Ladowanie e-bika na stacji EV

50 views
Skip to first unread message

2late

unread,
Jun 19, 2022, 4:58:48 AMJun 19
to
Troche off-topic
Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW, bo
nie ruszy.
Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce lub
baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo Type
2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.

Stacja EV z [gniazdkiem 220V lub (Type 2 - gniazdko 220V przejsciowka)] -
ladowarka producenta e-roweru - bateria

Nie pytam o inne opcja ladowania baterii. ;)

Pozdrawiam
--
https://badzi0r.wordpress.com/
Stupidity, like virtue, is its own reward
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2022©

Jan Cytawa

unread,
Jun 19, 2022, 4:33:20 PMJun 19
to
W dniu 19.06.2022 o 10:52, 2late pisze:

> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW,
> bo nie ruszy.




> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce
> lub baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo
> Type 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.
>

Dokladnie nie wiem jakie sa parametry ladowarek, ale nie wydaje mi sie
by ladowanie roweru wymagalo cos wiecej niz zasilacza o napieciu ok. 40V
i pradzie ok 5A. Zwykle gniazdko taki zasilacz obsluzy.

Samochody pracuja na napieciu ponad 400V i duzo wiekszych pradach.Jak
podlaczyc rower?
Tez nie wiem czy ladowarki rowerowe maja znormalizowane gniazda
zailajace.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

cyklista

unread,
Jun 20, 2022, 1:56:26 AMJun 20
to
W dniu 2022-06-19 o 10:52, 2late pisze:
> Troche off-topic
> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW,
> bo nie ruszy.
> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce
> lub baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo
> Type 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.
>
> Stacja EV z [gniazdkiem 220V lub (Type 2 - gniazdko 220V przejsciowka)]
> - ladowarka producenta e-roweru - bateria
>
> Nie pytam o inne opcja ladowania baterii. ;)
>
> Pozdrawiam

Jak sobie zrobisz odpowiednia przejściówkę to możesz ładować, to twój
zasilacz zdecyduje ile max prądu puści do baterii, nawet jakby ładowarka
mogła dać 30kv.

To tak jak w gniazdku domowym, zazwyczaj ma moc 16A a przecież
podłączasz zasilacz np. do komórki i tylko 1A ładowania jest.

--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Jan Cytawa

unread,
Jun 20, 2022, 8:59:56 AMJun 20
to
W dniu 20.06.2022 o 07:56, cyklista pisze:

>
> Jak sobie zrobisz odpowiednia przejściówkę to możesz ładować, to twój
> zasilacz zdecyduje ile max prądu puści do baterii, nawet jakby ładowarka
> mogła dać 30kv.

Chyba zartujesz. Jakim cudem?


> To tak jak w gniazdku domowym, zazwyczaj ma moc 16A a przecież
> podłączasz zasilacz np. do komórki i tylko 1A ładowania jest.


?? :)

Jan Cytawa


PeJot

unread,
Jun 20, 2022, 11:30:28 AMJun 20
to
W dniu 2022-06-20 o 14:59, Jan Cytawa pisze:
> W dniu 20.06.2022 o 07:56, cyklista pisze:
>
>>
>> Jak sobie zrobisz odpowiednia przejściówkę to możesz ładować, to twój
>> zasilacz zdecyduje ile max prądu puści do baterii, nawet jakby ładowarka
>> mogła dać 30kv.
>
> Chyba zartujesz. Jakim cudem?

Nieważne, brzmi zajeb^@#*e :)


--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

ąćęłńóśźż

unread,
Jun 20, 2022, 12:06:02 PMJun 20
to
Są specjalne haki do ładowania je-Bajków z sieci trakcyjnej tramwajów.
A pewien koleś (i nie był to murzyn z Alabamy) zgłosił patent ładowania je-Bajka podczas jazdy metrem, za pomocą buta z łyżwami
hokejowymi (figurówki ząbkami raniły szczury, ekolodzy nie pozwolili).


-----
> Nieważne, brzmi zajeb^@#*e :)

2late

unread,
Jun 20, 2022, 1:23:05 PMJun 20
to
On 19/06/2022 09:33 pm, Jan Cytawa wrote:
> W dniu 19.06.2022 o 10:52, 2late pisze:
>
>> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
>> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
>> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW,
>> bo nie ruszy.
>
>
>
>
>> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce
>> lub baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
>> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo
>> Type 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.
>>
>
> Dokladnie nie wiem jakie sa parametry ladowarek, ale nie wydaje mi sie by
> ladowanie roweru wymagalo cos wiecej niz zasilacza o napieciu ok. 40V i
> pradzie ok 5A. Zwykle gniazdko taki zasilacz obsluzy.

