پہلے نہ پڑھے ہوئے پیغام پر جائیں

Jan Cytawa

نہ پڑھا ہوا،
18 اپریل، 2023، 5:07:03 AM18/4/23
بنام
Mam taki problemik. Moj kolega ma damski miejski rower Trek z
amortyzatorem Bontrager. Ten amortyzator ma wmontowane 2 polaczone ze
soba latarki, po obu stronach. I one nie swieca bo nie maja zasilania.
Nigdy czegos takiego nie widzialem. Kompletnie nie wiem gdzie tam sie
wklada baterie. Przygladalem sie ze wszystkich stron a boje sie cos na
sile probowac.

Jan Cytawa

rmikke

نہ پڑھا ہوا،
18 اپریل، 2023، 8:30:48 AM18/4/23
بنام

Jan Cytawa

نہ پڑھا ہوا،
19 اپریل، 2023، 7:51:24 AM19/4/23
بنام
W dniu 18.04.2023 o 14:30, rmikke pisze:
O własnie. Dokładnie takie. Dołączyli baterie czyli jakoś się je wkłada.
Pewno gdzieś trzeba wsadzić śrubokręt i coś podważyć. Nigdzie nic nie
zobaczyłem. Pewno ta lampa z prawej strony, bo ona ma wyłącznik.

Jan Cytawa

rmikke

نہ پڑھا ہوا،
19 اپریل، 2023، 5:57:32 PM19/4/23
بنام
Ciżka sprawa.
Wygląda na to, ze ten wynalazek wycofali wystarczająco dawno, żeby znakomita większość stron na jego temat znikła.

Olivander

نہ پڑھا ہوا،
20 اپریل، 2023، 5:09:25 AM20/4/23
بنام
wtorek, 18 kwietnia 2023 o 11:07:03 UTC+2 Jan Cytawa napisał(a):
> nie wiem gdzie tam sie wklada baterie. Przygladalem sie ze wszystkich stron a boje sie cos na sile probowac.
a może tam nie ma miejsca na baterie? może to może tylko brać prąd z zewnątrz? na pewno załączyli baterie DO TEGO? jake?

widzę, że ten widelec był/jest sprzedawany (¿tylko?) z wypasionymi e-moturami, z jebutnymi bateriami podbagażnikowymi,
a instrukcja opisuje tylko regulację kierunku światła tymi śrubami po bokach...
jesteś pewny, że ta załączona bateria to od tego? jak nie, zawsze możesz coś dorobić...

coaster

نہ پڑھا ہوا،
20 اپریل، 2023، 1:47:43 PM20/4/23
بنام
Moze to pomoze?
https://wykop.pl/wpis/33291017/drogie-mirki-od-wczoraj-jestem-posiadaczem-uzywane

--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Jan Cytawa

نہ پڑھا ہوا،
21 اپریل، 2023، 4:49:36 AM21/4/23
بنام
W dniu 20.04.2023 o 11:09, Olivander pisze:
Dziękuję wam wszystkim. Na grupe mozna liczyc. To rower kolegi z pracy.
Kupil gdzies z odzysku. To byl kiedys bardzo wypasiony rower.
rzeczywiscie z tylu roweru sa jakies kable, jakby do silnika, ale sladu
po nim nie ma. Rozebrac amortyzator sie dalo, po odkreceniu z tylu tej
oslony. Ale miejsca na baterie nie bylo. Troche to dziwne ale ciekawe.

Jan Cytawa

Paaull

نہ پڑھا ہوا،
24 اپریل، 2023، 5:00:45 PM24/4/23
بنام
Trochę dziwna historia z tym widelcem. Trudno znaleźć na jego temat trochę więcej szczegółowych informacji - chociaż pomysł integracji oświetlenia z widelcem jest interesujący, oryginalny.

