Tajemnice bagazników

ąćęłńóśźż

Nie rowerowych, a samochodowych.
Wiele razy woziłem młodzieżowy na kołach 24'' w bagażniku Focusa kombi (mk. 1 ?), po zdjęciu przedniego koła, w pozycji półleżącej
(pedału nie odkręcałem).
No i w żaden sposób nie mogłem tego samego rowerka zapakować do bagażnika nówki Passata kombi, mimo obniżenia podłogi (auto nie ma
zapasu, lecz zestaw naprawczy).
Okazuje się, że w porównaniu z Foczką to Pasku wszystko jest "grubiej" łącznie z wewnętrzną wyściółką klapy czy nadkoli, i brakowało
paru centymetrów.
Nie mogłem wszystkiego demolować, bo wysyłałem rodzinę sam zostając w domu i nie miałby kto na miejscu poskładać, a dodatkowo nie
miałby kto podobnie porozkręcać (młodzieżówki i samochodu) na drogę powrotną.
Ostatecznie jakoś się udało postawić rowerek kierownicą oraz siodełkiem w dół i tylnym kołem do góry, na skos bagażnika, bez
zasuniętej rolety.

PeJot

W dniu 2022-07-10 o 12:17, ąćęłńóśźż pisze:
Od dawna wożę rowery MTB w bagażniku. Wystarczy zdjąć przednie i tylne
koło, wyrzucić z bagażnika roletę/półkę i wsadzić rower poprzecznie,
kierownicą w dół. W Fabii II kombi bez problemu wsadzałem 2 rowery, i
koła do bagażnika i jeszcze zostawało miejsce.

BTW: [REKLAMA] w aktualnym aucie nie mam haka holowniczego i *zbywa mi*
bagażnik na hak Thule HangOn 970-3, na 3 rowery. Ktoś zainteresowany ?

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

ąćęłńóśźż

Po pierwsze ktoś to musi już na miejscu zmontować (gdy Ty nie jedziesz), i znów na miejscu rozmontować na drogę powrotną, wtedy to i
kierę/widelec można zdjąć.
Po drugie wożenie czegokolwiek twardego/ostrego na wierzchu przy dzieciach na tylnej kanapie to pomysł na granicy usiłowania
przestępstwa.
I rolety obecnie robią z pergaminu (nie utrzymają bagażu), z sentymentem wspominam roletę z Omegi na solidnych poprzecznych prętach.
BTW ramy do kół 26''?
Do 28/29'' jakoś sobie nie wyobrażam (ledwo mi wchodzi przed przednią kanapę)
Z bagażnikami na dach przekombinowali - niegdyś były standardowe relingi, a dziś co zmiana auta to zmiana uchwytów do dachu.

-----

ToMasz

W dniu 10.07.2022 o 13:09, ąćęłńóśźż pisze:
> Po pierwsze ktoś to musi już na miejscu zmontować (gdy Ty nie jedziesz),
> i znów na miejscu rozmontować na drogę powrotną, wtedy to i

Dacia Lodgy. 3 rowery +3 osoby -bez rozmontowywania.
Z wyjętą kanapą tylną 6 rowerów (28) bez kół.

ToMasz

PeJot

W dniu 2022-07-10 o 13:09, ąćęłńóśźż pisze:

> BTW ramy do kół 26''?

Tak.

> Do 28/29'' jakoś sobie nie wyobrażam (ledwo mi wchodzi przed przednią
> kanapę)

Mogę uwierzyć, jeszcze jeden plus dodatni dla 26" :)