Brompton

no_e...@invalid.invalid

https://youtu.be/Z-SRASKLqh8

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

https://youtu.be/3s-fRQNYQu4

--
Titus Atomicus

2late

On 24/03/2023 05:59 pm, Titus_A...@somewhere.in.the.world wrote:
> https://youtu.be/3s-fRQNYQu4

Pracujesz w marketingu?

Poznaje Barnes bridge.

https://badzi0r.wordpress.com/

2late

On 23/03/2023 02:54 pm, titus_a...@somewhere.in.the.world wrote:
> https://youtu.be/Z-SRASKLqh8

Pojechal w Dolomity zeby szybciej zlozyc rower? ;)

no_e...@invalid.invalid

2late <deadlog...@wp.pl> wrote:

> Pracujesz w marketingu?

Nie, ale wciaz zbieram na Bromptona.

--
Titus Atomicus

Jan Cytawa

W dniu 24.03.2023 o 18:59, Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze:
> https://youtu.be/3s-fRQNYQu4

Wyglada na to, ze znowu wyprzedzilem epoke o 40 lat :). Od zawsze jezdze
po miescie skladakiem (z przerzutka) i widze jego zalety. Czasem dla jaj
biore go na dluzsze wycieczki po okolicy i spokojnie da sie na tym jechac.

Jan Cytawa

2late

Masz juz jakiegos faworyta, wybrales specyfikacje?

no_e...@invalid.invalid

Tak ci sie tylko wydaje.
Sa skladaki i jest Brompton (zreszta firma istnieje od 40 lat).

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

Tak ci sie tylko wydaje.
Sa skladaki i jest Brompton (zreszta firma istnieje od 40 lat).

O innych skladakach piszemy tu od dawna.
Kol. Ozieblo jezdzi na Cycu, kol. Olivander na jakichs przerobkach.
Ja mialem w zyciu kilka skladakow. Kiedys w latach 70. Jubilata Luxa.
Obecnie Dahona Presto, na ktorym odbylem kilka prawdziwych (tzn.
namiotowych) wycieczek. Kiedys sie tutaj chwalilem.
W letniej posiadlosci mam Jubilata. Nadaje sie znakomicie na dojazdy do
Biedronki (i zostawianie przed sklepem bez zabezpieczenia). Oraz Wigry 3
(dla mnie nie nadaje sie do niczego z racji rozmiarow, i co za tym idzie,
niewygodnej pozycji jezdzca).

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

2late <deadlog...@wp.pl> wrote:

> Masz juz jakiegos faworyta, wybrales specyfikacje?

Na razie tylko zbieram.

--
Titus Atomicus

2late

On 26/03/2023 07:21 pm, Titus_A...@somewhere.in.the.world wrote:

> Na razie tylko zbieram.

No dlatego wlasnie pytam. Zakres cenowy jest ogromny. Dodanie bagaznika
kosztowalo kiedys £160.
Ktory model, ile przerzutek, itp...?

_Master_

W dniu 2023-03-26 o 21:00, 2late pisze:
> No dlatego wlasnie pytam. Zakres cenowy jest ogromny. Dodanie bagaznika
> kosztowalo kiedys £160.
> Ktory model, ile przerzutek, itp...?

Co to kurwa? Klub audiofilów? ;)

od 15 lat posiadam i używam niemiecki aluminiowy składak kupiony za 600
zł na giełdzie.

Spokojnie mieście się w bagażniku Yarisa I i bez odsuwania kanapy

Oprócz tego nam dwa inne składaki na 26" kołach

Szkoda że to nie wypaliło
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-b80iZb90

byłoby się czym pochwalić cieniasy ;-)

_Master_

W dniu 2023-03-26 o 16:44, Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze:
> Sa skladaki i jest Brompton

marketing

Tak jak z teslą czy ajfonami ;-)

Sztuką to jest włożyć w bagażnik kompakta składaka na 26" kołach

no_e...@invalid.invalid

2late <deadlog...@wp.pl> wrote:

> No dlatego wlasnie pytam. Zakres cenowy jest ogromny. Dodanie bagaznika
> kosztowalo kiedys £160.
> Ktory model, ile przerzutek, itp...?

