Przejżyste statystyki wiatru dla wybranego spotu

Piotr W.

Można gdzieś zrobić sobie wykres (statystkę) wiatru dla wybranego zakresu miesięcy w wybranych latach?
Windguru przechowuje co prawda archiwalne prognozy ale pokazuje wszystkie dni w roku w krokach czasowych i robi się to bardzo nieczytelne.

Chciałbym np. przeanalizować sobie jak wieje na zatoce w od maja do sierpnia - plany urlopowe:)

Piotr W.

zbro...@gmail.com

> [...]
> Chciałbym np. przeanalizować sobie jak wieje na zatoce w od maja do sierpnia - plany urlopowe:)

Z tej analizy niewiele wyniknie. Historia prognoz (nie rzeczywistej pogody) w zupelnosci wystarcza. Mozesz skorzystac z historii na Windfinder i Weatheronline (platne), ale to Ci nic nie da, bo zaplanujesz i nie bedzie wiatru. Generalnie prawdopodobienstwo wiatru wiekszego od 4Bf jest zbyt male. Z reguly kciuka wynika, ze maj i czerwiec, zwlascza czerwiec sa lepsze, a lipiec i sierpien slabsze, ale nie oznacza to ze nie poplywasz. Przy 3Bf mozesz pobawic sie kajtem w jakiejs szkolce, zwieksza to szanse na ilosc dni na wodzie. Jak chcesz miec pewnosc (80-90%) to jest sporo miejsc nad M.Srodziemnym, ew Chorwacja gdzie prawie codziennie poplywasz po poludniu przy 4BF na 6,5 - 7m2 zaglu
Zbrochaty

Piotr W.

Wiem, wiem, jażdże tez na Peljesac do Chorwacji i od paru lat na zatokę.
Zazwyczaj na zatoce byłem w sierpniu i dni wietrznych to tak w porywach było ok 30%.
W tym roku urlop dostałem w lipcu, chciałem sprawdzić jak bywała dawniej w tym miesiącu.
Rzeczywiście Windfinder ma statystyki, wcześniej sprawdzałem dla Jastarni i sa tylko dla zakresu 10/2009 - 02/2010.
Ale rzeczywiście dla Helu to już większy zakres.
Dla zainteresowanych http://www.windfinder.com/windstatistics/hela

Dzięki i pozdrawiam

J.F.

U�ytkownik "Piotr W." napisa� w wiadomo�ci grup
>Mo�na gdzie� zrobi� sobie wykres (statystk�) wiatru dla wybranego
>zakresu miesi�cy w wybranych latach?
>Windguru przechowuje co prawda archiwalne prognozy ale pokazuje
>wszystkie dni w roku w krokach czasowych i robi siďż˝ to bardzo
>nieczytelne.
>Chcia�bym np. przeanalizowa� sobie jak wieje na zatoce w od maja do
>sierpnia - plany urlopowe:)

Moga byc dane z lotniska ?

http://meteo.infospace.ru/wcarch/html/e_sel_stn.sht?adm=170

J.

Piotr W.

> Moga byc dane z lotniska ?
>

> http://meteo.infospace.ru/wcarch/html/e_sel_stn.sht?adm=170

Fajne ale niestety tylko dla konkretnej daty. Chciałbym zobaczyć jak wyglądała sytuacja wiatrowa na przestrzeni kilku lat w zakresie konkretnych miesięcy. np. od 2009 do 2013 w miesiącach maj-wrzesień.

Pozdrawiam
Piotr W.

zbro...@gmail.com

> Fajne ale niestety tylko dla konkretnej daty. Chciałbym zobaczyć jak wyglądała sytuacja wiatrowa na przestrzeni kilku lat w zakresie konkretnych miesięcy. np. od 2009 do 2013 w miesiącach maj-wrzesień.

prosze bardzo,
to sa policzone przynajmniej dwa kwadraciki (> 11 kt) w ciagu *dnia* dla historii prognoz windguru dla lipca. I co? wiesz, ze nic nie wiesz. Jeszcze mozna wyciagnac wnioski ze tendencja jest rosnaca :))

2013 52%
2012 32%
2011 39%
2010 19%
2009 39%
2008 48%

Jak popatrzysz na to:

http://www.windguru.cz/pl/historie.php?getspot=&id_georegion=150&id_zeme=616&id_region=0&mis_spot=500752&search=&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B10%5D=10&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B8%5D=8&id_typspot%5B9%5D=9&id_typspot%5B11%5D=11&mis_fav=0&mis_fav_last=500752&id_spot=500752&odden=1&odmes=7&odrok=2012&doden=30&domes=7&dorok=2012&tj=c&wj=knots&step=3&pwindspd=1&psmer=1&ptmp=1&pmwindspd=1&odeslano=1&model=gfs

to widac, ze dni wiatrowe sie grupują, bo wiatry sa frontowe nie termiczne.
Trafisz albo nie trafisz. Wrozenie z fusow. Z Poznania do Berlina blisko, stamtad mozesz trafic wylot taniej niz w PL, ew Chorwacja autem - jak musisz zaplanowac urlop w konkretnym terminie
Zbrochaty

Piotr W.

To prawda, jak z każdą prognozą długoterminową to wróżenie z fusów, zeszłoroczny lipiec był, swietny, Hawaje na zatoce, mam nadzieje, że ta tendencja się utrzyma:-)
Jak wyliczyles procenty?

zbro...@gmail.com

> Jak wyliczyles procenty?

tak jak napisalem w poprzednim poscie...
jak klikniesz na ten dlugi link to masz historie (prognoz)calego lipca
dzien plywania to 8-18h, kwadraciki masz co 3h
jak sa minimum 2 kwadraciki w wiatrem 11kt lub wiekszym to dzien jest wietrzny
ilosc dni wietrznych/31 razy 100 (%)
Ale to liczenie jest bez sensu, obejrzyj na czuja po 2 ekrany: na lipiec i sierpien za kilka lat wstecz i zobaczysz czy bardziej wietrzna byla 2 pol lipca czy 1 pol sierpnia. Jak zarezerwujesz.... to pewnie bedzie w tym roku odwrotnie...
chcesz miec 90% pewnosci to jedz:
prasonisi
vassiliki
kos