Google Grup tidak lagi mendukung postingan atau langganan Usenet baru. Konten lama masih dapat dilihat.

arytmetyka Wladkowa

112 kali dilihat
Langsung ke pesan pertama yang belum dibaca

J.F

belum dibaca,
2 Nov 2021, 05.37.4602/11/21
kepada

juz raz pisalem, ale sie gdzies zapodzialo.

jak trzeba "12 podzielic przez 3+4", to zapiszesz
"poziomo" tak
12/(3+4)

"12 podzielic na 3 rzedy po 4 talerze" to zapiszesz tak
12/(3*4)

Wiec czemu "12 podzielic przez trzy czwarte" nie zapiszesz tak
12/(3/4)

?

Tidak diketahui

belum dibaca,
2 Nov 2021, 07.40.4402/11/21
kepada
Bo nie odróżnia.

Dla Władzia w działaniu:

12/3/4

Dzielnikiem jest 3/4.

Wladek

belum dibaca,
2 Nov 2021, 10.46.5402/11/21
kepada
On Tuesday, November 2, 2021 at 4:37:46 AM UTC-5, J.F wrote:
> juz raz pisalem, ale sie gdzies zapodzialo.
>
> jak trzeba "12 podzielic przez 3+4", to zapiszesz
> "poziomo" tak
> 12/(3+4)

Bo 12 dzielę przez to, co jest w nawiasach (zasada, nawiasy pierwsze)
Mógłbym policzyć tak jak zapisałeś
12/3+4 = 8
Co w tym złego?
Ano to, że napisałeś 12 podzielić przez 3+4 więc wymusiłem najpierw dodawanie wpisując je w nawasy;
12/(3+4) = 12/7 = 1,714...

> "12 podzielic na 3 rzedy po 4 talerze" to zapiszesz tak
> 12/(3*4)

Mogę też i w taki sposób; podziel 12 przez 3 i przez 4, więc dzielę od lewa do prawa;
12/3/4 = 1
sprawdzenie;
12* 1/3/4 = 1

> Wiec czemu "12 podzielic przez trzy czwarte" nie zapiszesz tak
> 12/(3/4) =

Zapisałbym tak, gdybym chciał wiedzieć ile części otrzymam dzieląć 12 przez ułamek (3/4)

12/(3/4) = 16
sprawdzenie;
12*1/(3/4) = 16

Wiesz już jaka jest różnica między odwrotnością (3/4) a 3/4 ?

1/(3/4) = 1,3333 = 4/3
(1/3/4) = 0,08333 = 1/12

> ?

Władek.

Tidak diketahui

belum dibaca,
2 Nov 2021, 11.08.3402/11/21
kepada
Odwrotnością 3/4 jest 4/3. I tego niestety nie zmienisz.
Odwrotnością 3/4 NIE jest 1/12

> Władek.

Wladek

belum dibaca,
2 Nov 2021, 11.12.1202/11/21
kepada
I dlatego nie porafisz rozwiązać prostego zadania; podziel 12 przez 3 i przez 4
12/3/4 = ?

Władek.

Tidak diketahui

belum dibaca,
2 Nov 2021, 11.23.3702/11/21
kepada
ja potrafię i jużci nawet wynik podałem.

Tylko dalej Ci mówię że odwrotnością ułamka 3/4 nie jest 1/12.

Czy znajdziesz wreszcie dowód dlaczego 3/4 pomniżone przez teoją idwrotność
czyli 1/12 nie daje 1?
Przecież twierdzisz że odwrotność 3/4 to 1/12. No to teraz sprawdzenie.
Pomnożone przez siebie mają dać 1.
Przecież udowadniasz nam, że nie potrafimy liczyć. Pokaż znowu.

> Władek.

J.F

belum dibaca,
2 Nov 2021, 11.55.1402/11/21
kepada
On Tue, 2 Nov 2021 07:46:53 -0700 (PDT), Wladek wrote:

> [...]
> Co w tym złego?
> Ano to, że napisałeś 12 podzielić przez 3+4 więc wymusiłem najpierw dodawanie wpisując je w nawasy;

A te se, ****, nie potrafisz tak samo wymusic przy dzieleniu?

Ja napisalem 3+4 bez nawiasow :-)

Choc przyznaje, ze zapis jest nieco mylacy.
Szczegolnie w wersji "12 podzielic przez 3 plus 4".

Wiec powiedzmy ze "12 podzielic przez sume 3 i 4" ..

> Mogę też i w taki sposób; podziel 12 przez 3 i przez 4, więc dzielę od lewa do prawa;

Nie uciekaj w bok.
Jak zapisujemy dzielenie przez iloczyn ?

> 12/3/4 = 1
> sprawdzenie;
> 12* 1/3/4 = 1

Debil. Co ty tu sprawdzasz ?

> Zapisałbym tak, gdybym chciał wiedzieć ile części otrzymam dzieląć 12 przez ułamek (3/4)

A ulamek 3/4 do cos innego ... debil.

J.

Wladek

belum dibaca,
2 Nov 2021, 17.35.5202/11/21
kepada
Ja też wam piszę, że odwrotnością ułamka (3/4) jest 4/3

> Czy znajdziesz wreszcie dowód dlaczego 3/4 pomniżone przez teoją idwrotność
> czyli 1/12 nie daje 1?

Odwrotnością 3/4 jest 1/3/4 = 0,083333

> Przecież twierdzisz że odwrotność 3/4 to 1/12. No to teraz sprawdzenie.
> Pomnożone przez siebie mają dać 1.

W ułamku;
12/3/4
masz dzielną 12 i dzielnik 3/4 (nie ułamek (3/4)
odwrotnością tego dzielnika 3/4 jest;
1/3/4 = 0,083333
pomnożone przez odwrotność jego masz;
0,0833333 * 1/0,0833333 = 1

> Przecież udowadniasz nam, że nie potrafimy liczyć. Pokaż znowu.

Nie pomoże i trzeci raz. To nie dla Ciebie.
Powiedż jeszcze, bo nie odpowiedziałeś;
jaka jest odwrotność dzielnika 3/4 aby pomnożona przez dzielną dała też wynik prawidłowy 1 ?
Wyraźenie miałeś takie;
12/3/4 = 1
a nie 12/(3/4) = 16

Wladek

belum dibaca,
2 Nov 2021, 17.57.2902/11/21
kepada
On Tuesday, November 2, 2021 at 10:55:14 AM UTC-5, J.F wrote:

> A te se, ****, nie potrafisz tak samo wymusic przy dzieleniu?

Potrafię, ale muszę mieć powód do tego, a w moim zadaniu nie mam takiej potrzeby. Dzielę 12 przez 3 i przez 4.
12/3/4 = 1 (od lewa do prawa)

> Ja napisalem 3+4 bez nawiasow :-)
>
> Choc przyznaje, ze zapis jest nieco mylacy.
> Szczegolnie w wersji "12 podzielic przez 3 plus 4".
>
> Wiec powiedzmy ze "12 podzielic przez sume 3 i 4" ..

Właśnie i dla tego podałem dwa rozwiązania.

> Nie uciekaj w bok.

To żadna ucieczka. Tak zapisałem, bo takie podałem zadanie; podziel 12 przez 3 i przez 4 i taki był zapis;
12/3/4 = ?
wynikiem tego jest 12/3/4 = 1
Dzielną jest 12 a dzielnikiem 3 podzielone przez 4
Jaka więc będzie odwrotność tego dzielnika;
3 podzielone przez 4 ,
aby dzielna pomnożona przez tą odwrotność też dała wynik 1 ?
Moja, to
1/3/4 = 0,08333 = 1/12
sprawdzenie;
12*1/12 = 1
Jaka jest wasza odwrotność tego dzielnika?

> Jak zapisujemy dzielenie przez iloczyn ?

Dzielimy dzielną przez iloczyn (3*4)
Czy wynik będzie inny niż moje;
podzielić dzielną przez 3 i przez 4 ?
Czysta arytmetyka; od lewiczka do prawiczka.

> Debil. Co ty tu sprawdzasz ?

Prawidłowość dzielenia. Tego też nie wiesz?