Na razie nawet na najtanszy mnie nie stac.
Co gorsza, uzywane sa prawie tak samo drogie, jak nowe.

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

_Master_ <Mas...@z.pl> wrote:

> Co to kurwa? Klub audiofilów? ;)
(…)
Nie podobaja mi sie ani twoje maniery, ani poglady.
Moze u was w Konfie jest to akceptowalne.
Plonk!

--
Titus Atomicus

PeJot

W dniu 26.03.2023 o 23:26, _Master_ pisze:

> marketing

Może i marketing, ale na tym da się zarobić.

> Tak jak z teslą czy ajfonami ;-)
>
> Sztuką to jest włożyć w bagażnik kompakta składaka na 26" kołach

Zwykły, *sztywny* rower na kołach 26" da się wepchać do bagażnika kompakta.

Ostatnio wrzuciłem mieszczucha 26" do Fiata Pandy.

No dobra, Fiat Panda *van* to był :)

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Jan Cytawa

> Tak ci sie tylko wydaje.
> Sa skladaki i jest Brompton (zreszta firma istnieje od 40 lat).

W sumie to masz racje. Ale przyznasz, ze Brompton to tez skladak tylko
bardziej.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

> [...]
> (dla mnie nie nadaje sie do niczego z racji rozmiarow, i co za tym idzie,

Strasznie sie ciesze, ze natura nie dala mi wzrostu uniemozliwiajacego
jazdy na starym Karacie. Ale rozumiem ciebie i Andrzeja

Jan Cytawa

2late

On 27/03/2023 04:03 pm, PeJot wrote:

> Zwykły, *sztywny* rower na kołach 26" da się wepchać do bagażnika kompakta.
>
> Ostatnio wrzuciłem mieszczucha 26" do Fiata Pandy.
>
> No dobra, Fiat Panda *van* to był :)

W swoj bagaznik wkladasz co chcesz ale czy mozesz ze skladakiem jezdzic
pociagiem, autobusem (miejskim), wchodzic do sklepow, itp...? Nie czasem,
tylko zawsze, niezaleznie od widzimisie kierowcy, konduktora.

2late

Mam dwa. Pierwszy kompletny, na kazda okazje, do wszystkiego, 6 biegow,
blotniki, bagazniki, siedzenie z zawieszeniem, i przerobiony na elektryka.
A drugi minimalny, bez przerzutek i wszystkiego co zbedne, nawet bez
odblaskow, 9.6 kg.
Logistyka opanowana, zakupy, do pracy, latem wielodniowe wycieczki, z
przyczepa, namiotem, itp..., zawsze mix. z pociagiem lub promem.

Zajebista sprawa. :)

PeJot

W dniu 27.03.2023 o 18:33, 2late pisze:

> W swoj bagaznik wkladasz co chcesz ale czy mozesz ze skladakiem jezdzic
> pociagiem, autobusem (miejskim), wchodzic do sklepow,

Woziłem wielokrotnie rower w bagażniku autokaru. Zwyczajny MTB, nie było
żadnych problemów ze strony obsługi. Do sklepu roweru nie zabieram,
jakoś nie widzę potrzeby. Pociągiem z rowerem nie jeżdżę już pewnie ze
30 lat, ale o ile widzę jest to możliwe nie tylko w przypadku składaka.

2late

No wlasnie a bromptona zlozysz i nawet miedzy siedzenia w autobusie
wejdzie, w pubie pod stolem, w pociagu bez znaczenia czy jest miejsce czy
nie, wchodzisz i juz, to jest mniejsze od dobrej torby.
Oczywiscie sa minusy. Nie przypniesz pod sklepem bo ci ukradna.

Na wozku lidlowym:

https://imgur.com/a/z2CQK4N

To juz styl zycia. :)

PeJot

W dniu 27.03.2023 o 20:40, 2late pisze:

> [...]
> czy nie, wchodzisz i juz, to jest mniejsze od dobrej torby.
> Oczywiscie sa minusy. Nie przypniesz pod sklepem bo ci ukradna.

W cenie nerki ? Sorry, zupełnie mnie to nie rusza.

2late

On 27/03/2023 07:53 pm, PeJot wrote:

> W cenie nerki ? Sorry, zupełnie mnie to nie rusza.

