TELEMOZAIKA z PTK. Dlaczego sie zloszce?

Marek Grochocki

Jakies 3 dni temu otrzymalem jako abonent sieci PTK ich magazyn. I nie
przeszkadza mi wcale, ze jest to numer z programem na marzec, a dostalem
go 9 marca( C+ wysyla min. tydzien wczesniej niz dany miesiac).
Przeskadzaja mi jednak informacje zawarte w artykule pt.:"W czym moge
pomoc?" niejakiego Petera Hauke podpisanego jako Dyrektor ds. Obslugi
Klienta na terenie calego kraju.Przytocze tu fragmenty, gdyz nie wszyscy
maja dostep do pisma, a inni mogli ten tekst przegapic. Czesc moze
bedzie wyrwana z kontekstu, ale na pewno dokladnie cytowana. Pominiete
fragmenty to (...). Gdzieniegdzie wtrace swoj komentarz w []. Zacznijmy
od punktu:
"Listy
Odpowiedzi na Panstwa listy sa czescia pracy Biura Obslugi Klienta. Na
liczna korespondencje od Panstwa skladaja sie tez skargi.[Zdziwiony?]
Doceniamy wysilek[a, to milo], jaki nasi abonenci wkladaja w pisanie do
nas listow i dzielenie sie z nami swoimi opiniami.(...) Czytajac
niektore listy nasuwa sie mysl, ze wiele poruszanych przez Panstwa spraw
mozna by szybciej i sprawniej zalatwic po prostu dzwoniac.[Tu sie
zgadzam] Pisanie listow zajmuje duzo czasu, tak samo odpowiadanie na
nie.[ Noooo...fakt, ale przeciez to 'listy sa czescia pracy Biura
Obslugi Klienta'. A moze trzeba bedzie podniesc abonament, aby zatrudnic
wiecej czytaczy w BOK?]Natomiast rozmowa telefoniczna zwykle trwa tylko
2-3 minuty.[Jeszcze NIGDY nie udalo mi sie do Nich dodzwonic. Moj
znajomy kiedys sprawdzil i jak juz sie dodzwonil to nikt nie podnosil
sluchawki. Byla 2 w nocy, facet poszedl w zaparte.](...)Abonenci PTK
czesto skarza sie w listach [no, bo nie telefonicznie, bo niby jak?] na
niemoznosc dodzwonienia sie do BOK-u. Sugerujecie Panstwo zorganizowanie
dodatkowych lini telefonicznych. Nie zawsze jest to mozliwe. Nasze
centrum telefoniczne z pewnascia rozwiaze ten problem.
Centrum Telefoniczne
(...)oddajemy do uzytku nasze nowe centrum telefoniczne w Katowicach.
[aaaa, to dobrze,z Warszawy to tylko o rzut beretem] Podstawowym celem
budowy centrum jest zapewnienie obslugi nowych klientow, ktorzy beda
chcieli kupic pakiet Wizja TV. Spodziewamy sie wielu telefonow.[TO maja
jak w banku] Oprocz klientow Wizji Centrum bedzie obslugiwalo abonentow
PTK z Katowic.[Czyli w Warszawie bez zmian...] Wieczorami i w weekedny
bedzie mozna dzwonic w sprawach awaryjnych z pozostalych miejsc Polski.
[ i co? Przysla mi z Katowic technika?]
(...)
Baza danych abonentow
Telemozaika istnieje dzieki znajdujacych sie w niej reklamach, tak wiec
dzieki firmom reklamujacym sie w magazynie mozecie Panstwo otrzymywac go
za darmo.[Przeciez nie dlatego dostaje magazyn, ze jestem abonentem i
place abonament, tylko dlatego, ze ONI maja reklamodawcow, a ja dalej
place coraz wiecej] Taka forma finansowania pism jest coraz bardziej
powszechna.[Niestety...] Bez reklam czasopisma kosztowalyby o wiele
wiecej. Niektorzy reklamodawcy wola przesylac informacje o swym
produkcie bezposierednio do klienta.[Temu sie nie dziwie] Pozwalamy im
na to, sprzedajac liste adresow do jednorazowego uzytku.[ I tu mnie
trafilo. Niby jak sprawdzaja, ze jest to jednorazowy uzytek? A jesli
firma sprzeda liste od razu dalej, to przeciez wykozystala ja tylko raz,
a juz nastepna firma nie ma takich ograniczen. A tok wlasciwie, to jakim
prawem sprzedaja moj adres? Sprzedaz to bowiem transakcja za ktora
inkasuje sie gotowke. Skoro Oni dostaja za MOJ adres gotowke, to moze
znacie firme ktora MI zaplaci, gdy sprzedam im MOJ adres? A moze
powinienem sie domagac od PTK udzialu w zyskach? Wszak to na MOICH
danych zarabiaja? No, ale czytajmy dalej...] Uzyskane w ten sposob
srodki pozwalaja nam obnizyc koszty. [ Teraz juz wiem, ze na mnie
zarabiaja nie tylko za abonament.] Baza danych naszych abonentow jest
zastrzezona i - zgodnie z polskim prawem - nikt nieupowazniony nie ma do
niej dostepu. [ Tutaj juz jawnie zartuja. Jak mozna cos takiego napisac
po poprzednich zdaniach? Nasuwa mi sie mysl, ze moze polskie prawo
przewiduje uzyskanie dostepu do zastrzezonych baz danych po wniesieniu
odpowiedniej oplaty? Moze ktos wie za ile sprzedaja swoje bazy danych,
tylko zastrzezone, ministerstwa? Chetnie bym negocjowal cene za
informacje gospodarcze. Interesuje mnie rowniez kwestja obronnosci. Moze
mozna kupic dane dotyczace naszych planow z NATO? Jesli prawo moze na to
pozwalac to szpiedzy zamienia sie w bussinesman'ow, aby zarabiac
pieniadze na zdobywanie informacji.](...) Chcialem dodac, iz
sprzedawanie baz danych jest dla kraju ekonomicznie uzasadnione, pozwala
bowiem na stymulowanie i rozwoj gospodarki.[Mialem racje. Koniec
szpiegowstwa. Moze jeszcze ktos mi uswianomi 'ekonomiczne uazsadnienie'
takiego posuniecia? Jestem nieobyty z gospodarka, ale nie podoba mi sie
sam pomysl]
Wszelkie listy do mnie prosze kierowac pod adresem(...) e-mailowym:
P.H...@ptk.com.pl"
To koniec tego, co chcialem przedstawic. Moze lekko off-topic, ale
dotyczy to wielu osob korzystajacych z tej sieci, nie tylko w Warszawie.