> A ulamek 3/4 do cos innego ... debil.

Nie ułamek tylko "podziel dzielną przez 3 i przez 4"

> J.

Władek.

Tidak diketahui

belum dibaca,
2 Nov 2021, 18.35.5102/11/21
kepada
Bardzo ładnie.

> Odwrotnością 3/4 jest 1/3/4 = 0,083333

> W ułamku;
> 12/3/4
> masz dzielną 12 i dzielnik 3/4 (nie ułamek (3/4)
To jest zwykłe szielenie. Tu nie ma ułamka.
> odwrotnością tego dzielnika 3/4 jest;
> 1/3/4 = 0,083333
Nie. 4/3
> pomnożone przez odwrotność jego masz;
> 0,0833333 * 1/0,0833333 = 1

Zły wynik!
Wychodzi 0,00694444
Dojdziesz dlaczego?

Policz proszę:

1 / 0,0833333=?

I sprawdź czy wyszło 3/4?

Odwrotności tej samej liczby daje jeden.
Ale odwrotność 0,0833333 nie daje 3/4. Niestety.

Wiesz (wymyślone z sufitu)
0,25 * (1 / 0,25) = 1

Odwrotność tej samej liczby pomnożone przez siebie mają dać 1

W takim zapisie nie da Ci 1

0,25 * 1 / 0,25=

W takim zapisie daje inny wynik.

> Nie pomoże i trzeci raz. To nie dla Ciebie.
> Powiedż jeszcze, bo nie odpowiedziałeś;
> jaka jest odwrotność dzielnika 3/4 aby pomnożona przez dzielną dała też
> wynik prawidłowy 1 ?
Nie mnoży się dzilnika przez dzielną, tylko przez
> odwrotność jej samej.
Skoro dzielnikiem jest 3/4, to mnożysz przez jej odwrotność:

(3/4) * (4/3)=1

Dzielnik 3/4 pomnożony przez swoją odwrotność, czyli 4/3 daje 1

Pewnie nie zrozumiesz jak to się dzieje, ale tak to działa.

Głupiutki Władziu.

> Wyraźenie miałeś takie;
> 12/3/4 = 1
I tu dzielnikiem nie jest 3/4, tylko 3 a później 4.

> a nie 12/(3/4) = 16
To jest prawidłowe jeśli dzielnikiem jest 3/4.

Wladek

belum dibaca,
2 Nov 2021, 20.42.0102/11/21
kepada
On Tuesday, November 2, 2021 at 5:35:51 PM UTC-5, undefined wrote:

> Bardzo ładnie.

> To jest zwykłe szielenie. Tu nie ma ułamka.
> Nie. 4/3
> >
> Zły wynik!
> Wychodzi 0,00694444
> Dojdziesz dlaczego?

Bo nie umiesz liczyć.
Odwrotnością liczb 3 i 4 jest ;
1/3 i 1/4
więc odwrotnością 3/4 jest;
1/3/1/4 = 0,083333
w skrócie;
1/3/4 = 0,08333
No ale łopatą tego Ci do łba nie włożę.

> Policz proszę:
>
> 1 / 0,0833333=?

1/ 0,08333333 = 12

> I sprawdź czy wyszło 3/4?

Nie. Wyszła odwrotność liczb;
3 przez 4
1/3/1/4 = 0,0833333
i takie liczby są w dzielniku.

> Odwrotności tej samej liczby daje jeden.
> Ale odwrotność 0,0833333 nie daje 3/4. Niestety.
>
> Wiesz (wymyślone z sufitu)
> 0,25 * (1 / 0,25) = 1

To weź tak;
12/4 = 3
Odwrotnością 4 jest 1/4. Zgadza się?
4*1/4 = 1 Zgadza się?
12*1/4 = 3
Jest odwrotność prawidłowa, bo dzielna pomnożona przez odwrotność dzielnika (4) daje taki sam wynik 3. Zgadza się?
Co więc złego z tym; ?

12/4/3 = 1
Odwrotnością 4/3 jest
1/4/1/3 = 0,083333
mnożę dzielną przez tą odwrotność dziellnika 4/3;
12*1/4/1/3 = 1
Odwrotność dzielnika jest prawidłowa, bo pomnożona przez dzielną też daje wynik 1
Czego więc się czepiasz?
Nie pojmujesz tego i tyle.

> Odwrotność tej samej liczby pomnożone przez siebie mają dać 1
>
> W takim zapisie nie da Ci 1
>
> 0,25 * 1 / 0,25=

A ile?
Mi wyszło 1 a Tobie ile?

> W takim zapisie daje inny wynik.

Zmień liczydło.

> Nie mnoży się dzilnika przez dzielną, tylko przez

Mnoży sie dzielną przez odwrotność dzielnika i ma wyjść taki sam wynik jak dzielenie dzielnej przez dzielnik.
Jeśli wynik jest inny, to odwrotność dzielnika kiepska.

> [...]
>
> Dzielnik 3/4 pomnożony przez swoją odwrotność, czyli 4/3 daje 1
>
> Pewnie nie zrozumiesz jak to się dzieje, ale tak to działa.

Bo masz ułamek trzy czwarte a nie "przez 3 i przez 4"

> Głupiutki Władziu.
> I tu dzielnikiem nie jest 3/4, tylko 3 a później 4.

Jaka więc będzie tego dzielnika?
U mnie 1/3/1/4 = 0,083333
Pomnożę to przez dzielną 12 i mam taki sam wynik;
12*0,0833333 = 1
Czego jeszcze chcesz, Ydziu?

> To jest prawidłowe jeśli dzielnikiem jest 3/4.

Masz to napisane w nawiasach. Nie?

Tidak diketahui

belum dibaca,
2 Nov 2021, 22.15.2702/11/21
kepada
Wladek <wla...@gmail.com> wrote:

> Bo nie umiesz liczyć.
Liczyć umiem i pomyliłem się zrobiłem drugie mnozenie.
Tak czy inaczej " * 1 " jest niepotrzebne. Dzielisz dwie te same liczby.

> Odwrotnością liczb 3 i 4 jest ;
> 1/3 i 1/4
> więc odwrotnością 3/4 jest;
> 1/3/1/4 = 0,083333
> w skrócie;
> 1/3/4 = 0,08333
> No ale łopatą tego Ci do łba nie włożę.

Tobie trzeba nakopać w dupę żebyś zrozumiał.
Ty nie masz robić odwrotności poszczególnych liczb, tylko całego ułamka
3/4.
Debilu

> 1/ 0,08333333 = 12

> Nie. Wyszła odwrotność liczb;
> 3 przez 4
A od kiedy 12 jest wynikiem odwrotności 3 przez 4?

Odwrotnością 3 przez 4 jest 4/3 czyli 1,33333. Nijak mi to nie daje 12.
U mnie jest już środek nocy, ale Ty powinieneś mieć trzeźwiejszy umysł.

> 1/3/1/4 = 0,0833333
> i takie liczby są w dzielniku.

Debil
Piszesz przecież że w dzielniku jest 3/4 a nie liczby 3 i 4

> To weź tak;
> 12/4 = 3
> Odwrotnością 4 jest 1/4. Zgadza się?
> 4*1/4 = 1 Zgadza się?
Znowu " * 1 " niepotrzebne 4/4 daje 1.
> 12*1/4 = 3
I tu też *1 niepotrzebne.
To co wyżej napisałeś 12/4 = 3 to jest to samo co 12*1/4=3
Nie masz tu odwrotności bo mnożysz najpierw 12 przez 1
> Jest odwrotność prawidłowa, bo dzielna pomnożona przez odwrotność
> dzielnika (4) daje taki sam wynik 3. Zgadza się?
> Co więc złego z tym; ?

Robisz takie same działania, myśląc, że robisz inne działania.

