Zegarki synchronizowane radiowo

maluw...@gmail.com

https://www.mastersintime.pl/casio/synchronizowane-radiowo/

A czy któryś z gówienkowych półgłówków
odmówiłby noszenia takiego - w oczywisty
sposób nieprawidłowego - zegarka w imię
swojej popierdolonej religii?

J.F

Jakbys rozumial zagadnienie, to moze bys rozumial,
ale nie rozumiesz :-)

J.

maluw...@gmail.com

Że tak czy że nie?

Simpler

a co to ma wspólnego z relatywą?

strefy czasowe nie są korygowane 'atomowo', czyli drobnymi mikrosekundami,
lecz grubymi godzinami... co byle ciul może sobie zrobić.

ile masz stref czasowych w Polsce?
no.

J.F

Ze moze bys rozumial :-)

J.

maluw...@gmail.com

Ale co bym może rozumiał, że tak czy że nie?

maluw...@gmail.com

On Thursday, 2 February 2023 at 17:29:06 UTC+1, Simpler wrote:

> a co to ma wspólnego z relatywą?

Co ma prawdziwy czas i prawdziwe zegary wspólnego
z relatywą... Ano - nic.

Simpler

relatywni jak to relatywni, mierzą czas relatywny.

a czas relatywny to tradycja ludowa -
bo to jest zawsze to, co zegar pokazuje.

A cóż z tego finalnie wynika?

Coś bardzo nadzwyczajnego - szczególnego: STW Einsteina. hahaha!

Jak chceta tak mata - wasza wolna wolna:

Wolność sporo kosztuje!

maluw...@gmail.com

On Thursday, 2 February 2023 at 19:19:13 UTC+1, Simpler wrote:

> relatywni jak to relatywni, mierzą czas relatywny.

Właśnie.

> a czas relatywny to tradycja ludowa -
> bo to jest zawsze to, co zegar pokazuje.

Ano, nie. Zegar wcale nie pokazuje czasu relatywnego.
Gówienkowe przygłupy tylko sobie wyobraziły, że
pokazuje. Tak jest w przypowieściach Wielkiego
Guru. W realu jest inaczej.

> Jak chceta tak mata - wasza wolna wolna:

A tak, mamy jak chcemy. I to wcale nie jest tak
jak chciał Wielki Guru i jego banda debili.

Jacek

W dniu Thu, 2 Feb 2023 10:09:22 -0800 (PST), użytkownik maluw...@gmail.com
napisał:
Rozumienie czegokolwiek wykracza poza twoje możliwości więc daj se spokój
z uściślaniem.

--
Jacek

maluw...@gmail.com

Wściekaj się i pluj, biedny przygłupku. W końcu,
do tego cię twoja religia tresowała.

Czarek

W dniu 2.02.2023 o 19:19, Simpler pisze:
> relatywni jak to relatywni, mierzą czas relatywny.
>
> a czas relatywny to tradycja ludowa -
> bo to jest zawsze to, co zegar pokazuje.

Przeciez robisz dokładnie ten sam błąd, przyjmując wzorzec sekundy jako
ułamek czasu obrotu Ziemi. Ziemia jako zefgar, tylko mniej dokładny od
zegarów nawet dobrej klasy kwarcowych.

--
Cezary Grądys<czar...@wa.onet.pl

maluw...@gmail.com

Szkoda jednak trochę, że ludzie robiący pomiary
naprawdę, a nie w gedankenowej wirtualce (obsada
GPS) nie podzielają twojej opinii na temat "co jest
dobre do pomiarów".
Ale co tam ludzie, którzy coś robią naprawdę, kiedy
Wielki Guru tak starannie przemyślał temat ze swojego
fotelika.

J.F

On Thu, 2 Feb 2023 22:14:50 -0800 (PST), maluw...@gmail.com wrote:

> Szkoda jednak trochę, że ludzie robiący pomiary
> naprawdę, a nie w gedankenowej wirtualce (obsada
> GPS) nie podzielają twojej opinii na temat "co jest
> dobre do pomiarów".

