Grupos de Google ya no admite nuevas publicaciones ni suscripciones de Usenet. El contenido anterior sigue siendo visible.

Andorra - wedrowki po Pirenejach

Visto 7 veces
Saltar al primer mensaje no leído

Beata Kosidło

no leída,
21 nov 1997, 3:00:0021/11/97

Hi
Radek S. napisal:
"Jesli bylyby osoby zainteresowane wedrowka w Pirenejach na terenie
Andory, to sluze informacjami."
Po prostu spadles mi z nieba :-)
Pozna wiosna jade tam wlasnie i juz nie moge sie doczekac.
Jestem urzeczona kolorystyka Pirenejow i zamierzam spedzic
tydzien czasu w samych gorach i dlatego informacje
dotyczace wedrowek, pogody pozna wiosna, najpiekniejszych miejsc,
schronisk i wszystkiego co zwiazane jest
z tamta czescia gor beda drogocenna wskazowka:-)
Bardzo dziekuje i czekam na wszystkie informacje.
Pozdrawiam wszystkich
Bairdi
e-mail: bea...@delta.com.pl

Radoslaw Siekierzynski

no leída,
21 nov 1997, 3:00:0021/11/97

> Hi
> Radek S. napisal:
> "Jesli bylyby osoby zainteresowane wedrowka w Pirenejach na terenie
> Andory, to sluze informacjami."
> Po prostu spadles mi z nieba :-)
A mialem przynajmniej miekkie ladowanie? ;-)

> [...]
> schronisk i wszystkiego co zwiazane jest
> z tamta czescia gor beda drogocenna wskazowka:-)

Nie wiem, jak tam wyglada z pogoda pozna wiosna, bo mam doswiadczenia
tylko z sierpnia. Ale jesli chodzi o schroniska, to nic sie nie
zmienia. Jesli masz tydzien czasu na pobyt w Pirenejach, to Andora jest
propozycja wrecz idealna. A to glownie ze wzgledu na DARMOWE
schroniska, ktore sa porozstawiane wokol calej Andory (jest ich chyba
26 sztuk) w odleglosci kilku godzin marszu od siebie. Sa to murowane
z kamienia chaty, wyposazone wewnatrz w metalowe prycze, w kazdej
jest kominek (warto zabrac ze soba siekiere). Wiekszosc z nich jest
wyposazona dodatkowo w apteczke oraz miotle itp. sprzet do posprzatania
po sobie. Na zewnatrz kazdej chaty jest ujecie wody i metalowy kosz
na smieci, zabierany co jakis czas przez helikopter (tak, tak - bylismy
swiadkami takiej akcji).
Schroniska sa samoobslugowe - tzn. nie ma nikogo, kto by tam siedzial
i pilnowal dobytku i zgarnial od klientow kase, wiec jak wspomnialem
wszystkie noclegi sa GRATIS. Od czasu do czasu przychodzi tylko jakis
miejscowy odpowiednik naszego lesniczego (nie wiem jak go nazwac, bo
lasow na tej wysokosci prawie nie ma ;-) ) i sprawdza, czy z chatka
wszystko OK.
Dokladne lokalizacje chatek sa podane na francuskiej mapie 1:50000 z
cyklu obejmujacego cale Pireneje (chyba nr7, ale to musialbym
sprawdzic). U nas niestety ta mapa jest nie do zdobycia, ale na
miejscu nie ma z nia problemow. Cena niestety dosc wysoka, ok. 60 FF.
Taniej wychodza mapy hiszpanskie, ale sa mniej dokladne jesli chodzi
o topografie, a zupelnie beznadziejene jesli chodzi o umiejscowienie
chatek i zaznaczenie szlakow.
Mozna rowniez na miescu zapytac sie o chatki w informacji
turystycznej - powinnas dostac w miare dokladny folder o nich.
Przy zakupie mapy francuskiej (mimo wysokiej ceny jest to dobry
zakup) zwroc uwage na date wydania. Troche w tym roku pozmieniali
przebiegi szlakow i nie zostalo to jeszcze uwzglednione na mapie z 1997 r.
Ale topograficznie mapa francuska jest na tyle dokladna, ze nie
powinnas miec problemow z orientacja w terenie.
Szalki na terenie Andory maja postac zolto-czerwonych i
bialo-czerwonych paskow (ze wzgledu na te ostatnie caly czas masz
wrazenie, ze "tu byli nasi" ;-) ) a takze gdzie niegdzie zoltych lub
czerwonych kropek i kopczykow z kamieni.
To tyle w duzym skrocie. Jesli sa jakies dalsze pytania, to prosze
sprecyzowac ;-)

Owocem naszego wyjazdu do Andory bedzie przewodnik, ktory (jak
wszystko dobrze pojdzie ) ukaze sie na wiosne. Beda tam opisane
wszystkie chatki, wazniejsze szlaki i inne atrakcje turystyczne
Andory (a jest tego wbrew pozorom sporo).
Jezeli sa osoby zainteresowane tym wydawnictwem, to mozna juz
sobie zamowic egzemplarz z dedykacja autorow ;-)

Pozdrawiam
Radek Siekierzynski
AKG HALNY Poznan
ra...@iil.ce.put.poznan.pl

Arkadiusz Kurowski

no leída,
24 nov 1997, 3:00:0024/11/97

Czesc!

Mam do Was pytanie. Otoz slyszalem ostatnio, ze w Niemczech sa ostatnio
przedswiateczne promocje siegajace 20-50%. Czy ktos moze to potwierdzic lub
zna kogos w Niemczech (najlepiej okolice Berlina lub Drezna), kto moglby podac
mi blizsze informacje na ten temat i podac mi jego adres e-mail'owy, to bylbym
bardzo wdzieczny.
Druga sprawa dotyczy zielonej karty. Kiedys w radio glosno mowiono, ze mozna
kupic ja na granicy na okres okolo 3 dni i jest ona stosunkowo tania, a
najlepsze jest to, ze sprzedawaly ja firmy niemieckie (lub czeskie), czy ktos
juz moze z takiej karty korzystal i czy sa one dalej sprzedawane. Chodzi mi
glownie o przejscia w: Zgorzelcu (chodzi glownie o miasto, bo to przejscie na
autostradzie juz jest po stronie niemieckiej i niemieccy celnicy kosza za
pozostawinie auta przy terminalu (nawet na parkingu) bez posiadania zielonej
karty nawet, jezeli ktos poszedl ja wlasnie kupic), Leknicy, Olszynie lub
Gubinie.

Dziekuje i bardzo prosze o szybka odpowiedz.

Arek Kurowski, Lubin k/Legnicy

0 mensajes nuevos