To jest mnożenie liczby przez jej odwrotność:
(2/1) * (1/2) =

> 12/4/3 = 1
> Odwrotnością 4/3 jest
> 1/4/1/3 = 0,083333
Nie odwrotnością 4/3 jest 3/4
Czyli 1,33333 * 0,75 = 1

> mnożę dzielną przez tą odwrotność dziellnika 4/3;
> 12*1/4/1/3 = 1
Nie bo zrobiłeś działanie
12/4/3=1
Nie robisz tu żadnej odwrotności. Liczysz od lewa do prawa. I jedynki są
nie potrzebne.
> Odwrotność dzielnika jest prawidłowa, bo pomnożona przez dzielną też daje wynik 1
> [...]
Znowu się pomyliłem.
To trzeba iść spać. Więc sam się poprawię i napiszę że " * 1 " jest
niepotrzebne.

> [...]
> Jeśli wynik jest inny, to odwrotność dzielnika kiepska.

> Bo masz ułamek trzy czwarte a nie "przez 3 i przez 4"

Zdecyduj sie czy "przez 3 i przez 4"
Czy
Przez dielnik 3/4. Dzielnik 3/4 to ułamek.
Bo raz piszesz tak a innym razem inaczej.

> Jaka więc będzie tego dzielnika?
> U mnie 1/3/1/4 = 0,083333
> Pomnożę to przez dzielną 12 i mam taki sam wynik;
> 12*0,0833333 = 1
> Czego jeszcze chcesz, Ydziu?

Chcę byś mówił spójnie. Jak dzielnikiem jest 3/4, to jest to ułamek.
Jego odwrotnością jest 4/3.

> Masz to napisane w nawiasach. Nie?

No to przecież to napisałem. Że jest to prawidlowe jeśli Twoim dzielnikiem
jest 3/4

J.F

belum dibaca,
3 Nov 2021, 02.52.5803/11/21
kepada
On Tue, 2 Nov 2021 17:41:58 -0700 (PDT), Wladek wrote:
> [...]

i dzielnikiem jest najpierw 3, potem 4.

> Bo nie umiesz liczyć.
> Odwrotnością liczb 3 i 4 jest ;
> 1/3 i 1/4
> więc odwrotnością 3/4 jest;
> 1/3/1/4 = 0,083333
> w skrócie;
> 1/3/4 = 0,08333
> No ale łopatą tego Ci do łba nie włożę.

Debil.

Ale to poniekad kwintesencja twojej arytmetyki.

Odwrotnosc iloczynu dwoch liczb, to iloczyn ich odwrotnosci,
czyli (1/3)*(1/4)

Odwrotnosc sumy ... proste, 1/(3+4)

odwrotnosc ilorazu to akurat iloraz odwrotnosci ... tylko nawiasy
trzeba.

(1/3)/(1/4) = ... 4/3

> [...]
> Jest odwrotność prawidłowa, bo dzielna pomnożona przez odwrotność dzielnika (4) daje taki sam wynik 3. Zgadza się?

To jest twoj debilny wymysl, zeby dwa skladniki traktowac jak jeden.
I bez nawiasu.

A ile to jest ulamek 3/4 do kwadratu?
3/4^2 = 3/16

?

> [...]
> 12*1/4/1/3 = 1
> Odwrotność dzielnika jest prawidłowa, bo pomnożona przez dzielną też daje wynik 1

Debil.

Bo o tym ze dzielna=iloraz*dzielnik, to zapominasz ?

> A ile?
> Mi wyszło 1 a Tobie ile?

a odwrotnoscia 1/4 jest 1/1/4 = 1/4.
I iloczyn
1/4*1/1/4 = ?

Debil.

> Bo masz ułamek trzy czwarte a nie "przez 3 i przez 4"

Bo, debilu, "przez 3 i przez 4" to nie jest zaden ulamek.

J.

Robin

belum dibaca,
3 Nov 2021, 04.50.5703/11/21
kepada
W dniu 2021-11-02 o 22:35, Wladek pisze:
Nie. W tym zapisie masz dwa dzielenia. W pierwszym dzielnikiem jest 3, w
drugim 4.

Robin

J.F.

belum dibaca,
3 Nov 2021, 08.10.2103/11/21
kepada
Użytkownik "Wladek" napisał w wiadomości grup

>Potrafię, ale muszę mieć powód do tego, a w moim zadaniu nie mam
>takiej potrzeby. Dzielę 12 przez 3 i przez 4.
>12/3/4 = 1 (od lewa do prawa)

A ile razy, debilu, pisalismy ci, ze nasze zadanie brzmi "12 podziel
przez 3/4" ?
I co - wtedy jest potrzeba, czy nadal nie ma potrzeby ?

>To żadna ucieczka. Tak zapisałem, bo takie podałem zadanie; podziel
>12 przez 3 i przez 4 i taki był zapis;
>12/3/4 = ?

Uciekasz. Bo jakbym napisal zadanie "12 podziel przez iloczyn 3*4",
to jakbys zapisal
12/3*4
12/(3*4)

?

>Dzielimy dzielną przez iloczyn (3*4)
>Czy wynik będzie inny niż moje;
>podzielić dzielną przez 3 i przez 4 ?
>Czysta arytmetyka; od lewiczka do prawiczka.

>Prawidłowość dzielenia. Tego też nie wiesz?

Debil - to nie jest zadne sprawdzenie, nawet w twojej arytmetyce.

>Nie ułamek tylko "podziel dzielną przez 3 i przez 4"

A zadanie brzmialo "podziel przez trzy i przez cztery", czy "przez
trzy czwarte" ?
Co to jest "trzy czwarte" ?

bywalo tez "podziel przez ułamek 3/4".

Czyli - debil.

J.

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 12.35.4103/11/21
kepada
No jasne. Dzielę;
12/3/4 = 1
sprawdzam mnożeniem 12 przez odwrotność dzielnika 3/4
12*1/3/4 = 12 * 4/3 = 16 (w/g was)
i cieszę się że prawidłowo policzyłem odwrotność dzielnika.
Bzdury piszesz, że to nie jest sprawdzenie.

> A zadanie brzmialo "podziel przez trzy i przez cztery", czy "przez
> trzy czwarte" ?
> Co to jest "trzy czwarte" ?
>
> bywalo tez "podziel przez ułamek 3/4".

W moje pytanie było;
po ile jabłek było na talerzach w trzech rzędach po cztery talerze w rzędzie?
Twoja odpowiedź to 16 porcji.
Tylko gamoń mógł tak policzyć. Nie?

> Czyli - debil.
>
> J.

Władek.

J.F

belum dibaca,
3 Nov 2021, 14.34.3303/11/21
kepada
On Wed, 3 Nov 2021 09:35:40 -0700 (PDT), Wladek wrote:
> [...]
no i jak zapisujesz ?

> [...]
> 12*1/3/4 = 12 * 4/3 = 16 (w/g was)
> i cieszę się że prawidłowo policzyłem odwrotność dzielnika.
> Bzdury piszesz, że to nie jest sprawdzenie.

To nie jest zadne sprawdzenie, tylko inny sposob obliczen.
Bardzo niewiele inny, bo ciagle dzielisz przez 3 i potem przez 4.

Tylko moment - czemu zapisales
12*1/3/4
przeciez zgodnie z zasada od lewej do prawej, najpierw robimy
12*1 i zostaje 12/3/4, nawet prostego wyrazenia nie potrafisz obliczyc
zgodnie z wlasnymi zasadami.

A sprawdzenie to bedzie policzenie wynik*dzielnik=dzielna.

Ile razy juz ci to pisalismy? Debil.

> W moje pytanie było;
> po ile jabłek było na talerzach w trzech rzędach po cztery talerze w rzędzie?
> Twoja odpowiedź to 16 porcji.

Ile razy ci juz, debilu, ze twoje zadanie nas nie obchodzi ?
To nas nie interesuje, dobrze liczysz, choc mylisz sie w calej
reszcie.

Nas interesuje czemu nie potrafisz podzielic "przez ulamek 3/4". :-)

Tzn widac, ze potrafisz, choc tylko ledwo ledwo.
Tylko domagasz sie zapisania (3/4).
A 3+4, 3*4 to bez nawiasow.

J.