A jestes pewien, czy ci sie tylko wydaje?

> Ale co tam ludzie, którzy coś robią naprawdę, kiedy
> Wielki Guru tak starannie przemyślał temat ze swojego
> fotelika.

Tylko ciagle jakby zapominasz, ze skoro korekty są potrzebne,
to znaczy, Ze guru mial racje ...

J.

maluw...@gmail.com

On Friday, 3 February 2023 at 11:56:10 UTC+1, J.F wrote:

> A jestes pewien, czy ci sie tylko wydaje?

Jestem pewien. A ty?

> Tylko ciagle jakby zapominasz, ze skoro korekty są potrzebne,
> to znaczy, Ze guru mial racje ...

Tylko ciągle jakby zapominasz, że korekty są wprost zakazane
przez wasze debilne ISO i przez gurowy Przenajświętszy
Postulat i że według ciebie samego są nie poprawkami
tylko psuciem.

J.F

On Fri, 3 Feb 2023 03:29:04 -0800 (PST), maluw...@gmail.com wrote:

> Jestem pewien. A ty?

Czyli wydaje ci sie, ze jestes pewny :-)

> Tylko ciągle jakby zapominasz, że korekty są wprost zakazane
> przez wasze debilne ISO i przez gurowy Przenajświętszy
> Postulat i że według ciebie samego są nie poprawkami
> tylko psuciem.

Jakbys rozumial, to bys rozumial :-)

J.

maluw...@gmail.com

On Friday, 3 February 2023 at 13:11:42 UTC+1, J.F wrote:

> Czyli wydaje ci sie, ze jestes pewny :-)

Nie to co tobie i twoim braciom w Einsteinie -
wy jak jesteście pewni to jesteście.

> Jakbys rozumial, to bys rozumial :-)

I właśnie rozumiem.

a a

GPS niczego nie synchronizuje, gdyz jest to protokół szeregowy i wiadomośc jest odświeżana 5-10 x sekundę

Time jest odczytywany
z GPS sentences NMEA Sentences
a te przetwarzane przez lokalny komputer, lokalny algorytm,
czyli time jest odczytywany/ przetwarzany/ analizowany w okienku 1/5 1/10 sekundy

i taka jest dokladnośc synchronizacji GPS, czyli żadna

bartekltg

piątek, 3 lutego 2023 o 11:56:10 UTC+1 J.F napisał(a):

> A jestes pewien, czy ci sie tylko wydaje?

Wydaje mu się. obroty Ziemi jako zegar były tak chujowe,
że już ta pierwsza definicja mowiła o _średniej_ dobie słonecznej.

Dlatego w pewnej chwili to porzucili i zaczęli definiować sekundę
przez rok. I to przez jeden konkretny (1900 chyba) ;-)

BTW. Robiąc pomiary w ciągu doby wg bezpośredniej definicji
przeszkadza nawet niekołowa orbita - i tak do pomiarów wygodniej
było zmierzyć dobę gwiazdową i przeliczyć.

> Tylko ciagle jakby zapominasz, ze skoro korekty są potrzebne,
> to znaczy, Ze guru mial racje ...

Jedą samochodem po długiej drodze. Z boku drogi są słupki
z kilometrami. Odmierzają one, ile jest km od Wąchocka.
Ale samochód ma też swoj licznik kilometrów. Droga skręca
lekko w jedną stronę. I widzę, że jak jadę po jednej stronie licznik
pokazuje ciut inną odległość, niz jak jade po drugiej stronie,
a słupki z kilometrami wskazują coś pomiędzy.
Do tego latem był sysyp traktorów i kombajnów, ciągle wyprzedzałem,
i wtedy licznik pokazał jeszcze wiecej niż zazwyczaj.

