kiedy normalnie odlatują jaskółki?

mark

W sobotę nad pobliskim lasem zbierały się jaskółki do odlotu. Były na całym
niebie i świergotały. Wczoraj wieczorem już ich było, tylko jedna została i
szukała chyba rozpaczliwym piskotem resztę stada. (okolice Konina) Teraz jak
się idzie na spacer brakuje ich chcarakterystycznego lotu wieczorem...
Ciekaw jestem kiedy normalnie odlatują jaskółki? W tym roku odleciały
wczesniej, a może później niż zwykle?

mark

Cóż, fałszywy alarm :) ciągle są, a z tego co czytałem mogą zostać nawet do
października...

WM

mark <mar...@o2.pl> napisał(a):

Ciekawe, że Arystoteles uważał, iż jaskółki zimują zagrzebane w mule
na dnie jezior :)

Uważaj bo śpiew jaskółek źle wróży ;-)
''Kania, Sowa, Jaskółka, Kokosz, Puhacz, tak lotem jako głosem coś
nieszczęśliwego prognostykujące, olim Pogaństwu, nie nam Katolikom,
którzy temu wierzyć nie mamy, tylko wiedzieć dla erudycji.
I tak Jaskółki Dariuszowi na Scytów idącemu przez gęste przed Wojskiem
latanie, na Chorągwi siadanie; były złym prognostykiem, jako sam pokazał
skutek, teste Majolo.''
http://univ.gda.pl/~literat/ateny/0025.htm

WM

Michał Wasiak

On Sat, 6 Sep 2008 19:34:16 +0200, mark wrote:
> Có?, fa?szywy alarm :) ci?gle s?, a z tego co czyta?em mog? zosta? nawet do
> pa?dziernika...

Może to tradycyjne pomylenie jaskółki z jerzykiem?

--
Michał Wasiak

dorot...@gmail.com

U nas wykluły się małe w sierpniu i dzisiaj zobaczyłam że wszystkie nie żyją, pewnie rodzice już odlecieli albo zginęli, tak mi przykro, 11 sierpnia 2019

dorot...@gmail.com