Parametry ladowarek na stacjach sa rozne od 3kW do 400kW (jakies super
szybkie Tesle). Moje ladowarki (od prducenta) sa na normalne gniazdka 220V,
tyle ze tych gniazdek jest malo (na stacjach EV) dlatego kupilem sobie
przejsciowke z wtyczki Type 2 (najpopularniejszej) na normalne gniazdko.
Widze ze bede musial sam wszystko sprawdzic praktycznie bo na googlach nie
ma o tym nic.

> Samochody pracuja na napieciu ponad 400V i duzo wiekszych pradach.Jak
> podlaczyc rower?
>  Tez nie wiem czy ladowarki rowerowe maja znormalizowane gniazda zailajace.

Nie mam nawet zamiaru bezposrenio z kabla ladowac baterii (j.w.). Targam ze
soba 2 ladowarki i moze ta przejsciowka zredukje to do jednej, z czasem,
jak wybadam sytuacje.
Problem polega na tym ze coraz wiecej stacji ma coraz wyzsze napiecie, taki
jest trend.
Zobaczymny.

cyklista

unread,
Jun 21, 2022, 2:08:28 AMJun 21
to
W dniu 2022-06-20 o 14:59, Jan Cytawa pisze:
> W dniu 20.06.2022 o 07:56, cyklista pisze:
>
>>
>> Jak sobie zrobisz odpowiednia przejściówkę to możesz ładować, to twój
>> zasilacz zdecyduje ile max prądu puści do baterii, nawet jakby ładowarka
>> mogła dać 30kv.
>
> Chyba zartujesz. Jakim cudem?
>
>

Nie cudem tylko fizyką, normalne prawa przepływu prądu i elektryki. Ty
masz w domu 10 gniazdek żeby czajnik co ciągnie 10A podłączać do innego
a każdy zasilacz który ma inna moc do innych? Ja mam do jednego gniazdka
16Ax230v (co daje 3,5kW) podłączone najróżniejsze urządzenia i zasilacze
jedne co potrzebują 5W inne co 1500w itd, i jakoś nie maja żadnych
problemów z działaniem i nie wybuchają podłączone do tych 3500W w gniazdku.


>> To tak jak w gniazdku domowym, zazwyczaj ma moc 16A a przecież
>> podłączasz zasilacz np. do komórki i tylko 1A ładowania jest.
>
>
> ?? :)

Zobacz sobie na dowolny zasilacz jaki masz podłączony do gniazdka ile ma
mocy i porównaj z dostępną mocą w gniazdku na ścianie to może ci się
rozjaśni.

Nawet moje rowery elektryczne ładuje z tego samego gniazdka niezależnie
czy mam ładowarki 2, 5, czy 10W i się nie boję że gniazdko może dać mi
3500w.


>
> Jan Cytawa
>
>

Są ludzie którzy z ładowarek samochodowych doładowują sobie rowery w
trasie i korzystając z gniazdek 220v (bo tak najłatwiej) i mając
przejściówki na inne typy (tu trudniej, bo po pierwsze trzeba wozić ta
olbrzymią przejściówkę a po drugie dopasować ja odpowiednio żeby
ładowanie ruszyło w ogóle)

Do ładowarek z innymi typami przejściówek na większe moce nie ma sensu
się już podłączać bo po pierwsze przejściówka jest jeszcze większa i
musi mieć odpowiednią elektronikę udającą auto a po drugie zasilacz do
ładowania roweru musi być tak samo inny żeby pracować w zakresie 400v/48
(czy tam 52 czy 60 zależnie jaką kto ma baterię.

Tu nie ma żadnego problemu z mocą tylko z napięciem i logicznym spięciem
ładowarki z naszym zasilaczem.

Jak ktoś chce więcej informacji na ten temat to niech szuka na grupach
elektrycznych a nie tutaj na czysto rowerowej.

cyklista

unread,
Jun 21, 2022, 2:12:03 AMJun 21
to
W dniu 2022-06-20 o 18:05, ąćęłńóśźż pisze:
Widać jak ładnie najgłośniej brzmi ignorancja i niewiedza.

ps. z sieci trakcyjnej tramwajów tez by się dało tylko potrzebny byłby
drugi łącznik do szyn żeby jednak przepływ prądu zrobić, ale koszty i
kłopotliwość używania robią ten błyskotliwy pomysł nieatrakcyjnym w realu.

ąćęłńóśźż

unread,
Jun 21, 2022, 8:36:19 AMJun 21
to
Nad prawdziwą ścieżką prawdziwych ebików jest rozpięta trakcja.


