Prawa de Morgana vs postulat A.E.

Krzysztof

Prawa de M.
~(p i q) <=> [(~p) lub (~q)]
~(p lub q) <=> [(~p) i (~q)]
Negacja alternatywy jest równoważna koniunkcji negacji,
natomiast negacja koniunkcji – alternatywie negacji.

Postulat A.E.
c + v = c
Przy składaniu prędkości występuje też inna wersja tej samej sumy
v + c = c
Pomijam v = 0, bo wtedy nie ma żadnego składania, ale algebraicznie
czyni postulat poprawnym.

Jak fizyko-matematyczni iluzjoniści omijają logikę?
W przyrodzie prędkość c+v nie występuje.
W logice "~" to znak zaprzeczenia.
~(c + v) <=> [(~c) lub (~v)]
Z prawej jest alternatywa negacji, co oznacza, że z lewej
jedna wielkość jest fałszywa, a jedna prawdziwa. Która?
Tak samo jest z sumą v + c, i to samo pytanie. Która?

Prawo przemienności twierdzi, że v+c <=> c+v
Prawo sprzeczności twierdzi, że p i ~p nie może być
jednocześnie prawdziwe i fałszywe, tak samo q.

Konstrukcja wzoru
(v+c) : (c+v) : c
z punktu widzenia kinematyki i logiki wygląda następująco:
~(v+c) : ~(c+v) : c
i jest on równoważny z:
[(~v) lub (~c)] : [(~c) lub (~v)] : c

I teraz zapraszam miłośników nawiasów zwykłych
do pokonania nawiasów kwadratowych :-)

Logiczna treść postulatu A.E. w składaniu prędkości
sprowadza się do:
fałsz : fałsz : prawda

A kto zechce się bawić w "trzeciego obserwatora",
to najpierw niech zapozna się z łącznościami koniunkcji
i alternatywy.
K.

Robin

W dniu 2021-09-21 o 11:07, Krzysztof pisze:

[ciach bzdury]

> Konstrukcja wzoru
> (v+c) : (c+v) : c

Nie taki wzór omawiamy.
Nie potrafisz policzyć wyrażenia:

v+c
---------=
c+v
---

Na mocy prawa de Krzysztofa zapisujesz to jako

(v+c) : (c+v) : c

Zgodnie z tym samym prawem, jeden dzielone przez jedną trzecią
daje jedną trzecią. Sprawdzenie: jedna trzecia razy jeden równa
się jedna trzecia. Znakomicie!

> z punktu widzenia kinematyki i logiki wygląda następująco:

Sam nie wiem, bardziej nie ogarniasz kinematyki, czy logiki.
O arytmetyce nie wspomnę.

> ~(v+c) : ~(c+v) : c
> i jest on równoważny z:
> [(~v) lub (~c)] : [(~c) lub (~v)] : c
>
> I teraz zapraszam miłośników nawiasów zwykłych
> do pokonania nawiasów kwadratowych :-)

To jak rozmowa ze świnią o gwiazdach...dziękuję, postoję.

Robin

J.F

On Tue, 21 Sep 2021 02:07:44 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:
> [...]
> czyni postulat poprawnym.
>
> Jak fizyko-matematyczni iluzjoniści omijają logikę?
> W przyrodzie prędkość c+v nie występuje.

nawiasem mowiac - zle.

> Z prawej jest alternatywa negacji, co oznacza, że z lewej
> jedna wielkość jest fałszywa, a jedna prawdziwa. Która?
> Tak samo jest z sumą v + c, i to samo pytanie. Która?

I co - mamy teraz czytac tysiace bzdur, tylko dlatego, ze popierdolily
ci sie znaczki + z operatorem "lub" ?

To, ze czasem matematycy uzywaja + jako "lub", nie oznacza,
ze we wzorze mamy "c lub v".
A jak rozumiesz ~c czy ~v ?

> Konstrukcja wzoru
> (v+c) : (c+v) : c

Ale zaczales od wzoru (v+c) / (1+v/c)

> [...]
> i jest on równoważny z:
> [(~v) lub (~c)] : [(~c) lub (~v)] : c
>
> I teraz zapraszam miłośników nawiasów zwykłych

lepiej wyprowadz wzor na relatywistyczne dodawanie predkosci,
i to w postaci ((c+v) / (c+v)) / c.

J.

Krzysztof

Każdy zdroworozsądkowy dyskutant rozumie, że będziecie iść
w zaparte w obronie głupoty 2+1=2, więc może będziecie swoją
głupotę uprawiać we własnych ogródkach.

Robin

W dniu 2021-09-21 o 11:33, Krzysztof pisze:
A 2+1=2 wziąłeś z głowy, czyli znikąd.
Tak bardzo nie rozumiesz, że szkoda gadać. Ale jeśli chcesz
w ogóle ruszyć z miejsca - nadrób szkolne zaległości.
Mniej demagogii, więcej pokory.

Robin

maluw...@gmail.com

Brawo, JF. Brawo, Robin. Oto dokopaliście Krzyśkowi.
Chyba jesteście niezwyciężeni. Chwała Genialnemu
Gówienku, które dało wam tę moc.

Wladek

(2+1) / ((2+1)/2) = 2
(1+0,6) / ((1+0,6)/1) = 1

Tak dodajecie prędkości. Po co? Podeprzeć postulat?
No bo postulatów się przecież nie obala, tylko je się podpiera :).

> Tak bardzo nie rozumiesz, że szkoda gadać. Ale jeśli chcesz
> w ogóle ruszyć z miejsca - nadrób szkolne zaległości.
> Mniej demagogii, więcej pokory.
>
> Robin

Pozdr. Władek.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 4:07:46 AM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:
> [...]
> czyni postulat poprawnym.
>
> Jak fizyko-matematyczni iluzjoniści omijają logikę?
> W przyrodzie prędkość c+v nie występuje.

W efekcie Dopplera występuje (c+v) i (c-v)
Prędkość to, czy szybkość?
Doppler bardzo wyraźnie pokazuje, że postulat o stałości c jest błędny
i aby go utrzymać w pionie, trzeba go podpierać :).

Pozdr. Władek.

bartekltg

wtorek, 21 września 2021 o 11:07:46 UTC+2 krzysztof...@gmail.com napisał(a):
> [...]
> ~(p lub q) <=> [(~p) i (~q)]
> Negacja alternatywy jest równoważna koniunkcji negacji,
> natomiast negacja koniunkcji – alternatywie negacji.

To nie jest plus.

> Przy składaniu prędkości występuje też inna wersja tej samej sumy
> v + c = c

To nie jest plus. Składanie predkosci to
v' = (v+u)/(1-vu/c^2)

nie "plus"

> [...]
> czyni postulat poprawnym.
>
> Jak fizyko-matematyczni iluzjoniści omijają logikę?
> W przyrodzie prędkość c+v nie występuje.

Co to znaczy "nie predkośc swiatła"?
Dlaczego stosujesz prawa de morgana do operacji arytmetycznej?

> Z prawej jest alternatywa negacji, co oznacza, że z lewej
> jedna wielkość jest fałszywa, a jedna prawdziwa. Która?
> Tak samo jest z sumą v + c, i to samo pytanie. Która?

Jak się używa matematyki niechlujnie, to syf wychodzi.
Co się dziwisz, jak próbujesz podpiąć kombajn do fortepianu.

> Prawo przemienności twierdzi, że v+c <=> c+v

Prawo przemiennosci twierdzi, że v+c = c+v
Nie <=>, bo c+v nie jest formułą zdaniową.

> [...]
> i jest on równoważny z:
> [(~v) lub (~c)] : [(~c) lub (~v)] : c
>
> I teraz zapraszam miłośników nawiasów zwykłych

Kolejny raz pytam, co to znaczy "Nie 50km/h" ;-)

TL;DR.
Bredzisz w gorączce mieszając wyrażenia logiczne i arytmetyczne.
Do tego tradycyjnie mylisz składanie predkości z dodawaniem.

bartekltg

bartekltg

wtorek, 21 września 2021 o 16:26:49 UTC+2 Wladek napisał(a):

> W efekcie Dopplera występuje (c+v) i (c-v)
> Prędkość to, czy szybkość?
> Doppler bardzo wyraźnie pokazuje, że postulat o stałości c jest błędny
> i aby go utrzymać w pionie, trzeba go podpierać :).

