mandaty dla rowerzystow

Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world

ąćęłńóśźż

Czy popularne od kilku lat taśmy odblaskowe spełniają definicję odblasku (np. biała taśma odblaskowa owinięta wokół sztycy
kierownicy, czy czerwona owinięta wokół któregoś z tylnych elementów roweru np. sztycy siodełka lub bagażnika)?

Olivander

Mam nadzieję, że tak, prawo przeca nie określa jak ma wyglądać odblask, zabrania tylko trójkąta dziobem do góry, bo to zarezerwowane dla przyczep. Niestety, jak zwykle, zależy od rozsądku policjanta.

Moim ulubionym miejscem dla odblasków są osie kół: na przednich mam białe, a na tylnych osiach czerwone taśmy. A na ramach i sztycach mam teraz modnie niebieskie i żółte odblaski :-)

Jan Cytawa

W dniu 29.03.2022 o 22:37, Olivander pisze:
Czy odblask taki na osi kola jest widoczny dla kogos jadacego z tylu? MZ
zdecydowanie lepsze sa odblaskowe opaski na nogawki.

Jan Cytawa

Jacek G.

W dniu 2022-03-27 o 17:18, Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world pisze:

> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,28244493,aktualny-taryfikator-mandatow-dla-rowerzystow-2022-tu-tez-sa.html

"dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy"
Ciekawe, czy odgłos "paszczowy" może być potraktowany jako "inny sygnał
ostrzegawczy" ? ;)
--
Jacek G.

rmikke

Ale ma być nieprzeraźliwy

Olivander

> czy odgłos "paszczowy" może być potraktowany jako "inny sygnał
> ostrzegawczy" ? ;)
Pewnie przeciętny cjant odpowie, że paszcza nie jest wyposażeniem roweru.
Tak jak czołówka lub lampka na plecaku, więc ci co mają mocne czołówki
mają dla takiego cjanta maleńką lampeczkę, choćby bez baterii.
A że teraz cjanci mogą ulegać wzmożeniu przez obfitsze łowy wg. nowych
taryf, to lepiej na sztycy podsiodełkowej mieć jakąś namiastkę dzwonka,
a używać paszczy, zwłaszcza w kraju, gdzie piechota łoobraża się, jak użyć
dzwonka.

Olivander

> Czy odblask taki na osi kola jest widoczny dla kogos jadacego z tylu?
a zrób experyment :-) i pewnie lepiej nie uźywaj fata :-)
przypominam że to oś była pierwszym defaultowym miejscem na lampy
naftowe i karbidowe w czasach bicyklów

> lepsze sa odblaskowe opaski na nogawki.
szszególnie w szortach :-)

ale masz rację, nogawki i odblaski na pedałach fikają góra-dół i przyciągają uwagę kierowców, ale nie mogą być czerwone i nie liczą się jako "tylny czerwony nietrójkątny" odblask :-)
tylko nie mówimy o tym co było by najlepsze, tylko jaki jest "wymuk".

Jan Cytawa

W dniu 31.03.2022 o 20:30, Olivander pisze:

> a zrób experyment :-) i pewnie lepiej nie uźywaj fata :-)
> przypominam że to oś była pierwszym defaultowym miejscem na lampy
> naftowe i karbidowe w czasach bicyklów

To by musiala byc jakas szeroka tasma. Ale zrobie eksperyment. Cos mi
sie jednak wydaje, ze odblaskowa tasma w kieszeni dawala by podobny efekt.
Wyjasnij mi jeszcze czego mam nie uzywac?

> szszególnie w szortach :-)

Mozesz zalozyc opaske na lydke. Ruchome swiatla sa zauwazalne z 3x
wiekszej odleglosci niz nieruchome.

Olivander

sobota, 2 kwietnia 2022 o 18:18:21 UTC+2 Jan Cytawa napisał(a):

> Wyjasnij mi jeszcze czego mam nie uzywac?
ok,
czy jest tu, na grupie o rowerach, jeszcze ktoś, ktokolwiek, kto nie wie co to jest fat, fatbajk?

ąćęłńóśźż

A nie lepiej owinąć antenkę w berecie?

-----

Jan Cytawa

W dniu 02.04.2022 o 19:01, Olivander pisze:
Tak sie zlozylo, ze moze w zyciu jeden widzialem i w mojej swiadomosci
praktycznie taki rower nie istnieje. Wiec nie zaskoczylem od razu.
Trudno, jestem malo inteligentny i nie doroslem do dyskusji. Masz prawo
mnie usunac jako niegodnego z braku wiedzy.

JC

Monika Rudzińska

> mnie usunąć jako niegodnego z braku wiedzy.
Nie świruj, pls.
Natomiast wina (wina!) polega na ukrywaniu e-adresu, bo to temat do priva, a nie na forum.

