Opony pod dynamo

rowerex rowerex

Opony pod dynamo kojarzą mi się w zasadzie tylko ze żłobkowanym
bokiem w kształcie ||||||||||||||| i takiej też opony teraz używam, ale mam
możliwość zastosowania opony Continental Ride Tour:

https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/urban-tour/ride-tour

która ma bok "kropkowany", wygląda to na inną wersję kompatybilności
z dynamem, ale nie mam pewności - i czy dynamo będzie na tym działać
lepiej albo gorzej?

Mam też jeszcze jedną oponę alternatywną - CST Sensamo Master:

https://cstpoland.pl/pl/premium/215-sensamo-master-c-1839.html

i ta ma na boku krzyżujący się wzorek, co widać na fotce w linku i tu nie
mam pewności, czy standardowe dynamo na tym zadziała...

Dymano w moim mieszczuchu to AXA Duo z tego co pamiętam.

Pozdr-
-Rowerex

jn

W dniu 9.05.2023 o 12:45, rowerex rowerex pisze:
> Opony pod dynamo kojarzą mi się w zasadzie tylko ze żłobkowanym
> bokiem w kształcie ||||||||||||||| i takiej też opony teraz używam,

Myślałem że takie dynamo już nie jest używane.

Jan Cytawa

W dniu 10.05.2023 o 00:03, jn pisze:
Kiedy ono jest bardzo proste i skuteczne. Są naprawdę fajne dynamka. Z
gumowym kapturkiem lekko sie krecące. Chociaż tak napradę ja już
przeszedłem na latarki (świecidełka) LEDowe.

Jan Cytawa

Olivander

> Kiedy ono jest bardzo proste i skuteczne.
i mają od cholery zalet. ledy je wypierają, ale są kraje, gdzie cebule rządzą (np w Japonii, choć tam produkują ledy)

cebula zadziała zawsze, nie przeszkadza mróz, deszcz, najwyej zawodzą kable, tarcie o oponę, przepalają się żarówki, ale nie trzeba dbać o naładowanie baterii, daje dużo prądu, a po odłączeniu nie daje żadnego hałasu ani oporu. owszem, prąd z cebuli miewa złą charakterystykę dla ledów, ale przy prądożernych żarówkach, nie było niczego lepszego.

Jan Cytawa

W dniu 10.05.2023 o 14:26, Olivander pisze:
To właśnie miałem na myśli. Niestety w naszych czasach co proste i tanie
jest lekceważone.

Jan Cytawa

wop

On 9.05.2023 12:45, rowerex rowerex wrote:
> [...]
>
> która ma bok "kropkowany", wygląda to na inną wersję kompatybilności
> z dynamem, ale nie mam pewności - i czy dynamo będzie na tym działać

kiedyś używałem dość długo dynama (Dymotec6) z Conti Contact ze
zbliżonym wzorem. Miałem podobne obawy, ale przy użytkowaniu nie było
odczuwalnej różnicy względem wzorku |||||.

--
pozdro

jn

W dniu 10.05.2023 o 15:50, Jan Cytawa pisze:
Pamiętam dynamo metalowe, rozklekotane, ubrudzone od opony i słabo
świecące. Te w piaście wydają mi się lepsze.
https://mslonik.pl/rowery/technika/278-dynamo-w-piascie-jakie-to-fajne

Olivander

tak, są fajne, ale dynamopiasty nie mozesz całkiem odłączyć :-)

i pogadajmy, jak te piasty pobędą w obiegu równie długo jak cebule

J.F

Stosowna lampka LED projektowana pod cebule nie powinna miec
problemow.
W sumie, to chyba i do LED prawie dobrze pasuje, bo prąd tam jest
ograniczony samoczynnie. Tylko dorzucilbym prostownik i akumulator ...
kondensator?
I pewnie przetwornice :-)

J.

rowerex rowerex

Do dynama butelkowego na oponę wystarczy mostek i jakiś biały LED
o większej mocy, tylny LED może być elementem prostownika dla
przedniego LEDa, potem można sobie poszaleć z optymalizacjami:

http://pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm

Pozdr-
-Rowerex

rowerex rowerex

Dzięki za informację - mógłbym oczywiście założyć oponę i sprawdzić,
ale mi się nie chce szósty raz w tygodniu zdejmować koło, bo pięć razy już
zdejmowałem przez to, że najechałem na jakieś cholerstwa na DDR, które
zrobiły mi 3 dziury w dętce, w dodatku trzecia dziura nie chciała
się ujawnić nawet po mocnym napompowaniu dętki poza oponą i zanurzaniu
w wodzie, i to nawet mimo tego, że ciśnienie wydarło mi dwie poprzednie łatki
wycięte ze starych opon - potem je zamieniłem na łatki z zestawu naprawczego,
ale trzecia dziura dalej puszczała i po dwóch dniach było malutko powietrza...

Dopiero gdy założyłem nową dętkę zrobiłem bardziej radykalny test
i napompowałem dętkę po za oponą tak, że mało nie eksplodowała, łatek
z zestawu już nie wydarło, ale trzecia dziura się w końcu ujawniła..., o ile nie
ma czwartej - oponę oczywiście sprawdzałem, a wszystkie przebicia nastąpiły
w rożnych miejscach opony.

Opony o które pytam pochodzą z odziedziczonego powypadkowego roweru,
kusi mnie ich założenie, bo są niemal nowe, mają wkładki antyprzebiciowe i są
szerokie (47mm), a do mojego mieszczucha wejdą bez problemu.

O dynamach już dyskutowaliśmy w wątku który sam zresztą stworzyłem.
Ja po prostu nie znoszę lampek bateryjnych, włączanie tyłu i przodu osobno jest
upierdliwe (no dobra, są zestawy załączające przód i tył jednocześnie, ale pewnie
droższe niż zwykłe), nie zostawiłbym też mieszczucha przed sklepem czy
domem znajomego z włączonymi lampkami, więc oprócz włączania trzeba je
jeszcze wyłączać...

A sama wymiana baterii jest upierdliwa jeszcze bardziej, do tego
gdy się zaniedba wymianę baterii, to może z nich zacząć wyciekać świństwo,
które powoduje korozję styków i całej elektroniki - już raz wyrzucałem drogą
przednią lampkę bateryjną tylko dlatego, że cieknący elektrolit z baterii
spowodował takie szkody na stykach i elektronice, że żadne czyszczenie
styków i poprawianie lutów nie pomagało, ciągle coś przerywało itp.

W rowerach do jazdy sportowej mam oczywiście bateryjne lampki z tyłu
i akumulatorowe na przód, ale od mieszczucha wymagam totalnej prostoty
i bezobsługowości.

Dynamo w piaście też jest kuszące, ale po co mam wymieniać lub przeplatać
przednie koło, jeżeli ma się doskonale i po co pakować kolejną kasę w dobrze
funkcjonujący rower...

Pozdr-
-Rowerex

no_e...@invalid.invalid

Ja w turystycznym od lat (15 sezon czy nawet dluzej) uzywam dynama w
piascie, i chyba lampek LEDowych (B&M, to chyba sa ledy w srodku?).