Dętki. Dobre dętki.

kawalerka poznan.winogrady

jakie dętki są trwałe? Które kupić, możecie podpowiedzieć?
Allegro, sklepy - pełno różnych dostawców/producentów, ale które są trwałe?

Lubię mieć mocno napompowane koła, jak na oponie jest 70 PSI to do tej górnej granicy pompuję.
I dętki pękają. Obręcze są czyste, żadne szprychy nie wchodzą do wnętrza, opaska jak należy, opona sprawdzona kilkukrotnie, nawet w zakładzie majster montował jedną, bo myślałam, że sama źle robię... i gdy napompuję po swojemu, do maksymalnej wartości z nadruku na oponie, to szybko jest dziura...

Majka

PeJot

W dniu 27.10.2022 o 21:48, kawalerka poznan.winogrady pisze:
> jakie dętki są trwałe? Które kupić, możecie podpowiedzieć?
> Allegro, sklepy - pełno różnych dostawców/producentów, ale które są trwałe?

Ja zaczynam traktować wysokociśnieniowe dętki sezonowo, chociaż np.
Shwalbe 12A dają radę.

> Lubię mieć mocno napompowane koła,

Czym dokładnie pompujesz ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

ąćęłńóśźż

Schwalbe i Continental.

-----

cyklista

W dniu 27.10.2022 o 21:48, kawalerka poznan.winogrady pisze:
Używaj większych dętek, to nie będą się tak rozciągać w oponie i grubsza
guma zostanie po napompowaniu.

J.F

On Thu, 27 Oct 2022 12:48:41 -0700 (PDT), kawalerka poznan.winogrady
wrote:
> [...]
>
> Lubię mieć mocno napompowane koła, jak na oponie jest 70 PSI to do tej górnej granicy pompuję.

A nie powinny, bo przeciez opona je trzyma.

> [...]
> montował jedną, bo myślałam, że sama źle robię... i gdy napompuję
> po swojemu, do maksymalnej wartości z nadruku na oponie, to szybko

A ta dziura w losowym miejscu, czy ciagle w podobnym?
Dziurka, czy pękniecie?

J.

piątek, 28 października 2022 o 19:00:45 UTC+2 J.F napisał(a):

> A ta dziura w losowym miejscu, czy ciagle w podobnym?
> Dziurka, czy pękniecie?

Miejsca są różne. Pękły mi już dętki: prox (albo proxx), kenda, i jedna nie wiem jaka, z serwisu rowerowego.Raz pod szprychami (kontakt z opaską), dwa razy w miejscu styku z oponą, ale boku, nie w miejscu stylku opony z podłożem.

Natomiast powtarzalny jest kształt pęknięcia: dłuższy, od 2 do 3,5 cm odcinek, linia idealnie prosta, wzdłuż biegu koła.

PeJot

W dniu 29.10.2022 o 20:21, kawalerka poznan.winogrady pisze:
Tu nie idzie o wskazania, tylko o to że powietrze z takich urządzonek
może zawierać olej ze sprężarki w ilości nie niebezpiecznej dla kół
samochodowych ale już skutecznie degradującej od środka
wysokociśnieniowe dętki rowerowe.

no_e...@invalid.invalid

Hm, ja najtrwalsze detki jakie mialem, to byly jakies holenderskie. Nazwy
firmy nie pomne, ale to bylo cos na „v”.

ąćęłńóśźż

Może Vredestein, pytanie kto robi sam dętki a kto tylko daje nazwę panu Xi.

-----

Jan Cytawa

> Używaj większych dętek, to nie będą się tak rozciągać w oponie i grubsza
> guma zostanie po napompowaniu.

To wlasnie chcialem napisac. Sprzedaj detki uniwersalne np. tegosc
28-42. Teoretycznie mozna ja wsadzic i do 42. Rozciagnie sie z
pewnoscia, ale im bardziej guma sie rozciaga tym bardziej jest cienka.
I wtedy najmniejsze przeciecie powoduje natychmiastowe poszerzenie sie
dziury.