-----

Jan Cytawa

unread,
Jun 22, 2022, 6:00:08 PMJun 22
to
W dniu 21.06.2022 o 08:08, cyklista pisze:

>>> Jak sobie zrobisz odpowiednia przejściówkę to możesz ładować, to twój
>>> zasilacz zdecyduje ile max prądu puści do baterii, nawet jakby ładowarka
>>> mogła dać 30kv.
>>
>> Chyba zartujesz. Jakim cudem?
>>
>>
>
> Nie cudem tylko fizyką, normalne prawa przepływu prądu i elektryki. Ty
> masz w domu 10 gniazdek żeby czajnik co ciągnie 10A podłączać do innego
> a każdy zasilacz który ma inna moc do innych? Ja mam do jednego gniazdka
> 16Ax230v (co daje 3,5kW) podłączone najróżniejsze urządzenia i zasilacze
> jedne co potrzebują 5W inne co 1500w itd, i jakoś nie maja żadnych
> problemów z działaniem i nie wybuchają podłączone do tych 3500W w gniazdku.
>
>
>>> To tak jak w gniazdku domowym, zazwyczaj ma moc 16A a przecież
>>> podłączasz zasilacz np. do komórki i tylko 1A ładowania jest.
>>
>>
>> ?? :)
>
> Zobacz sobie na dowolny zasilacz jaki masz podłączony do gniazdka ile ma
> mocy i porównaj z dostępną mocą w gniazdku na ścianie to może ci się
> rozjaśni.


Chyba jednak nie zdajesz sobie sprawy jaki belkot pojeciowy wypisujesz.
Podajesz moc w amperach, piszesz o jakis zailaczach 30kV. Czy zdajesz
sobie sprawe jaka izolacje musi miec taki zasilacz.
NIe wiesz co to jest moc pobierana.
Wykladu nie bede robil, moge cie zaprosic do swojej pracowni i wyjasnic
podstawowe pojecia z fizyki elektrycznosci.

Jan Cytawa

cyklista

unread,
Jun 23, 2022, 2:01:09 AMJun 23
to
W dniu 2022-06-23 o 00:00, Jan Cytawa pisze:
> Chyba jednak nie zdajesz sobie sprawy jaki belkot pojeciowy wypisujesz.
> Podajesz moc w amperach, piszesz o jakis zailaczach 30kV. Czy zdajesz
> sobie sprawe jaka izolacje musi miec taki zasilacz.

Metoda internetowa, to czepić się jednej literówki. Wiadomo że chodziło
tu o ładowarki 30kW bo to znaczy ze dają 400v i 75A maksymalnie.

cyklista

unread,
Jun 23, 2022, 2:10:04 AMJun 23
to
W dniu 2022-06-23 o 00:00, Jan Cytawa pisze:

> Chyba jednak nie zdajesz sobie sprawy jaki belkot pojeciowy wypisujesz.
> Podajesz moc w amperach, piszesz o jakis zailaczach 30kV. Czy zdajesz
> sobie sprawe jaka izolacje musi miec taki zasilacz.
> NIe wiesz co to jest moc pobierana.
> Wykladu nie bede robil, moge cie zaprosic do swojej pracowni i  wyjasnic
> podstawowe pojecia z fizyki elektrycznosci.
>
> Jan Cytawa
>

Bo na grupie rowerowej pisze jak dla ludu, po chłopsku, a nie robię
wywodów akademickich.

Jednak jak jesteś takim dobrym fizykiem i elektrykiem to mi napisz
dlaczego nie da się ładować roweru z ładowarek samochodowych - skoro tak
twierdzisz.

Ja z praktyki wiem że z każdej mającej złącze 220v to żaden problem i
się to praktykuje od paru lat jak ktoś potrzebuje. I z praktyki również
wiem że 400v też nie jest straszne i z tego tez można ładować ale po
prostu jest to już upierdliwe ze względu na wymiary potrzebnych urządzeń
do tego.

Jan Cytawa

unread,
Jun 23, 2022, 5:44:28 AMJun 23
to
W dniu 23.06.2022 o 07:55, cyklista pisze:

> Bo na grupie rowerowej pisze jak dla ludu, po chłopsku, a nie robię
> wywodów akademickich.

Piszesz jak dla ludu a lud kazda glupote przyjmie. Na grupie rowerowej
sa ludzie co sie nieco znaja na roznych rzeczach.

>
> Jednak jak jesteś takim dobrym fizykiem i elektrykiem to mi napisz
> dlaczego nie da się ładować roweru z ładowarek samochodowych - skoro tak
> twierdzisz.

