Siodło rowerowe tuning :)

PeJot

Jan 13, 2024, 1:58:46 PMJan 13
Czołem,

żona rozpruła siodło. Siodło nic szczególnego, da się zastąpić. Tyle że
zaczynam się zastanawiać czy nie dałoby się jakoś wzmocnić pokrycia PCV,
tak by nowe siodło dłużej posłużyło ? Nie chodzi o jakieś nakładki
żelowe; dawno temu miałem ekstra pokrowiec z lycry, który był dosyć
odporny na uszkodzenia mechaniczne, teraz tego nie widzę.

BTW: rozprute siodło trochę żal wyrzucić, nie ma kto pomysłu jak połatać
pokrycie PCV ? Klej do PCV jest pod ręką, może łatki do materacy ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

ąćęłńóśźż

Jan 15, 2024, 11:28:45 AMJan 15
No to nareszcie będzie mogła zostawiać rower pod sklepem ;-)

-----
> żona rozpruła siodło.

Jan Cytawa

Jan 15, 2024, 6:40:49 PMJan 15
PeJot <slepy...@nigdzie.pl> Wrote in message:r
> Czołem,żona rozpruła siodło. Siodło nic szczególnego, da się zastąpić. Tyle że zaczynam się zastanawiać czy nie dałoby się jakoś wzmocnić pokrycia PCV, tak by nowe siodło dłużej posłużyło ? Nie chodzi o jakieś nakładki żelowe; dawno temu miałem ekstra pokrowiec z lycry, który był dosyć odporny na uszkodzenia mechaniczne, teraz tego nie widzę.BTW: rozprute siodło trochę żal wyrzucić, nie ma kto pomysłu jak połatać pokrycie PCV ? Klej do PCV jest pod ręką, może łatki do materacy ?-- P. JankiszSygnaturka zastępcza

Czasem można coś wygrzebać w używanej odzieży. Moja żona od wielu
lat nakłada coś na dziurawe siodełko
--

----Android NewsGroup Reader----

szuvarek

Jan 16, 2024, 4:17:45 AMJan 16
Zszyłbym (jest taki specjalny szew do szycia żagli) żeby wzmocnić
mechanicznie, a na to silver tape.

PeJot

Jan 16, 2024, 1:00:33 PMJan 16
W dniu 16.01.2024 o 10:17, szuvarek pisze:
> Zszyłbym (jest taki specjalny szew do szycia żagli) żeby wzmocnić
> mechanicznie,

Nie bardzo jest jak zeszyć, pokrycie ma grubość pół atomu :)

Olivander

Jan 16, 2024, 2:36:27 PMJan 16
PeJot <slepy...@nigdzie.pl> wrote:
> Nie bardzo jest jak zeszyć, pokrycie ma grubość pół atomu :)
Nowe siodło jest lepsiejsze niż naprawiane, ale czy potrzebne?

**uwaga, będę filozował**

(W cywilizacji końsumerystycznej wciskają NAM wiele potrzeb,
które ciężko ocenić, czy są NASZE, czy raczej handełesów
i speców od reklamy. Ale używanie nadgryzionej rzeczy też
zaspokaja pewne potrzeby. Oszczędność może nie być jedyna.
Łąęć słusznie zauważył, że trafiony, czytaj zindywidualizowany
rower jest znacząco mniej "lepki". Ekologia/ekofilia to inny argument,
bo kupno nówki jest niszczeniem Zasobów. No i jest LEŃ, którego
trzeba hołbić i paść.)

Kobity częściej, niż my tu, mają inne kryteria, niż tylko funkcjonalne.
Np. estetyczne. Modowe. To wstyd używać nie dość dobre, co somsiat
pomyśli. To wszystko są ważne argumenty. Ale ja bym olał: pokleił bym
byle jak szarą taśmą, by się nie rozłaziło, paćnął twardym silikonem
po wierzchu, by było gładkie, na to dał pokrowiec i używał bym, aż by
się rozpadło, albo aż by przestało się dać jeździć jako-tako-wygodnie.

Ale mam kilka rowerów. Dobieram rower do pogody i kontekstu.

ps. (na marginesie, zajadów ze śmichu dostałem jak zobaczyłem na d.r.f,
że Niemce makabrycznie idealizują angielskie prawo drogowe, jako
liberalniejsze i bardziej prorowerowe niż ich STVO, tak jak my (no, ja)
kombinujemy o niemieckim względem PoRD. Trawa sąsiada jest zawsze
zieleńsza, a ddr gładszy. )

pps. Ignac, trzymaj się kiery!

--
Google news kończy feed pl.rec.rowery bo INNE grupy to binaria+spam.
Tak jak by burzyć wszystkie uczelnie USA bo T.Kaczynski był z Berkeley.

PeJot

Jan 17, 2024, 10:10:18 AMJan 17
W dniu 16.01.2024 o 20:28, Olivander pisze:

> (W cywilizacji końsumerystycznej wciskają NAM wiele potrzeb,
> które ciężko ocenić, czy są NASZE, czy raczej handełesów
> i speców od reklamy.

Oczywiście, że tak jest. Niestety praktycznie każdy, kto utrzymuje się z
pracy, jest też generatorem dóbr lub usług, które chce sprzedać.

Jacek G.

Jan 17, 2024, 11:39:18 AMJan 17
W dniu 2024-01-13 o 19:58, PeJot pisze:
> [...]
> że zaczynam się zastanawiać czy nie dałoby się jakoś wzmocnić
> pokrycia PCV, tak by nowe siodło dłużej posłużyło ? Nie chodzi o
No właśnie zauważyłem, że niektóre nakładki żelowe potrafią chyba
przyspieszyć zużycie siodła - od środka posiadają dość szorstką
powierzchnię, która trze o siodło i niszczy je. Mieliśmy z żoną podobne
siodła, ona używała nakładki, ja nie, jeździliśmy tyle samo i jej
siodełko szybciej popękało.

> dawno temu miałem ekstra pokrowiec z lycry, który był dosyć odporny
> na uszkodzenia mechaniczne, teraz tego nie widzę.
Oczywiście jakaś nakładka/pokrowiec na już popękane siodło może
przedłużyć jego żywot.

> BTW: rozprute siodło trochę żal wyrzucić, nie ma kto pomysłu jak
> połatać pokrycie PCV ? Klej do PCV jest pod ręką, może łatki do
> materacy ?
Obawiam się, że wszelkie łatki, silikony itp nie będą trzymać. Siodło
jednak dość intensywnie pracuje.
--
Jacek G.

PeJot

Jan 17, 2024, 12:26:31 PMJan 17
W dniu 17.01.2024 o 17:39, Jacek G. pisze:

> Obawiam się, że wszelkie łatki, silikony itp nie będą trzymać. Siodło
> jednak dość intensywnie pracuje.

No cóż, *nowe* siodło kupione; po raz kolejny chwała Selle Royal, że
dziś da się kupić model, który x lat temu został dobrze dobrany do d4.
Pokrowca nadal szukam, a jeśli nie znajdę to jaki rzemieślnik mógłby się
tego podjąć ? Chociaż zapewne drogo to wyjdzie, może trzeba traktować
siodło jako materiał eksploatacyjny, jak klocki czy smar do łańcucha :)

Jacek

Jan 18, 2024, 3:24:15 AMJan 18
W dniu 13.01.2024 o 19:58, PeJot pisze:
> BTW: rozprute siodło trochę żal wyrzucić
Jeśli sporo jeździsz, nie warto jeździć na pękniętym czy łatanym siodle.
Spodnie się przecierają w tym miejscu i co zaoszczędzisz na siodle,
stracisz na portkach.