TVP Kultura HD

ąćęłńóśźż

Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

Trybun

W dniu 25.10.2019 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:
> Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
> To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

Tylko że te "kultowe" to raczej w normalnej rozdzielczości nagrywane. A
co z dźwiękiem, nadal tylko stereo?

Adam

W dniu 2019-10-25 o 14:55, Trybun pisze:
Jeśli na taśmie filmowej, to dużo więcej można wyciągnąć. Tyle, że
ponownie by trzeba przez jakieś telekino czy skaner przepuścić.

--
Pozdrawiam.

Adam

Trybun

W dniu 25.10.2019 o 21:46, Adam pisze:
Takiemu Metropolis Langa z pewnością  posłuży emisja w FHD;-)

Adam

W dniu 2019-10-26 o 11:46, Trybun pisze:
Do starych filmów, z dużym ziarnem, przydał by się jakiś niegłupi
algorytm, uśredniający kilka klatek celem eliminacji ziarna. Tylko wtedy
trzeba znów szukać konturów albo robi się nieostro.
Ale obejrzeć takie filmy w 4k albo 8k to by było ciekawie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Trybun

W dniu 26.10.2019 o 12:42, Adam pisze:
Sprawa chyba nie taka prosta, aby majstrować przy starych produkcjach
potrzebna zgoda producenta, a to prawie na pewno swoje kosztuje.  Na
dostosowawcze telewizory też bym nie liczył, producenci nawet nie
oferują sprzętu do nagrywania materiałów w standardzie FHD, a co to
mówić o sytuacji gdy wchodzi w grę ingerencja w produkt.

Adam

W dniu 2019-10-27 o 10:21, Trybun pisze:
Zgoda producenta do przedwojennych filmów?
Wydaje mi się, że chyba już nie.

Sporo filmów się skanuje. Przypuszczam, że więcej problemów było z
załatwieniem wszystkich formalności choćby w przypadku "Jak rozpętałem
II Wojnę Światową", niżby było z filmem sprzed 100 lat. Oczywiście
pomijając kwestię znalezienia zdrowej taśmy filmowej. Bo o znalezieniu
dupnegatywu czy matki to w zasadzie można zapomnieć.

Ale już nie siedzę w branży i nie wiem, jakie teraz zasady.
Natomiast wiosną tego roku oglądałem film dokumentalny (bardzo ciekawy)
o zamykaniu produkcji taśmy filmowej i całej ko-produkcji z tym
związanej. Był materiał m.in. o cyfryzacji filmów w Indiach. O ile
dobrze pamiętam, robili w 4k.

--
Pozdrawiam.

Adam

Trybun

W dniu 27.10.2019 o 20:08, Adam pisze:
No nie wiem czy jest wolna ręka dla takich produkcji ze względu na wiek.
Ogólnie nasze prawo teoretycznie pozwala, ale jakoś nie słyszałem aby
ktoś to praktykował.

Pewnie że dużo filmów się skanuje, pytanie tylko - czy to samowola czy
za zgodą producenta bądź tego co nabył takie prawa?

No, Hindusi to w wielu dziedzinach lubią być na bakier z ogólnie
przyjętymi zasadami,.;-)

Kamil

Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:

> Od wczoraj TVP Kultura nadaje w HD (przynajmniej W-wa).
> To świetna wiadomość, bo na Kulturze często kultowe filmy są.

Dla mnie niezbyt świetna, bo program zniknął z nadajnika 100 kW i został
przeniesiony na nadajnik 25 kW i na dodatek położony w większej ode mnie
odległości. No i d... blada. Nie mam TVP Kultura.

Pzdr

Marek

On Mon, 23 Dec 2019 16:08:42 +0100, "Kamil" <nospamtlen.pl> wrote:
> [...]
> mnie
> odległości. No i d... blada. Nie mam TVP Kultura.

Widzę, że nic się nie zmieniło. Te same problemy z tv naziemną co 40
lat temu...
Skoro kanał jest dostępny z powietrza i za darmo to czemu nie ma go w
streamingu? A moze jest? Po co w ogóle utrzymywanie tel całej
infrastruktury nadawczej jak internet ma większość?

--
Marek