interia, Onet, teraz Orange.

Widocznie wyszło im, że likwidacja usługi nie zmniejszy zainteresowania
ich pocztą w sposób znaczący. Nie chce mi się liczyć statystyk, ale
faktycznie niewielu jest użytkowników USENET. Przynajmniej tego
polskiego. Pewnie z tego powodu im się nie opłaca utrzymywać usługi.

Kiedyś miałem taki serwer, który zaczytywał z wielu i można by było z
niego udostępniać USENET. Teraz mam stały IP. Może kiedyś postawię.
tylko musiałbym mieć stacjonarny komputer, bo z komputera przenośnego to
bez sensu.

--
(~) Robert Tomasik

J.F

Feb 1, 2024, 1:49:29 AMFeb 1
On Thu, 1 Feb 2024 01:12:17 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Kiedyś przykładowo serwer w domenie gazeta tak działał, ze można było
> tam publikować tylko z emaili w tej domenie. Dlatego założyłem tam
> skrzynkę, z której do dziś korzystam.

Nie. Skrzynke załozyłem, korzystałem do zalogowania, a wysyłałem
z adresm takim samym jak teraz.

> Wysyłają SPAM reklamowy, więc do
> niczego innego się to nie nadaje, ale to osobna sprawa. Służy do
> wyłapywania SPAMu. Ale przecież wiele serwerów pocztowych jest
> utrzymywane właśnie z tych reklam.

I np na onecie emaile z reklamami trafiaja do spamu ... jak sa
przyslane przez inne organizacje. Bo kilka czy wiecej toleruja i te
wchodza do skrzynki normalnie.

No coz, w zasadzie rozumiem :-)

> Widocznie wyszło im, że likwidacja usługi nie zmniejszy zainteresowania
> ich pocztą w sposób znaczący.

Wiem, ze onet sie zastanawiał nad likwidacja e-maila, ale na razie
zrezygnował.
A gazeta nie przekazala skrzynek do gmaila?

> Nie chce mi się liczyć statystyk, ale
> faktycznie niewielu jest użytkowników USENET. Przynajmniej tego
> polskiego. Pewnie z tego powodu im się nie opłaca utrzymywać usługi.

Watpie. emaila mialem, nie korzystałem. Ale moze o tym nie wiedzieli
:-)
A emaila gdzies trzeba miec.

> Kiedyś miałem taki serwer, który zaczytywał z wielu i można by było z
> niego udostępniać USENET.

Poniekad jest to normalna cecha newsserwerów.
Tylko sie trzeba jeszcze z kims na feed umówic ... niby nie powinno
byc problemów.

> Teraz mam stały IP. Może kiedyś postawię.
> tylko musiałbym mieć stacjonarny komputer, bo z komputera przenośnego to
> bez sensu.

Kupisz sobie kedys nowy, a stary zostanie :-)

J.

jn

Feb 4, 2024, 8:36:49 AMFeb 4
W dniu 1.01.2024 o 11:03, Andrzej Lechowski pisze:
> W związku z likwidacją - jakże wartościowego - forum sci.fizyka, proponuję przenosiny

https://yt.artemislena.eu/watch?v=LRyrWN-fftE&listen=1

Robert Tomasik

Feb 8, 2024, 6:58:48 AMFeb 8
W dniu 29.01.2024 o 16:11, J.F pisze:
> Czytnik nie powinien używać skrzynki.

Czy ktoś zna sposób na czytanie grup na Outlooku? Znalazłem w necie
kilka podpowiedzi, ale żadna nie działa.
--
(~) Robert Tomasik

J.F

Feb 8, 2024, 10:56:36 AMFeb 8
On Thu, 8 Feb 2024 12:58:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

> Czy ktoś zna sposób na czytanie grup na Outlooku? Znalazłem w necie
> kilka podpowiedzi, ale żadna nie działa.

Stary Outlook Express potrafił, ale jego żywot zakończył się chyba z
win XP.
Zresztą kiepsko potrafił i niegodny polecenia był.

J.

Krotka

Feb 8, 2024, 11:13:43 AMFeb 8

> Czy ktoś zna sposób na czytanie grup na Outlooku? Znalazłem w necie
> kilka podpowiedzi, ale żadna nie działa.

Latami tak używałam. Bardzo wygodnie.
Konfiguracja była podana na stronie dostarczyciela meila.
Zdechło dopiero jak mi komputer zdechł.
Teraz szukam czegoś na telefon.

Robert Tomasik

Feb 8, 2024, 6:14:44 PMFeb 8
W dniu 08.02.2024 o 16:56, J.F pisze:
> Stary Outlook Express potrafił, ale jego żywot zakończył się chyba z
> win XP.
> Zresztą kiepsko potrafił i niegodny polecenia był.

Sam tak używałem. Thunderbird pojawił się u mnie tylko dlatego, że
Outlook nie obsługuje USENET. Ale wyczytałem, że podobno obsługuje,
tylko żaden ze sposobów nie działa, więc szukam kogoś, kto to ogarnął.
--
(~) Robert Tomasik