Gwint w pedałach

PeJot

Czołem,

tytuł przewrotny, *nie chodzi* o 9/16" mocowania w korbie, tylko
dokładnie przeciwny gwint konusa i jego kontrnakrętki. Te kontrnakrętki,
pod klucz 12 robią z jakiegoś gównolitu i łatwo zerwać gwint, stąd
trzeba by je czymś zastąpić - ma ktoś pomysł na źródło, prócz rozbitych
pedałów ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

ąćęłńóśźż

Gdzie Ty masz kontrnakrętki?

-----

Jan Cytawa

W dniu 28.05.2022 o 13:55, PeJot pisze:
> [...]
> pod klucz 12 robią z jakiegoś gównolitu i łatwo zerwać gwint, stąd
> trzeba by je czymś zastąpić - ma ktoś pomysł na źródło, prócz rozbitych

To sa nakretki M7. Kiedys takie byly w klinach rowerowych i zaworach
samochodowych (polskich).
Co ty chcesz od nakretek ze starych pedalow??

Jan Cytawa

PeJot

W dniu 2022-05-29 o 20:21, Jan Cytawa pisze:

> To sa nakretki M7.

Nie bardzo, gwint ma po wierzchu jakieś 7.8 mm, a nakrętka M8 nie
wchodzi. Tak samo nie da się nakręcić tego konusa na śrubę mocującą
korby na kwadracie, a tam jest zdaje się gwint 8x1. Podejrzewam gwint
calowy.

> Kiedys takie byly w klinach rowerowych

Pamiętam, te były na klucz 11, tymczasem te kontrnakrętki są na klucz 12.

> Co ty chcesz od nakretek ze starych pedalow??

Muszę czymś zastąpić, bo mi już brakuje pedałów do kanibalizowania.