Jezusmawia, Ty też? Mysąlęłm, ze już to zrozumiałeś.

Nikt nie twierdzi, ze c+v to c.

c + 0.5c to 1.5c i tyle.

dodawanie liczb to co innego niż "składanie prędkości",
czyli przeliczanie ich z jendego układu do innego.

To przeliczanie odbywa się przez arytmetyczne dodawanie
w Galileuszu, ale w STW odbywa się ono inaczej.

bartekltg

Wladek

Jechałem autem z prędkością 150km/h, i zobaczyłem znak "ograniczenie prędkości do 100km/h"
no i policja mnie chwyciła. Próbowałem podeprzeć się Einsteinem i wyliczyłem im, że są w błędzie,
no bo przecież wzór na składanie prędkości w/g nauki obowiązuje taki;
moja prędkość = (prędkość max + auta) / ((max+auta)/max) = (100+150) / ((100+150)/100) = 100km/h
Nie dali wiary, więc chyba będe musiał zatrudnić któregoś z tutejszych relatywistów, jako obrońcę i podać sprawę do sądu :).

> J.

Pozdr. Władek.

maluw...@gmail.com

On Tuesday, 21 September 2021 at 17:05:25 UTC+2, bartekltg wrote:

> To przeliczanie odbywa się przez arytmetyczne dodawanie
> w Galileuszu, ale w STW odbywa się ono inaczej.

No tak. A w marksiźmie-leniniźmie to komunizm jest superaśny.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 10:05:25 AM UTC-5, bartekltg wrote:

> Jezusmawia, Ty też? Mysąlęłm, ze już to zrozumiałeś.
>
> Nikt nie twierdzi, ze c+v to c.

Ta dyskusja na tym sie opiera, aby nie było więcej niż c.
W Dopplerze to widać, że może być większe niż c, chociaż to zakamuflowane jest we wzorze;
f_D = f * sqrt((1+beta) / (1-beta))
Z wyprowadzenia z eteru, już to widać wyraźnie, że;
lambda D = T*(c - v_ź*cos fi)) / (c + v_o*cos fi) * sin acos(v_o/c) / sin acos(v_ź/c)

> [...]
>
> To przeliczanie odbywa się przez arytmetyczne dodawanie
> w Galileuszu, ale w STW odbywa się ono inaczej.

Też i nigdzie nie piszę, że dodaję prędkości jak Galileusz. Liczę je względem eteru
i nie przekraczam tam prędkości większej niż c względem niego.
Większa jest tylko prędkość światła względem źródła czy odbiornika,
bo odbiornik leci na przeciw czoła fali lecącej w prędkością c.
Postulat zakazuje tego?

> bartekltg

Pozdr. Władek.

J.F

On Tue, 21 Sep 2021 02:33:18 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:
> [...]

ciach bzdury.

> Każdy zdroworozsądkowy dyskutant rozumie, że będziecie iść
> w zaparte w obronie głupoty 2+1=2, więc może będziecie swoją
> głupotę uprawiać we własnych ogródkach.

No coz, wyglada na to, ze jesli chodzi o predkosci, to mamy racje.

A na pewno nie przekona nas ktos, kto dzielic ulamkow nie umie,
nawiasow stosowac nie umie, czy matematyke zna jak powyzej.

Ale jest taki fajny wzor w logice. Mamy zdarzenia A i B,
o prawdopodobienstwie wystapienia P(A) i P(B), i powiedzmy ze
rownym 0.6.
I teraz trzeba obliczyc, jakie jest prawdopodobienstwo zdarzenia
P(A lub B), czy jak kto woli P(A+B).

I tu jest pewna analogia, bo P() nie moze byc wieksze od 1 :-)

J.

heby

On 21/09/2021 11:33, Krzysztof wrote:
> w zaparte w obronie głupoty 2+1=2

Dodaj dwa litry wody do litra spirytusu i podziel się informacją czy
wyszło 3 litry wódki.

Zakładanie że "dodawanie arytmetyczne" ma jakiś związek z efektem
fizycznym wymaga jednak modelu, a nie machania rękami.

bartekltg

wtorek, 21 września 2021 o 17:36:49 UTC+2 Wladek napisał(a):

> Ta dyskusja na tym sie opiera, aby nie było więcej niż c.

Jak wiekszośc dyskusji tutaj, opiera się na kretynizmach.

Nikt nigdy nie powiedział, że c+v to c ;-)

Skąd wy to wzieliście? ;-)

> W Dopplerze to widać, że może być większe niż c, chociaż to zakamuflowane jest we wzorze;

V+u oczywiśćie moze być wieksze niż c. Widać to we wzorku
na czas, w jakim miną się pociągi ;-)

Mniejsza niż c bedzie predkość dowolnego fizycznego obiketu
w każdym inercnajlym układzie odniesienia. Nie v+u.

> Też i nigdzie nie piszę, że dodaję prędkości jak Galileusz. Liczę je względem eteru
> i nie przekraczam tam prędkości większej niż c względem niego.

ja nie pytam o Twoje teorie. Ja czepiam się błędnego przekonania,
że w STW arytmetyka działa inaczej. 0.7c + 0.7c = 1.4c. tyle.

Ale jeśli widzą, że jedna rakita laci 0.7c w prawo, a druga 0.7c w lewo,
to po przejsciu do układu lewej rakiety, prawa bedzie lecieć
(2*0.7c)/(1+0.7^2) = ileśtam <c.

bartekltg

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 10:54:14 AM UTC-5, heby wrote:
> Dodaj dwa litry wody do litra spirytusu i podziel się informacją czy
> wyszło 3 litry wódki.

Nie robiłeś nigdy "przepalanki"? :)
Rozcieńczało się z wodą przepalony cukier (2l) i wlewało sie
do jednego litra spirytusu. Wychodziło 3 litry takiej "damskiej" wódki :).

> Zakładanie że "dodawanie arytmetyczne" ma jakiś związek z efektem
> fizycznym wymaga jednak modelu, a nie machania rękami.

Pozdr. Władek.

maluw...@gmail.com

No pewnie; modelu. Tak jak na przykład opowieści o fotonach co
myślą że zapierdalają po prostych.

maluw...@gmail.com

On Tuesday, 21 September 2021 at 18:03:08 UTC+2, bartekltg wrote:

> [...]
>
> Ale jeśli widzą, że jedna rakita laci 0.7c w prawo, a druga 0.7c w lewo,
> to po przejsciu do układu lewej rakiety, prawa bedzie lecieć

No. A w marksiźmie-leniniźmie to komuniści wiernie
i uczciwie służą ludowi pracującemu miast i wsi.

Krzysztof

wtorek, 21 września 2021 o 16:26:49 UTC+2 Wladek napisał(a):

> W efekcie Dopplera występuje (c+v) i (c-v)
> Prędkość to, czy szybkość?

Jeśli rozpatrujesz osobno ruch źródła i odbiornika, to mowa
o prędkościach - jeśli rozpatrujesz zmianę odległości między
nimi to jest ona szybkością.

> Doppler bardzo wyraźnie pokazuje, że postulat o stałości c jest błędny
> i aby go utrzymać w pionie, trzeba go podpierać :).

No i "podpierają" - J.F. prawa de M. nazywa bzdurą i podpiera się TP,
którą błędnie zalicza do logiki, Bartkowi nie podoba się forma zdaniowa,
więc także iloczyn logiczny w zbiorach, Robin umie stawiać nawiasy zwykłe,
ale nie umie pokonać nawiasów kwadratowych w prawach de M., heby nie umie
robić "przepalanki", itd...:-)
Huk, jakby po Dopplerze obiekt przekroczył barierę dźwięku.
A przecież to składanie prędkości, to tylko mały wycinek ich
relatywistyczno-sofistycznych głupot, w których króluje sławetna gamma.
Pozdr. K.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 11:03:08 AM UTC-5, bartekltg wrote:
No i to zgadza się z moim eterem.