Najlepsze sa detki, ktore po lekkim napompowaniu maja zblizony do opony
rozmiar.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

W dniu 29.10.2022 o 20:25, kawalerka poznan.winogrady pisze:

> Natomiast powtarzalny jest kształt pęknięcia: dłuższy, od 2 do 3,5 cm odcinek, linia idealnie prosta, wzdłuż biegu koła.

Bym stawial na zbyt twarda i ostra opaske. Gdy dno obreczy nie jest
plaskie wtedy opaska sie wywija do gory i przecina detke. Czasami moze
pomoc nalozenie na opaske dodatkowej miekkiej tasmy.

Jan Cytawa

Olivander

niedziela, 30 października 2022 o 16:34:30 UTC+1 Jan Cytawa napisał(a):
> Bym stawial na zbyt twarda i ostra opaske. Gdy dno obreczy nie jest
> plaskie wtedy opaska sie wywija do gory i przecina detke. Czasami moze
> pomoc nalozenie na opaske dodatkowej miekkiej tasmy.
albo robienie własnych opasek, nożyczkami, z resztek dętki

albo egzorcyzmy :
mam znajomą, szczupluteńką, która w ciągu ostatniego miesiąca przebiła kilkanaście dętek.
wyklucza, że w oponach (różnych oponach, koło przednie i tylne) mogą tkwić kolce, że brzeg felgi jest ostry, że szprychy wystają z nypli itp. wyklucza jeżdźenie po krzakach róż. wyklucza snejkbajty na krawężnikach. to rower do polo, używany na gładziutkim asfalcie.

borsuk

W dniu 2022-10-30 o 16:34, Jan Cytawa pisze:

> Bym stawial na zbyt twarda i ostra opaske. Gdy dno obreczy nie jest
> plaskie wtedy opaska sie wywija do gory i przecina detke.

Czasem winna jest zbyt wąska opaska.
Bardzo ważna jest właściwa szerokość opaski na obręcz, a użytkownicy
przeważnie nie zwracają na to uwagi. Zauważyłem, że nawet w fabrycznych
rowerach zdarzają sie opaski zbyt wąskie, przez co łatwiej uszkodzić
dętkę. Nawet 1 mm ma znaczenie, dopasowanie powinno być idealne, opaska
powinna pokrywać całą szerokość obręczy do ścian bocznych i nie zawijać
się na nie.
Praktycznie szerokość opaski to szerokość obręczy + ok. 2mm. Dla
wysokich ciśnień opaski powinny być plastikowe, a nie gumowe.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

ToMasz

W dniu 27.10.2022 o 21:48, kawalerka poznan.winogrady pisze:
wszystko zależy co znaczy "dziura". od której strony, jak wygląda ta
dziura. możesz sobie napompować taką dętkę "na chwilę" i specjalnie
przebić.... drutem i zobaczyć jak wygląda dziura.
Na 90% masz oponę typu "wygraj _jeden_ wyścig" a nie taką która ma
działać latami. Co do dętek - wybierz taką która ma najwięcej gumy, jest
przewymiarowana, a więc i najcięższa. Ostatnimi laty zakładałem ralsony,
i blacki (blackstony). to nie są wybitne dętki, ale przyzwolite. Czasami
trafia się opona która "nie chce wyjść" na swoją pozycje, więc trzeba
pomopować ile kompresor wydoli - żadna z wymienionych nie pękła.
sporadycznie zdarzają się klienci którzy mając "markowe" dętki pchali
rower do serwisu, wtedy powodem jest fakt, że "to już nie ta sama firma
co kiedyś". Częściowo racja, bo o ile pamiętam, continental
(pomarańczowe kartony) ma napis made in china.
reasumując. o ile detka jest z gumy, to w zasadzie obojętnie jaka -
będzie dobra. zadbaj o dobre opony. tip : starą dętkę rozetnij po
długości, jakbyś patroszyła rybę, wytnij zawór, pozostaw taką dętkę w
oponie, tak aby stanowiła osłonę nowej dętki. do środka starej włóż nową
dętkę, napompuj i gotowe.
ToMasz