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 16.17.4903/11/21
kepada
(1/3)* (1/4) = 0,08333
1/3/1/4 = 0,08333
1/3/4 = 0,08333

Co Ci się w tym nie podoba?
Wszystkie są odwtornością tego samego dzielnika 3/4 (nie ułamka (3/4))
Dzielną jest 12

> Odwrotnosc sumy ... proste, 1/(3+4)
>
> odwrotnosc ilorazu to akurat iloraz odwrotnosci ... tylko nawiasy
> trzeba.
>
> (1/3)/(1/4) = ... 4/3

Bez nawiasów masz;
1/3/1/4 = 0,08333
1/4/1/3 = 0,08333
Co w tym złego widzisz?
Z nawiasami masz waszą odwrotność;
1/(3/4) = 4/3

> To jest twoj debilny wymysl, zeby dwa skladniki traktowac jak jeden.
> I bez nawiasu.

Odwracam dwa składnki i mam;
1/3/1/4 = 0,08333
Pasuje do mojego zadania?

> A ile to jest ulamek 3/4 do kwadratu?
> 3/4^2 = 3/16

Pierwiastek najpierw. Gdzie problem?

> ?
> Debil.
>
> Bo o tym ze dzielna=iloraz*dzielnik, to zapominasz ?

Dzielna * odwrotność dzielnika.

> a odwrotnoscia 1/4 jest 1/1/4 = 1/4.
> I iloczyn
> 1/4*1/1/4 = ?

Nie widzisz swoich bzdur?
Odwrotnością 4 jest 1/4 = 0,25
Odwrotnością 0,25 jest 1/0,25 = 4

> Debil.

> Bo, debilu, "przez 3 i przez 4" to nie jest zaden ulamek.

O tym właśnie tu piszę i odwrotnością tego nie jest 4/3 jak ułamka (3/4), tylko (1/3/1/4)

> J.

Władek.

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 16.21.3203/11/21
kepada
Więc nie ułamek (3/4) Prawda?
Odwracam i jeden i drugi a wynik wychodzi prawidłowy 1
Coś jeszcze nie pasuje?

> Robin

Władek.

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 16.32.2503/11/21
kepada
On Wednesday, November 3, 2021 at 7:10:21 AM UTC-5, J.F. wrote:
> Użytkownik "Wladek" napisał w wiadomości grup

> A ile razy, debilu, pisalismy ci, ze nasze zadanie brzmi "12 podziel
> przez 3/4" ?

A ile razy źle odpowiedziałem?
12/(3/4) = 16

> I co - wtedy jest potrzeba, czy nadal nie ma potrzeby ?

> Uciekasz. Bo jakbym napisal zadanie "12 podziel przez iloczyn 3*4",
> [...]

12/(3*4) = 1

O co Ci chodzi?
Czy 12/3/4 = ? nie daje takiego samego wyniku?

W jednym odwrotnością jest;
1/(3*4) = 0,08333
I w drugim jest;
1/3/4 = 0,08333
Co masz przeciwko temu?

> Debil - to nie jest zadne sprawdzenie, nawet w twojej arytmetyce.

Daje poprawny wynik, więc działanie prawidłowe.
Co Ci przeszkadza?

> A zadanie brzmialo "podziel przez trzy i przez cztery", czy "przez
> trzy czwarte" ?
> Co to jest "trzy czwarte" ?
>
> bywalo tez "podziel przez ułamek 3/4".

Moje było podziel przez 3 i przez 4
Wasze było podziel przez ułamek (3/4)
albo przez 0,75

12/3/4 = 1
12/(3/4) = 16
Policzyłem obydwa i poprawnie. Czego jeszcze chcesz?

> J.

Władek.

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 16.48.3403/11/21
kepada
On Wednesday, November 3, 2021 at 1:34:33 PM UTC-5, J.F wrote:

> no i jak zapisujesz ?

Już pisałem. dzielę przez iloczyn podany przez Ciebie, więc;
12/(3*4)
Gdybyś napisał; podziel 12 przez 3*4 to;
12/3*4=16

> To nie jest zadne sprawdzenie, tylko inny sposob obliczen.
> Bardzo niewiele inny, bo ciagle dzielisz przez 3 i potem przez 4.
>
> Tylko moment - czemu zapisales
> 12*1/3/4

Bo mnożę dzielną 12 przez odwrotność dzielnika. Może to Ciebie oświeci;
12*(1/3/4) = 1
teraz nie ma od lewa do prawa, tylko nawiasy najpierw.
Jaki jest wynik z nawiasów? Nie jest to czasem 0,08333, co jest odwrotnością 3/4 ?
Napewno nie z ułamka (3/4)

> przeciez zgodnie z zasada od lewej do prawej, najpierw robimy
> 12*1 i zostaje 12/3/4, nawet prostego wyrazenia nie potrafisz obliczyc
> zgodnie z wlasnymi zasadami.

Wystarczy powyższe?

> [...]
>
> Nas interesuje czemu nie potrafisz podzielic "przez ulamek 3/4". :-)
>
> Tzn widac, ze potrafisz, choc tylko ledwo ledwo.

Gdzie widzisz to ledwo ledwo?

> Tylko domagasz sie zapisania (3/4).

Domagam się, bo zapis jest taki;
a/b/c
12/3/4
i jesli chcesz wymusić ułamek to należy wpisać liczby w nawiasy;
12/(3/4)

> A 3+4, 3*4 to bez nawiasow.

Ułamków tu nie widzę. A Ty?

> J.

Władek.

J.F

belum dibaca,
3 Nov 2021, 17.05.0203/11/21
kepada
On Wed, 3 Nov 2021 13:48:33 -0700 (PDT), Wladek wrote:

> Już pisałem. dzielę przez iloczyn podany przez Ciebie, więc;
> 12/(3*4)

A jak podaje "dzielic przez ulamek 3/4" to czemu nie dajesz nawiasow?

> Gdybyś napisał; podziel 12 przez 3*4 to;
> 12/3*4=16

troche glupio mi sie wydaje.

> Bo mnożę dzielną 12 przez odwrotność dzielnika. Może to Ciebie oświeci;
> 12*(1/3/4) = 1
> teraz nie ma od lewa do prawa, tylko nawiasy najpierw.

Ale nie dales nawiasow, to czemu sie wlasnych zasad nie trzymasz? :-)

Na wynik wplywu nie ma :-)

> Wystarczy powyższe?

No i co z tym sprawdzeniem ?

> Gdzie widzisz to ledwo ledwo?

Bo sobie wyobrazic podzialu 12 jablek na (3/4) nie potrafisz,

> Domagam się, bo zapis jest taki;
> a/b/c
> 12/3/4
> i jesli chcesz wymusić ułamek to należy wpisać liczby w nawiasy;
> 12/(3/4)

no i przeciez o tym mowa - jak 12 dzielimy przez ulamek 3/4, to
zapisujemy
12/(3/4)

a nie walimy debilizmow co chwila.

> Ułamków tu nie widzę. A Ty?

A ulamki maja jakies specjalne reguly ?

J.

Robin

belum dibaca,
3 Nov 2021, 17.38.3703/11/21
kepada
W dniu 2021-11-03 o 21:21, Wladek pisze:

> Więc nie ułamek (3/4) Prawda?

Napisałem, jakie tam są działania. Czytasz ze zrozumieniem?

> Odwracam i jeden i drugi a wynik wychodzi prawidłowy 1

Niczego tam nie odwracasz, co wielokrotnie wyjaśniałem.

Robin

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 17.47.3203/11/21
kepada
On Wednesday, November 3, 2021 at 4:38:37 PM UTC-5, Robin wrote:

> Napisałem, jakie tam są działania. Czytasz ze zrozumieniem?

Dla spokojności.

> Niczego tam nie odwracasz, co wielokrotnie wyjaśniałem.

Odwróciłem 3 i 4
12/3/4 = 12*(1/3/1/4) = 1
Wylicz nawiasy najpierw i zobacz jaka jest wartość tej odwrotności.
Nie jest to 0,08333 = 1/12 ?

> Robin

Władek.

Robin

belum dibaca,
3 Nov 2021, 18.17.4503/11/21
kepada
W dniu 2021-11-03 o 22:47, Wladek pisze:

> Dla spokojności.

> Odwróciłem 3 i 4

A co to ma wspólnego z 3/4?