> [...]
>
> Ale jeśli widzą, że jedna rakita laci 0.7c w prawo, a druga 0.7c w lewo,
> to po przejsciu do układu lewej rakiety, prawa bedzie lecieć

Więc wyliczę tę prędkość np. źródła (v_ź) z efektu Dopplera;

_________ {1 - [lambda_D/sqrt((1+0,7)/(1-0,7))]^2} {1 - [5,66667 / 2,3804]^2}
v_ź = ----------------------------------------------------------------------- = ----------------------------------------- = -0,7c
________ {1+ [lambda_D / sqrt((1+0,7)/(1-0,7))]^2) {1 + [5,6667 / 2,3804[^2}

Z taką prędkością leci źródło ( -0,7) czyli oddala się od odbiornika lecącego w przeciwnym kierunku z prędkością 0,7c
Nie jest to "ileśtam" <c, tylko -0,7c względem odbiornika, co zgadza się z podaną przez Ciebie prędkością rakiety ze źródłem.

> bartekltg

Pozdr. Władek.

Robin

W dniu 2021-09-21 o 18:57, Krzysztof pisze:

> No i "podpierają" - J.F. prawa de M. nazywa bzdurą

Nie. Nazywamy bzdurą Twoje ich zrozumienie i niezdarną próbę
zastosowania. Przynajmniej ja.

> [...]
> ale nie umie pokonać nawiasów kwadratowych w prawach de M., heby nie umie

Radziłem - mniej demagogii, więcej pokory. Może byś się czegoś nauczył.
Nie skorzystałeś - jedziesz po staremu. Dużo tekstu, zero treści.

> Huk, jakby po Dopplerze obiekt przekroczył barierę dźwięku.
> A przecież to składanie prędkości, to tylko mały wycinek ich
> relatywistyczno-sofistycznych głupot, w których króluje sławetna gamma.

Jakież życie ignoranta jest proste i przyjemne. Skoro czegoś nie
rozumiem, to tego nie ma. A Ci, którzy rozumieją, to żałośni głupcy.
Uważaj na ego - szybuje do nieskończoności w zastraszającym tempie.
Jeszcze przekroczy prędkość światła i będziesz miał zagwozdkę.

Robin

J.F

On Tue, 21 Sep 2021 09:57:40 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:
> [...]
[...]
> No i "podpierają" - J.F. prawa de M. nazywa bzdurą i podpiera się TP,

Ja nie nazywam praw de M. bzdurą, tylko twoje ich zastosowanie.

No ale czego sie spodziewac po *****, ktory nawet ulamkow dzielic nie
umie.

J.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 11:57:41 AM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Jeśli rozpatrujesz osobno ruch źródła i odbiornika, to mowa
> o prędkościach - jeśli rozpatrujesz zmianę odległości między
> nimi to jest ona szybkością.

Więc to prędkość.

> [...]
> ale nie umie pokonać nawiasów kwadratowych w prawach de M., heby nie umie

No i jak tu się dogadać? :)

> Huk, jakby po Dopplerze obiekt przekroczył barierę dźwięku.
> A przecież to składanie prędkości, to tylko mały wycinek ich
> relatywistyczno-sofistycznych głupot, w których króluje sławetna gamma.

Gamma mi nie przeszkadza, bo licząc z eteru, też mi wychodzi,
ale trzeba wiedziać, gdzie i jak ją stosować.
A składanie prędkości? Do czego służy? Doppler i bez tego dobrze liczy,
chociaż relatywa używa w nim swojego składania, co zmienia całą treść zadania.
Nie znam więcej przykładów na stosowalność tego składania.

> Pozdr. K.

Pozdr. Władek.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 12:24:52 PM UTC-5, Robin wrote:

> [...]
> Nie skorzystałeś - jedziesz po staremu. Dużo tekstu, zero treści.
> Jakież życie ignoranta jest proste i przyjemne. Skoro czegoś nie

Nie rozumiesz eteru, to go nie ma.

A Ci, którzy rozumieją, to żałośni głupcy.

Zgadza się :).

> Uważaj na ego - szybuje do nieskończoności w zastraszającym tempie.
> Jeszcze przekroczy prędkość światła i będziesz miał zagwozdkę.
>
> Robin

Pozdr. Władek.

Wladek

Errata;
Powinno być;
tylko -0,7 względem obserwatora w środku...

Pozdr. Władek.

Krzysztof

wtorek, 21 września 2021 o 19:30:42 UTC+2 Wladek napisał(a):

> Więc to prędkość.

Nie, prędkość ma jeden zwrot - szybkość jest dwuzwrotna.

> No i jak tu się dogadać? :)

A po co? Niech każdy uprawia swój ogródek.
Pewien literacki Kandyd pod koniec życia doszedł do tego wniosku.
Sofistyka jest zajęciem jałowym.

> Gamma mi nie przeszkadza, bo licząc z eteru, też mi wychodzi,

To podobna dwuznaczność jak (c-v)/c = 1-v/c tylko z sumy geometrycznej.

Robin

W dniu 2021-09-21 o 20:13, Krzysztof pisze:

> To podobna dwuznaczność jak (c-v)/c = 1-v/c tylko z sumy geometrycznej.

Zapisałeś równość i nazywasz ją dwuznacznością. Nie przestajesz mnie
zadziwiać.

Robin

Simpler

wtorek, 21 września 2021 o 18:03:08 UTC+2 bartekltg napisał(a):

> Ale jeśli widzą, że jedna rakita laci 0.7c w prawo, a druga 0.7c w lewo,
> to po przejsciu do układu lewej rakiety, prawa bedzie lecieć
> (2*0.7c)/(1+0.7^2) = ileśtam <c.

A pewnie że to jest błędne.

Ty też nie rozumiesz tej arytmetyki, niestety.

gdy dwie rakiety lecą sobie obok: 0.7 i -0.7 wtedy tam jest 1.4 pomiędzy,

a to że sobie zmierzysz radarami, czy innymi metodami - z użyciem światła,
jakieś inne numery, np.:
1.4 / (1+0.49) = 0.94

to nie ma tu żadnego znaczenia.

To jest po prostu cecha i wada metody pomiaru - za pomocą fal em,
a nie żadne cuda czasoprzestrzenne.

Proza matematyczna:

(1 + s) / (1 - o) - klasyczny Doppler: s i o = prędkość źródła i odbiornika

i to samo w drugą stronę:
(1 + o)/(1 - s)

stąd podwójny Doppler - z radaru:
(1 + o)/(1 - s) * (1 + s) / (1 - o) =

i to w STW zapisują jednym parametrem: (1-v)/(1+v)

wystarczy to rozwiązać a otrzymasz:

v = (o + s) / (1 + o*s)

czyli ten kit z STW.

Nie ma w tym żadnych nowych rzeczy - relatywizm to kicha numerologiczna.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 1:13:49 PM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Nie, prędkość ma jeden zwrot - szybkość jest dwuzwrotna.

W Dopplerze chyba mam jeden zwrot;

lambda_D = T_0 * (c - v*cos fi) / sin acos(v/c)

Jest jeden zwrot v a wysyła falę we wszystkie strony do odbiorników spoczywających dookoła źródła w ruchu.

> A po co? Niech każdy uprawia swój ogródek.
> Pewien literacki Kandyd pod koniec życia doszedł do tego wniosku.
> Sofistyka jest zajęciem jałowym.
> To podobna dwuznaczność jak (c-v)/c = 1-v/c tylko z sumy geometrycznej.

Chyba nie, bo z eteru wychodzi mi;

lambda' = cT + vT = T* (c + v) = T* (300 + 180)

Jeśli podzielę tą lambdę przez prędkość światła względem spoczywającego odbiornika (300 - 0) ,
to będę miał długość fali lambda_D odebranej przez odbiornik za źródłem;

lambda_D = T * (300 + 180) / 300 = T * (1+180/300) = T * (1 + 0,6) = T * 1,6

To jest czysty Doppler i aby ktoś nie odpisywał głupot, to okres T źródła w ruchu jest;
T' = T/sin acos(v/c)
więc tą poprawkę należy uwzględnić;
lambda_D = T/0,8 * (1+0,6) = 2

Simpler

A po co z tymi falami tak szalejesz?