Szersza opona fata może powodować, że sektor niewidoczności opaski na osi może być
szerszy, niż w rowerze z węższą oponą, ale i tak rower myszkuje, skręca, samochodziarz i tak
widział by odblask, chyba że i on i rowerzysta by... stali. Statki miewają światła nawigacyjne za takielunkiem i
czasem ich lampa mrugnie, ale nawet szeroki bom jest ok, a dla nich to ważniejsze niż nasze lampki.

Od dawna tak oznakowuję rowery bo primo złodziejowi trudniej opaskę wydłubać (na początku, przed
"wysyceniem rynku", opaski mi ginęły), secundo opaska zdrapuje brud i rdzę z osi, a samą opaskę łatwiej
wymienić, a terzio od czasu jak grywam w polo, gdzie na rowerze lepiej nie mieć nic wystającego (by
tego potem nie wydłubywać z czyjejś nogi) to jedyne dobre miejsce, dlatego je polecam. Szkoda, że farba
odblaskowa nie jest równie tania co te opaski.

Penny Farthingi rzeczywiście miały dłuugą przednią oś (ze 20cm!!) ale lampy naftowe też bywały ogromne,
a mieściły się OK. Dowcipy z antenkami berecików mają długą brodę, cud, że nowa generacja jeszcze pamięta.

A wracając do naszych baranów, wymieniajmy się doświadczeniami weryfikacji prawa i wpływu nowego
taryfikatora na "rozumowane" policjantów, bo precel to lepsiejsza droga niż prasa brukowa i sądy.

Sorry, znów piszę z konta koleżanki z pracy, nie chcę jej bruździć i wylogowywać.
Ale to ja wasz stary i łysy jak slicki
Olivander

Olivander

w poniedziałek, 4 kwietnia 2022 napisałem:

> wymieniajmy się doświadczeniami weryfikacji prawa i wpływu nowego
> taryfikatora na "rozumowane" policjantów, bo precel to lepsiejsza
> droga niż prasa brukowa i sądy.

i nie było odzewu, może towarzystwo jest nieśmiałe, więc zacznę

1- Niedawno jadąc w pośpiechu (a za mną jechała burza z ulewą) z Gdy vs Gda w Orłowie przejechałem z metr obok przejazdu rowerowego, na granicy zebry dla pieszych. Za mną, po DDR, na sygnale, pognał motocyklem policjant drogówkowy. Po drodze (dla rowerów) omal sam nie wykorbił się, bo drogowcy u nas lubią dać drodze rowerowej zawijasik i zakrętasik, oraz dziurkę albo wykrocik, bo chyba "mają płacone od metra" (właśnie prostując ścieżki pańskie trafiłem na brzeg zebry).

Dyskurs był długi, ale nieowocny, bo znam zasady gry w dupaka i metodą płaszczenia się, i samoponiżania wybłagałem się od mandatu (negocjowałem długo, a obok przejeżdżał jeleń za jeleniem). Zawszeć będzie na piw... nie, na Dom Perignon Brut... Nie wierzę, że normalny policjant pognał by za mną ryzykując żywot, gdyby nie nowy taryfikator.

2- Sopot w ogóle obfituje w Przykłady. Np. https://rowery.trojmiasto.pl/Mandaty-dla-rowerzystow-na-molo-i-Monciaku-n167813.html miejsce jest notoryczne. Tekst można olać, ale jako ilustrację dano zdjęcie: policjant dojący jelenia, tj. akurat łanię, na pustym placu. Owszem, tam jest zakaz na lato, bo w południe tam bywa tłum. Ale rano, wieczorem, w nocy jest pusto. Ale prawodawcy zezwolili na udój, tak jak zezwalają na udój kierowców przy znaku "szkoła" o trzeciej nad ranem, ale ja nie o samochodzikach tu. Rowerzyści są niegroźni, łapać nas to obciach, a nikt, kto dba o swój wypasiony rower do spacerowania po najdroższej w kraju promenadzie, nie wjedzie nim w tłum, bo szkoda sprzętu. Ale teraz warto się zniżyć nie ważąc na obciach, bo plany żniwne ustawione są wysoko, normę wyrobić trzeba, a pekuńja nie omlet.

Więc owszem, obserwuję policyjne wzmożenie. Wy też?

Andrzej Ozieblo

> Więc owszem, obserwuję policyjne wzmożenie. Wy też?

W Krakowie nie czuję policyjnego wzmożenia. Jeżdżę - przyznaję - nie do końca przepisowo. Np. praktyczni zawsze przejeżdżam na pasach dla pieszych (chyba że jest przejazd rowerowy). Ale nie robie tego, gdy widzę policje w jakiejkolwiek formie (pieszo, w samochodzie...). Nawet nie dlatego bym się obawiał manadatu, ale lubię okazywać innym lekceważenia. W ogóle od dłuższego czasu nie miałem kontaktu z niebieskimi. I oby tak zostało. ;)