Robin

Wladek

belum dibaca,
3 Nov 2021, 20.33.5003/11/21
kepada
On Wednesday, November 3, 2021 at 5:17:45 PM UTC-5, Robin wrote:
> W dniu 2021-11-03 o 22:47, Wladek pisze:
Ano to, że odwrotnością tego dzielnika 3/4 jest (1/3/1/4) = 0,08333

> Robin

Władek.

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 02.22.2504/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 01:33, Wladek pisze:
Nie. Tu nie ma dzielnika 3/4.

Robin

Tidak diketahui

belum dibaca,
4 Nov 2021, 04.20.5604/11/21
kepada
Nie debilu. I bardzo nie pasuje.
Bo w swoim działaniu masz dwa dzielniki 3, a później 4. Natomiast ułamek
3/4 jest jednym dzielnikiem głąbie.

> Władek.

Krzysztof

belum dibaca,
4 Nov 2021, 05.08.5804/11/21
kepada
Powód dlaczego idą w zaparte i za nic nie chcą przyznać,
że UŁAMEK piętrowy ma postać:
(a/b) / c
dla mnie jest jasny, ale krętacze i kurze móżdżki wyprodukują każdą
bzdurę w obronie swoich teoryjek kinematycznych.
Pozdr. K.

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 06.41.3104/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 10:08, Krzysztof pisze:
To znaczy, że poniższy zapis

-=x
-

nie istnieje? Bo przecież niewątpliwie to jest ułamek i niewątpliwie nie
ma on postaci (a/b)/c.
WTF, tłuczku?

Robin

Krzysztof

belum dibaca,
4 Nov 2021, 06.59.3804/11/21
kepada
Matołku, epatujesz tym zapisem już miesiąc i nie możesz pojąć,
że przekształcenie "---->" oznacza inne działanie niż rozwiązanie
wartości wyrażenia " = ".
Masz przekształcić ułamek piętrowy w ułamek zwykły, a nie ze
sufitu grupować N.

Tidak diketahui

belum dibaca,
4 Nov 2021, 07.22.2204/11/21
kepada
Tylko że cały czas chodzi właściwie o wzór, który powinien dać a/(b/c) po
właściwym przekształceniu.
Tylko jak zwykle Krzysztof krętacz musi odwrócić dyskusję na swoją stronę
inpowiedzieć, ze to nie on, ale oni.

Tidak diketahui

belum dibaca,
4 Nov 2021, 07.22.2404/11/21
kepada
Tylko że jakiekolwiek przekształcenie zrobisz, ma dać taki sam wynik. A nie
daje.

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 07.23.0804/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 11:59, Krzysztof pisze:
Napisałeś wyraźnie, że
"UŁAMEK piętrowy ma postać: (a/b) / c"

No to Cię pytam, czy a/(b/c) to jest ułamek piętrowy, czy nie?

> Masz przekształcić ułamek piętrowy w ułamek zwykły, a nie ze
> sufitu grupować N.

QUE?

a/(b/c)=ac/b

Gdzie tu masz "z sufitu grupowane N"?

Robin

Tidak diketahui

belum dibaca,
4 Nov 2021, 07.30.3904/11/21
kepada
Wladek <wla...@gmail.com> wrote:

> Już pisałem. dzielę przez iloczyn podany przez Ciebie, więc;
> 12/(3*4)
> Gdybyś napisał; podziel 12 przez 3*4 to;
> 12/3*4=16

Znowu źle.
Jak chcesz zapisac matematycznie 12 podziel przez 3*4, to najpierw musisz
wykonać to mnożenie.
Czyli tak:
12/(3*4)

Natomiast jak chcesz żeby było tak
12/3*4=16
To treść powinna być:
12 podziel przez 3 a następnie pomnóż przez 4

Jesteś debilem

> Bo mnożę dzielną 12 przez odwrotność dzielnika. Może to Ciebie oświeci;
> 12*(1/3/4) = 1
Jaki dzielnik odwróciłeś?

Wladek

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.22.2904/11/21
kepada
On Thursday, November 4, 2021 at 4:08:58 AM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Powód dlaczego idą w zaparte i za nic nie chcą przyznać,
> że UŁAMEK piętrowy ma postać:
> (a/b) / c

Podawałem im 6 sposobów na obliczenie wartości
a/b/c
i dalej obstają przy swoim, że trzeba wpisać w nawiasy (b/c) i zrobić z tego ułamek,
chociaż już widzą że wynik będzie inny.

> dla mnie jest jasny, ale krętacze i kurze móżdżki wyprodukują każdą
> bzdurę w obronie swoich teoryjek kinematycznych.
> Pozdr. K.

Pozdr. Władek.

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.25.0904/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 15:22, Wladek pisze:
Spoko. Po co?
Od początku mowa o
u_x=(c+v)/(1+v/c)

Robin

Wladek

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.26.1604/11/21
kepada
To znaczy tyle co

a/b/c

Ułamka w nawiasach tam nie masz.

> nie istnieje? Bo przecież niewątpliwie to jest ułamek i niewątpliwie nie
> ma on postaci (a/b)/c.
> WTF, tłuczku?
>
> Robin

Władek.

Wladek

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.32.2204/11/21
kepada
(300+60) = 300

Ładne mi równanie :).

> Robin

Władek.

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.43.3304/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 15:26, Wladek pisze:
A co to ma do rzeczy? Kolejna zasada, którą podpowiedziały Ci głosy?

http://www.matematykam.pl/zlozone_ulamki.html

Pierwszy z brzegu przykład ułamków piętrowych. Widzisz tam nawiasy?
Niech Ci durny łeb nie wybuchnie.

> Władek.

Robin

Robin

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.44.2804/11/21
kepada
W dniu 2021-11-04 o 15:32, Wladek pisze:
A skąd to wziąłeś?

Robin

J.F.

belum dibaca,
4 Nov 2021, 10.58.1004/11/21
kepada
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
Debilu, sa dwa ulamki pietrowe.
(a/b)/c
a/(b/c)

I musisz okreslic, o ktory ulamek ci chodzi.

juz cie raz prosilem o podanie wyniku

12
---
3
---
4

Ale oczywiscie nie napisales.

podobnie, jak nie chcesz napisac skad sie wzial wzor zawierajacy
(c+v)/c

J.

Tidak diketahui

belum dibaca,
4 Nov 2021, 12.57.5304/11/21
kepada
Policzył w głowie. Nie na wszechmocnym kalkulatorze.
> Robin

Krzysztof

belum dibaca,
4 Nov 2021, 19.00.2504/11/21
kepada
czwartek, 4 listopada 2021 o 15:58:10 UTC+1 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

> Debilu, sa dwa ulamki pietrowe.
> (a/b)/c
> a/(b/c)

Nie ma dwóch matole, jest jeden ułamek piętrowy,
którego nie umiecie przekształcać w jeden ułamek zwykły.

> I musisz okreslic, o ktory ulamek ci chodzi.

To wy musicie go określać do swoich krętactw.
a/b/c ---> podaj ułamek zwykły.

> juz cie raz prosilem o podanie wyniku

> [...]

Oczywiście napisałem Robinowi, nie będę odpowiadał
wszystkim idiotom na to samo.

> podobnie, jak nie chcesz napisac skad sie wzial wzor zawierajacy
> (c+v)/c

Też pisałem n razy - z waszego krętactwa w przekształceniu.
(c+v) / c <-----> 1+ v/c
Idiotyzm jest nieuleczalny, niestety.

> J.

J.F.

belum dibaca,
4 Nov 2021, 19.22.1704/11/21
czwartek, 4 listopada 2021 o 15:58:10 UTC+1 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

>Nie ma dwóch matole, jest jeden ułamek piętrowy,

Jak to mowi definicja? Ułamek pietrowy, to ułamek, który ma w liczniku
lub w mianowniku, lub w obu inne ułamki.

Wiec z trzech liczb prostych daje sie zrobic dwa rozne ulamki
pietrowe.

>To wy musicie go określać do swoich krętactw.
>a/b/c ---> podaj ułamek zwykły.

Ale ten zapis nie budzi watpliwosci.
Natomiast odszukaj regułę, ze dzielenia wykonujemy od góry do dołu -
Władek niech ci pomoże, bo on tez tak uważa.