Można też odnieść wrażenie, że pomysł w odświeżonej nieco wersji powrócił do oferty Trek / Bontrager, np. w rowerze miejskim Trek District 2 Equipped - co prezentuje jedno z kilku zdjęć pod adresem:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/district/district-2-equipped-o-niskim-przekroku/p/33494/?colorCode=purpledark

Tutaj z kolei, na samym początku filmu, można zobaczyć jak nowa wersja widelca ze zintegrowanym oświetleniem działa:

https://www.youtube.com/watch?v=1tYKgZRraJ0

Byłem ciekaw, czy jest dostępny w sprzedaży:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/cz%C4%99%C5%9Bci-rowerowe/komponenty-rowerowe/widelce-rowerowe/widelce-amortyzowane-rowerowe/widelce-bontrager-forklight-700c/p/09806/?colorCode=black_grey

https://www.tritoncycles.co.uk/frames-forks-c6/rigid-forks-c51/bontrager-forklight-700c-fork-p40079

I teraz zaskoczenie - niby jest dostępny, nawet w różnych kolorach, to jednak z "dziurą" pozbawioną oświetlenia. Zestaw oświetlenia do integracji z zaprojektowanym do niego widelcem nie jest dostępny w ofercie producenta. Dziwne. Okazuje się, że samo oświetlenie zaprojektowała i wyprodukowała (albo raczej: zamówiła w jednej z chińskich wytwórni :) ) dla Treka wywodząca się z Holandii firma Spanninga (pod wskazanym adresem wystarczy odnaleźć i wybrać Trek - gdzie na miniaturach zdjęć zobaczyć można starszą i nowszą wersję Forklight):

https://spanninga.com/custom/

tu jest dostępny ciekawy film prezentujący Forklight V3.0 w różnych warunkach drogowych:

https://www.youtube.com/watch?v=32qatstZPWo

Gdybym chciał kupić ten amortyzator z wbudowanym oświetleniem to najlepiej, jakbym zakupił kompletny rower wyposażony w ten widelec. Jeśli roweru bym nie chciał, lub też po kraksie potrzebowałbym nowy amortyzator - to teoretycznie jest to możliwe, ale Trek i jego dystrybutorzy oferują widelec zdekompletowany, pozbawiony oświetlenia, choć z "dziurą" na te oświetlenie dostępną. Dziwna, mało logiczna strategia. Ostatecznie Trek jakiś czas temu przeznaczył fundusze na zaprojektowanie amortyzatora ze zintegrowanym oświetleniem, zlecił kooperantom jego wyprodukowanie, przez jakiś czas jego pierwsza wersja była dostępna zarówno w wersji kompletnej, oraz sam amortyzator i osobno elementy oświetlenia, po czym pomysł jak gdyby wygasił, aby po kilku latach wskrzesił odświeżoną wersję pod nazwą Forklight V3.0 z tą jednak różnicą, że kompletny widelec dostępny jest jedynie w wybranych rowerach, lub jako sam amortyzator z oświetlenia wykastrowany. Klient uparty, lub zdesperowany z pewnym trudem brakującą część znajdzie dostępną (w teorii) na stronie sklepu rowerowego w Hiszpanii:

https://energy-bikes.es/accesorios/537067-light-trek-forklight-dynamo-onepiece-kit.html

W powyższych rozważaniach pominąłem samą opłacalność zakupu amortyzatora ( ponad 400 PLN) i oświetlenia do niego pasującego (300 - 400 PLN)

P.S.: Do starszej wersji Forklight pod dynamo dostępny jest na zamówienie zestaw oświetlenia w 2 sklepach rowerowych z polski:

https://www.interbike.pl/Bontrager-Satellite-Forklight-Xdas-Dynamo-Bike-Light-Se-Czarny-p71267

https://salon-rowerowy.pl/trek-import/9240-zestaw-swiatla-spanninga-forklight-do-piasty-z-pradnica-model-2012-768682243947.html

Pozdrawiam,

Paaull

Olivander

نہ پڑھا ہوا،
25 اپریل، 2023، 7:32:04 AM25/4/23
بنام
poniedziałek, 24 kwietnia 2023 o 23:00:45 UTC+2 Paaull napisał(a):

