Korona słoneczna jest ogrzewana indukcyjnie zmiennym polem magnetycznym i dlatego gorętsza od powierzchni słońca.

a a

A co najwazniejsze, plazmę nalezy traktować jako płyn, czyli właściwe jest modelowanie plam slonecznych na ziemi, przy użyciu plynu magnetycznego

---
"Researchers have uncovered a previously hidden heating process that helps explain how the atmosphere that surrounds the Sun called the “solar corona” can be vastly hotter than the solar surface that emits it.

Princeton Plasma Physics Laboratory (PPPL)
Chuanfei Dong

Science Advances

----

Kaskada energii napędzana rekoneksją w turbulencji magnetohydrodynamicznej

https://www.pppl.gov/

Role of the Plasmoid Instability in Magnetohydrodynamic Turbulence
Chuanfei Dong, Liang Wang, Yi-Min Huang, Luca Comisso, and Amitava Bhattacharjee
Phys. Rev. Lett. 121, 165101 – Published 17 October 2018

https://journals.aps.org/prl/abstract/10.1103/PhysRevLett.121.165101

Reconnection-driven energy cascade in magnetohydrodynamic turbulence
Chuanfei Dong https://orcid.org/0000-0002-8990-094X , Liang Wang https://orcid.org/0000-0003-4821-3120, Yi-Min Huang https://orcid.org/0000-0002-4237-2211, Luca Comisso https://orcid.org/0000-0001-8822-8031, Timothy A. Sandstrom https://orcid.org/0000-0002-0490-5494, and Amitava Bhattacharjee https://orcid.org/0000-0001-6411-0178Authors Info & Affiliations
Science Advances
Vol 8, Issue 49
DOI: 10.1126/sciadv.abn7627

The world's largest turbulence simulation unmasks the flow of energy in astrophysical plasmas

https://www.pppl.gov/news/2022/worlds-largest-turbulence-simulation-unmasks-flow-energy-astrophysical-plasmas

Chuanfei Dong
董川飞

phone: (609)243-3104
email: cd...@pppl.gov
personal website

Dr. Chuanfei Dong, 董川飞, is a Staff Research Physicist in the Theory Department of the Princeton Plasma Physics Laboratory (PPPL) and an Affiliated Research Scholar at the Department of Astrophysical Sciences, Princeton University.

https://theory.pppl.gov/people/profile.php?pid=169&n=Chuanfei-Dong%E8%91%A3%E5%B7%9D%E9%A3%9E

maluw...@gmail.com

On Tuesday, 7 February 2023 at 12:02:01 UTC+1, mant...@gmail.com wrote:
> A co najwazniejsze, plazmę nalezy traktować jako płyn, czyli właściwe jest modelowanie plam slonecznych na ziemi, przy użyciu plynu magnetycznego

A tu mamy modelowanie ataku na Pearl Harbor.
https://www.youtube.com/watch?v=uyORbG3I5Ys

Simpler

obawiam się że ta magnetohydro... rekoneksja, itd.
to pojęcia wzięte z podręczników szkolnych - linie sił magnesu i tego typu pierdoły.

W każdym razie to są gówniany model - niefizyczny.

Sama ta korona słoneczna ma temperaturę kilka mln stopni - z 2 czy 5 mln,
no bo po prostu samo Słońce ma temp. 11 mln K około,
a nie żadne 6 tysi, co funkcjonuje oficjalnie.

6000K - to jest temperatura efektywna, czyli taka mierzona z emisji promieniowania.

No, ale tam jest zupa totalna - temperatura 11 mln K, i koncentracja ogromna,
znaczy ten wodór jest tam praktycznie na styk upakowany... zero luzu.

Takie coś nie spełnia warunków tych wzorów Plancka na promieniowanie, no stąd te jaja!

Natomiast sama korona spełnia te warunki - tak od biedy, bo jest już luz,
więc promieniowanie jest zgodne z Planckiem, czy Stefanem: u = sigT^4.