>Oczywiście napisałem Robinowi, nie będę odpowiadał
>wszystkim idiotom na to samo.

A ja tez nie bede szukal wszystkich bzdurnych odpowiedzi.

http://www.edupedia.pl/words/index/show/541886_slownik_matematyczny-ulamek_pietrowy.html

masz tu trzy przyklady w pierwszej "linijce"
Dostrzegasz różnicę ?

p,q,m i p,m,n

>Też pisałem n razy - z waszego krętactwa w przekształceniu.
>(c+v) / c <-----> 1+ v/c
>Idiotyzm jest nieuleczalny, niestety.

Ostatnia wersja brzmiala, ze Lorentz zamienil
(c+v) / c na 1+ v/c, a nie odwrotnie.

ale skad sie wzielo (c+v) / c w tym wzorze?
Napisz po prostu cale wyprowadzenie Lorentza, lub zeskanuj.

J.

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 03.22.4905/11/21
kepada
piątek, 5 listopada 2021 o 00:22:17 UTC+1 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

> Jak to mowi definicja? Ułamek pietrowy, to ułamek, który ma w liczniku
> lub w mianowniku, lub w obu inne ułamki.

To dlaczego twierdzisz, że (v+c) / (1+v/c) jest ułamkiem zwykłym?
Przecież w mianowniku jest ułamek.
To samo jest u Lorentza i całej relatywistycznej bandy - w TL i innych
wzorkach macie ułamki piętrowe, których nie umiecie przekształcać.

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 03.44.2605/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 08:22, Krzysztof pisze:

> To dlaczego twierdzisz, że (v+c) / (1+v/c) jest ułamkiem zwykłym?

A co, "magiczny" jest?
"Wartością ułamka jest wartość jego licznika podzielona przez wartość
mianownika". Tyle.
https://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82amek

Masz jakieś wątpliwości, co jest licznikiem w tym wyrażeniu?
Zmiana zapisu MIANOWNIKA nie zmienia faktu, że to MIANOWNIK.

a=v+c
b=1+v/c

Zatem nasz ułamek to a/b

Możesz sobie dowolnie przekształcić b, np.

b=1+v/c=(c+c)/c

ale nadal b to MIANOWNIK.

Robin

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 03.55.5705/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 08:44, Robin pisze:
b=1+v/c=(c+v)/c

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 05.32.5605/11/21
kepada
Nie mam żadnych wątpliwości, że jesteś krętaczem, bo cytujesz to co
ci wygodne - czytałeś co pisze w działach "Liczby wymierne" i "Działania
na ułamkach".
Widzisz jak jest zapisany ułamek niewłaściwy ze sumy 1+2/3?

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 05.45.5805/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 10:32, Krzysztof pisze:
Podałem link do całego artykułu. Zacytowałem to, co jest całkowicie
wystarczające do załatwienia omawianej sprawy.

> Widzisz jak jest zapisany ułamek niewłaściwy ze sumy 1+2/3?

Widzę. Co to wg Ciebie zmienia? 1+2/3=5/3 Nic więcej.
Reszta dokładnie, jak napisałem wcześniej.

Robin

J.F.

belum dibaca,
5 Nov 2021, 06.02.2605/11/21
> [...]

>innych
>wzorkach macie ułamki piętrowe, których nie umiecie przekształcać.

Ale ty sie krętaczu w koncu jasno okresl - jaki wzor jest zrodlowy.

Jesli
(v+c) / (1+v/c)

to tu nie ma zadnych watpliwosci, i po przeksztalceniach wychodzi c.

A jesli tobie po przeksztalceniach wychodzi 1/c,
to to sa złe przeksztalcenia, a Ty debilem jestes.

A jesli u źródla jest inny wzor, to go wyraznie napisz, i podaj skad
on sie wzial - bo sie pomyles przy swoich przeksztalceniach.

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 06.42.5205/11/21
kepada
piątek, 5 listopada 2021 o 10:45:58 UTC+1 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-11-05 o 10:32, Krzysztof pisze:
Więc nadal masz ułamek piętrowy w omawianym wzorze - liczba mieszana
nie likwiduje ułamka piętrowego.

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 06.45.4505/11/21
kepada

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 06.53.2805/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 11:42, Krzysztof pisze:
1) nadal mam ułamek a/b. b=5/3
2) co to niby ma do rzeczy?
"Wartością ułamka jest wartość jego licznika podzielona przez wartość
mianownika, dlatego ułamek jest ilorazem. "
Jedyne zastrzeżenie, to że wartość mianownika ma być
różna od zera.

Więc co wymyślasz?

Co w omawianym wzorze jest licznikiem wg Ciebie? Ja już napisałem.

Robin

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 07.00.5005/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 11:45, Krzysztof pisze:
Nikt tego nie neguje. Tylko co to ma wspólnego z
u_x=(c+v)/(1+v/c) ?

Cokolwiek byłoby w mianowniku (liczba całkowita, ułamek właściwy, ułamek
niewłaściwy) ciągle masz podzielić wartość licznika przez
wartość mianownika. Tyle.
Co jest licznikiem tego wyrażenia?

Robin

J.F.

belum dibaca,
5 Nov 2021, 07.17.5405/11/21
kepada
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
Ale nie widze, zebys się okreslił.

Obliczasz/przekształcasz (v+c) / (1+v/c) i wychodzi ci 1/c,

czy jednak cos całkiem innego ?

J.

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 09.04.0705/11/21
kepada
Nie łapiesz, że w mianowniku masz liczbę mieszaną i (c+v)/c?
Przekształcenie, o które J.F. tak usilnie się dopytuje.

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 09.13.3105/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 14:04, Krzysztof pisze:
W mianowniku mam (1+v/c)=(c+v)/c
Mam podzielić wartość licznika przez wartość mianownika.
Nie łapiesz, że sposób zapisu mianownika NIE zmienia wartości
ułamka? Służy wyłącznie ułatwieniu obliczeń/zrozumienia wyrażenia.

Robin

Wladek

belum dibaca,
5 Nov 2021, 13.53.2205/11/21
kepada
On Thursday, November 4, 2021 at 9:44:28 AM UTC-5, Robin wrote:
> W dniu 2021-11-04 o 15:32, Wladek pisze:
Przecież to jest relatywistyczne składanie prędkości;
u_x = 300+60
więc;

300 +60 = (300+60) /(1+60/300)
360 = 300
Pasuje Ci taka równość?

> Robin

Władek.

Krzysztof

belum dibaca,
5 Nov 2021, 15.10.0305/11/21
kepada
piątek, 5 listopada 2021 o 14:13:31 UTC+1 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-11-05 o 14:04, Krzysztof pisze:
Właśnie widać wasze "zrozumienie".
Ten zapis zmienia diametralnie wartość ułamka piętrowego,
bo zgodnie z kolejnością działań L --> P priorytet ma zapis:
(a/b) / c
a nie
a/(bc)

Nawiasy w pierwszym wyrażeniu się opuszcza, bo wiadomo jaka
jest kolejność, ale postawienie ich w drugim likwiduje możliwość
ich postawienia w pierwszym.
Poprawny zapis:
[(v+c) / (c+v)] / c = 1/c

Robin

belum dibaca,
5 Nov 2021, 19.32.0105/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 18:53, Wladek pisze:
Składanie. Nie dodawanie. No i wzór jest inny.

Robin

Robin

belum dibaca,
6 Nov 2021, 03.09.4006/11/21
kepada
W dniu 2021-11-05 o 20:10, Krzysztof pisze:
Przecież wykazałem Ci, że NIE zmienia. Jeśli przekształcenie
zmienia wartość wyrażenia, jest błędne.

1+v/c=(c+v)/c
przykład liczbowy: 1+2/3=3/3+2/3=(3+2)/3=5/3

Skoro to równość, możesz stosować zamiennie i NIE zmieni wartości
ułamka.

> bo zgodnie z kolejnością działań L --> P priorytet ma zapis:
> (a/b) / c
> a nie
> a/(bc)

Powyższe nie ma nic wspólnego z (c+v)/(1+v/c).

a=c+v
b=1+v/c

Zatem ułamek to a/b NIEZALEŻNIE od tego, co podstawisz za b.