Jak sie ktos uprze, to zrobi konwerter. Tylko po co?. Samochodowe
ladowarki daja zasilanie o 400-800V i moga dac 100A pradu. Rowery
wymagaja zasilania ok 40V i nie potrzebuja tak duzego pradu. straczy im
z 5A.
I trzeba miec jeszcze odpowiednie zlacza.


>
> Ja z praktyki wiem że z każdej mającej złącze 220v to żaden problem i
> się to praktykuje od paru lat jak ktoś potrzebuje. I z praktyki również
> wiem że 400v też nie jest straszne i z tego tez można ładować ale po
> prostu jest to już upierdliwe ze względu na wymiary potrzebnych urządzeń
> do tego.

Tego nie rozumiem.

Jan Cytawa




Jan Cytawa

unread,
Jun 23, 2022, 10:12:25 AMJun 23
to
W dniu 23.06.2022 o 08:01, cyklista pisze:
> W dniu 2022-06-23 o 00:00, Jan Cytawa pisze:
>> Chyba jednak nie zdajesz sobie sprawy jaki belkot pojeciowy
>> wypisujesz. Podajesz moc w amperach, piszesz o jakis zailaczach 30kV.
>> Czy zdajesz sobie sprawe jaka izolacje musi miec taki zasilacz.
>
> Metoda internetowa, to czepić się jednej literówki. Wiadomo że chodziło
> tu o ładowarki 30kW bo to znaczy ze dają 400v i 75A maksymalnie.
>

Nie ja sie czepiam literowek. Zwalasz wine na innych a sam dosyc luzno
operujesz pojeciami zamiennie uzywajac watow, woltow i amperow.
Nawet w ostatnim twoim zdaniu masz blad pojeciowo logiczny.
Skad mam wiedziec ze 30kW to 400V i 75A a nie np. 800 V i 370A.
I w ogole to jest na odwrot. Ladowarki daja 400V i 75A to znaczy, ze
moga ladowac z moca maks. 30kW.

Jan Cytawa

cyklista

unread,
Jun 24, 2022, 2:05:19 AMJun 24
to
W dniu 2022-06-23 o 16:12, Jan Cytawa pisze:
> W dniu 23.06.2022 o 08:01, cyklista pisze:
>> W dniu 2022-06-23 o 00:00, Jan Cytawa pisze:
>>> Chyba jednak nie zdajesz sobie sprawy jaki belkot pojeciowy
>>> wypisujesz. Podajesz moc w amperach, piszesz o jakis zailaczach 30kV.
>>> Czy zdajesz sobie sprawe jaka izolacje musi miec taki zasilacz.
>>
>> Metoda internetowa, to czepić się jednej literówki. Wiadomo że chodziło
>> tu o ładowarki 30kW bo to znaczy ze dają 400v i 75A maksymalnie.
>>
>
>  Nie ja sie czepiam literowek. Zwalasz wine na innych a sam dosyc luzno
> operujesz pojeciami zamiennie uzywajac watow, woltow i amperow.

Bo dla mnie są to wartości zamiennie, wynikające wprost jedne z drugich
i używam tych które akurat są istotne dla mnie. W domu ważne jest tylko
napięcie i czy nie przekracza 255v (ampery mnie nie interesują w
zastosowaniach domowych). W ładowarkach rowerowych istotne dla mnie są
ampery (skoro wszystkie baterie teraz mam 13p i takie ładowarki) bo to
wprost przekłada mi się na szybkość ładowania i wiem że na noc spokojnie
2A mi naładuje do pełna dowolny a w pracy wolę mieć 4-8A żeby naładowało
w razie czego w 2-4 godziny. itd..

Tak po prostu wygląda życie w odróżnieniu od internetowego wirtualu i
robienia gówno-burz z dowolnego tematu.



> Nawet w ostatnim twoim zdaniu masz blad pojeciowo logiczny.
> Skad mam wiedziec ze 30kW to 400V i 75A a nie np. 800 V i 370A.

pewnie stąd że takie są prądy używane co zapewne doskonale wiesz, jak i
wiesz ze 800x370 to daje 300KW a takich na razie (przynajmniej w Polsce)
nie ma w powszechnym użytku, choć może właśnie taką lądują tesle w jej
siedzibie na pokazach szybkiego ładowania.


> I w ogole to jest na odwrot. Ladowarki daja 400V i 75A to znaczy, ze
> moga ladowac z moca maks. 30kW.
>
> Jan Cytawa


I w końcu napisałeś chociaż na końcu z sensem. Te ładowarki "mogą" dać
30kW ale dadzą tyle ile ja zażądam moja ładowarką więc oprócz problemu
czysto praktycznego nie ma innych w ładowaniu rowerów z takich.