Eliminuje caloroczne koszty transportu. No i troche wakacji.

Poza tym wkladajac skladaka do samochodu placisz ubezpieczenie, kupujesz
paliwo no i oczywiscie musisz kupic samochod.
Ciekawe jakby to policzyc co by wyszlo drozej. ;)

Jestesmy na grupie rowerowej wiec mozna sie tu spodziewac ludzi ktorzy bez
roweru zyc nie moga.

W tej chwili porownujemy bromptona do zwyklego skladaka, a ja dodaje od
siebie, ze brompton to nie tylko marketing. Z jednej strony torba moze
kosztowac 700pln ale przyjemnosc z jazdy z suchymi plecami, jest nie do
przecenienia.

Z poczatku brompton byl jako drugi ale z czasem stal sie tym pierwszym.
Nie jest dla kazdego.

zbrochaty

> [...]
> przecenienia.
>
> Z poczatku brompton byl jako drugi ale z czasem stal sie tym pierwszym.

Składaki to zupełna nisza rowerowa...Nie bez znaczenia właśnie Brompton wypłynął w UK, gdyż sporo ludzi dojeżdża pociągami do aglomeracji (głównie Londyn)

W innych krajach: Holandia, Dania, Niemcy, Austria, gdzie rowery są bardzo popularne, to składaków praktycznie się nie widuje.

Dużo wygodniejszy na co dzień jest zwykły miejski cross, który czeka pod klatką, dojeżdżam tam, gdzie muszę, nic nie składam, tylko zapinam. A i nie zawsze, do Biedry i Lidla wprowadzam do środka i zostawiam.

Brompton to jak najbardziej marketing, dopracowali jakość i wywindowali cenę i ludzie cmokają jakie to super i luksusowe. W ten sposób kreuje się popyt. A, że kreacja się udała to świadczą bardzo wysokie ceny używek.

Wg mnie jeździ się na tym słabo, nadaje się aby dojechać 1 km do stacji metra i potem 1-2 km od stacji docelowej.
Ewentualnie podróż po Europie we dwie osoby, dwa składaki w bagażniku auta (lub przedziale kolejowym) i spokojne, powolne zwiedzanie. Ale to się robi coraz droższe (benzyna) lepiej wyczaić jakiś tani przelot i pożyczyć zwykłe rowery na miejscu lub korzystać w rowerów miejskich...

Ale to jest moje zdanie, każdy może mieć swoje...

no_e...@invalid.invalid

PeJot <slepy...@nigdzie.pl> wrote:

> Woziłem wielokrotnie rower w bagażniku autokaru. Zwyczajny MTB, nie było
> żadnych problemów ze strony obsługi.
Ja wozilem trekkingowy. Tez z reguly nie bylo problemow. Ale od czasow
PolskiegoBusa sporo sie zmienilo.
We Flixbusie jest oplata zactower i obowiazek wczesniejszego zgloszenia
checi przewozu. Jak w samolotach.

>Do sklepu roweru nie zabieram,
> jakoś nie widzę potrzeby.

No, ja tez Jubilata zostawiam bez obawy na zewnatrz.

>Pociągiem z rowerem nie jeżdżę już pewnie ze
> 30 lat,

Ale inni jezdza.

>ale o ile widzę jest to możliwe nie tylko w przypadku składaka.

Owszem, ale nie we wszystkich pociagach i z reguly (sa wykatki) za
dodatkowa oplata.

Do tego dochodza przejazdy zbiorkomem w miescie. Nawet w Warszawie, gdzie
transport rowerow jest regulaminowo dozwolony i bezplatny zdarzaja sie
sytuacje ze kierowca wyprasza. I nie mowie o sytuacjach, gdy dla zwyklego
roweru rzeczywiscie nie ma miejsca.

A zlozony Brompton nie jest juz rowerem.
Tylko srednich rozmiarow torba.
--
Titus Atomicus

2late

On 28/03/2023 01:18 pm, zbrochaty wrote:
> [...]
>
> Ale to jest moje zdanie, każdy może mieć swoje...