ps jak sprawdzić czy stara dętka miała dobrą gumę? potnij na gumki
recepturki. jak się naciąga jak... gumka recepturka - była dobra. jak
się naciągnie 200% i strzeli - była marnej klasy. A teraz wyobraź sobie
ludzi którzy twierdzą że jak po zimie "opona jest miękka" (małe
ciśnienie po 5 miesiącach) to dętka jest do dupy.

Olivander

mam też wrażenie
że % gumy w gumie
się zmniejsza

mam ci ja w tym momencie w ręce resztki dętki made in thailand, która na pewno nie jest z gumy.
ani nie jest w dotyku jak guma.
ani nie przyklejały się łatki.
topi się w wyższej temperaturze niz guma,
nie śmierdzi jak guma, dymi też inaczej.

nowy (wspaniały) świat

mmateusz

czwartek, 27 października 2022 o 21:48:44 UTC+2 kawalerka poznan.winogrady napisał(a):
> jakie dętki są trwałe? Które kupić, możecie podpowiedzieć?

u mnie najdłużej wytrzymałują Continentale.
Mam nawet jedną taką prawie 20letnią, z kilkunastoma łatkami, która jest w ciągłym użyciu.

Nie sprawdziły mi się odchudzane wersje dętek - są delikatniejsze, a po 3-4 latach padają.

Obecnie mam bezdętki, nie złapałem gumy od 2 lat, chociaż naprawdę się starałem :P
--
mmateusz

rowerex rowerex

piątek, 4 listopada 2022 o 07:45:00 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
> ludzi którzy twierdzą że jak po zimie "opona jest miękka" (małe
> ciśnienie po 5 miesiącach) to dętka jest do dupy.

Od 20 lat niemal wszystkie uszkodzone dętki wszelkiego rodzaju
i grubości wykorzystuję jako gumki do trzymania wszelkich uchwytów
i gadżetów na rowerze itp. i nie stwierdzam żadnych różnić.

Nie rozumiem, co ma rozciąganie do jakości - robienie gumek ze starych
dętek ciągle praktykuję tylko dlatego, że jest darmowe (wykorzystuję
odpady), ale taka gumka jest niezmiernie słaba i bardzo szybko sama
pęka.

Zupełnie nie rozumiem, co ma test rozciągania do jakości lub "klasy" dętki,
jakbyś napisał, że to "jakiś" wskaźnik grubości, to ewentualnie bym się
zgodził, choć wg mnie grube dętki też wcale nie są dużo lepsze na
rozciąganie, jedyna zaleta jest taka, że trochę wolniej same pękają, gdy są
ciągle naciągnięte, ale tylko trochę.

Jak dętka ma wyspecyfikowany jakiś min-max opony, to zastosowanie jej
dla max lub wyżej, zwłaszcza przy mocno wycieniowanych może rodzić
problemy.

Dętkę najłatwiej uszkodzić przy zakładaniu opony - najłatwiej łyżką
albo gdy opona choć na chwilę przyciśnie dętkę do krawędzi obręczy,
a przy niezwracaniu na to uwagi można taki błąd robić "seryjnie" za
każdym razem, a potem są narzekania na "seryjnie" pojawiające się dziury.

Do tego niektóre tubelossowo-podobne opony ciężko się zakłada i zdejmuje,
co potęguje możliwość rozwalenia dętki - ludzie kupują opony tubeless,
tubeles-ready itp. nie patrząc na to, czy w ogóle z tej funkcji będą korzystać.

Pozdr-
-Rowerex