J.F

unread,
Jun 24, 2022, 6:10:15 AMJun 24
to
On Sun, 19 Jun 2022 09:52:39 +0100, 2late wrote:
> Troche off-topic
> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW, bo
> nie ruszy.
> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce lub
> baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo Type
> 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.

Na ile sie orientuje, to "Type 2" ma jakąs komunikacje z samochodem,
i calkiem mozliwe, ze nie ma napiecia na wtyku, dopoki sie nie
dogadaja.
Szczegolnie, ze to napiecie moze byc wysokie ... i ladowarka rowerowa
sie spali.

https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector

Poza tym pewnie kierowcy beda ci dozgonnie wdzieczni, za zajmowanie
szybkiej ladowarki.

> Stacja EV z [gniazdkiem 220V lub (Type 2 - gniazdko 220V przejsciowka)] -
> ladowarka producenta e-roweru - bateria
> Nie pytam o inne opcja ladowania baterii. ;)

J.

2late

unread,
Jun 24, 2022, 1:56:29 PMJun 24
to
On 24/06/2022 11:10 am, J.F wrote:
> On Sun, 19 Jun 2022 09:52:39 +0100, 2late wrote:
>> Troche off-topic
>> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
>> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
>> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW, bo
>> nie ruszy.
>> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce lub
>> baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
>> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo Type
>> 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.
>
> Na ile sie orientuje, to "Type 2" ma jakąs komunikacje z samochodem,
> i calkiem mozliwe, ze nie ma napiecia na wtyku, dopoki sie nie
> dogadaja.

Tak mi cos gosciu tlumaczyl, ten ktory mi sprzedawal, a przymnajmniej tak
go zrozumialem. Pisal zeby szukac ladowarek ponizej 7kW bo moze nie ruszyc.

> Szczegolnie, ze to napiecie moze byc wysokie ... i ladowarka rowerowa
> sie spali.

Wsponial tez ze na wyjsciu nie bedzie wiekszej mocy niz z normalnego
gniazdka, wiec chyba nic nie powinno sie spalic.

> https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
>
> Poza tym pewnie kierowcy beda ci dozgonnie wdzieczni, za zajmowanie
> szybkiej ladowarki.

Szybkiej, jak wyzej, im raczej nie zajme. Poza tym watpie zebym zatrzymywal
sie gdzies (na 99%) w miescie zeby siedziec i ladowac 2h baterie.

Mysle o takim max godzinka doladowaniu, podczas np. posilku czy innej przerwy.
Mam zamiar jezdzic w okolicach Niemiec, Beneluxu, Francji i myslalem ze
ktos juz cos z tego rozgryzl. Okazuje sie jednak ze nic. Kilka zaczetych
watkow na forach w ciagu osttanich dwoch lat ale wszystkie jakies nie
dokonczone.
Tzn.ktos pyta ale ostatecznie nie doczekuje sie odpowiedzi.
Czyli po prostu, pojade po staremu, z planem jak zwykle nocowania na
kempingach z elektryka a przejsciowke wezme, zeby wybadac jak to w ogole
chodzi i ile sie da z tego wyciagnac.
Poza techniczna, jest jeszcze strona formalna, ktore sieci (a rynek jest
rozdrobniony) przyjmuja jakie platnosci, aapka w telefonie, karta bankowa -
miesieczny abonament odpada. Wyszukiwarka stacji EV, pewnie na kazdy kraj
inna. Google pokazuje ale nie filtruje po np. mocy. A nie usmiecha mi sie
przeklikiwac 40stu i dowiadywac sie ze 9/10 ma moc 43kW a pozostale sa
wlasnie zajete. ;)
Szeroki temat.

cyklista

unread,
Jun 25, 2022, 2:23:16 AMJun 25
to
W dniu 2022-06-24 o 19:43, 2late pisze:
>
> Szybkiej, jak wyzej, im raczej nie zajme. Poza tym watpie zebym
> zatrzymywal sie gdzies (na 99%) w miescie zeby siedziec i ladowac 2h
> baterie.
>
> Mysle o takim max godzinka doladowaniu, podczas np. posilku czy innej
> przerwy.
> Mam zamiar jezdzic w okolicach Niemiec, Beneluxu, Francji i myslalem ze
> ktos juz cos z tego rozgryzl. Okazuje sie jednak ze nic. Kilka zaczetych
> watkow na forach w ciagu osttanich dwoch lat ale wszystkie jakies nie
> dokonczone.
> Tzn.ktos pyta ale ostatecznie nie doczekuje sie odpowiedzi.
> Czyli po prostu, pojade po staremu, z planem jak zwykle nocowania na
> kempingach z elektryka a przejsciowke wezme, zeby wybadac jak to w ogole
> chodzi i ile sie da z tego wyciagnac.
> Poza techniczna, jest jeszcze strona formalna, ktore sieci (a rynek jest
> rozdrobniony) przyjmuja jakie platnosci, aapka w telefonie, karta
> bankowa - miesieczny abonament odpada. Wyszukiwarka stacji EV, pewnie na
> kazdy kraj inna. Google pokazuje ale nie filtruje po np. mocy. A nie
> usmiecha mi sie przeklikiwac 40stu i dowiadywac sie ze 9/10 ma moc 43kW
> a pozostale sa wlasnie zajete. ;)
> Szeroki temat.
>
> Pozdrawiam

