Kilka szczegółowych pytań o odprawę i bagaz podręczny

Krzysiek

Witajcie!
Lecę za póltora tygodnia (z Poznania - bo ponoć to istotne) pierwszy raz
wyłącznie z bagażem podręcznym.
Pyt 1: czy przejdzie grzałka i kubek metalowy (taki zwykły, do kupienia
w wielu sklepach turystycznych)?
Pyt 2: jak jest ostatecznie z przewozem akcesoriów do soczewek
kontaktowych - wg www ULC nie podlegają one limitowi 100ml - prawda to,
a jeśli ta, to czy o tym wiedza odpowiednie służby? :)
Pyt 3: czy w POZ wymagają jakię specjalmnych, ichnich torebek 1 litr na
płyny, czy tez dowolna foliówka zamykana 'na strunę' daja radę?

Dzięki, Krzysiek

Cavallino

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiuj...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyłącznie z bagażem podręcznym.
> Pyt 1: czy przejdzie grzałka i kubek metalowy (taki zwykły, do kupienia w

O ile nie będzie tam składanego noża/widelca to czemu nie?

> Pyt 3: czy w POZ wymagają jakię specjalmnych, ichnich torebek 1 litr na
> płyny, czy tez dowolna foliówka zamykana 'na strunę' daja radę?

Nigdy się nie przejmowałem specjalnym pakowaniem płynów, nawet zwykła
przezroczysta reklamówka , a wręcz nieprzezroczysta, ale otwarta kosmetyczka
przechodziły bez problemów.

mm

;)

> Lecę za póltora tygodnia (z Poznania - bo ponoć to istotne) pierwszy raz
> wyłącznie z bagażem podręcznym.

dopilnuj gabarytów i wagi. różnie jest z ważeniem i mierzeniem ale dość
często to robią.

> Pyt 1: czy przejdzie grzałka i kubek metalowy (taki zwykły, do kupienia w
> wielu sklepach turystycznych)?

przechodzi. tak samo łyżka i łyżeczka. nóż i widelec nie przechodzą

> Pyt 2: jak jest ostatecznie z przewozem akcesoriów do soczewek
> kontaktowych - wg www ULC nie podlegają one limitowi 100ml - prawda to, a
> jeśli ta, to czy o tym wiedza odpowiednie służby? :)

mogą się czepiać, ale wynika to raczej z niewiedzy niż złych chęci. ja wolę
zabierać na wyprawy okulary. do nich nikt się nie czepia

> Pyt 3: czy w POZ wymagają jakię specjalmnych, ichnich torebek 1 litr na
> płyny, czy tez dowolna foliówka zamykana 'na strunę' daja radę?

powinna wystarczyć taka masowego rażenia o wymiarach chyba 20x20cm na strunę
albo na taki suwak, na niektórych lotniskach widywałem takie torebki w
koszach przed odprawą do wzięcia i zapakowania w taką zgodną z ich wymogami.

najważniejsze to gabaryty. oficjalnie 20x40x55, ale klatka pomiarowa ma
25x45x56 i bagaż musi swobodnie się w niej zmieścić. waga podręcznego to
10kg i przekroczenie o 100-200g może być już powodem do cofnięcia. 100g
traktują jako błąd pomiarowy. ale nie więcej

z rzeczy które nie przechodzą: metalowy pilnik do paznolci, jakiekolwiek
ostrze w postaci noża, nożyka, nożyczek, nawet takich maleńkich do skórek.
przechodzi natomiast pilnik szklany do paznokci pod warunkiem że ma okrągłe
końce. wersje z jednym końcem ostrym zależnie od ułożenia względem rentgena.
jak go umieścisz razem z kluczami od domu to najczęściej przechodzi

pozdr
mm

Piotr Piesik

W dniu 2011-01-17 09:55, mm pisze:
> waga podrêcznego to
> 10kg

to zależy od linii lotniczych i rodzaju biletu - lepiej sprawdzić swoje
warunki przewozu bo nie ma "generalnej" reguły dla wszystkich linii;
bywa też 6 kg; część linii nie waży podręcznego (zwłaszcza te linie,
gdzie za bagaż rejestrowany się nie płaci np. LOT/Lufthansa); zdaje się,
że najbardziej restrykcyjne są tanie linie (tam nawet damskiej torebki
nie tolerują osobno, wszystko musi mieścić się w 1 pakunku)

ważenie bagażu podręcznego w "drogich" liniach zdarzyło mi się tylko raz
w życiu (3 lata temu na Schiphol) i to dlatego, że podszedłem jak nie
było kolejki i pani w check-in się nudziła ;)

