Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

logika paradoksu dla zaawansowanych

瀏覽次數:209 次
跳到第一則未讀訊息

Zbig4

未讀,
2004年7月19日 上午9:03:182004/7/19
收件者:
Istotą i celem logiki paradoksu jest akt oświecenia będący wyrazem
absolutnie sprzecznej samotożsamości. Nie może on być określony za
pomocą jednego pojęcia z pary pojęć przeciwnych. Z punktu widzenia
logiki paradoksu a akcie oświecenia z jednej strony zachowana jest
zwyczajna perspektywa postrzegania rzeczywistości (dualizm podmiotu i
przedmiotu czyli wzajemne wykluczanie się przeciwieństw), z drugiej
strony ma miejsce tożsamość przeciwieństw. Logika paradoksu przekracza
logikę klasyczną w ten sposób, że zawiera ją w sobie. Drogą do stanu
oświecenia, czyli poznania absolutnego nie jest więc ani uznanie prymatu
dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania, ani jego odrzucenie. W logice
paradoksu prawda jest bowiem absolutnie sprzeczna samotożsamość podmiotu
i przedmiotu poznania, czyli taki stan, w którym podmiot zarazem jest i
nie jest tożsamy z przedmiotem.
Stanowisko takie może czasami prowadzić do postaw agnostycznych bowiem
skoro X=A i X=nie-A, czyli A=nie-A, to przecież nie może to prowadzic do
prawdziwego poznania.
A jednak musimy się z tym pogodzić- na pytanie "czy istnieje byt?"
prawidłowo odpowiadamy "tak i nie". Powiadamy też "jedno jest
wszystkim, a wszystko jest jednym". W naszym rozumowaniu podeprzemy się
czterema sferami rzeczywistości;
1/ sferą relatywną
2/ sferą absolutną
3/ sferą przenikania się aspektu relatywnego i absolutnego
4/ sferą wzajemnego przenikania się wszystkich fenomenów czyli
"absolutnie sprzeczną samotożsamością".
Mamy tu w pełni wyrażone wszystkie aspekty czasoprzestrzeni kwantowej- w
sferze relatywnej, zależnej od naszego postrzegania widzimy świat
zewnętrzny takim, jakim on się nam wydaje być. Idąc dalej uświadamiamy
sobie, że świat jest ułudą, że jest on zbudowany w sposób dla nas
niezrozumiały, a pełne jego poznanie nie jest możliwe. W sferze trzeciej
zaczynamy rozumieć kwantowy charakter świata, nieciągłość czasu i
przestrzeni oraz fakt, że nasza świadomość jest tylko przejawem innej,
wyższej świadomości kwantowej, która znajduje się w fazie ewolucji.
Jeśli natomiast zstąpimy -choć sądzone to będzie nielicznym- do sfery
czwartej zrozumiemy w jednym przebłysku istotę świata i cel istnienia,
pojmiemy dlaczego w "jednym włosie kryją się niezmierzone oceany".
--
Pozdrawiam- Zbig Kurzawa
"Clavum clavo"

ksRobak

未讀,
2004年7月19日 上午9:12:212004/7/19
收件者:

Użytkownik "Zbig4" <zbig...@klub.chip.pl.invalid>

> [...]
> A jednak musimy się z tym pogodzić [...]
> Pozdrawiam- Zbig Kurzawa

W życiu mnie NIKT nie zmusi (!!!)
A to A
A=A
Edward Robak Kraków, 19 lipca 2004r. \|/ re:

Zbig4

未讀,
2004年7月19日 上午9:19:432004/7/19
收件者:

Użytkownik "ksRobak" <ed_r...@op.pl> napisał w wiadomości

Potrzebujesz tylko czasu, aby dojść do tego wniosku.
To podobnie jak z tym kotem Schroedingera...

ksRobak

未讀,
2004年7月19日 上午9:43:542004/7/19
收件者:

> "ksRobak" <ed_r...@op.pl>

> Potrzebujesz tylko czasu, aby dojść do tego wniosku.
> To podobnie jak z tym kotem Schroedingera...
> --
> Pozdrawiam- Zbig Kurzawa