Długość fali nie jest wcale taka orzeczywista, bo to zależy tak samo od jazdy,
tyle że odwrotnie do f - częstość:

c = l*f

a w przypadku jazdy odbiornika otrzymasz jeszcze tak:
c-v = l*f

co potem produkuje te fantastyczne wzorki w stylu:
c-v / c+v = (1-v/c)/(1+v/c)

to są banały arytmetyczne, a nie żadna nowa fizyka.

Należy pamiętać o jednym: materia ulega iluzji szybciej od fizyków, no i stąd te jaja pt. relatywizm. :)

Krzysztof

Czysty e.D. powstaje, gdy źródło jest w ruchu, odbiornik w spoczynku,
a sygnał jest ciągły.
Lambda sygnału do miejsca odbiornika i za nim jest zmienna,
i f1 do O jest większa od f2 od O. Obie f zależą od v źródła.
Odbiornik tylko rejestruje te częstotliwości.
f = n/t
Sygnał jest ciągły, więc masz t, a nie T - nieraz Ci to pisałem.
f = 1/T jest bezużyteczna, gdyż odbiornik rejestruje w danym t
n zmienne.
Sytuacja wygląda tak:
Ź -----f1-----> O -----f2------>
f1 > f2; gdy Ź mija O to f1=f2 i f1/f2 = 1;
następuje zmiana zwrotu sygnału - mówiąc uczenie i po
cudzoziemsku: blue shift zmienia się w red shift.
Wysoki ton dźwięku zmienia się na niski.

Jeśli źródło i odbiornik mają tę samą prędkość v,
to e.D. nie występuje.
Pozdr. K.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 2:21:17 PM UTC-5, Simpler wrote:

> [...]
> 1.4 / (1+0.49) = 0.94
>
> to nie ma tu żadnego znaczenia.
>
> To jest po prostu cecha i wada metody pomiaru - za pomocą fal em,

To nie jest wada pomiaru, tylko nieudolne korzystanie z urządzeń pomiarowych.
Odbierasz długość fali a co z nią zrobisz, Twoja rzecz. Zastosujesz składanie
relatywne prędkości to i dostaniesz relatywny wynik jak piszesz.
Ja stosuję wzór "eterowy" i otrzymuję prędkość źródła w eterze;

______ 1 - (lambda_D/ lambda_o)^2 ______1 - (5,66667 / 2,3804)^2
v_ź = -------------------------------------------------- = -------------------------------------- = -0,7c
______ 1 + (lambda_D / lambda_o)^2 _____1 + ( 5,66667 / 2,3804)^2

Znaczy to, że źródło oddala się ode mnie z prędkością 0,7c w eterze,
nie względem mnie z odbiornikiem, lecącego z v = 0,7c w przeciwną stronę.

> [...]
>
> v = (o + s) / (1 + o*s)
>
> czyli ten kit z STW.
>
> Nie ma w tym żadnych nowych rzeczy - relatywizm to kicha numerologiczna.

Dosadne to, ale można się zgodzić :).

Pozdr. Władek.

Wladek

On Tuesday, September 21, 2021 at 4:24:34 PM UTC-5, Simpler wrote:

> A po co z tymi falami tak szalejesz?

Bo tu wyraźnie widać, jak ten efekt się wytwarza.

> [...]
>
> a w przypadku jazdy odbiornika otrzymasz jeszcze tak:
> c-v = l*f
>
> co potem produkuje te fantastyczne wzorki w stylu:

Co w tym fantastycznego?
lambda_D = T * (c - v_ź) / (c + v_o)
Dla v_o = 0, masz klasycznego Doppler = T * 0,4. Uwzględnisz różne T w zależności od v i masz rzeczywistego Dopplera = T * 0,5.

> to są banały arytmetyczne, a nie żadna nowa fizyka.
>
> Należy pamiętać o jednym: materia ulega iluzji szybciej od fizyków, no i stąd te jaja pt. relatywizm. :)

Pozdr. Władek.

Wladek

On Wednesday, September 22, 2021 at 2:32:14 AM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:
Powstaje też, gdy źródło spoczywa, a odbiornik jest w ruchu.

> [...]
> Sygnał jest ciągły, więc masz t, a nie T - nieraz Ci to pisałem.
> f = 1/T jest bezużyteczna, gdyż odbiornik rejestruje w danym t

f = 1/T
lambda = cT

> [...]
> następuje zmiana zwrotu sygnału - mówiąc uczenie i po
> cudzoziemsku: blue shift zmienia się w red shift.
> Wysoki ton dźwięku zmienia się na niski.

Gdy źródło jest w ruchu, to lambda nie jest już cT, tylko;
cT - v_źT = T(c-v_ź) przed siebie i T(c+v_ź) za siebie.
We wszystkie strony masz ;
lambda' = T(c - v_ź * cos fi)
Taką długość fali wysyła źródła we wszystkie strony. Odbiornik odbierze ją
zależnie od kąta fi, pod jakim znajdzie się w stosunku do kierunku ruchu źródła.
Gdy będzie pod kątem 90stopni, to odbierze lambdę = cT
A co będzie, gdy i odbiornik będzie w ruchu? Masz wtedy;

lambda_D = [T(c - v_ź * cos fi)] / [T(c - v_o * cos fi)]

Tak to wygląda klasycznie, ale chyba w szkołach tego nie uczą, a szkoda :).

> Jeśli źródło i odbiornik mają tę samą prędkość v,
> to e.D. nie występuje.

Wzór jest ten sam. Możesz powiedzieć, że źródło lecące z tą samą v co
odbiornik wysyła lambdę = cT? Ja tak nie powiem :). Wysyła lambdę' ale
do odbiornika dolatuje z prędkością c-v_o. przez co efekt niweluje się.

> Pozdr. K.

Pozdr. Władek.

Simpler

a jakie masz tu pole manewru?

biorąc:
D = (1 - v) / (1 + v)

ale znamy: v = (s+o)/(1+s*o), zatem podstawiamy:

D = [1 - (s+o)/(1+s*o)] /[ 1 + (s+o)/(1+s*o)] = (1+s*o -s - o)/((1+s*o +s + o) = (1+s)(1+o) / (1-s)(1-o)

i teraz widać co to jest: klasyczny Doppler podwójny:
(1+o)/(1-s) -> w jedną stronę, i razy:
(1+s)/(1-o) -> powrót z odbicia

w podwójnym różnica chodu zegarów nie ma znaczenia (jest tylko jeden zegar!), więc te gammy się kasują.

A W przypadku pojedynczego Dopplera należy uzgodnić te zegary - jak w GPS zrobiono!

I to samo dotyczy dowolnej wersji/sytuacji: emisji pod innym kątem - dowolnym..

Nowa fizyka - relatywistyczna?
Przecież to są stare algebraiczne banały!

Krzysztof

Przecież napisałem, że λ sygnału jest zmienna, ale to
nie ma nic wspólnego z szybkością zmiany odległości Ź-O
λ/T = c const.
Zmienia się długość λ, to zmienia się okres T.
Jeśli odległość pary Ź-O nie zmienia się, to e.D. nie występuje
zarówno w spoczynku, jak i w ruchu pary.
Pozdr. K.

Wladek

Odbieram lambdę_D = 2 i chcę wiedzieć z jaka prędkością leci źródło. Jeśli spoczywam, to;

v_ź = (1 - D^2) / (1 + D^2) = (1 - 2^2) / (1 + 2^2) = - 0,6c
Źródło odlatuje z prędkością v = 0,6c
A jeśli też lecę z prędkością np. v = 0,8c w kierunku od źródła i odbieram lambdę_D = 6?

v_ź = [1 - (D/D_o)^2] / [1 + (D/D_o)^2] = [1 - (6/3)^2] / [1 + (6/3)^2] = - 0,6c

I tak to wygląda. Relatywa nie ma nic do tego :).

> [...]
>
> A W przypadku pojedynczego Dopplera należy uzgodnić te zegary - jak w GPS zrobiono!

Oczywiste, a w przypadku gdy prędkości nie są równe, należy klasycznego Dopplera pomnożyć przez; (gamma_o / gamma_s).