Marek MARC Grochocki
mg...@rainbow.mimuw.edu.pl

Mariusz Czarnasiak

to Marek Grochocki

> [...]
> To koniec tego, co chcialem przedstawic. Moze lekko off-topic, ale
> dotyczy to wielu osob korzystajacych z tej sieci, nie tylko w Warszawie.

Wiec napisalem do niego 2 tygodnie temu i nie dostalem odpowiedzi do
dnia dzisiejszego, chyba ze internet dla nich jest za drogi i odpisza mi
na papierze przysylajac poczta :-O

Najlepszy w Polsce serwis motoryzacyjny : http://www.auto.wroc.net
Wymiana oprogramowania NOKIA DVB MPEG2 http://www.auto.wroc.net/mpeg2
Gielda GSM : http://www.gieldagsm.okonet.com.pl
Kontakt : mailto:alf...@wroc.net lub tel. 060-1413083

Mariusz Czarnasiak

to Marek Grochocki

Arkadiusz Sliwinski

On Wed, 11 Mar 1998 19:09:56 +0100, Marek Grochocki
<mg...@rainbow.mimuw.edu.pl> wrote:

> [...]

>Baza danych naszych abonentow jest zastrzezona i -
>zgodnie z polskim prawem - nikt nieupowazniony nie ma do

Nie upowaznialem PTK ani slownie ani tym bardziej na pismie do
sprzedazy mojego prywatnego adresu. PTK nie jest wiec upowazniona do
odsprzedawania mojego prywatnego adresu domowego osobom trzecim. W
moim osobistym mniemaniu narusza moje dobra osobiste dzialajac
niezgodnie z prawem.

Nie zycze sobie, zeby osoba postronna wiedziala, ze jestem abonentem
Polskiej Telewizji Kablowej. Ja sie tego wstydze. A ze nie mam innej
mozliwosci, wiec jestem na nia skazany, bowiem w regionie, gdzie
zamieszkuje aktualnie nie ma konkurencyjnej firmy.

Takie postawienie mnie, jako abonenta - bez zadnego ostrzezenia przed
faktem dokonanym przez pana Hauke jest moim zdaniem zwyklym
fxhejlflafgjrz.

--
Tymczasem, borem lasem,
Arkadiusz Śliwiński

Maciej Gruskos

Arkadiusz Sliwinski wrote:

> [...]
> odsprzedawania mojego prywatnego adresu domowego osobom trzecim. W
> moim osobistym mniemaniu narusza moje dobra osobiste dzialajac

W takim razie jesli masz odrobine czasu i energii to bez problemu masz
sprawe wygrana w sadzie.
Dowod nr 1: "telemozaika"
Dowod nr 2: sprawdzenie baz adresowych firm, ktrorym PTK aprzedala twoj
adres
Dowod nr 3: probki szamponow, proszkow, kremow, pasztetow, majonezu i
caly inny spam, ktory do ciebie przychodzi :-))

Pozdro.

PS. A jakby tak wszyscy sie zebrali to moze PKT by oglosila upadlosc z
powodu niewyplacalnosci za odszkodowania :-))))

--
| Maciej Gruskos |
| Polska Strona Windsurfingowa |

JAnusz Z.

In article <350BC0F0...@chimera.ae.krakow.pl>, Maciej Gruskos <wind...@chimera.ae.krakow.pl> says:

> [...]
>
>PS. A jakby tak wszyscy sie zebrali to moze PKT by oglosila upadlosc z
>powodu niewyplacalnosci za odszkodowania :-))))

Kto mowi o sprzedawaniu, przekazywaniu adresu osobom trzecim.
Telemozajka jest pismem abonentow PTK o ile pamietam.
Dodatkowo nie jest to az takie obciazenie skrzynki pocztowej.
Jest to teoretycznie miesiecznik i wydano chyba 6 czy 7 numerow,
z czego do mnie dotarly tylko 3 (jeden nawet dwa razy).
Jedyne co jest w tym wkurzajace, ze glowna czescia pisma jest program
TV, ktory gdy do mnie dotychczas docieral byl w 1/4 nieaktualny.

Pozdrawiam JAnusz Z.