Poczytaj ten wątek, jak jeszcze nie czytałeś:
https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=4423&hilit=%C5%82adowanie+w+trasie&start=250

Temat jest coraz gorszy bo zmieniają się standardy i stare najprostsze
podłączenia są wycofywane. Generalnie najlepiej na chwilę obecną
sytuacje oddaje cytat z tego wątku: Ogólnie patrząc na temat ładowania
rowerów/skuterów prądem AC, to najrozsądniej w zakresie "na każdą
okazję" trzeba by mieć 4 przejściówki ze sobą - Mennekesa długiego do
stacji bez kabla, Mennekesa krótkiego do stacji z kablem, adapter siłowy
400V i adapter siłowy 230V (niebieski). Oczywiście, wszystkie adaptery
trójfazowe można sobie zrobić na 3x Schuko, jeśli ktoś by chciał ładować
kilka pojazdów na raz np. podczas wycieczki rodzinnej :)

2late

unread,
Jun 25, 2022, 4:30:26 AMJun 25
to
Dzieki za linka.
Jest co czytac.
Chociaz mam troche inny profil, znaczy przyczepka i wycieczki wielodniowe z
namiotem i calym ekwipunkiem. Niby wydaje sie sporo miejsca ale jak to
zwykle bywa, zawsze jestem przeladowany. Stad wiecej kabli juz nie zabiore,
predzej dokupie 3cia baterie.

cyklista

unread,
Jun 25, 2022, 5:24:44 AMJun 25
to
W dniu 2022-06-25 o 10:23, 2late pisze:
>> Poczytaj ten wątek, jak jeszcze nie czytałeś:
>> https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=4423&hilit=%C5%82adowanie+w+trasie&start=250
>>
>>
>> Temat jest coraz gorszy bo zmieniają się standardy i stare najprostsze
>> podłączenia są wycofywane. Generalnie najlepiej na chwilę obecną
>> sytuacje oddaje cytat z tego wątku: Ogólnie patrząc na temat ładowania
>> rowerów/skuterów prądem AC, to najrozsądniej w zakresie "na każdą
>> okazję" trzeba by mieć 4 przejściówki ze sobą - Mennekesa długiego do
>> stacji bez kabla, Mennekesa krótkiego do stacji z kablem, adapter
>> siłowy 400V i adapter siłowy 230V (niebieski). Oczywiście, wszystkie
>> adaptery trójfazowe można sobie zrobić na 3x Schuko, jeśli ktoś by
>> chciał ładować kilka pojazdów na raz np. podczas wycieczki rodzinnej :)
>
> Dzieki za linka.
> Jest co czytac.
> Chociaz mam troche inny profil, znaczy przyczepka i wycieczki
> wielodniowe z namiotem i calym ekwipunkiem. Niby wydaje sie sporo
> miejsca ale jak to zwykle bywa, zawsze jestem przeladowany. Stad wiecej
> kabli juz nie zabiore, predzej dokupie 3cia baterie.
>
> Pozdrawiam

Dlatego w Twoim przypadku pewnie nie ma sensu takie działanie, bo nie
chodzi ci żeby bardzo szybko naładować dużą baterię mogącą przyjmować
szybko prąd przez odpowiednia ładowarkę, bo masz rower jak motor.

Lepiej chyba skupić się tylko na tej jednej a w aplikacjach szukać jaka
ładowarka to obsłuży. Albo po prostu tradycyjnie lądować z 230v w wielu
miejscach nieoczywistych ale istniejących opisanych też w tym wątku. Bo
tez przecież nie jedziesz na Syberię żeby 2 tygodnie jechać zanim
spotkasz jakieś pole namiotowe czy sklep co ci użyczy prądu.

Dopóki ładowarki były ogólnie dostępne i bezpłatne to nie było problemu,
jak teraz 90% włącza się dopiero po aplikacjach do nich to już traci sens.