Wladek

On Wednesday, September 22, 2021 at 10:32:58 AM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Przecież napisałem, że λ sygnału jest zmienna, ale to
> nie ma nic wspólnego z szybkością zmiany odległości Ź-O

Pewnie że nie od szybkości zmiany odległości ź -o zależy lambda' wysyłana przez źródło.
Lambda' zależy od prędkości źródła względem ośrodka fali (eteru).
Jeśli ź spoczywa to lambda jest równa cT. Jest jest w ruchu no to od tej
lambdy cT trzeba odjąć dystans vT przebyty przez źródło w czasie T
i mamy lambda' = T(c - v) przed siebie i T(c + v) za siebie. I to nie zależe od odbiornika.

> λ/T = c const.
> Zmienia się długość λ, to zmienia się okres T.
> Jeśli odległość pary Ź-O nie zmienia się, to e.D. nie występuje
> zarówno w spoczynku, jak i w ruchu pary.

Bez odbiornika, źródło też wysyła lambdę' = T(c - v_ź * cos fi),
więc efekt występuje, ale od odbiornika zależy co on odbierze.
Jeśli będzie pod kątem 90 st albo leciał z prędkością taka samą jak źródło,
to efektu nie odbierze, co nie znaczy że on nie występuje.

Krzysztof

To jest sedno nieporozumienia - źródło w ruchu wysyła λ mniej lub bardziej
blue/red w przypadku światła lub w przypadku dźwięku - o wyższym lub niższym
tonie. Prędkość c pozostaje const, jak to jest w ruchu falowym.
W przełożeniu na częstotliwość oznacza to, że w t = 1s liczba n jest większa
lub mniejsza.
Pozdr. K.

> Pozdr. Władek.

Wladek

On Wednesday, September 22, 2021 at 3:25:22 PM UTC-5, krzysztof...@gmail.com wrote:
Oczywiście w ośrodku, bo względem odbiornika czy źródła, już nie i to przeczy
postulatowi o stałości c względem każdego obserwatora.

> W przełożeniu na częstotliwość oznacza to, że w t = 1s liczba n jest większa
> lub mniejsza.
> Pozdr. K.

Zgadza się.

Pozdr. Władek.

J.F.

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
> [...]

>Postulat A.E.
>c + v = c
>Przy składaniu prędkości występuje też inna wersja tej samej sumy

P.S. jak to wyglada w logice?

p lub true = true

Ale zes trafil :-)

J.

Simpler

A co to za sztuka przyjąć c = inv?

Przecież ludzie od zawsze tak robili - nieświadomie.

1. kontrakcja daje:
x' = k * (x - vt), to jest zwyczajny Galileusz, tyle że przeskalowany - skrócone jednostki miary: k razy

i dalej:

2. i idąc z tym normalnie - w ramach ogólnej geometrii, otrzymamy:
C' = C-V

r = ct

i biorąc 1. otrzymamy:
c' = k (c - x/r v) = k (c - v cos(c,v)); bo x/r = cos...

3. natomiast biorąc c = inv dostaniemy:
t' = k (t - xv/c^2)

bo to jest warunek utrzymania: c = inv,
ponieważ:

r' = ct' = c't -> musi być tu zachowane - bezwarunkowo!

Krzysztof

czwartek, 23 września 2021 o 11:16:24 UTC+2 J.F. napisał(a):
Chyba w informatyce
prawda p lub fałsz q
p(1), q(0)
---------
0 - 0 ----> p v q = 0
0 - 1 ----> p v q = 1
1 - 0 ----> p v q = 1
1 - 1 ----> p v q = 1

Widać dlaczego alternatywa jest ulubioną wartością logiczną krętaczy.

> J.

J.F

Czyli na logice tez sie nie znasz.

A prawa de Morgana znasz ... dziwne :-)

J.

Krzysztof

Przyjmuję to jako komplement od wykręcającego kota ogonem.

Począwszy od Poppera, poprzez głębokich myślicieli relatywy
i skończywszy na Robinie i tobie, ulubioną alternatywą krętaczy
jest 0 - 1 ----> p v q = 1
Jakież ona stwarza pole dla producentów hipotez ze sufitu i ich
falsyfikacji - szukanie w tysiącu p jedno prawdziwe q, toż to eldorado;
oczywiście jeśli za szukanie leci kasa.

Taka alternatywa podparta implikacją 0 - 1---> p => 1
to główna broń sofistów.

Robin

W dniu 2021-09-23 o 19:25, Krzysztof pisze:
...powiedział gość, który na wskazanie ewidentnego błędu rachunkowego,
reaguje "nie znacie się na logice/kinematyce/itd.".

> Począwszy od Poppera, poprzez głębokich myślicieli relatywy
> i skończywszy na Robinie i tobie, ulubioną alternatywą krętaczy
> jest 0 - 1 ----> p v q = 1
> Jakież ona stwarza pole dla producentów hipotez ze sufitu

No, co drugi post wymyślasz nowe bzdury.

> i ich
> falsyfikacji - szukanie w tysiącu p jedno prawdziwe q, toż to eldorado;
> oczywiście jeśli za szukanie leci kasa.

Akurat odwrotnie: jeden dowód na fałszywość teorii skreśla ją,
niezależnie od ilości dowodów potwierdzających.
Jak to się ma do faktu, że nie potrafisz liczyć? Rozkminiłeś już zadanie
z dzieleniem jabłka na pół?

Robin

maluw...@gmail.com

On Thursday, 23 September 2021 at 19:42:10 UTC+2, Robin wrote:

> Akurat odwrotnie: jeden dowód na fałszywość teorii skreśla ją,
> niezależnie od ilości dowodów potwierdzających.

Tak, pewnie; a każdy komunista jest skromnym sługą ludu
pracującego miast i wsi.

Krzysztof

Tego to już nawet ich guru nie zaserwował - wymyślone "dowody"
tylko "uzupełniły" teorię.

Robin

W dniu 2021-09-23 o 20:09, Krzysztof pisze:
Doskonale wiesz, o czym mówisz. Od niemal 2tyg. wbrew wszystkiemu
wymyślasz kolejne dowody na poprawność swojej autorskiej metody
dzielenia ułamków.

Robin

Wladek

Masz tysiące dowodów, na poprawność STW, a jeden efekt Dopplera w którym jest;
lambda_D = T*sqrt ((c - v) / (c + v)),
zadaje fałsz postulatowi o stałości c względem każdego obserwatora,
jakoś nie skreśla jej. Nawet Ty jej nie skreślasz :).
Wolisz podpierać teorię, składając te prędkości relatywnie, niż pomyśleć.
Dlaczego i tych prędkości w nawiasach nie chcecie złożyć relatywnie?
Przecież po waszemu powinno być;
c+v = (c+v)/ [(c+v)/c] = c
Wpisujesz to do wzoru;
lambda_D = T*sqrt ((300-300)/(300+300))
i co? Dopplera diabli wzięli?

> Jak to się ma do faktu, że nie potrafisz liczyć? Rozkminiłeś już zadanie
> z dzieleniem jabłka na pół?
>
> Robin

Pozdr. Władek.

Krzysztof

Rżnijcie głupów nadal, krętacze.
Nie było żadnej mowy o dzieleniu ułamków, lecz o przekształceniu
ułamka piętrowego na ułamek zwykły - ponieważ moja metoda tego
przekształcenia znana mi z podstawówki wam nie odpowiada, to
sobie dzielcie ułamki, grupujcie, i czyńcie cuda, aby wynik był postulatem.
360/360/300
360/360*300 = 360/108 000 = 1/300

maluw...@gmail.com

On Thursday, 23 September 2021 at 20:09:58 UTC+2, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Tego to już nawet ich guru nie zaserwował -

Nie. Popperyzm powstał w odpowiedzi na potrzebę.
Wielki Guru ogłosił zdrowy rozsądek zespołem przesądów.
Jego wyznawcy bardzo chcieli zatem słyszeć, że wcale nie
są bandą zidiociałych oszołomów odrzucających zdrowy
rozsądek, tylko logicznymi racjonalistami kontynuującymi
najlepsze tradycje. Popper powiedział im to, co chcieli
słyszeć i stąd jego popularność. Tylko wśród fizyków
i ich minionków. Inne gałęzie nauki mają przygłupa
w głębokim poważaniu.