Moj rekord jednodniowy to ok 180 km z pelnym zaladunkiem, 80 l plecak z
tylu i torba 32l z przodu. To byla czesc wielodniowej podrozy z namiotem i
wszystkim co potrzeba. Tysiace kilometrow trzaskam rocznie, ogranicza mnie
tylko praca. Tak ze, jesli ktos jezdzi, to jezdzi, i nie szuka wymowek. ;-)

zbrochaty

> [...]
> tylko praca. Tak ze, jesli ktos jezdzi, to jezdzi, i nie szuka wymowek. ;-)
> 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2022©

No to niezły hero jesteś, szacun, Założę się na na Stridzie też byś dał radę....
Ale na crossie byłoby o wiele wygodniej :)

Ja nie jeżdżę na wyprawy, roweru używam codziennie, cały rok, do komunikacji po Warszawie.
Może miałbym inne zdanie, gdybym mieszkał pod Warszawą i dojeżdżał SKM-ką, albo WKD.
Chociaż nie wiem, czy wtedy nie kupiłbym dwóch używanych rowerów, przypinanych do stacji początkowej i końcowej....

SKM - Szybka Kolej Miejska, WKD - Warszawska Kolej Dojazdowa

2late

A co to jest Stridzie?

Chcialbym jeszcze tylko dodac, ze jak sie tego uzywa codziennie i do
wszystkiego, to warta zaplacic odpowiednie pieniadze, zeby zycie bylo
latwiejsze i przyjemniejsze. I oczywiscie kazdy ma swoje priorytety.

https://badzi0r.wordpress.com/

Olivander

:-) b.fajny wątek

tak też mam m.in. kilka skladaków, tylko polskie, acz każdy niektóre poprzerabiane, niekiedy mocno, inne oryginalnie (aczkolwiek najbardziej ultrapolski rower ma od cholery obcych części, jak to frankensztajn) i moje przemyślenia są takie, że na Wigrym mi się jeżdzi wygodniej niż na bromtonie lub stridzie, ale rzeczywiście najwygodniej na mieszczuchu po mieście, na grawelu po płaskim lesie, na góralu po góralskim, na polowerze na polo itd a na skladaku najwygodniej się jeżdzI w samochodzie, pociągu, samolocie i jachcie. z tym że jak duży jacht to lepszy grawel, mieszczuch itd.

lubię skladaki, ale odnoszę wrażenie, że panuje jakiś cholerny fetysz linkologiczno westernowy. to znaczy skladakoproducenci popadli w szaleństwo linkowe, rower im nowszy tym bardziej oplątany wiązkami przeszkadzajek, zawadzajek i ułatwiaczy... sprzedaży. a najważniejsza cecha to czas składania, jak w pojedynku podwórkowych kombojów. nie wygoda jazdy, nie łatwość naprawy. nie trwałość wożenia w bagażniku.. czegokolwiek.

pływam czasem małym jachtem, oraz jeżdziłem często autobusami bardzodalekobieżnymi. i co mi po tym że złożę skladak o sekundę szybciej niż kto inny, jak złożony pakunek nie może być przywalony walizką, ani nie mieści się w jaskółce? to dlatego przerobiłem jeden Wigry tak, że można go rozłożyć na kilka części(ramę tez), a każdą upchnąć gdzie indziej, w tym na niektórych może leżeć np. kotwica i cumy. a teraz idz proszę do sklepu i kup se takiego dahowca, która da się roparcelować po całym autobusie?

oj najeżdziłem się skladakami do syta, ale rzadko u mnie w trójmieście. Za to śróbki gubiłem w wielu miejscach, nie tylko w miastach. np. moim przerobionym Pelikanem z kółkami 14" (oryginalnie są 16") jezdziłem np. na zadupiu kolo Petry, i nawet Arabusy nie próbowali mi go zabrać, bo niewygodny. bo dziwny, bo taki niemęski.

Dlatego uważam, że snobizm jest dla innych.

Olivander

> A co to jest Stridzie?
wyguglaj Strida. min czas skladania jakieś dwie sekundy. Bromptuś moźe się schować.

ale rower chyba nie jest głównie do pojedynków na szybkość składania?

PeJot

W dniu 27.03.2023 o 21:23, 2late pisze:

> Eliminuje caloroczne koszty transportu. No i troche wakacji.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
> Ciekawe jakby to policzyc co by wyszlo drozej. ;)
>
> Jestesmy na grupie rowerowej wiec mozna sie tu spodziewac ludzi ktorzy

Ale to są jakieś promile :)

> [...]
> przecenienia.
>
> Z poczatku brompton byl jako drugi ale z czasem stal sie tym pierwszym.