Są tylko dwie możliwości.
- To wszystko kłamstwo, nie pomiar kilometrów w samochodzie to
oszustwo producentow liczników kilometrów i stacji kontroli pojazdów,
jedynym wskaźnikiem przejechanej odległosci są słupki

- Słupki są zupełnie nieprzydatne, każdy, kto nawet popatrzy się na swoj
licznik kilometrów nie powinien nigdy moc uzyć kilometrów na słupkach!

pzdr
bartekltg

bartekltg

piątek, 3 lutego 2023 o 14:58:00 UTC+1 mant...@gmail.com napisał(a):

> [...]
> a te przetwarzane przez lokalny komputer, lokalny algorytm,
> czyli time jest odczytywany/ przetwarzany/ analizowany w okienku 1/5 1/10 sekundy

Znów analfabetyzm techniczny.

To jest specyfikacja interfejsu pomiedzy GPS a zewnętrznym urządzeniem.
Jeden z inferfejsów, wymagany (każde urządzenie musi je mieć)
ale nie jedyne. Wystarczy, jeśli GPS ma wysłać na wyświetlac wyliczoną
pozycję. Ale GPSy podsyłajace wzorzecz czasu mają też inne wyjścia.
Gdzieś w piwnicy mam komputer, ktory ma jednocześnei RS-232 i jakieś
nowsze USB.

bartekltg

J.F

Sie mylisz.
ustalanie pozycji jest o czasy oparte, jako ze dokladnosc jest
metrowa, do dokladnosc ustalenia czasu jest ulamkach us.

J.

WM

W dniu 2023-02-03 o 15:40, bartekltg pisze:
Trzeba podsumować kąty zakrętów w prawo, oraz w lewo i będzie wiadomo
gdzie jest przewaga jazdy po zewnętrznej.
Na stadionie tory po zewnętrznej mają dłuższą drogę, co jest korygowane.

Może słupki stawiał słynny sołtys z Wąchocka? ;)

WM

J.F

On Fri, 3 Feb 2023 06:40:34 -0800 (PST), bartekltg wrote:

> Wydaje mu się. obroty Ziemi jako zegar były tak chujowe,
> że już ta pierwsza definicja mowiła o _średniej_ dobie słonecznej.

ale on na innym poziomie mysli - to go nie interesuje.

> Dlatego w pewnej chwili to porzucili i zaczęli definiować sekundę
> przez rok. I to przez jeden konkretny (1900 chyba) ;-)

To chyba jakas kwestia definicyjna, bo nie wyobrazam sobie tego jako
wzorzec. Moze, jakby wtedy byly zegary atomowe.

> BTW. Robiąc pomiary w ciągu doby wg bezpośredniej definicji
> przeszkadza nawet niekołowa orbita

To glowny powod zmiennosci dziennej.

> - i tak do pomiarów wygodniej
> było zmierzyć dobę gwiazdową i przeliczyć.

No i ciekaw jestem ... policzyli ile tych obrotow bylo w 1900?
A potem sie trzymali tamtej ilosci obrotów?

> [...]
> oszustwo producentow liczników kilometrów i stacji kontroli pojazdów,
> jedynym wskaźnikiem przejechanej odległosci są słupki

Liczniki sa na tyle niedokladne, ze to faktycznie jest jedyny
wskaznik.
Tzn liczniki obroty kół zliczaja dokladnie, tylko obwód opony jaki
niedokladny.

> - Słupki są zupełnie nieprzydatne, każdy, kto nawet popatrzy się na swoj
> licznik kilometrów nie powinien nigdy moc uzyć kilometrów na słupkach!

Ale to woda na jego mlyn - lokalny zegar sie nie liczy, tylko ten
ziemski :-(

J.

Simpler

trochę się zagalopowałem:
czas względny typu STW nie istnieje,
bo tam jest bias ekstra: xv/c^2, który faktycznie nie figuruje w zegarach...
no chyba że relatywnie synchronizujemy, znaczy zgodnie z metodą Einsteina:

c - rechts, c - links -> bias = xv/c^2,
und unsere spacetime... kaput. :)

maluw...@gmail.com

On Friday, 3 February 2023 at 15:40:36 UTC+1, bartekltg wrote:

> Wydaje mu się. obroty Ziemi jako zegar były tak chujowe,
> że już ta pierwsza definicja mowiła o _średniej_ dobie słonecznej.