> pomysł integracji oświetlenia z widelcem jest interesujący, oryginalny.
A jakie to ma zalety użytkowe w stosunku do alternatyw? bo ze szpan i "pręstisz" to pomijam.
(wady dostrzegam, np. mi się kojarzy, że jak jechać nocą pennyfarthingiem z lampą karbidową wiszącą
na osi, raz miałem zaszczyt-okazję, albo zwykłym rowerem z lampą zintegrowana z "cebulą" dynamo,
to odbicie światła od przedniej części felgi czasem irytująco daje po oczach, gdy lampy wysunięte do
góry i/lub do przodu tego nie mają)

B ył tu (ciekawy) wątek nt. zasilania diod prądnicą, ciekawe jak tu ogarnęli skoki napięć

C te lampy są połączone szeregowo?

پیغام حذف کردیا گیا ہے

Paaull

نہ پڑھا ہوا،
26 اپریل، 2023، 5:24:02 PM26/4/23
بنام
Moja opinia dotycząca tego wynalazku na początku wcale nie była przychylna. Brak szczegółowych parametrów; dostępność w ofercie producenta jedynie do zdekompletowanej z oświetlenia wersji; potencjalne problemy z dostępnością uszkodzonych, lub zużytych części; wątpliwości dotyczące natężenia światła, itd .
Zmieniłem jednak zdanie, gdy przestałem skupiać się na detalach tego widelca z oświetleniem , a spojrzałem całościowo na rowery, których stanowi część, oraz ich przeznaczenie - np.:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/district/district-2-equipped/p/33493/?colorCode=grey
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/district/district-2-equipped-o-niskim-przekroku/p/33494/?colorCode=purpledark

a.d. A
Czysty kokpit, który można sobie zagospodarować wedle woli i potrzeb, bez obawy o dostępność wolnego miejsca. Przy pozostawianiu roweru bez nadzoru, nie trzeba pamiętać o demontażu i zabieraniu ze sobą oświetlenia, by nie padło łupem złodzieja. Wybierając się na rower nie trzeba też pamiętać o zabraniu ze sobą i ponownym montażu oświetlenia, czy kontrolować stanu baterii; nie trzeba ładować akumulatora.
Żaden to szpan, prestiż - a wygoda, poręczność, obsługa ograniczona do minimum.
O odbiciach światła, refleksach przy nisko umieszczonych reflektorach raczej nie ma w tym konkretnym przypadku mowy. Te 50 lumenów, to niewiele aby takie zjawisko miało miejsce - poza tym obręcz (cała, bo hamulec rolkowy), piasta, szprychy, błotnik i jego pręty są czarne.

a.d. B
Trek w tych modelach zastosował zasilanie oświetlenia (przód i tył) z dynama w piaście Nexus 3,0 W (3W, 6V) - osobiście nie miałem styczności. Trek na stronie podaje informacje, że lampa z tyłu po zatrzymaniu roweru świeci przez pewien czas. Nie ma takiej informacji, nt.podobnej funkcjonalności z przodu, chociaż poprzednia wersja tego widelca chyba takową miała, co sugerować może zdjęcie elementów z zestawu np. pod tym adresem:
https://www.primocycles.co.uk/shop/accessories/sub/lights/spanninga-bontrager-satellite-forklight-2012-xba-battery-bike-light-set-57756/

a.d. C
Nie znalazłem żadnych informacji na ten temat. Nie wiadomo też jakie zastosowano diody, jaka jest konstrukcja i materiał z którego wykonano soczewki.

Pozdrawiam,

Paaull

Jan Cytawa

نہ پڑھا ہوا،
27 اپریل، 2023، 5:14:53 PM27/4/23
بنام
W dniu 26.04.2023 o 23:24, Paaull pisze:
Rzeczywiście pomysł jest dosyć ciekawy ale chyba trzeba o tym zapomnieć.
Chociaż osobiście lubię gdy działają stare rzeczy i da się je stosować.
Trochę nie na temat ale uruchomiłem stary przedwojenny samowar na
spirytus. Był fun na święta :)

Jan Cytawa

0 نئے پیغامات