Co do płynu do soczewek, nie wiedziałem że są osobne regulacje -
dotychczas zawsze stawałem na głowie, żeby kupić taki do 100 ml.

Przezroczysta torebka strunowa może być własna. Nigdy nie słyszałem, że
gdziekolwiek wymagana jest "specjalna", chociaż są lotniska gdzie takie
torebki rozdają.

jeśli coś więcej potrzebujesz odnośnie poznańskiego lotniska, to chętnie
służę pomocą :)

P.

=Marcos=

> Pyt 3: czy w POZ wymagajďż˝ jakiďż˝ specjalmnych, ichnich torebek 1 litr na
> p�yny, czy tez dowolna foli�wka zamykana 'na strun�' daja rad�?

Czasem si� czepiaj�. Nie pami�tam na jakim lotnisku, ale do kole�anki si�
przyczepili. Mia�a troch� wi�ksz� ni� litr, a lotnisko oczywi�cie mia�o
automat z litrowymi. Ale w ko�cu pu�cili j� z t� wi�ksz�.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdj�cia

Piotr Wasil

Krzysiek <krzysiuj...@wp.pl> napisaďż˝(a):

>Pyt 2: jak jest ostatecznie z przewozem akcesori�w do soczewek
>kontaktowych - wg www ULC nie podlegajďż˝ one limitowi 100ml - prawda to,
>a je�li ta, to czy o tym wiedza odpowiednie s�u�by? :)

Na pozostale pytania odpowiedzieli inni, ja tylko dodam, ze latalem z
plynem do soczewek po wielu lotniskach w Europie i jedynie czepili sie
na Stansted. Nawet rozmowa z supervisorem nie pomogla i musialem
wyrzucic prawie pelny plyn.

--
-- Moje podr�e -- http://www.piotrwasil.com

Slawomir Gorniak

On 17 Sty, 13:43, Piotr Piesik <ppie...@poczta.onet.pl> wrote:
> ważenie bagażu podręcznego w "drogich" liniach zdarzyło mi się tylko raz
> w życiu (3 lata temu na Schiphol) i to dlatego, że podszedłem jak nie
> było kolejki i pani w check-in się nudziła ;)

Mnie sie zdarzylo kilka razy w zwyklych liniach - Aegean, LOT, Swiss.
Przy czym chyba bardziej dla zasady (zwykle mam w podrecznym 10-12 kg,
a linie akceptuja 6-8. 10 to rzadkosc). Raz musialem wyjac "cos" -
sweter, ktory trafil z powrotem zaraz po odejsciu od check-inu.

Ogolnie to nie ma reguly - raz pani mnie przepuscila z 26 kg przy
dozwolonych 20, a raz kazali mi wyciagac 1 kg ponad norme..

S.

Marcin Lubojański

W dniu 17.01.2011 09:29, Krzysiek pisze:

To ja się może podczepię pod wątek.

Jak bardzo dokładnie AirBaltic sprawdza wymiary i wagę bagażu podręcznego?

Latając głównie SkyTeamem (CSA, KLM, Delta) nigdy nie miałem problemów z
braniem dużego plecaka ze stelażem jako podręcznego mimo że ma ok 60cm
wysokości. Zapakowany nieraz sporo powyżej 10kg.
Za to przy Star Aliance i w Locie i w Luftchansie za każdym razem sie do
plecaka przyczepili.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

marci...@gmail.com

Teraz AirBaltic waży w gacie przynajmniej w VNO