A o jakiej ja mówię, biedny fanatyku?
Niezależnie zaś, jak chujowy ci się zdaje pomysł
konkurencji i jak supergenialny twój - ludzie
robiący pomiary naprawdę, a nie w waszej
gedankenlandii nie mierzą po waszemu.

maluw...@gmail.com

On Friday, 3 February 2023 at 16:49:06 UTC+1, Simpler wrote:
Niestetyż. Poza gedankenlandią, gdzie,
jak wiadomo, wszyscy obserwatorzy
robią tak, jak Wielki Guru kazali (i chwalą
jego niewyobrażalny geniusz).

Simpler

Obawiam się że te zegary atomowe idą wręcz dokładnie
z dobą, bo wiadomo:

jeśli rotacja ziemi spada, wtedy zegary atomowe przyspieszają - nie jest tak?

no więc co po tych wzorcach atomowych pozostanie?

ależ wiadomo że siki.

Poza tym: zegary bliżej Słońca chodzą wolniej - tak?

no ale przecież każdy zegar na Ziemi jest w dzień bliżej Słońca,
a w nocy dalej... nie zauważyłeś tego?

Generalnie nie ma dobrego wzorca czasu w warunkach lokalnych...
jedynie odległe pulsary i tego typu sprawy są stałe w miarę - tak względnie tylko. :)

Relatywiści uznali że nie ma problemów, bo oni używają czasu lokalnego - tylko!
Ale to ciul, a nie żaden czas (uniwersalny), niestety!

maluw...@gmail.com

On Friday, 3 February 2023 at 18:21:16 UTC+1, Simpler wrote:

> Obawiam się że te zegary atomowe idą wręcz dokładnie
> z dobą

Te zegary atomowe, tak samo jak wszystkie
inne, chodzą tak, jak się je poustawia. I tak
się niestety składa, że o tym, jak się je
poustawia decyduje - zdrowy rozsądek
(ten zespół przesądów), a nie banda
religijnych maniaków z wypranymi mózgami.

Krzysztof

Nic nie poradzisz z "rycerzami ślepej wiary", którzy zamykają oczy
na absurdy - wg Kierkegaarda:
"Mądrość jest beznamiętna, nie stanowi decyzji lecz analizę świata.
Przeciwnie wiara, która jest namiętnością i dlatego rzuca „rycerzy wiary”
w irracjonalizm".

Współcześnie w języku potocznym zarówno irracjonalizm,
jak i metafizyka są synonimami bezsensu i głupoty.

WM

W dniu 2023-02-04 o 10:02, Krzysztof pisze:
Rzecz w tym, że to co jest irracjonalne i metafizyczne z jednego punktu
widzenia, to z drugiego punktu widzenia ma głęboki sens.
Tak jest np. z instynktem i uczuciami.
Miłość w małżeństwie umacnia rodzinę, więc jest racjonalna.
Miłość źle ulokowana, czyni z człowieka błazna i Donkiszota, więc jest
bezsensowna i głupia.

WM

maluw...@gmail.com

Kiedy celem życia staje się potwierdzanie proroctw
obłąkanego świra - gówienkowe zegary jak
najbardziej nabierają sensu. Zdaję sobie z
tego jak najbardziej sprawę.

Krzysztof

Tu nie ma "punktu widzenia" - chyba francuskie przysłowie mówi:
"sowa nie widzi w dzień, wrona nie widzi w nocy, a zakochani całą dobę"
Inne:
"Poza nią (nim) nie widzi świata".

Oczywista, że metafizyka i fizyka to zbiory rozłączne, tym nie mniej
w umyśle człowieka mają iloczyn logiczny, którego symbolem jest
archetyp jednej z najstarszych kultur, yin-yang.
To rodzaj dialektyki na chińską modłę.
Ale archetypy wg Junga występują w nieświadomościach zbiorowej
i indywidualnej, i wg niego intuicja jest ich córką.

Duńskie trio: Andersen, Kierkegaard, Blixen sporo się napracowało
nad określeniem kondycji człowiek i zbiorowości, v. duńska tolerancja.