Robin

W dniu 2021-09-23 o 20:43, Krzysztof pisze:

> Rżnijcie głupów nadal, krętacze.
> Nie było żadnej mowy o dzieleniu ułamków, lecz o przekształceniu
> ułamka piętrowego na ułamek zwykły

Ułamek oznacza dzielenie. Poza tym przekształcenie w Twoim wykonaniu
jest niepoprawne. Ale negujesz tę oczywistą, łatwosprawdzalną prawdę.

> - ponieważ moja metoda tego
> przekształcenia znana mi z podstawówki wam nie odpowiada, to

Nikt Cię tego nie mógł uczyć w podstawówce, bo to oczywiste bzdury.

> sobie dzielcie ułamki, grupujcie, i czyńcie cuda, aby wynik był postulatem.
> 360/360/300
> 360/360*300 = 360/108 000 = 1/300

No to jedziemy jeszcze raz:

360/360/300 to NIE jest zapis wyrażenia, które masz do policzenia.

Liczysz

360
-------=360/(360/300)
360
---
300

Wklep w google "ułamek piętrowy"
Pierwszy z brzegu link to wyjaśnia:
https://matematyka.pl/viewtopic.php?t=236980

Zakładam, że arytmetyka nie zmieniła się od czasów, kiedy byłeś
w podstawówce ;}

Robin

Krzysztof

czwartek, 23 września 2021 o 21:06:30 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-09-23 o 20:43, Krzysztof pisze:
Logika też nie, choć tę miałem w liceum.
Jeśli mamy jechać od podstaw, no to od logiki.

Ułamek piętrowy: "ułamek, który ma albo w liczniku, albo w mianowniku,
albo i w liczniku, i w mianowniku ułamki zwykłe"

Zacytowałem definicję, abyście znowu nie zarzucili mi iż jest moim wymysłem.

Masz TRZY alternatywy - która pasuje do twojego wzoru i wyniku,
a która do mojego?
Od razu podpowiem, że trzecia odpada, a ułamek zwykły
to inna nazwa ułamka właściwego.

Znasz porzekadło: "osiołkowi w żłobach dano ..."?
:-) Daję uśmieszek, bo ten się śmieje, kto śmieje się ostatni.

Wladek

Karrrramba.
Tak mi na stare lata bajkę przypomniałeś :).

Pozdr. Władek

J.F

On Thu, 23 Sep 2021 14:23:09 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:

> [...]
> albo i w liczniku, i w mianowniku ułamki zwykłe"
>
> Zacytowałem definicję, abyście znowu nie zarzucili mi iż jest moim wymysłem.

No popatrz pan, w liczniku, lub w mianowniku ... a ty jakby nie
odrozniasz.
czyli moze byc (a/b)/c, a moze byc a/(b/c) ... no i co - to samo, czy
nie to samo ?

Ba - moze byc (a/b)/(c/d), ale moze byc tez a/(b/(c/d)),
czy a/((b/c)/d), (a/(b/c))/d, ((a/b)/c)/d

> Masz TRZY alternatywy - która pasuje do twojego wzoru i wyniku,
> a która do mojego?
> Od razu podpowiem, że trzecia odpada, a ułamek zwykły
> to inna nazwa ułamka właściwego.

trzy altrenatywy powiadasz ... a policzyc ile to jest
(360) / ( 1 i 60/300)
to nadal nie potrafisz ...

J.

J.F

On Thu, 23 Sep 2021 11:43:22 -0700 (PDT), Krzysztof wrote:

> [...]
> przekształcenia znana mi z podstawówki wam nie odpowiada, to
> sobie dzielcie ułamki, grupujcie, i czyńcie cuda, aby wynik był postulatem.

Tylko ze miales policzyc (300+60)/(1+60/300)
To jest ulamek lancuchowy.

I co - naprawde nie widzisz, ze to jest 360/1.2,
wiec jesli przeksztalcasz i wychodzi ci 1/300,
to znaczy, ze glupi jestes?

Wiec jestes glupi do kwadratu.

A raczej do nieskonczonosci, bo ciagle nie skonczyles z glupota :-)

J.

Robin

W dniu 2021-09-23 o 23:23, Krzysztof pisze:
Już wielokrotnie pokazałeś, że z logiką jesteś na bakier.

> Ułamek piętrowy: "ułamek, który ma albo w liczniku, albo w mianowniku,
> albo i w liczniku, i w mianowniku ułamki zwykłe"

Nasz przypadek to ułamek w mianowniku. Czego nie rozumiesz?

> Zacytowałem definicję, abyście znowu nie zarzucili mi iż jest moim wymysłem.
>
> Masz TRZY alternatywy - która pasuje do twojego wzoru i wyniku,
> a która do mojego?

Nie masz żadnej alternatywy. Wyrażenie jednoznacznie wskazuje, co
jest licznikiem, co mianownikiem.

> Od razu podpowiem, że trzecia odpada, a ułamek zwykły
> to inna nazwa ułamka właściwego.

Jak zwykle, opacznie zrozumiałeś banalną definicję. W tym
kontekście "ułamek zwykły" to "ułamek niepiętrowy".

> Znasz porzekadło: "osiołkowi w żłobach dano ..."?
> :-) Daję uśmieszek, bo ten się śmieje, kto śmieje się ostatni.

Śmiejesz się, jak głupi do sera.
Znowu dwója, siadaj. Skoro nie rozumiesz definicji, to
może przykłady jej zastosowania do Ciebie przemówią? Podałem
Ci link. Możesz bez trudu znaleźć dziesiątki innych.

Robin

Dariusz Dorochowicz

> [...]

> a która do mojego?
> Od razu podpowiem, że trzecia odpada, a ułamek zwykły

No... Pięknie. Aż takie braki masz w wiedzy? Nie, termin "ułamek zwykły"
odnosi się do zupełnie innej cechy niż "ułamek właściwy". Naprawdę, to
są tematy z podstawówki. Ja wiem, że to dawno było, ale może bez przesady.

Pozdrawiam

DD

Krzysztof

Dariusz Dorochowicz

W dniu 24.09.2021 o 07:40, Krzysztof pisze:
No i co z tego ma wynikać? Co tam masz o ułamkach zwykłych i ich
rzekomej tożsamości z ułamkami właściwymi? Masz coś na poparcie tej
kolejnej bzdury?
A wystarczyłoby wrócić do podstawówki (co tak zalecasz innym) i nie
szukać na siłę usprawiedliwienia dla swoich błędów. Po prostu brak słów.

Pozdrawiam

DD

Krzysztof

Jeśli brak słów, to skąd je znajdujesz na trollowanie?

> Pozdrawiam
>
> DD

Robin

W dniu 2021-09-24 o 07:40, Krzysztof pisze:
Pomijając, że "ułamek niewłaściwy" i "właściwy" nie mają tu znaczenia...
przekształć omawiane wyrażenia zgodnie z tymi zasadami. Otrzymasz
prawidłowy wynik.
Masz w mianowniku 360/300=1.2=12/10
Pozostaje Ci podzielić przez to licznik
LUB pomnożyć licznik przez odwrotność, czyli 10/12.
Ile Ci wyszło?

Robin

Krzysztof

Znowu nawracasz do tej głupoty?
Już lepiej objaśnię przykład z jabłkiem, może zaskoczysz.
Wg waszej arytmetyki w składaniu prędkości 1/2 + 1/2 = nie 1,
lecz 4/5
I co, podczas dzielenia jabłka 1/5 zżarły myszy?

> Robin

Robin

W dniu 2021-09-24 o 08:48, Krzysztof pisze:
Stosuję reguły, do których link podałeś. Co niby robię nieprawidłowo?

> Już lepiej objaśnię przykład z jabłkiem, może zaskoczysz.
> Wg waszej arytmetyki w składaniu prędkości 1/2 + 1/2 = nie 1,
> lecz 4/5

Mówimy o prostym wyrażeniu, a nie o składaniu prędkości. Nie rwij się
do tego, nie rozumiejąc podstaw. To bez sensu.

> I co, podczas dzielenia jabłka 1/5 zżarły myszy?