> Nawiasy w pierwszym wyrażeniu się opuszcza, bo wiadomo jaka
> jest kolejność, [ciach bzdury]

Masz ułamek w postaci a/b. Powyżej masz podane a i b.
Rozumiesz fakt, że masz zwyczajnie obliczyć wartość a,
obliczyć wartość b, a potem podzielić jedną przez drugą?

Robin

Krzysztof

belum dibaca,
6 Nov 2021, 04.12.4006/11/21
kepada
sobota, 6 listopada 2021 o 08:09:40 UTC+1 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-11-05 o 20:10, Krzysztof pisze:
Ma podstawowe - przekształcenie ułamka piętrowego ma na celu
sprowadzenie go do postaci a/b gdzie licznik i mianownik są liczbami
całkowitymi - u ciebie b = 1+v/c jest nadal ułamkiem na dodatek
niewłaściwym, którego odwrotnością jest ułamek właściwy.
I co masz?
Liczbę całkowitą "a" dzieloną przez liczbę mieszaną "b".
Przekształcenie niepoprawne.
Jedyne poprawne przekształcenie: a/b/c ---> a/bc
bez manipulowania nawiasami.
Licznik i mianownik są liczbami całkowitymi.

> Zatem ułamek to a/b NIEZALEŻNIE od tego, co podstawisz za b.

Fajnie, właśnie obaliłeś arytmetykę kwadratowy łebku

> Masz ułamek w postaci a/b. Powyżej masz podane a i b.
> Rozumiesz fakt, że masz zwyczajnie obliczyć wartość a,
> obliczyć wartość b, a potem podzielić jedną przez drugą?

No i co? Ze złego przekształcenia masz zły wynik

Wladek

belum dibaca,
6 Nov 2021, 09.43.0006/11/21
kepada
A gdyby to było tylko równanie?

Robin

belum dibaca,
6 Nov 2021, 15.22.4906/11/21
kepada
W dniu 2021-11-06 o 09:12, Krzysztof pisze:
Dowolny ułamek jest postaci a/b.
a to licznik, b to mianownik. Z definicji ułamka, barani łbie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82amek

"Ułamek – wyrażenie postaci
-
gdzie a, nazywane licznikiem, oraz b, nazywane mianownikiem, są
dowolnymi wyrażeniami algebraicznymi."

W omawianym przypadku, a=c+v, b=(1+v/c)

>gdzie licznik i mianownik są liczbami
> całkowitymi

Wymyśliłeś kolejną zasadę.

>- u ciebie b = 1+v/c jest nadal ułamkiem na dodatek
> niewłaściwym, którego odwrotnością jest ułamek właściwy.
> I co masz?

I co to ma do rzeczy?
Wlicz wartość a, wylicz wartość b, a potem podziel. Zgodnie
z definicją ułamka.

> Liczbę całkowitą "a" dzieloną przez liczbę mieszaną "b".
> Przekształcenie niepoprawne.

Co jest niby niepoprawne? Podałem, czym są a i b. O czym piszesz?
Jeśli zapiszesz mianownik w postaci ułamka, masz:
a/(a/b)=ab/a

> Jedyne poprawne przekształcenie: a/b/c ---> a/bc

Nie ma nic wspólnego z omawianym wyrażeniem.
a/(a/b)=ab/a <- to odpowiada omawianemu wyrażeniu.

> bez manipulowania nawiasami.
> Licznik i mianownik są liczbami całkowitymi.

A co to ma do rzeczy?
a=1.2
b=0.7
c=0.1

Nie mogę policzyć a/b/c? Pierdolisz bez sensu.

> Fajnie, właśnie obaliłeś arytmetykę kwadratowy łebku

Czas, żebyś i Ty ją odkrył, świrze.

> No i co? Ze złego przekształcenia masz zły wynik

Przestań pierdolić, że przekształcenie jest złe. Pokaż, co
DOKŁADNIE wg Ciebie jest złe. Podałem Ci całe rozumowanie krok
po kroku. Potrafisz? Czy tak będziesz zaklinał rzeczywistość
swoją mantrą nie na temat, pajacu?
Podstawiałem nawet liczby.
a=c+v
b=(1+v/c)

v=1
c=2

a/b=(1+2)/(1+1/2)=3/(3/2)=2
Co Ci się nie zgadza?
Robin

Robin

belum dibaca,
6 Nov 2021, 15.24.5706/11/21
kepada
W dniu 2021-11-06 o 14:42, Wladek pisze:
Nie ma takiego równania.
Równanie jest takie:
u_x=(c+v)/(1+v/c)

Podstaw sobie, co tam chcesz, za v i c.
u_x <> c+v
To nie jest dodawanie.

Robin

Wladek

belum dibaca,
6 Nov 2021, 20.02.0706/11/21
kepada
Nie co tam chcesz, tylko prędkość światła i np. źródła.

> u_x <> c+v
> To nie jest dodawanie.

Składasz
u = 60
x = 300
60 i 300 = 300
Takie masz równanie.

> Robin

Władek.

Robin

belum dibaca,
7 Nov 2021, 02.02.1807/11/21
kepada
W dniu 2021-11-07 o 01:02, Wladek pisze:
A co to zmienia, jeśli chodzi o obliczenie wartości wyrażenia?

> Składasz
> u = 60
> x = 300
> 60 i 300 = 300
> Takie masz równanie.

Nie, nie takie. Już Ci wielokrotnie napisałem, jakie.
Obliczasz prędkość względną, a nie sumę prędkości.

Robin

Krzysztof

belum dibaca,
7 Nov 2021, 02.45.2107/11/21
kepada
Poczytaj, może przestaniesz wypisywać głupoty:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_wymierne

"Liczby wymierne – liczby, które można zapisać w postaci ilorazu
dwóch liczb całkowitych, w którym dzielnik jest różny od zera.
Są to więc liczby, które można przedstawić za pomocą
ułamka zwykłego".

Liczba mieszana nie jest ułamkiem zwykłym.
Przecież wasze móżdżki nie ogarniają praw logicznych de Morgana.

> Podstawiałem nawet liczby.
> a=c+v
> b=(1+v/c)
>
> v=1
> c=2
>
> a/b=(1+2)/(1+1/2)=3/(3/2)=2
> Co Ci się nie zgadza?

Fajnie, 2=2

Robin

belum dibaca,
7 Nov 2021, 09.14.4807/11/21
kepada
W dniu 2021-11-07 o 08:45, Krzysztof pisze:
Bez związku.

> Fajnie, 2=2

Ale Tobie wychodzi 1/2, pajacu.

Robin

J.F

belum dibaca,
7 Nov 2021, 09.20.1507/11/21
kepada
No i co z tego wynika ?
Ile to bedzie "360 podzielone przez (1 i dwie trzecie) "

J.

J.F

belum dibaca,
7 Nov 2021, 09.23.4107/11/21
kepada
Ja, kretaczu, to sie dopytuje skad sie to wzielo.

J.

J.F

belum dibaca,
7 Nov 2021, 09.42.3207/11/21
kepada
Czyli jednak debil z ciebie nieskonczony i nic nie zlapales przez te
2 miesiace.

A przeciez dawalem prosty przyklad: v=60, c=300
(60+300) / (1+60/300) = (360)/(1.2) = 300

a wg ciebie
1+60/300 = (300+60)/300
wiec
(60+300) / (1+60/300) = (300+60)/(300+60)/300 = 1/300

No to jak - co zle policzylem ze taki sofizmat mi wyszedł?
Wskazesz blad?

Władku, wytłumacz debilowi co zle robi, no chyba, ze popierasz,
i uwazasz ze dobrze policzyl.

J.

J.F

belum dibaca,
7 Nov 2021, 10.22.2407/11/21
kepada
On Sun, 7 Nov 2021 00:45:20 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:
> [...]
[...]

[...]
Debilu, a jakie znaczenie w tym co pisales, ma to czy ulamek jest
mieszany, wymierny, zwykly, wlasciwy czy niewlasciwy ?

J.

Robin

belum dibaca,
7 Nov 2021, 10.55.3407/11/21
kepada
W dniu 2021-11-07 o 15:42, J.F pisze:
Uważaj, tu zaraz pojawi się zadanie z jabłkami i talerzami w
rzędach...:)

Robin

Wladek

belum dibaca,
7 Nov 2021, 18.56.0807/11/21
kepada
Wiem. Napisz jeszcze względem czego/ kogo jest ta prędkość u i względem czego/ kogo jest ta prędkość x?

> Robin

Władek.

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 00.54.2108/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 00:56, Wladek pisze:
Doczytaj sobie. Przez dwa miesiące nie pojąłeś ułamków. Powodzenia z
STW.

Robin

Krzysztof

belum dibaca,
8 Nov 2021, 02.36.1908/11/21
kepada
Ma znaczenie dla odwrotności ułamka.
Do nauki.

> J.

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 03.22.1108/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 08:36, Krzysztof pisze:
Nie ma. Najmniejszego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_odwrotna
Nie ma żadnych zastrzeżeń, że liczbę odwrotną liczymy jakoś inaczej,
jeśli jest ułamkiem (właściwym,niewłaściwym...jakimkolwiek).

U Ciebie na naukę za późno - nie jesteś w stanie przyswoić
jednozdaniowej definicji.
Liczba odwrotna do x to x^-1
Dla dowolnego x, barani łbie.

Robin

Tidak diketahui

belum dibaca,
8 Nov 2021, 03.48.1408/11/21
kepada
To dlaczego dla Twojego przyjaciela Władzia dla 3/4 liczbą odwrotną jest
1/3/1/4 zamiast 4/3?

x=3/4
Jaka jest liczba odwrotna?

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 03.57.0208/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 09:48, ydziO pisze:
Rozumiem, że pytasz Krzysztofa, a nie mnie? ;)

Robin

Krzysztof

belum dibaca,
8 Nov 2021, 04.07.0808/11/21
kepada
Nawet matołku nie zastanowisz się dlaczego mi wychodzi odwrotność.

Tidak diketahui

belum dibaca,
8 Nov 2021, 04.07.1208/11/21
kepada
Tak.
Władzio raczej nie jest Twoim przyjacielem w arytmetyce.
Ale faktycznie. Pomyłka, byłem przekonany że piszę do Krzysia krętacza.

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 04.18.3008/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 10:07, Krzysztof pisze:
Ja to doskonale wiem, od samego początku. Zwyczajnie nie potrafisz
liczyć. Banał. Gorsze jest to, że nie potrafisz się nauczyć.

Robin

J.F.

belum dibaca,
8 Nov 2021, 05.10.0208/11/21
kepada
Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
Daj jakies przyklady, posmiejemy sie.
np moze byc odwrotnosc z "jeden i 3/4".

mozesz tez np policzyc promien kuli o objetosci 1 litra - tam ciekawe
ułamki są..

J.

Krzysztof

belum dibaca,
8 Nov 2021, 07.42.2308/11/21
kepada
Nie krętaczu, ty i reszta macie udowodnić, że a/a/c =|= 1/c
Wszystkie inne przykłady możecie sobie darować.
Dopóki tego nie udowodnicie, to nie ma o czym dyskutować.
Wasze grupowanie zachowaj dla idiotów.

Wladek

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.05.1008/11/21
kepada
On Sunday, November 7, 2021 at 11:54:21 PM UTC-6, Robin wrote:
> [...]

No więc w tym mocny nie jesteś, a tak zawzięcie bronisz
(2+3) = (2+3)/(1+2/3) = 3
5 = 3
Składasz 2 jabłka i 3 jabłka do kupy i wychodzi Tobie 3 jabłka.
Pasuje Ci to?

> Robin

Władek.

J.F.

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.10.1308/11/21
poniedziałek, 8 listopada 2021 o 11:10:02 UTC+1 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

>Nie krętaczu, ty i reszta macie udowodnić, że a/a/c =|= 1/c
>Wszystkie inne przykłady możecie sobie darować.

Nie kretaczu - to ty masz uzasadnic o co chodzi z tymi liczbami
mieszanymi.

A ja ci juz pare razy udowadnialem, ze (300+60)/(1+60/300) = 300,
wiec askoro tobie wychdzi 1/300, to gdzies zle policzyles.

Gdzie zle tez pisalismy, ale do debila przeciez nie dotrze.

J.

Wladek

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.12.4808/11/21
kepada
JF, masz dzielną 12 a dzielnik 3 przez 4, nie ułamek (3/4).
Znajdź odwrotność tego dzielnika, aby pomnożona przez dzielną, też dała wynik 1
12/3/4 = 1
Już pytałem o to i jakoś nie do śmiechu wam było.
Odpowiesz teraz?
Moja odwrotność takiego dzielnika, to;
(1/3/1/4) = 1/12
1/12 * 12 = 1
Doczekam się odpowiedzi sensownej?

> J.

Wladek.

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.28.4608/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 14:05, Wladek pisze:
> No więc w tym mocny nie jesteś, [...]

Od Ciebie nieporównanie mocniejszy. Ale skoro dwa miechy to za mało,
by wyjaśnić Ci tak banalną rzecz, jak dzielenie przez ułamek,
to wyjaśnienie Ci czegokolwiek bardziej złożonego jest zwyczajnie
niemożliwe. Dlatego nie podejmuję się.

Robin

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.30.5908/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 14:12, Wladek pisze:
3 przez 4 = 3/4=(3/4)=0.75

W świecie ludzi pełnosprytnych.

Robin

maluw...@gmail.com

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.42.2808/11/21
kepada
Masz 12, dzielna i x - dzielnik.
12/x=1.

Według ciebie x to jest
a)12, czyli 3*4
b)3 przez 4 (czy to też równe 12?)
c) oba powyższe
d) inne (jakie?)

Krzysztof

belum dibaca,
8 Nov 2021, 08.58.1108/11/21
kepada
A od kiedy ułamek piętrowy zmienił nazwę na ułamek parterowy?
Masz 12/3/4
Co jest piętrem, a co parterem?

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.03.0708/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 14:58, Krzysztof pisze:
Ty intelektualnie jesteś poniżej parteru...

Robin

maluw...@gmail.com

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.22.5008/11/21
kepada
Nie wiem.

> Masz 12/3/4

Mam.

> Co jest piętrem, a co parterem?

Piętrem jest dowolna kondygnacja budynku.
Parterem jest piętro mające podłogę na
poziomie gruntu.
A 12/3/4 nie jest ułamkiem, bo ułamek to
nie dowolny iloraz, tylko iloraz zapisany w
formie z kreską ułamkową.

Wladek

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.24.5808/11/21
kepada
To pomnóż teraz tą odwrotność przez dzielnik.
1/(0,75) * 12 = 16
a miało być 1 gamoniu.
Nie potrafisz więc.

> Robin

Władek.

Wladek

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.28.0108/11/21
kepada
To ile to jest;
12/3/4 = ?
Nie jest to ułamek, tylko dzielna i dzielnik. Co jest dzielną, a co dzielnikiem?

Władek.

Robin

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.31.2108/11/21
kepada
W dniu 2021-11-08 o 15:24, Wladek pisze:
Nie pisałem nic na temat odwrotności. A Ty nie używaj słów, których
znaczenia nie rozumiesz (np. dzielnik, odwrotność).

Robin

maluw...@gmail.com

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.37.2608/11/21
kepada
a - b - c - d? Nie licz na jakąkolwiek odpowiedź na
twoje pytanie jak długo sam olewasz moje.

Wladek

belum dibaca,
8 Nov 2021, 09.50.0908/11/21
kepada
On Monday, November 8, 2021 at 8:31:21 AM UTC-6, Robin wrote:
> W dniu 2021-11-08 o 15:24, Wladek pisze:
To masz teraz okazję wykazać się swoją wiedzą na temat odwrotności
i napisz jaka jest odwrotność dzielnika; 3/1/4/1 aby pomnożona przez dzielną 12 dała wynik 1
Cały czas piszesz o odwrotności ułamka (3/4) równej 1/(3/4) = 1,333
A co z takim dzielnikiem 3/1/4/1?
Moja to;
1/3/1/4 = 1/12
A Twoja?