W ogóle składak nie jest rowerem dla każdego. Ja przykładowo nie
wyobrażam sobie jazdy składakiem trasami rowerowymi skrojonymi pod MTB.

2late

On 29/03/2023 06:01 pm, PeJot wrote:

> W ogóle składak nie jest rowerem dla każdego. Ja przykładowo nie wyobrażam
> sobie jazdy składakiem trasami rowerowymi skrojonymi pod MTB.

Oczywiscie ze nie.
Ale skoro musialem wybrac jeden rower do wszystkiego, to wybralem bromptona.
Inna sprawa ze dalej mam 3 rowery ;)

PeJot

W dniu 29.03.2023 o 19:14, 2late pisze:

> Oczywiscie ze nie.
> Ale skoro musialem wybrac jeden rower do wszystkiego, to wybralem
> bromptona.

Ale jeździsz nim po trasach terenowych ?

> Inna sprawa ze dalej mam 3 rowery ;)

Mnie wystarcza 2: mieszczuch zrobiony z MTB i MTB z drugim kompletem kół
na szosę. Szosówki mi nie trzeba, szkoda czasu na serwis.

2late

On 29/03/2023 05:10 pm, Olivander wrote:
> wyguglaj Strida. min czas skladania jakieś dwie sekundy. Bromptuś moźe się schować.

Wygooglalem. Widze jedna niedogodnosc. :) Rozmiar po zlozeniu. A wlasciwie
dlugosc ponad metr. A to juz nie lapie sie na (gdzieniegdzie) bagaz
podreczny. Zlozony brompton ma 60x50x30cm, c.a.

> ale rower chyba nie jest głównie do pojedynków na szybkość składania?

No raczej na pewno. Chociaz cenie sobie brak jakiegokolwiek rozkrecania
przed zlozeniem.

Czy uzywanie roweru jako wozka w sklepie

https://youtu.be/34f4i7d4A-c

no_e...@invalid.invalid

Olivander <tc...@wp.eu> wrote:
> [...]
> ultrapolski rower ma od cholery obcych części, jak to frankensztajn) i
> moje przemyślenia są takie, że na Wigrym mi się jeżdzi wygodniej niż na

To ciekawe, bo wg mnie Wigry w ogole nie nadaje sie do jazdy. Chyba ze ktos
preferuje pozycje „na bacznosc”.

> a na skladaku najwygodniej się jeżdzI w samochodzie, pociągu, samolocie i
> jachcie. z tym że jak duży jacht to lepszy grawel, mieszczuch itd.
> pływam czasem małym jachtem,

Ja tez plywam czasem malym jachtem. I jakos nie widze mozliwosci plywania z
pelnowymiarowym rowerem. Chyba ze masz na mysli jacht w sensie angielskim.
Znaczy statek do celow rekreacyjnych.

> np. moim przerobionym Pelikanem z kółkami 14" (oryginalnie są 16")
> jezdziłem np. na zadupiu kolo Petry, i nawet Arabusy nie próbowali mi go
> zabrać, bo niewygodny. bo dziwny, bo taki niemęski.

Arabowie. Ale oni zwykle sa niegrozni. Nie wiem, dlaczego piszesz NAWET.

--
Titus Atomicus

2late

On 29/03/2023 05:03 pm, Olivander wrote:

> i moje przemyślenia są takie, że na Wigrym mi się jeżdzi wygodniej niż na bromtonie

Prawde mowiac chyba nazkym rowerze jezdzi sie wygodniej niz na bromptonie.
Na szosowce po szosie, na MTB po gorkach, a na grawelu po sciezkach, na
dlugie wycieczki rowerem turystycznym.
Wyliczylem te funkcje ktore mi pasuja i jakos je podciagnalem pod
uniwersalnosc.
Tak jakos wyskoczyl temat to sie podlaczylem.
Wiem ze sporo ludzi kupuje to jako fetysz, do tego zaraz po zakupie
dorabiaja cos i przerabiaja zeby bylo jeszcze bardziej kolorowo. Rowery sa
tak lsniace ze na bank nikt na nich nie jezdzi.