2late

unread,
Jun 25, 2022, 3:14:58 PMJun 25
to
On 25/06/2022 10:24 am, cyklista wrote:
> W dniu 2022-06-25 o 10:23, 2late pisze:
>>> Poczytaj ten wątek, jak jeszcze nie czytałeś:
>>> https://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=4423&hilit=%C5%82adowanie+w+trasie&start=250
>>>
>>>
>>> Temat jest coraz gorszy bo zmieniają się standardy i stare najprostsze
>>> podłączenia są wycofywane. Generalnie najlepiej na chwilę obecną
>>> sytuacje oddaje cytat z tego wątku: Ogólnie patrząc na temat ładowania
>>> rowerów/skuterów prądem AC, to najrozsądniej w zakresie "na każdą
>>> okazję" trzeba by mieć 4 przejściówki ze sobą - Mennekesa długiego do
>>> stacji bez kabla, Mennekesa krótkiego do stacji z kablem, adapter siłowy
>>> 400V i adapter siłowy 230V (niebieski). Oczywiście, wszystkie adaptery
>>> trójfazowe można sobie zrobić na 3x Schuko, jeśli ktoś by chciał ładować
>>> kilka pojazdów na raz np. podczas wycieczki rodzinnej :)
>>
>> Dzieki za linka.
>> Jest co czytac.
>> Chociaz mam troche inny profil, znaczy przyczepka i wycieczki wielodniowe
>> z namiotem i calym ekwipunkiem. Niby wydaje sie sporo miejsca ale jak to
>> zwykle bywa, zawsze jestem przeladowany. Stad wiecej kabli juz nie
>> zabiore, predzej dokupie 3cia baterie.
>>
>> Pozdrawiam
>
> Dlatego w Twoim przypadku pewnie nie ma sensu takie działanie, bo nie
> chodzi ci żeby bardzo szybko naładować dużą baterię mogącą przyjmować
> szybko prąd przez odpowiednia ładowarkę, bo masz rower jak motor.

Kolesie na tym forum to maja jakies super hiper somorobki. Co to przejada
na jednej baterii 200 km i jeszcze z kosmiczna predkoscia. No i sa
nielegalni. Ja mam zwyklego smigacza max. wspomaganie do 25km/h itp., full
legal w calej EU. Wezme do pociagu i na prom.

> Lepiej chyba skupić się tylko na tej jednej a w aplikacjach szukać jaka
> ładowarka to obsłuży. Albo po prostu tradycyjnie lądować z 230v w wielu
> miejscach nieoczywistych ale istniejących opisanych też w tym wątku. Bo tez
> przecież nie jedziesz na Syberię żeby 2 tygodnie jechać zanim spotkasz
> jakieś pole namiotowe czy sklep co ci użyczy prądu.
>
> Dopóki ładowarki były ogólnie dostępne i bezpłatne to nie było problemu,
> jak teraz 90% włącza się dopiero po aplikacjach do nich to już traci sens.

No i udalo mi sie dzisiaj juz prierwszy raz zaladowac. :)
https://imgur.com/a/NKOTl7j
Zmierzalem juz w strone drugiej stacji ale zrobilo sie pozno. Mam teraz
miesiac no rozpoznanie przed wakacjami, rozne sieci, rozne moce, itp... I
okaze sie czy bedzie to gejm czendzer. ;) Musialem oczywiscie zainstalowac
aplikacje zeby uruchomic i zatrzymac ladowanie, inaczej musialbym miec
przedplacona karte operatora sieci. Sama stacja okazala sie bezplatna.

cyklista

unread,
Jun 27, 2022, 1:55:04 AMJun 27
to
W dniu 2022-06-25 o 21:08, 2late pisze:
> No i udalo mi sie dzisiaj juz prierwszy raz zaladowac. :)
> https://imgur.com/a/NKOTl7j
> Zmierzalem juz w strone drugiej stacji ale zrobilo sie pozno. Mam teraz
> miesiac no rozpoznanie przed wakacjami, rozne sieci, rozne moce, itp...
> I okaze sie czy bedzie to gejm czendzer. ;) Musialem oczywiscie
> zainstalowac aplikacje zeby uruchomic i zatrzymac ladowanie, inaczej
> musialbym miec przedplacona karte operatora sieci. Sama stacja okazala
> sie bezplatna.
>
> Pozdrawiam

Brawo TY, to pozostaje tylko życzyć ci samych bezpłatnych ładowarek jak
będą potrzebne.