To nie jest możliwe abym kiedykolwiek zmienił zdanie (!)
A to A <==> ZAWSZE (sic!)
Nazwij "logikę paradoksu" : ANTY-LOGIKĄ i wówczas
wszystko będzie JASNE. hehe
Kot Szroedingera ma się dobrze
Nie muszę otwierać pudełka aby się o tym przekonać
Materia/energia JEST NIEŚMIERTELNA (sic!)
więc żywy czy martwy -- KOT to KOT (!!!)
Osobnym problemem są "zabaweczki ludzi" typu:
"ruska ruletka", bombki atomowe, strzał w ciemno itp.
Edward Robak \|/ re:

Maciej Nowicki

未讀,
2004年7月19日 下午6:11:342004/7/19
收件者:
On Mon, 19 Jul 2004, Zbig4 wrote:

[ciach]

No co za bzdury?

Przyjmijmy uniwersum, gdzie kazdy obiekt albo jest totalna bzdura, albo
jest genialny. Obiekty owe to dajmy na to pewne zbiory zdan, czyli teorie,
takie jak Twoja (kwestie, czy jest ona teoria sensu stricte, i.e. czy jest
domknieta na operator konsekwencji - pominmy zaslona zazenowanego
milczenia). Zakladamy, ze uniwersum jest niepuste, jako ze wlasnie napisal
Ci sie szereg zdan w Twoim poscie. Niech B(x) - x jest Bzdura, G(x) - x
jest Genialne. Lacno zauwazyc, ze dla kazdego x ~B(x) <-> G(x). Teraz
zgodnie z tym, co napisales i co zapewne sam uwazasz, Twoja teoria jest
genialna. Zatem G(t), gdzie t jest stala oznaczajaca Twoja teorie. Zgodnie
z tym, co uwazasz, G(t) <-> ~G(t), a zatem B(t), czyli Twoja teoria to po
prostu wierutna bzdura.

Pozdrawiam.

--
also sprach Maciej Nowicki

mnow...@uni.torun.pl | Kilroy was here | ICQ 314610394
********* http://www.uni.torun.pl/~mnowicki ***********

Zbig4

未讀,
2004年7月20日 上午8:45:162004/7/20
收件者:

Użytkownik "Maciej Nowicki" <mnow...@Puma.uci.uni.torun.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
Zgodnie
> z tym, co uwazasz, G(t) <-> ~G(t), a zatem B(t), czyli Twoja teoria to

No cóż, oddzielmy to co moje od tego czego nie ja wymyśliłem.
Otóż logika paradoksu to część składowa filozofii zen i ma ona
cały szereg autorów i interpretacji.
Natomiast próba jej zastosowania do świata kwantów, podobnie jak próby
stworzenia języka symbolicznego dla opisu rzeczywistości kwantowej to
moje niezbyt udolne próby. I tyle. Oczekuję jednak rzeczowej krytyki,
a nie obrzucania epitetami.

Maciej Nowicki

未讀,
2004年7月20日 中午12:24:582004/7/20
收件者:
On Tue, 20 Jul 2004, Zbig4 wrote:

> [...]
> stworzenia języka symbolicznego dla opisu rzeczywistości kwantowej to
> moje niezbyt udolne próby. I tyle. Oczekuję jednak rzeczowej krytyki,

Jasne, ale przepisywanie calych passusow z ksiazek poswieconych filozofii
zen (w Twoim przypadku Agnieszka Kozyra "Filozofia zen") nie ma nic
wspolnego ani z zen, ani z filozofia, ani tym bardziej z filozofia
zen. Nie wspominajac juz o "rzeczywistosci kwantowej". Bowiem "tao, ktore
mozna wytaowac - nie jest prawdziwym tao".

Zbig4

未讀,
2004年7月20日 下午2:54:012004/7/20
> [...]

ktore
> mozna wytaowac - nie jest prawdziwym tao".