Mnie bardziej interesujafunkcjonalne, wydawaloby sie proste rzeczy. Taka
torba z przodu na szybkozlaczce. Latami jezdzilem na rowerach z mokrymi
plecami od plecaka i bylo dobrze az nagle okazalo sie to nie jest konieczne.

Opcja turystyczna:

https://imgur.com/a/Ko2dDDt

https://badzi0r.wordpress.com/

2late

On 29/03/2023 06:30 pm, PeJot wrote:

> Ale jeździsz nim po trasach terenowych ?

Nie. Jesli droga rowerowa wg. mapy tak prowadzi (co sie zdaza) to sie w to
pakuje i jade. Kilka razy bylem na prawde w czarnej dupie, i to z
zaladowana przyczepa ale dalem rade. :)

> Mnie wystarcza 2: mieszczuch zrobiony z MTB i MTB z drugim kompletem kół na
> szosę. Szosówki mi nie trzeba, szkoda czasu na serwis.

Dwa bromptony i szosowka (obiecana do oddania). Dwa rowery zawsze musza
byc. Wiemy dlaczego.

PeJot

W dniu 29.03.2023 o 19:58, 2late pisze:
> Dwa rowery zawsze musza
> byc. Wiemy dlaczego.

???

Jeszcze nie tak dawno tu na preclu podnosiły się głosy o *braku miejsca*
do przechowywania...

rmikke

On Wednesday, 29 March 2023 at 20:01:16 UTC+2, 2late wrote:

> [...]
> zaladowana przyczepa ale dalem rade. :)

> Dwa bromptony i szosowka (obiecana do oddania). Dwa rowery zawsze musza

Przecież wszyscy wiemy, ze właściwa liczba rowerów, to n+1.

Gdzie n jest liczbą aktualnie posiadanych rowerów.

Olivander

@ Atomicus

Wigry, żeby był wygodny, musi być ustawiony, dopasowany, tak jak każdy rower. Są rozne kierownice, różne sztyce. Ok, jestem za wysoki na normalne oryginalne sztyce, to sobie zrobiłem dłuższą, ale jeżdżę normalnie pochylony, nie na baczność. Dodaj do tego piastę kick-shift, porządne siodło... da się wygodnie.

Co do Arabow, tak, masz rację. Zwłaszczaa autochtoni. Ale ostatnio się tam zmieniło bardzo, presja migracyjna, ogromne rzesze bardzociemnoskorych desperatów z zapadającej się Afryki.

A jachty... kiedyś woziłem Nefrytem szosówkę na kołach 28". Wtarabaniałem ją do środka zejściówką. Trudne. W czasie pływania mieszkała "na strychu", tj w dziobie, ja i tak w czasie pływania tam nie zachodzilem, bo tam straszyło, brrr. Za to w porcie miałem zasięg kilkadziesiąt kilometrów, a nie kilka.

Nie wierzę, że ktoś może wolić namiastkę wózka sklepowego od normalnego wózka. To jak jazda bromptkiem po Karkonoszach, pewnie się da, ale i śmiesznie, i strasznie.

_Master_

W dniu 2023-03-27 o 17:03, PeJot pisze:

> No dobra, Fiat Panda *van* to był 😄

chłechłechłę

_Master_

W dniu 2023-03-27 o 20:40, 2late pisze:
> No wlasnie a bromptona zlozysz i nawet miedzy siedzenia w autobusie

Ludzie!!!!!

Mały składak na 20" kołach kosztuje 500 zł na giełdzie i też się mieści
tam gdzie brompton

OGARNIJCIE SIĘ

PeJot

W dniu 30.03.2023 o 09:45, _Master_ pisze:

> chłechłechłę

Sam byłem zaskoczony, wystarczyło wypiąć przednie koło i wrzucić *po
przekątnej* przestrzeni ładunkowej.

PeJot

W dniu 29.03.2023 o 22:43, rmikke pisze:

> Przecież wszyscy wiemy, ze właściwa liczba rowerów, to n+1.
>
> Gdzie n jest liczbą aktualnie posiadanych rowerów.