A coś na temat masz do powiedzenia? Wyłącz na chwilę generator bzdur i
napisz coś do rzeczy. Zaskocz mnie.

Robin

Dariusz Dorochowicz

W dniu 24.09.2021 o 08:18, Krzysztof pisze:
Taaa.... Widzisz, żebyś nie pisał bzdur, które ktoś mógłby wziąć za
dobrą monetę i w nie uwierzyć, to bym się nie odzywał. Każdy ma prawo
sobie coś tam popisać. Problem w tym, że jak ktoś zacznie liczyć wg
tego, co wymyślasz, to gdzieś może się pojawić problem. Tak się czasem
zastanawiam czym zajmują się Twoi byli studenci, bo nie wiem czy nie
muszę się czegoś bać, czy niekoniecznie. Bo jeżeli to byli historycy czy
filolodzy, to za wiele szkód taka "matematyka Krzysztofa" nie narobi.
Ale jeżeli to inżynierowie, no to może być całkiem nieciekawie, o ile
przekonałeś kogokolwiek do jej stosowania.
A co do przymiotników, którymi tak szafujesz: trollowanie, manipulancie,
sofisto itpitd, popatrz lepiej w lustro. I zastanów się jakie świadectwo
wystawiasz tym studentom upierając się przy swoich "wynalazkach".

Pozdrawiam

DD

maluw...@gmail.com

On Friday, 24 September 2021 at 08:57:44 UTC+2, Dariusz Dorochowicz wrote:

> [...]
> sobie coś tam popisać. Problem w tym, że jak ktoś zacznie liczyć wg
> tego, co wymyślasz, to gdzieś może się pojawić problem.

Może zacząć pierdolić, że zwykła piłka obala 2000 lat matematyki
a zegary z GPS są popsute... Choć nie, to zupełnie inny punkt wyjścia.

maluw...@gmail.com

To studenci innego nowatorskiego matematyka.

Dariusz Dorochowicz

W dniu 24.09.2021 o 09:18, maluw...@gmail.com pisze:
Kiciulek - lepiej nie zaczepiaj. Sam ośmieszasz się dostatecznie żeby
nie trzeba było punktować. Krzysztof jednak czyni to z takim
przekonaniem, że ktoś może mu uwierzyć w jego matematykę.

Pozdrawiam

DD

maluw...@gmail.com

On Friday, 24 September 2021 at 10:18:16 UTC+2, Dariusz Dorochowicz wrote:

> Kiciulek - lepiej nie zaczepiaj. Sam ośmieszasz się dostatecznie żeby
> nie trzeba było punktować.

Widzisz, myszeńko, ja jestem jednym z najlepszych logików jakich
ludzkość kiedykolwiek miała a ty bidnym religijnym oszołomkiem.
Oczywiście, nie będziesz przeciwko mnie dyskutował, zwłaszcza
że już próbowałeś i - bolało. Ograniczysz się tylko do groźnych min
i beztreściowego plucia. Tak jak i twoi kolesie oszołomki.

Krzysztof

piątek, 24 września 2021 o 08:57:44 UTC+2 Dariusz Dorochowicz napisał(a):
> W dniu 24.09.2021 o 08:18, Krzysztof pisze:
Moi studenci, polscy i zagraniczni którzy mi pomagali w pracach
laboratoryjnych porobili kariery w przemyśle, niektórzy są na emeryturze,
innym już emerytura niepotrzebna. Za pomoc dostali dyplomy mgr inż.
i nic nie słyszałem o jakiś szkodach.
Natomiast szkody, które czyni wasza "matematyka", a w szczególności
wasza "logika", widać na każdym kroku.

Krzysztof

Całe szczęście, że swoje "narzędzie" stosują głównie w mechanice nieba
i mikro świecie - oba światy mają gdzieś ich zwidy, a "przyziemni" inżynierowie
olewają ich zwidy, a nawet mikro fizycy zrobili sobie nowe.

Robin

W dniu 2021-09-24 o 11:06, Krzysztof pisze:
> [...]

Twoja skromność jest równie wielka, co znajomość logiki.

> Całe szczęście, że swoje "narzędzie" stosują głównie w mechanice nieba
> i mikro świecie - oba światy mają gdzieś ich zwidy, a "przyziemni" inżynierowie
> olewają ich zwidy, a nawet mikro fizycy zrobili sobie nowe.

Zmartwię Cię, tam obowiązuje ta sama arytmetyka.

Robin

Robin

W dniu 2021-09-24 o 10:49, Krzysztof pisze:

> [...]
> laboratoryjnych porobili kariery w przemyśle, niektórzy są na emeryturze,
> innym już emerytura niepotrzebna. Za pomoc dostali dyplomy mgr inż.

Bo uczyłeś ich zanim dopadła Cię demencja.

> Natomiast szkody, które czyni wasza "matematyka", a w szczególności
> wasza "logika", widać na każdym kroku.

Gdybyś był w stanie zrozumieć, jak się wygłupiasz, to byś się uśmiał.

Robin

maluw...@gmail.com

On Friday, 24 September 2021 at 11:13:29 UTC+2, Robin wrote:

> Twoja skromność jest równie wielka, co znajomość logiki.

Uch, ale mi Robinek przygadał. Aże poszło mi w pięty.
Ciekawe co Dareczek zademonstruje.

maluw...@gmail.com

On Friday, 24 September 2021 at 11:06:25 UTC+2, krzysztof...@gmail.com wrote:

> Całe szczęście, że swoje "narzędzie" stosują głównie w mechanice nieba

W mechanice nieba? Niby, ten ich lokalny czas? Wolne żarty.
Jak dochodzi do mechaniki nieba to gówienkowy przygłupek
sobie nagle przypomina, że właściwie to wszyscy jesteśmy
Earth bounded, i robi czas ziemski odniesieniem uniwersalnym.
Te ich bździny obowiązują w ich liturgicznych obrzędach.
Nigdzie więcej.

Krzysztof

piątek, 24 września 2021 o 11:14:44 UTC+2 Robin napisał(a):
> Bo uczyłeś ich zanim dopadła Cię demencja.

Ja mam pamięć fotograficzną i demencja mi nie grozi - może
szwankować pamięć krótkotrwała, ale pamiętam co J.F. pieprzył
parę lat temu.
Oznaką szwankowania pamięci krótkotrwałej jest wielokrotne
powtarzanie tego samego; zrozumiałem, że dyskutuję z wapniakiem.

Robin

W dniu 2021-09-24 o 11:28, Krzysztof pisze:

> Ja mam pamięć fotograficzną i demencja mi nie grozi [...]

To sfotografuj fragment podręcznika matematyki
dla uczniów szkoły podstawowej traktujący o metodach dzielenia ułamków.

> Oznaką szwankowania pamięci krótkotrwałej jest wielokrotne
> powtarzanie tego samego;

Jak na przykład, że 360/1.2=1/300?

>zrozumiałem, że dyskutuję z wapniakiem.

Ty nie dyskutujesz. Dyskusja to wymiana argumentów. Ty ich nie masz.

Robin

Krzysztof

Ależ mnie zmartwiłeś; widzisz szanowny dyskutancie, dzielenie
w arytmetyce trzeba sprawdzać; jeśli złożysz przepołowione jabłko
do kupy to masz jedno całe jabłko, a nie 4/5 jabłka, lub dwa.

A ten wynik 4/5 to pokłosie wzoru arytmetycznego, który prawem
kaduka wciskacie w fizykę. Pisałem Władkowi, że będziecie zaciekle
bronić tej "arytmetyki" w składaniu prędkości, bo obraża waszą wiarę.
Skąd my to znamy?

Macie takie sofistyczne klucze - wytrychy, które stosujecie zwykle
we wzorach będących ułamkami piętrowymi, więc z taką "arytmetyką"
łatwo wciskać kit.

Krzysztof

piątek, 24 września 2021 o 11:54:22 UTC+2 Robin napisał(a):

> To sfotografuj fragment podręcznika matematyki
> dla uczniów szkoły podstawowej traktujący o metodach dzielenia ułamków.
> Jak na przykład, że 360/1.2=1/300?

Znowu przekręt - uważasz go za argument?
Zapomniałeś o pierwotnym wyrażeniu, czy już zacząłeś go omijać,
bo uświadomiłem Ci, że to logiczny i arytmetyczny bzdet w Twoim
wykonaniu (i relatywy).