Wystarczająco często wypowiadalem sie na tej grupie mając jeden
zasadniczy temat-
nowoczesne podejście do teorii kwantów z różnych punktów widzenia. Także
z ujęcia logiki
paradoksu. W jednym wątków podkreśliłem, że zbliżając sie ku rozwiązaniu
pewnych problemów,
jednocześnie sie od nich oddalamy. Nie ma jednej drogi dlatego zawsze
będziemy poszukiwać.

Cyprian Korneliusz Peter

未讀,
2004年7月20日 下午3:33:022004/7/20
收件者:
Użytkownik "Zbig4"

> jednocześnie sie od nich oddalamy. Nie ma jednej drogi dlatego zawsze
> będziemy poszukiwać.
> --

Chodzenie wieloma drogami naraz to szczyt glupoty i oznaka schozofrenii.
Ja zazwyczaj chodze jedna droga i kazdemu radze czynic podobnie.
Wtedy mozna do czegos dojsc.
CKP

al...@op.pl

未讀,
2004年7月20日 下午4:41:562004/7/20
收件者:
Osobiście mam wrażenie, że jeśli logika jaką posługujemy się na codzień nie
daje odpowiedzi na wszystkie pytania [Edwardzie, tylko się nie obrażaj :)], to
nic nam nie szkodzi otworzyc trochę szerzej oczy, oczywiście zachowując zdrowe
podejście.

Pozdrawiam

Albeo

ksRobak

未讀,
2004年7月20日 下午5:19:042004/7/20
收件者:

"Albeo" <al...@op.pl>

> [...]
> [Edwardzie, tylko się nie obrażaj :)],
> to nic nam nie szkodzi otworzyc trochę szerzej oczy, oczywiście

Ha! :-)
Więc napisz to pytanie na które logika nie daje logicznej odpowiedzi !
czekam :-)
Edward Robak Kraków, 20 lipca 2004r. \|/ re:

Wladyslaw Los

未讀,
2004年7月21日 凌晨12:50:042004/7/21
收件者:
In article <4755.000002...@newsgate.onet.pl>, al...@op.pl
wrote:

****

> Osobiście mam wrażenie, że jeśli logika jaką posługujemy się na codzień nie
> daje odpowiedzi na wszystkie pytania

A czy logika w ogóle ma dawać odpowiedzi na wszystkie pytania?

> nic nam nie szkodzi otworzyc trochę szerzej oczy, oczywiście zachowując
> zdrowe
> podejście.

Zdrowe, ale z wytrzeszczem.

Władysław

huski

未讀,
2004年7月21日 清晨7:10:462004/7/21
收件者:
"ksRobak" says that...

> Kot Szroedingera ma się dobrze

bo byl to tylko eksperyment myslowy :))
--
huski
huski@(you_have_to_delet_this)interia.pl

huski

未讀,
2004年7月21日 清晨7:12:462004/7/21
收件者:
"Maciej Nowicki" says that...

> ********* http://www.uni.torun.pl/~mnowicki ***********

" Przedmiot istnieje, gdy z istoty swojej nie może być sobą." to mnie
rozwalilo - swietna strona :)

daniel...@gmail.com

未讀,
2020年4月28日 下午1:59:082020/4/28
收件者:
zgadza się

Jacek Maciejewski

未讀,
2020年4月28日 下午4:36:222020/4/28
收件者:
Dnia Tue, 28 Apr 2020 10:59:07 -0700 (PDT), daniel...@gmail.com
napisał(a):

> [...]
I to jest fajna zabawa która nam się trafiła. Róbmy swoje i sprawdźmy co
z tego wyniknie.

A to "oraz" jest wyssane z palca.

--
Jacek
I hate haters.

mrblue...@gmail.com

未讀,
2020年4月29日 凌晨4:41:142020/4/29
收件者:
A to "oraz" jest wyssane z palca.
---
Bardziej teza ze istnieje ewolucja, zwlaszcza tej "wyzszej swiadomosci" ;)

Jacek Maciejewski

未讀,
2020年6月24日 上午8:27:322020/6/24
napisał(a):

> [...]

Kwantowe pieprzenie w bambus. Wydaje ci się że jak użyjesz mądrego słowa
to zaraz zabrzmisz mądrze?
0 則新訊息