No nie wiem. Jakiś czas temu chciałem sobie zmajstrować składaka, który
by mógł stale jeździć w aucie jako alternatywa. Zmajstrować, łącznie z
ramą własnego projektu, bo możliwości są. Ale dałem sobie spokój, kiedy
się okazało że taki rower u mnie byłby właściwie bezrobotny. W sumie
chyba zależało mi na tym aby sobie podłubać i wykombinować coś swojego.

Olivander

no_e...@invalid.invalid

Kolejny filmik:

https://youtu.be/5e2SXzseHlI

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

https://youtu.be/A9yvcke-An4

--
Titus Atomicus

_Master_

W dniu 2023-03-27 o 00:08, Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze:
> ani twoje maniery, ani poglady

Nareszcie jakiś ruch na grupie ;-)

Ale co mają moje poglądy do rowerów?

Że w mieszkaniu mam 6 pedałów? ;-)

_Master_

W dniu 2023-03-27 o 00:08, Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze:
> Na razie nawet na najtanszy mnie nie stac.
> Co gorsza, uzywane sa prawie tak samo drogie, jak nowe.

Gdybyś chciał jeździć składakiem to byś jeździł.

Ile Twoje rowery kosztują?

PeJot

W dniu 29.03.2023 o 23:17, Olivander pisze:
> [...]
>
> Wigry, żeby był wygodny, musi być ustawiony, dopasowany, tak jak każdy rower. Są rozne kierownice, różne sztyce. Ok, jestem za wysoki na normalne oryginalne sztyce, to sobie zrobiłem dłuższą, ale jeżdżę normalnie pochylony, nie na baczność. Dodaj do tego piastę kick-shift, porządne siodło... da się wygodnie.

A sztywne toto jest ? Nie skrzypi ?

> Nie wierzę, że ktoś może wolić namiastkę wózka sklepowego od normalnego wózka. To jak jazda bromptkiem po Karkonoszach, pewnie się da, ale i śmiesznie, i strasznie.

Ale za to stylowo :)

Olivander

wtorek, 4 kwietnia 2023 o 20:32:45 UTC+2 PeJot napisał(a):
> A sztywne toto jest ? Nie skrzypi ?
chyba jak tu jesteśmy wszyscy, nasze rowery można poznać po tym, że nie skrzypią, albo choć wiemy, że damy radę, gdy wola i ochota, je odskrzypić :-)

polskie skladaki miały to do siebie, że nie kupowali ich właściwi ludzie. tacy, którzy by potrzebowali i używali by ich składalność. kupowano je albo w prezencie dla dzieci, które nie potrafiły ich potem serwisować, albo dla ludzi którzy nie mieli miejsca lub pieniędzy na dłuższy, większy rower, ale byli zbyt leniwi by ramę składać, zawias ramy porządnie dokręcać. wiele z nich po paru latach w tej samej rozłożonej pozycji, miało zardzewiały na stałe zawias ramy. który nie dość że skrzypiał w czasie jazdy na dodatek do innych mechanizmów, to jeszcze obniżał sztywność całości. wulgarnym remedium było zaspawanie zawiasu. to po grzyba go kupowano z zawiasem? bo moda. bo cena. bo dostępność.

Ale, ale, potrzymaj bromptka, stridę, dahona w wilgotnej piwnicy, albo wręcz w kurniku, albo na deszczu, nie ruszaj mu zawiasów przez dwa lata, dopiero wtedy porównuj z Wigrusem. bydgoskie składaki były za tanie, nie dbano o nie. ale mimo to jeżdżą do dziś. a te, które jeżdżą, skrzypią i telepią się o wiele mniej niż przeciętny "miejski góral". pedalskie reklamy bromptków pokazują nówki sztuki. a ja mam sąsiada, który ma ze siedemdziesiąt lat i od zawsze jeżdzi na działkę tym samym jubilatem. w mieszkaniu trzyma go złożonego w szafie, bo z parteru mu łatwiej niż z piwnicy.

