Czym jest raport naukowy a czym jest rozprawa naukowa?

Jacek Marcin Jaworski

Feb 15, 2024, 1:16:24 PMFeb 15
Dobry wieczór!

Mam pytanie które powinienem zadać polonistce, ale od matury nie mam z
żadną kontaktu. A wiem, że na tą grupę zaglądają naukowcy, którzy być
może znają się na takich subtelnościach. Dlatego uprzejmie proszę o odp.
na pyt.:
Czym jest raport naukowy a czym jest rozprawa naukowa?

Spokojnego wieczoru!
Jacek Marcin Jaworski

heby

Feb 15, 2024, 1:36:44 PMFeb 15
On 15/02/2024 19:16, Jacek Marcin Jaworski wrote:
> Czym jest raport naukowy a czym jest rozprawa naukowa?

Raport jest krótki i zawiera tylko informcje związane z przekazaniem
wyników badań, jakieś wnioski.

Rozprawa jest rozwlekła, posiada opisy metodologii, badań, rozbudowany
opis matematyczny, tło historyczne, dyskusje, propozycje itd itp.

Krotka

Feb 15, 2024, 4:05:14 PMFeb 15

> Czym jest raport naukowy a czym jest rozprawa naukowa?

To zależy od kontekstu.
Np na półce w bibliotece może oznaczać zestawienie danych,
A jako tytuł programu TV oznacza program typu sałatka warzywna:
trochę tego trochę siego.

W raporcie ktoś informuje, że doświadczalne szczury zdechły.
W rozprawie będzie też napisane komu zdechły, komu nie , kiedy i nawet czasem dlaczego zdechły.