2late

unread,
Jun 27, 2022, 3:29:00 PMJun 27
to
On 27/06/2022 06:43 am, cyklista wrote:
> W dniu 2022-06-25 o 21:08, 2late pisze:
>> No i udalo mi sie dzisiaj juz prierwszy raz zaladowac. :)
>> https://imgur.com/a/NKOTl7j
>> Zmierzalem juz w strone drugiej stacji ale zrobilo sie pozno. Mam teraz
>> miesiac no rozpoznanie przed wakacjami, rozne sieci, rozne moce, itp... I
>> okaze sie czy bedzie to gejm czendzer. ;) Musialem oczywiscie
>> zainstalowac aplikacje zeby uruchomic i zatrzymac ladowanie, inaczej
>> musialbym miec przedplacona karte operatora sieci. Sama stacja okazala
>> sie bezplatna.
>>
>> Pozdrawiam
>
> Brawo TY, to pozostaje tylko życzyć ci samych bezpłatnych ładowarek jak
> będą potrzebne.

Niekoniecznie. Wolalbym zeby byly czesto. Wczoraj mialem okazje wyprobowac
stacje 7kW i poszlo. A koszt (w przeliczeniu) 25 groszy za ladowanie, to
smiech na sali. Potestowalbym wiecej ale musze to rozlozyc. Niestety zeby
zaladowac baterie, trzeba ja najpierw rozladowac, a to juz troche czasu
zajmuje. ;)

J.F

unread,
Jun 28, 2022, 10:36:39 AMJun 28
to
On Fri, 24 Jun 2022 18:43:44 +0100, 2late wrote:
> On 24/06/2022 11:10 am, J.F wrote:
>> On Sun, 19 Jun 2022 09:52:39 +0100, 2late wrote:
>>> Troche off-topic
>>> Obilo mi sie o uszy, ze ladowanie roweru elektrycznego z ladowarki
>>> samochodowej (na publicznej stacji) jest ograniczone do pewnej (niskiej)
>>> mocy ladowarki. Tzn. nie mam co nawet zaczynac z ladowarka powyzej 7kW, bo
>>> nie ruszy.
>>> Moze ktos to potwierdzic a takze czy nic nie stanie sie mojej ladowarce lub
>>> baterii jesli jakims sposobem takie ladowanie ruszy?
>>> Mam na mysli ladowanie z ladowarki ktora ma albo zwykle gniazdko albo Type
>>> 2 za pomoca przejsciowki do zwyklego gniazdka 220V.
>>
>> Na ile sie orientuje, to "Type 2" ma jakąs komunikacje z samochodem,
>> i calkiem mozliwe, ze nie ma napiecia na wtyku, dopoki sie nie
>> dogadaja.
>
> Tak mi cos gosciu tlumaczyl, ten ktory mi sprzedawal, a przymnajmniej tak
> go zrozumialem. Pisal zeby szukac ladowarek ponizej 7kW bo moze nie ruszyc.
>
>> Szczegolnie, ze to napiecie moze byc wysokie ... i ladowarka rowerowa
>> sie spali.
>
> Wsponial tez ze na wyjsciu nie bedzie wiekszej mocy niz z normalnego
> gniazdka, wiec chyba nic nie powinno sie spalic.

jak podlaczysz swoja ladowareczke do 230V, to nawet mozliwe 25kW w
gniazdku nie spowoduje, ze ladowareczka pobierze wiecej.

Ale zgodnie z opisem na Type 2 moze byc nawet 480V, czy wrecz tyle
jest, a tego ładowareczka nie wytrzyma ...

>> https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
>>
>> Poza tym pewnie kierowcy beda ci dozgonnie wdzieczni, za zajmowanie
>> szybkiej ladowarki.
>
> Szybkiej, jak wyzej, im raczej nie zajme. Poza tym watpie zebym zatrzymywal
> sie gdzies (na 99%) w miescie zeby siedziec i ladowac 2h baterie.
>
> Mysle o takim max godzinka doladowaniu, podczas np. posilku czy innej przerwy.

A oni to myslisz, ze co chcą?

Dla Ciebie by sie przydalo zwykle gniazdko ... a tu chyba te wielkie
ladowarki takiego nie maja na wierzchu ...

> Poza techniczna, jest jeszcze strona formalna, ktore sieci (a rynek jest
> rozdrobniony) przyjmuja jakie platnosci, aapka w telefonie, karta bankowa -
> miesieczny abonament odpada. Wyszukiwarka stacji EV, pewnie na kazdy kraj
> inna. Google pokazuje ale nie filtruje po np. mocy. A nie usmiecha mi sie
> przeklikiwac 40stu i dowiadywac sie ze 9/10 ma moc 43kW a pozostale sa
> wlasnie zajete. ;)

A teraz moda na szybkie ladowarki. 100kW, 150, 250, 350 ...

J.

J.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages