Znalazłem! No prawie... Uciągi liek, rozsstawy zębatek, kompatybilność

rowerex rowerex

Głowę bym dał, że ktoś tu kiedyś założył wątek w którym podał linka,
który teraz nie działa:

http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/

(zawartość tej strony jest dostępna na jakimś płatnym portalu, ale nie
próbowałem się tam rejestrować)

Ta strona opisywała wszelkie parametry napędów od 6 do 12 rzędów, skoki
linki, wymiary zębatek, rozstawy zębatek itp.

Naszukałam się tej strony i wtedy odkryłem, że jej już nie ma, ale przy okazji
znalazłem dwie alternatywy:

1) na pewnym forum ktoś wkopiował treść z tej nieistniejącej strony:
https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?t=133073

2) jest zestawienie zrobione na podstawie m.in. tej strony w pdfie więc
można sobie ściągnąć, póki nie zniknie:

https://www.mtb-news.de/forum/attachments/bike-cassettes-drivetrains-compatibility-pdf.1415361/

lub krócej: https://tinyurl.com/mvjhk6tm

Pozdr-
-Rowerex

PeJot

W dniu 01.06.2023 o 15:46, rowerex rowerex pisze:
Trochę tego rodzaju danych jest na sheldonbrown.com

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

rowerex rowerex

sobota, 3 czerwca 2023 o 12:01:55 UTC+2 PeJot napisał(a):

> Trochę tego rodzaju danych jest na sheldonbrown.com

Sheldon Brown? Pierwsze słyszę ;-))))

A poważniej, strona Shledona utknęła w jeszcze w miarę dobrych
czasach, gdy obowiązywały jakieś tam standardy - może to i lepiej,
bo próba wyjaśnienia obecnego stanu rzeczy byłaby odstraszająco
zawiła...

Pozdr-
-Rowerex