Amortyzator skrzypi

rad...@konto.pl

Ale widzę, że go się rozkręca :)

Z czym do tego podejść, coby po skręceniu nie skrzypiał?

Rozkręcenie jest dosyć proste czy wymaga jakichś specjalnych narzędzi?

Jacek G.

W dniu 2022-06-28 o 22:19, rad...@konto.pl pisze:
> Ale widzę, że go się rozkręca :)
>
> Z czym do tego podejść, coby po skręceniu nie skrzypiał?
>
> Rozkręcenie jest dosyć proste czy wymaga jakichś specjalnych narzędzi?
Zależy co to za amortyzator. Ja robiłem serwis Suntour'a XCM z
kardridżem olejowym i blokadą z manetki. Pomogły mi filmiki z Youtube
np. takie:

https://www.youtube.com/watch?v=eW2819rP9Tw
https://www.youtube.com/watch?v=BUgt96qfV68
ale możesz poszukać instrukcji do innych typów amorów.
Z narzędzi przydatny jest specjalny kluczyk z wielowypustem do
odkręcenia korków - trzeba dobrać go do konkretnego modelu.
No i smar - ja kupiłem taki specjalny do amortyzatorów - nie wiem czy
nie wystarczy jakiś zwykły maszynowy.
SRAM BUTTER smar do amortyzatorów 20g - taka mała porcja powinna wystarczyć.
Nie jest wykluczone, że będzie konieczna wymiana tulei ślizgowych lub
uszczelek, ale najpierw trzeba wszystko rozkręcić.
--
Jacek G.

Andrzej Ozieblo

> -- Ja "serwisowałem" Suntour XCR, ten z drugiego filmiku. Nie tyle skrzypiał, ale się zacinał i coś mocno stukało. Przyczyna leżała w tłumiku - taki element w jednym z ramion amora. Można go osobno dokupić, ale ja poprawiłem mój obecny. Napsikałem dużo Balistolu (taki olejek) i jest prawie normalnie. Rozkręcałem i skręcałem bez żadnych YT bo sprawa jest prosta.

Andrzej Ozieblo

Ciąg dalszy z serwisowaniem Suntour XCM. Po deszczowej nocy z rowerami na dachu amor (w rowerze żony) zaczął szarpać. Rozebrałem (nawet kupiłem klucz polecany przez Jacka) i okazało się, że tłumik do wymiany. Tzn. po psiknięciu do środka olejku (tłumik jest nierozbieralny) chodzi płynnie, ale stuka i nie działa blokada. Na AliExpres jest za 82 zł. Kupował ktoś z Was coś tam? A tłumik to: https://pl.aliexpress.com/item/1005003493469593.html?spm=a2g0o.detail.1000013.6.4abc3dd2J24hQJ&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.274681.0&scm_id=1007.13339.274681.0&scm-url=1007.13339.274681.0&pvid=688a25d6-e8a5-42f1-908b-e23f88f47d43&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.274681.0,pvid:688a25d6-e8a5-42f1-908b-e23f88f47d43,tpp_buckets:668%232846%238114%231999&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000026042854889%22%2C%22sceneId%22%3A%223339%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21PLN%21%2181.93%21%21%21%21%21%40211b5e1e16572210534731467e669e%2112000026042854889%21rec

Szuwarek

W dniu 09.07.2022 o 10:23, Andrzej Ozieblo pisze:
> Ciąg dalszy z serwisowaniem Suntour XCM. Po deszczowej nocy z rowerami na dachu amor (w rowerze żony) zaczął szarpać. Rozebrałem (nawet kupiłem klucz polecany przez Jacka) i okazało się, że tłumik do wymiany. Tzn. po psiknięciu do środka olejku (tłumik jest nierozbieralny) chodzi płynnie, ale stuka i nie działa blokada. Na AliExpres jest za 82 zł. Kupował ktoś z Was coś tam?

Moja lista zakupów na Ali jest dosyć długa. Moje zaufanie do Chińczyków
sięga 500 zł, bo z taką stratą mógłbym się pogodzić.
Co nie zmienia faktu, że zakupy są dosyć bezpieczne. Prawdopodobnie
sprzedawca dostaje pieniądze od platformy Ali jak potwierdzisz
otrzymanie towaru.
Z moich dotychczasowych doświadczeń zakupy z Alle i Ali są porównywalne,
tylko na dostawę z Chin czeka się dłużej, bywa że do miesiąca. Ostatnio
coraz więcej towarów wysyłają z magazynu w Europie i krócej idzie.
Liczyć się też trzeba z możliwością konieczności zapłacenia VAT lub cła,
chociaż towar z linkowanej strony zawiera VAT.
Osobiście, jak bym potrzebował to bym kupił.
Pozdrawiam Szuwarek

Andrzej Ozieblo

poniedziałek, 25 lipca 2022 o 23:40:53 UTC+2 Szuwarek napisał(a):
> [...]
> Co nie zmienia faktu, że zakupy są dosyć bezpieczne. Prawdopodobnie
> sprzedawca dostaje pieniądze od platformy Ali jak potwierdzisz

Dzięki. Pewnie skorzystam w przyszłości, bo ceny lepsze niż na allegro. Na razie odpuściłem zakup tłumika do amortyzatora. Swoja droga marne te tłumiki. Już z drugim mam kłopoty, choć żadnego ekstremum w jeździe nie było. Trochę poprawiło sie po pryśnięciu balistolu. Dalej trochę stuka, niezbyt dobrze działa blokada, ale w sumie działa. Na razie Ali przesyła mi cały czas newsy na pocztę. Chyba zacznę ich filtrować.

Jan Cytawa

W dniu 25.07.2022 o 23:40, Szuwarek pisze:

> [...]
> Liczyć się też trzeba z możliwością konieczności zapłacenia VAT lub cła,
> chociaż towar z linkowanej strony zawiera VAT.

Ja w pandemii 3 razy nie dostałem zamawianego towaru. Ale za każdym
razem po otwarciu sporu dostawalem zwrot pieniedzy. Z mala strata
kursowa. Trzeba tylko pilnowac, by nie przekroczyc chyba 3miesiecznego
terminu od transakcji.

Jan Cytawa