W matematyce irracjonalną liczbą jest i = sqrt -1, zwaną inaczej urojoną.
Z tego urojenia powstała w MK koncepcja czasu urojonego.

Zadziwiające są sztuczki ludu matematycznego,
negującego newtonowskie pojęcie czasu matematycznego.

Czarek

W dniu 3.02.2023 o 12:29, maluw...@gmail.com pisze:
> Tylko ciągle jakby zapominasz, że korekty są wprost zakazane
> przez wasze debilne ISO i przez gurowy Przenajświętszy
> Postulat i że według ciebie samego są nie poprawkami
> tylko psuciem.

Nic nie jest zakazane, to po prostu prostsze niz uwzględnianie poprawki.
I nawet nie ma potrzeby, żeby te zegary były zgodne z wzorcem sekundy,
do nawigacji mogły by używać wzorca zdrowaśki, aby było to dokładne.

--
Cezary Grądys<czar...@wa.onet.pl

Czarek

W dniu 3.02.2023 o 14:57, a a pisze:
> [...]
> czyli time jest odczytywany/ przetwarzany/ analizowany w okienku 1/5 1/10 sekundy
>
> i taka jest dokladnośc synchronizacji GPS, czyli żadna

Odbiornik GPS ma swój generator kwarcowy, który się synchronizije z
sygnałem. Tak samo każdy zegar atomowy, na wyjściu ma sygnał z
porzadnego generatora kwarcowego.

--
Cezary Grądys<czar...@wa.onet.pl

Simpler

Nieważne co tam z tym tworzą,
bo wyniki są na 100% fałszywe,
ponieważ tam stosują permanentnie:

c-rechts, c-links, ect. co jest oczywistą bzdurą,

bo ziemia raczej nie stoi w tym kosmosie,
zatem: c - v i c + v jest tam jak byk - i od zawsze.

a skoro wszyscy używają w tym - jako pewnik i z premedytacją STW,
no to świadczy jedynie od kompletnej degeneracji całej cywilizacji.

Coś jak okres rozkwitu inkwizycji: trwanie w głupocie dużo kosztowało..
z 1000 lat zacofania zapewne!

maluw...@gmail.com

On Saturday, 4 February 2023 at 14:08:13 UTC+1, Czarek wrote:
> Nic nie jest zakazane,

A wój koleś JF mówi - "popsute"
"nieprzepisowe" - nigdy nie słyszałeś o zakazie
robienia rzeczy popsutych albo nieprzepisowych?

> I nawet nie ma potrzeby, żeby te zegary były zgodne z wzorcem sekundy,

A już na pewno nie z tym ogłoszonym przez
wasz kretyński kościół...

> do nawigacji mogły by używać wzorca zdrowaśki, aby było to dokładne.

Pewnie, pewnie, niskie i płaskie inżyniery nic nie muszą
wiedzieć i umieć, zdrowaśki im wystarczą. Nie to, co
ty, rycerz Wielkiego Guru.

Wladek

No i mniej więcej o to chodzi. Zegar w GPS nie musi być zgodny z wzorcem sekundy,
aby cały system pracował prawidłowo.
Zegar ten, wyznacza inną długość sekundy niż wzorcowa, bo w innych warunkach się znajduje.
Czy to jest dylatacja czasu, czy po prostu zegar inaczej odmierza sekundy i trzeba go podrasować?
Zgodnie z STW, obserwator ziemski "widzi" wolniej cykający zegar w GPS a obserwator w GPS,
"widzi" wolniej cykający zegar ziemski.
Potrafisz je zsynchronizować tak aby wyznaczały jednakowe sekundy i aby to było w zgodzie z STW?

> --
> Cezary Grądys<czar...@wa.onet.pl

Pozdr. Władek.

Wladek

On Saturday, February 4, 2023 at 8:50:20 AM UTC-6, Simpler wrote:

> [...]
>
> c-rechts, c-links, ect. co jest oczywistą bzdurą,
>
> bo ziemia raczej nie stoi w tym kosmosie,
> zatem: c - v i c + v jest tam jak byk - i od zawsze.