Robin

W dniu 2021-09-24 o 11:59, Krzysztof pisze:

> Ależ mnie zmartwiłeś; widzisz szanowny dyskutancie, dzielenie
> w arytmetyce trzeba sprawdzać; jeśli złożysz przepołowione jabłko
> do kupy to masz jedno całe jabłko, a nie 4/5 jabłka, lub dwa.

Jak to wywiodłeś z 360/1.2=?

> [...]
> kaduka wciskacie w fizykę. Pisałem Władkowi, że będziecie zaciekle
> bronić tej "arytmetyki" w składaniu prędkości, bo obraża waszą wiarę.

Nie mam pojęcia, co Ci się roi.

> Macie takie sofistyczne klucze - wytrychy, które stosujecie zwykle
> we wzorach będących ułamkami piętrowymi, więc z taką "arytmetyką"
> łatwo wciskać kit.

Czyli nie przyjmujesz do wiadomości, że dzielenie to mnożenie dzielnej
przez odwrotność dzielnika?

Robin

Robin

W dniu 2021-09-24 o 12:06, Krzysztof pisze:

> Znowu przekręt - uważasz go za argument?
> Zapomniałeś o pierwotnym wyrażeniu, czy już zacząłeś go omijać,
> bo uświadomiłem Ci, że to logiczny i arytmetyczny bzdet w Twoim
> wykonaniu (i relatywy).

Pierwotne wyrażenie to:

300+60
--------=
60+300
------
300

Doskonale o nim pamiętam. Ty zaś przeciwnie - ciągle liczysz
coś innego.
Gdzie tu masz jakieś logiczne czy arytmetyczne problemy? Tzn. Ty
je masz, ale samo wyrażenie jest jednoznaczne i banalnie proste do
policzenia.
To nadal Ci wychodzi 1/300 z tego?
Może masz jakieś wnuki, które mogłyby dla Ciebie to przeliczyć?
Zrobią to w sposób nieskażony relatywistyką ;)

Robin

Krzysztof

piątek, 24 września 2021 o 12:08:32 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-09-24 o 11:59, Krzysztof pisze:
Przecież to podstawówka, jeśli dzielnik jest ułamkiem właściwym.
Kiedyś dawno temu J.F. zarzucał mi, że moja regułka znana mi z podstawówki
na obliczanie proporcji jest zła.
a:b = c:d
Wyrazy skrajne mnoży się przez środkowe ad = bc
Ty też tak uważasz?

Krzysztof

piątek, 24 września 2021 o 12:19:46 UTC+2 Robin napisał(a):
> W dniu 2021-09-24 o 12:06, Krzysztof pisze:
Ech, nawet jabłko Ci nie pomogło - jeśli złożysz dwie połówki do kupy
to masz całe jabłko, a nie nadal dwie połówki.

J.F.

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
piątek, 24 września 2021 o 08:57:44 UTC+2 Dariusz Dorochowicz
napisał(a):
No coz, ja ci juz kiedys diagnoze stawialem:
-dopadla cie demencja starcza, kiedys uczyles lepiej,
-studenci o tobie mowili po cichu "ten duren",
-z tymi studentami to taka sama prawda jak z tym dzieleniem.

Widac, ze cos tam wiesz, ale jednoczesnie masz straszliwe dziury.
Niby sie znasz na kinematyce, a nie wiesz co to jest masa.
Niby znasz zasady dzielenia, a prostego dzielenia nie umiesz zrobic.

360/1.2 = ?

J.

maluw...@gmail.com

No, krytyka od idioty wierzącego że elementarna matematyka
to wymysły starego Greka - to krytyka miażdżąca.

Krzysztof

Nie wciskaj sofistycznego kitu - chodzi o przekształcenie ułamka
piętrowego w zwykły: 360/360/300, a nie o dzielenie ułamków.

> J.

Krzysztof

Z jabłka zrobili szarlotkę, a z owsa - siano.
Sztukmistrze - taki odłam racjonalizmu; zamiast homo sapiens
prezentują homo sablis.

maluw...@gmail.com

Mhm. Ale na ułamkach to akurat znają się lepiej niż ty.

Robin

W dniu 2021-09-24 o 12:27, Krzysztof pisze:
To bez znaczenia, czy jest właściwym, czy nie. Zasada o tym nie
wspomina.

> Kiedyś dawno temu J.F. zarzucał mi, że moja regułka znana mi z podstawówki
> na obliczanie proporcji jest zła.

[...]
Po jaką cholerę wrzucasz tu takie rzeczy? Rozmawiamy o dzieleniu
ułamków. Skup się.

To jak, dzielenie jest równoważne mnożeniu przez odwrotność, czy nie?

Robin

Robin

W dniu 2021-09-24 o 12:37, Krzysztof pisze:
Dla Ciebie 1/(1/2)=1/1/2
Ale błaźnij się dalej. Więcej osób zobaczy, jaki poziom ma obalacz STW.

Robin

J.F.

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup
piątek, 24 września 2021 o 12:41:02 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości grup

[...]

>Nie wciskaj sofistycznego kitu - chodzi o przekształcenie ułamka
>piętrowego w zwykły: 360/360/300, a nie o dzielenie ułamków.

Przede wszystkim, to ty chlopie dzielic nie umiesz.
Bedziesz nam cos pieprzyl, ze to sie mnozy przez odwrotnosc,
podczas gdy mozna wziac kartke papieru lub kalkulator i podzielic.

No ale zalozmy, ze sie pogodzisz z tym, ze 360/1.2=300.

To ile wyjdzie z 360 / (1+60/300) ?

I co powiesz, jak ci wyjdzie po przeksztalc1/300 ?

J.

P.S. Zadanie na inteligencje: ile to jest 360/0.8 ?

Robin

W dniu 2021-09-24 o 12:53, Krzysztof pisze:
Zapis ułamka piętrowego:

360
-----=
360
---
300

to NIE JEST 360/360/300
Nie potrafisz przekształcić tego ułamka. Co jest licznikiem, co
mianownikiem?

A żebyś nie miał ułamka niewłaściwego w mianowniku (choć to bez
znaczenia!), policz:

1
---=
1
-
2

Ile to jest?

Robin

Krzysztof

Jako informatyk nie powinieneś popierać tej głupoty
w ułamku piętrowym, którą tu wciskają, bo potwierdzisz
że informatycy MS są lepsi.

Robin

W dniu 2021-09-24 o 13:02, Krzysztof pisze:
Siano to masz we łbie. Poklepujcie się dalej po plecach. To
w żaden sposób nie zmienia faktu, że nie potrafisz liczyć.

> Sztukmistrze - taki odłam racjonalizmu; zamiast homo sapiens
> prezentują homo sablis.

O, kolejne hasła, bez sensu i związku z tematem.

Robin

maluw...@gmail.com

On Friday, 24 September 2021 at 13:17:06 UTC+2, krzysztof...@gmail.com wrote:
Może i nie powinienem, ale jeśli nawet, olewam to że nie powinienem
i popieram.

Robin

W dniu 2021-09-24 o 13:17, Krzysztof pisze:
A co ma do tego wykonywany zawód? Informatyków obowiązują inne zasady
arytmetyki? A architekci liczą inaczej? Co z ekspedientami w sklepach?
Każdy zawód uzyska inny wynik tego wyrażenia?
Po jaką cholerę dorabiasz ideologię do prostych zasad
arytmetycznych?

Robin

maluw...@gmail.com

Arytmetyki to nie, choć już np. geometrii tak. Takie rzeczy
jak czas, wiek itp, prędkości i parę innych też liczymy inaczej
niż wasza banda debili.

Krzysztof

Przecież sam napisałeś:
1/1 = 1 ---> 1:2 = 0,5
Jeśli życzysz sobie 2, to znak równości powinien stać
przy dolnej kresce ułamkowej.
Ale wtedy masz zgrupowanie i w odwrotności ułamek
niewłaściwy 2/1
1*2/1 =2
Przejdziesz w końcu do 7 klasy, czy będziesz nadal repetować?

> Robin
It is loading more messages.