Amazon

J.F.

Czy w zwiazku z otwarciem tej hali Amazon juz sprzedaje w Polsce, czy
to jest tylko nur fur Deutsche ?

J.

januszek

J.F. napisa?(a):

> Czy w zwiazku z otwarciem tej hali Amazon juz sprzedaje w Polsce, czy
> to jest tylko nur fur Deutsche ?

Póki co (a wczoraj obok przejeżdzałem) to uruchomili neon i opletli cały
teren płotem, który wygląda jak nowoczesne zasieki ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

depros

W dniu 2014-10-28 06:55, januszek pisze:
> J.F. napisa?(a):

> Póki co (a wczoraj obok przejeżdzałem) to uruchomili neon i opletli cały
> teren płotem, który wygląda jak nowoczesne zasieki ;P
>
> j.

"Paczki z Wrocławia będą trafiać do klientów m.in. w Niemczech, na
Słowacji, w krajach skandynawskich i w Rosji.

Czytaj więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3537239,czy-centrum-amazon-zakorkuje-wroclaw-zdjecia,id,t.html
"
Niemieccy pracownicy mocno denerwowali się faktem chęci zrobienia z nich
Chińczyków za niską płacę:
"
Trzeba liczyć się z dużym tempem - średni czas na spakowanie paczki to
nieco ponad pół minuty.
Czytaj więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3537239,czy-centrum-amazon-zakorkuje-wroclaw-zdjecia,id,t.html
"

Może dzięki nim się coś ruszy. Zapanuje jakaś normalność. Nie ma co
pluć na Amazon, wykorzystują sytuację na rynku. Dzięki nim widzę że gaże
na budowach podskoczyły.

witek

A kupuj sobie w nur fur Deutche.
W czym problem.
DHL nie widzi przeszkod w dostarczeniu paczki do Polski.

J.F.

Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
J.F. wrote:

>A kupuj sobie w nur fur Deutche. W czym problem.
>DHL nie widzi przeszkod w dostarczeniu paczki do Polski.

Ale amazon dolicza wtedy pare euro za przesylke miedzynarodowa ... czy
sie myle ?

J.

butek

W dniu 28.10.2014 o 18:09, J.F. pisze:

> Ale amazon dolicza wtedy pare euro za przesylke miedzynarodowa ... czy
> sie myle ?

Dolicza. Sam czekam aż moja "przesyłka międzynarodowa" będzie wysłana z
Wrocławia a księgowana "w Niemcach" ;D Bareja wiecznie żywy :)

--
butek
bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

Tomasz Finke

W dniu 2014-10-28 o 22:57, butek pisze:

> Dolicza. Sam czekam aż moja "przesyłka międzynarodowa" będzie wysłana z
> Wrocławia a księgowana "w Niemcach" ;D Bareja wiecznie żywy :)

Księgowana będzie w Luksemburgu i to dwa razy, żeby po drodze dochód
spadł prawie do zera i nie było czego opodatkować.

http://economic-incentives.blogspot.com/2014/10/the-double-irish-luxembourg-style.html

T.

depros

W dniu 2014-10-29 08:14, Tomasz Finke pisze:
Czy Amazon poza podatkami pośrednimi będzie oprowadzał podatki od zysku
w Polsce?
Z tym księgowaniem to poważnie?

depros

W dniu 2014-10-29 08:14, Tomasz Finke pisze:
Poważnie;/
Ale nic to. Będzie odprowadzał podatki pośrednie.
Energia, paliwa, kartony, obsługa wszystko z podatkiem, tak? Czy na to
też mają sposób księgowi?

J.F.

Użytkownik "depros" napisał w wiadomości
>Czy Amazon poza podatkami pośrednimi będzie oprowadzał podatki od
>zysku w Polsce?

Jak dobrze policza, to nie bedzie, bo nie bedzie zysku.
Ewentualnie juz sie umowil, i jest w jakiejs strefie, zwolniony na 10
lat ...

J.

J.F.

Użytkownik "butek" napisał w wiadomości
>Dolicza. Sam czekam aż moja "przesyłka międzynarodowa" będzie wysłana
>z Wrocławia a księgowana "w Niemcach" ;D Bareja wiecznie żywy :)

Ale troche takie czasy - poczta niemiecka tez ma nowoczesna, duza
sortownie (pewnie kilka), listy i paczki leca do innego miasta, tam sa
rozdzielane ... i czesc wraca :-)

Poczta polska ma ponoc 14 sortowni tego typu
https://www.youtube.com/watch?v=Fuw8mOmLTqg

i sie nie ma co dziwic ze list np z Klodzka do Kudowy przez Wroclaw
idzie.

O, tu DHL
https://www.youtube.com/watch?v=jAXUu5KqiPQ

przyklad taki sobie - ale ciekaw jestem czy przesylka z Majorki do
Madrytu nie leci przez Lipsk :-)

J.

Tomasz Finke

W dniu 2014-10-29 o 08:39, depros pisze:
> Ale nic to. Będzie odprowadzał podatki pośrednie.

Od czego? Takie centrum logistyczne niczego nie kupuje ani nie
sprzedaje, tylko przepakowuje towary z palet do kartoników.

> Energia, paliwa, kartony, obsługa wszystko z podatkiem, tak? Czy na to
> też mają sposób księgowi?

Za prąd pewnie zapłacą w .pl, za paliwo już niekoniecznie, bo przy
takiej skali działalności mogą je przywozić tankowcami z Zatoki
Perskiej do własnych stacji benzynowych. Z podatku od nieruchomości
pewnie gmina ich zwolniła. Zostają tylko zaliczki na PIT i składki
ZUS od kilku tysięcy słabo płatnych miejsc pracy.

T.

J.F.

Użytkownik "Tomasz Finke" napisał
>Od czego? Takie centrum logistyczne niczego nie kupuje ani nie
>sprzedaje, tylko przepakowuje towary z palet do kartoników.

Mimo wszystko usluga. VAT sie nalezy. Ale ze zagraniczna, to VAT 0%.
Czyli nawet ten od zakupow do zwrotow...

>Za prąd pewnie zapłacą w .pl, za paliwo już niekoniecznie, bo przy
>takiej skali działalności mogą je przywozić tankowcami z Zatoki
>Perskiej do własnych stacji benzynowych.

Watpie, ciagle nie ta skala.
No ale gdzie ta stacja, bo przy przywozie do polskiego portu clo,
akcyza i VAT.

>Z podatku od nieruchomości
>pewnie gmina ich zwolniła. Zostają tylko zaliczki na PIT i składki
>ZUS od kilku tysięcy słabo płatnych miejsc pracy.

Ponoc wcale nie tak slabo. Kokosy to nie sa, ale minimalne
wynagrodzenie w rejonie podnosza.

Podatki za budowe zaplacili, zysk budowlancom podniesli, teraz
serwisanci od komputerow zarobia ...

J.

Piotr W.