pierszenstwo na przejazdach rowerowych

no_e...@invalid.invalid

Olivander

marek dworak
nawet się odpowiednio nazywa
ten mający tupet

Olivander

rowerex rowerex

poniedziałek, 5 września 2022 o 22:45:45 UTC+2 no_e...@invalid.invalid napisał(a):
> https://next.gazeta.pl/next/7,151003,28871334,rowerzysci-stracili-pierwszenstwo-przed-przejazdami-rowerowymi.html#do_t=43&do_g=12&do_s=A&do_w=52&do_v=478&do_st=RS&do_sid=603&do_a=603&s=BoxBizMT&do_upid=478_ti&do_utid=28871334&do_uvid=1662392542969

Wg Ministerstwa Infra-czegoś-tam, nie można stracić czegoś, czego się nigdy nie miało:

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/zasady-pierwszenstwa-na-przejazdach-rowerowych-bez-zmian

Cyt:
"Zmiana ta nie doprowadziła zatem do odebrania rowerzystom i uczestnikom ruchu drogowego
poruszających się przy pomocy UTO pierwszeństwa podczas wjeżdżania na przejazd rowerowy.
Zarówno obecnie, jak i przed zmianą przepisów, użytkownicy ci nie mieli pierwszeństwa podczas
wjeżdżania na przejazd rowerowy."

Pozdr-
-Rowerex

Jan Cytawa

W dniu 06.09.2022 o 13:46, Olivander pisze:
Przeczytalem to o rece mi oopadaja. Kolejne martwe i niezyciowe
przepisy. Jeszcze tego by brakowale, ze znajdzie sie nadgorliwy
policjant i bedzie dawal mandaty pieszym chodzacym po drodze dla
rowerow. Albo po przejsciu przez DDR w niedozwolonym miejscu. A gdzie ma
przejsc gdy nie widac tego miejsca dozwolonego?

Jan Cytawa

rmikke

Chyba tak samo, jak przez jezdnię, nie ma oznaczonego przejścia w odległości do 100m, to przechodzisz tam gdzie stoisz.

rowerex rowerex

Ostatnio w mojej okolicy w mniejszych miejscowościach robi się chodniki "przeplatane", czyli
kilkadziesiąt metrów chodnika z jednej strony jezdni, potem "przeplot" na stronę drugą, potem
powrót na pierwszą itp. - kilka takich przeplotów na długości od kilometra do kilku km.

Owe przeplatanki nie mają związku ani z przystankami autobusowymi, ani z zabudową,
bo zamieszkana zabudowa jest po obu stronach jezdni, a przystanków nie ma...

W miejscach o znikomym ruchu takie chodniki służą tylko za okazjonalne parkingi - zwykle
trudno po nich chodzić, bo część jest nieoświetlona i ma słupy na środku, ale samochód
zaparkować się da... Ponadto gmina wiejska wzbogaciła się o XY km chodników za czasów
tego i owego wójta, sołtysa itp - jest więc o czym na wiecach wyborczych gadać.

Pozdr-
-Rowerex

Olivander

poniedziałek, 12 września 2022 o 14:52:27 UTC+2 rowerex rowerex napisał(a):
> chodniki "przeplatane"
To niestety "norma ogólnopolska" także w "większych miejscowościach". To zmora spieszących się przelotówkami, np. gdańską Grunwaldzką, Wodnika. Ktoś powinien takich organizatorów ruchu pozwać do sądu, najlepiej ze sprawą kryminalną, gdy zmuszony do wielokrotnego przejeżdżania pod zderzakiem popełni w końcu fatalny błąd. Nieumyślne spowodowanie śmierci, czytelniej się nie da. Na masową skalę. W recydywie i bez woli odstąpienia od tych praktyk.