Hamulce

2late

Apr 6, 2022, 5:54:27 AMApr 6
Hej,

Jedna strona hamulcowego klocka nie przylega mi rownolegle do rawki.

https://imgur.com/a/WF5s0Sl

Czy to jest cos co mozna ustawic, czy szczeki mogly sie wykrzywic? Mialem w
zeszlym roku maly wypadek ale dotychczas nie zwrocilem na to uwagi. Znaczy
do wczoraj, kiedy zmienilem kolo bo, rawka byla juz prawie przecieta przez
klocki hamulcowe.
Rawka (aluminiowa) miala ponad 3 lata wiec to chyba naturalny poziom
zuzycia czy moze powinienem kupic jakies inne klocki? Aktualnie mam jakies
tanie z decathlona, kupione awaryjnie, bo to poprzednie prawdopodobnie
dojechaly ta rawke.

https://badzi0r.wordpress.com/

Jan Cytawa

Apr 6, 2022, 7:52:02 AMApr 6
W dniu 06.04.2022 o 11:48, 2late pisze:
> Hej,
>
> Jedna strona hamulcowego klocka nie przylega mi rownolegle do rawki.
>
> https://imgur.com/a/WF5s0Sl

Jak jest z drugiej strony? Jesli bardziej dotyka tyl klocka, to z
pewnoscia trzeba zobaczyc czy os hamulca nie jest przekrzywiona. To sie
daje w pewnym zakresie prostowac,
Czasami mozna dac klinowata podkladke, ktora skoryguje ustawienie.

Jan Cytawa

ToMasz

Apr 6, 2022, 11:54:10 AMApr 6
> [...]
>
> https://imgur.com/a/WF5s0Sl
>
> Czy to jest cos co mozna ustawic, czy szczeki mogly sie wykrzywic?
regulowałby je wykrzywiając szczęki na siłę. chyba że klocek jest tak
krzywo zjedzony - to nowe klocki. jak się da, to zamontuj klocki do
vbraków, takie z podkładkami którymi można regulować ten kąt

ToMasz

PeJot

Apr 6, 2022, 3:14:15 PMApr 6
W dniu 2022-04-06 o 17:54, ToMasz pisze:
> jak się da, to zamontuj klocki do
> vbraków, takie z podkładkami którymi można regulować ten kąt

Może być trudno, te klocki razem z podkładkami do regulacji kąta są
dosyć szerokie, ale z drugiej strony te klocki są popularne i łatwo
znaleźć takie które nie zjadają felgi, kosztem samych siebie.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

2late

Apr 7, 2022, 3:06:16 AMApr 7
Wlasnie tylko prawy przedni klocek hamuje tylko dziobem. Lewy przod i tyl
sa rownolegle.
Dzisiaj jeszcze nad tym podlubie.
Wyczytalem w necie ze wlasciwie to wszystkie klocki powinny byc lekko
przodem do rawki, ale j.w. lekko i wszytkie a nie tylko jeden z czterech.

rad...@konto.pl

Apr 7, 2022, 4:29:12 AMApr 7
Wed, 6 Apr 2022 10:48:45 +0100, w <t2jr6c...@outspace.org>, 2late
<deadlog...@wp.pl> napisał(-a):

> Jedna strona hamulcowego klocka nie przylega mi rownolegle do rawki.
>
> https://imgur.com/a/WF5s0Sl
>
> Czy to jest cos co mozna ustawic, czy szczeki mogly sie wykrzywic?

Po śrubie widać, że jest krzywo przykręcone.
Po prostu odkręć, ustaw i przykręć.

Olivander

Apr 7, 2022, 5:28:44 AMApr 7
> Rawka (aluminiowa) miala ponad 3 lata wiec to chyba naturalny poziom
> zuzycia

nie wierzę, że trzy lata normalnej eksploatacji felgi zeżera ją, raczej dziesięć-dwadzieścia

ale nic nie zeżera randu felgi tak, jak nadmiernie zużyty klocek,
szczególnie jak zaczyna wystawać blacha. wtedy faktycznie wystarczy parę godzin,
ale łatwo się zorientować nawet w trasie, bo hamowanie jest dużo gorsze i hałaśliwe

zapewne jak się to zdarzy w trasie, daleko od sklepu, to lepiej rozpiąć hamulec
całkowicie, niż rozwalić koło

mmateusz

Apr 11, 2022, 5:39:42 AMApr 11
czwartek, 7 kwietnia 2022 o 11:28:44 UTC+2 Olivander napisał(a):
> nie wierzę, że trzy lata normalnej eksploatacji felgi zeżera ją, raczej dziesięć-dwadzieścia

to zależy :P
z czasów, kiedy jeździłem jeszcze na V-brake'ach: klocki hamulcowe potrafiły wytrzymać prawie 2 lata na Mazowszu, lub skończyć się po 1 porządnym błotnistym zjeździe w Beskidach

Także, 3 lata na zajechanie felgi to nie jest jakiś wyczyn, a raczej regularna jazda w parszywych warunkach :P
--
MK