11 mln / 1836 = 6000

i teraz widać o co tu chodzi: to jest emisja protonowa, znaczy z powierzchni Słońca,
a to Planck i inni badali dotyczyło zawsze emisji elektronowej tylko,

masa e/p = 1/1836.

Simpler

finalnie:

A. paradoks przegrzania korony słońca nie istnieje w ogóle - to jest naturalne

B. ale za to jest nowy - właściwy paradoks, bo deficytu temperatury samego słońca...
no ale ten paradoks został rozwiązany:
promieniowanie protonowe vs elektronowe = 1/1836. :)

Konsekwencje!

Należy od nowa przeliczyć wszelkie sprawy odnoście Słońca i gwiazd,
bo tam jest znacznie więcej energii od tego co obecnie improwizują.

wedle teorii gazów:
E = kT, zatem tam chyba jest 1836+ razy więcej, co kompletnie zmienia wszelkie sprawy...

a a

Drogi panie kolego,

nie wiem co rzekomo jest naturalne, skoro zajęło to naukowcom 50 lat badań, aby napisać cytowaną pracę

są 3 możliwe wyjasnienia tego zjawiska

1. opisane w tej pracy

2. temperatura pod powierzchnią słonca jest wyższa niż na powierzchni, która jest gęsta
i latwo zaobserwować codzienne wyrzuty plazmy, jety, które mają wyższą temperaturę niż powierzchnia

3. plazma jetów ogrzewa się indukcynie w polu magnetycznym, nad powierzchnią slonca (widaćc na animacjach pętle pola magnetycznego.

Napisałem do Chuanfeia, pogratulowalem mu sukcesu, opisałem, że zajmuję się modelowaniem plam słonecznych z wykorzystaniem palników plazmowych w silnych polu magnetycznym ,. a dodatkowo wykorzystując płyn magnetyczny w charakterze gęstej plazmy, w silnym polu magnetycznym.

Chuanfei mi pogratulowal i życzyl sukcesów.

I takie jest zycie

Kupię litr plynu magnetycznego o wlaściwościach tworzenia się cienkich, wysokich szpilek nad magnesem neodymowym, to pójdę krok dalej

Simpler

Poprawna temperatura Słońca musi być 11 mln K.

Prosty dowód

warunek równowagi sił:

grawitacja = ciśnienie.

(przypominam że to płynne - gazowe w zasadzie)

zatem gdyby tam było zaledwie 6000K, co serwują od wieku,
wtedy Słońce zapadałoby się - kompresowało... aż do zrównoważenia,
bo przy tak niskiej temp. grawitacja byłaby wielokrotnie za silna.

No ale nie zapada się, więc jest w równowadze, a to znaczy że musi mieć 11 mln K.

cbdu.

MHD to bajki dla frajerów...
i dlatego nie zrobisz... tego co tam sobie kombinujesz.

Bo to zwyczajnie nie zadziała, znaczy ta rekoneksja i inne bajki z MHD. :)

a a

Zapytam się w naszym zespole naukowców przy NASA, co o tym sądzą, co napisałeś

Ghost

W dniu 16.02.2023 o 21:47, a a pisze:

> Zapytam się w naszym zespole naukowców przy NASA, co o tym sądzą, co napisałeś

hahahahahah, oj expierd ty to potrafisz mnie rozbawic

a a

On Thursday, 16 February 2023 at 22:40:07 UTC+1, Ghost wrote:
> [...]
Działam w 2 projektach naukowych NASA - Solar jets i Solar,
dzisiaj zostałem zaproszony do kolejnego.

Piszesz publicznie, stawiasz tezy, to zrozumiałe, że chcesz weryfikacji przez doświadczonych, niezależnych naukowców.

Ghost

W dniu 17.02.2023 o 00:32, a a pisze:
> Działam w 2 projektach naukowych NASA - Solar jets i Solar,
> dzisiaj zostałem zaproszony do kolejnego.

uhm, a to twoi koledzy
https://tiny.pl/wndvc

> Piszesz publicznie, stawiasz tezy, to zrozumiałe, że chcesz weryfikacji przez doświadczonych, niezależnych naukowców.

jestes obraza ludzkiej inteligencji