Simpler, siedzę w piwnicy i kombinuję z tym pomiarem c+v i c-v.
Obracam aparaturę do okoła na wszystkie sposoby, i jakoś nie potwierdzam tego.
Aparatura nie rejestruje żadnych zmiam a jest wystarczająco czuła.
Mogę śmiało powiedzieć, że prędkość Ziemi w kosmosie niczego nie wnosi do
pomiaru prędkości światła mierzonego spoczywając na Ziemi.
Trzeba jazdy po Ziemi a wtedy może coś innego wyniknąć :).

> [...]
> no to świadczy jedynie od kompletnej degeneracji całej cywilizacji.
>
> Coś jak okres rozkwitu inkwizycji: trwanie w głupocie dużo kosztowało..

Simpler

W większości spraw decyduje c_średna = c/gamma,
co liczyliśmy dokładnie i na wiele sposobów - i tak jest zawsze.

Niemniej c-v i c+v jest tu stale obecne,
bo to jest oczywiste logicznie i matematycznie.

W nauce teoria rządzi,
a praktyka zawsze była... zacofana, bo to jest sprawa wygodnictwa - konformizm niszczy rozum.

Pomiar prędkości transmisji jednokierunkowej?

Podawałem już wiele poprawnych skutecznych i bezdyskusyjnych metod,
w tym nawet prostacki sposób Marinowa - z wirującym sitem... z którym nikt nie miał wątpliwości co wyjdzie.

Wladek

On Saturday, February 4, 2023 at 10:14:25 AM UTC-6, Simpler wrote:
W moim doświadczeniu, gamma niczego nie zmnienia
i kontrakcja też nie przeszkadza.

> [...]
> w tym nawet prostacki sposób Marinowa - z wirującym sitem... z którym nikt nie miał wątpliwości co wyjdzie.

Ja nie chcę mierzyć prędkości światła, tylko własną prędkość względem prędkości swiatła.
Tzn, jeśli prędkość światła wynosi 300tyś km/s, to moja prędkość będzie np. 30m//s,
czyli 30/300000000c.
Albo inaczej; światło przeleci 2m to ja przejadę 200nm i takie powinno być zmierzone przesunięcie
plamki laserowej od środka tarczy.

Pozdr. Władek.

Simpler

niedziela, 5 lutego 2023 o 02:09:27 UTC+1 Wladek napisał(a):

> W moim doświadczeniu, gamma niczego nie zmnienia
> i kontrakcja też nie przeszkadza.

ale przeszkadza tzw. izotropia przestrzeni,
co jest podstawowym warunkiem dla poprawnego
funkcjonowania w tym świecie.

co znaczy tyle, że sfera ma zawsze dwie identyczne połowy, symetryczne;
albo kąty są równomiernie - nieważne z której strony to mierzysz:

\ -> 45 stopni do tyłu,
..\

zatem do przodu musi być to samo - bo to można obracać:
../
/ też 45

ale obiektywnie ta sfera jest elipsoidą - o czym wielokrotnie mówiłem.
czego nie widać - czyli nie można tego zmierzyć,
bo wszystko jest tu tak samo wydymane, więc jest 1=1.

to tak jakbyś patrzył na krzywe lustro: wtedy zobaczysz swój obraz np. grubszy.
no ale gdy sam jesteś chudszy, bo jesteś tak samo powyginany jak to lustro,
więc widzisz siebie normalnie.

k/k = 1 = normal.

Wladek

On Sunday, February 5, 2023 at 5:28:52 AM UTC-6, Simpler wrote:

> [...]
> czego nie widać - czyli nie można tego zmierzyć,
> bo wszystko jest tu tak samo wydymane, więc jest 1=1.

Ja porównuję tylko drogę przebytą przez światło (2m) i drogę (x)
przejechaną przeze mnie z laserem w aucie.
Stosunek tych dróg, to stosunek prędkości auta względem swiatła.
Nie widzę powodu, abi tak nie było.