ąćęłńóśźż

Socjalizm nawet zaczął produkować nieskładalne składaki bez zawiasu ;-)

-----

Olivander

czwartek, 6 kwietnia 2023 o 10:39:57 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Socjalizm nawet zaczął produkować nieskładalne składaki bez zawiasu ;-)
a owszem. od początku historii ZZR/ZRR trochę skladaków robili jako nieskładaki, tj. bez zawiasu. nawet nie były dużo tańsze, były też ciut lżejsze. ale to była zawsze poboczna produkcja. chyba żaden nie trafił na eksport. żadnego nie mam w mojej kolekcji.
ich pobieżna i niepełna lista modeli (za kolegą wnusiu94 z chlopcyrometowcy):
Pelikan (wersja bez zawiasu) Reksio Domino Salto Slalom Kos Karlik Perła Traper Agat Alka Konsul

że sparafrazuję text z Misia: "kiedyś to my byliśmy Tajwanem. a potem nam przeszło."

no_e...@invalid.invalid

PeJot <slepy...@nigdzie.pl> wrote:

> A sztywne toto jest ? Nie skrzypi ?

Moj Dahon Presto skrzypi.
https://flic.kr/p/cpj5xU

I do tego kierownica ma wade fabryczna. Juz kiedys o tym pisalem. Nie
wiedzialem o tym, jak kupowalem.

W Dahonach z kolejnego sezonu to poprawili:
https://jsyang.ca/cycling/dahon-prestolite/#&gid=1&pid=1

--
Titus Atomicus

rmikke

On Thursday, 6 April 2023 at 21:33:55 UTC+2, Olivander wrote:
> [...]
> Pelikan (wersja bez zawiasu) Reksio Domino Salto Slalom Kos Karlik Perła Traper Agat Alka Konsul

...Karat?

Olivander

czwartek, 6 kwietnia 2023 o 23:10:20 UTC+2 rmikke napisał(a):
> ...Karat?
... niepełna, jak pisałem. Co ciekawe, wnusiu94 go nie pominął, I did. Demencja.

Po tej naszej pisaninie obejrzałem graty i wyjałem z nich najmniejszy. To srodze przerobiony Pelikan. Ogarnąłem go z pajeczyn, zamontowałem mu bielsze siodło (on jest biały, biała rama, gripy, platformy, łańcuch, kiedyś nawet opony miałem białe, a teraz miał tylko srokate siodełko). Obity i odrapany, bo "bywał", to białe siodełko też "użeszty", że go zlodziej nie powinien ruszyć, nawet w bardzo złej dzielnicy. I przejechałem się. Mam 184 cm wzrostu, już zapomniłem jaki to miód jazda na rowerze uknutnym na 130cm. No, dałem mu ekstradłuuugą sztycę, aluminiową, a kiedyś planowałem zrobić też taką kierownicę, ale wtedy nie mogłem zdobyć odpowiednich rur z alu albo tytanu (pewnie kleił bym, nie spawał) a potem mi się odechciało, są dalej rometowskie, ciężkie jak hydrauliczne, tylko chromowane...

Ostatnio jeździł po Tokyo, to już prawie rok? (Wyprzedzałem nim prawie wszystkich, tam strasznie wolno jeżdżą. I grzecznie. Dopiero po powrocie przeczytalem ich taryfikator mandatów i dobrze, że nie przed podróżą, bo odebrało by mi lekkość ducha i frajdę.) Romet kiedyś żądził.

Olivander

shit sorry ostatnie słowo miało być w cudzysłowie pośpiech

no_e...@invalid.invalid

Olivander <tc...@wp.eu> wrote:
> shit sorry ostatnie słowo miało być w cudzysłowie pośpiech

To bardzo sprytne tlumaczenie.

--
Titus Atomicus

no_e...@invalid.invalid

Olivander <tc...@wp.eu> wrote:
> shit sorry ostatnie słowo miało być w cudzysłowie pośpiech

ąćęłńóśźż

Syf malaria generalnie.
Ale wtedy w szkole mieliśmy cegłówki zamiast słupków na boisku, a dobra była tylko szynka.
W sumie to ciekawe, że byle co czechosłowackiego było dwa-trzy poziomy lepsze.
Polak nie potrafi[ł], właściwie nigdy (porównaj osprzęt ZZR z Favorit).
A po narodzinach Solidarności to już w ogóle sami leworęczni się nad Wisłą rodzili (miałem rower Universal czyli za dulary
eksportowy mający taką ciekawą cechę, że w ogóle nie hamował).
Klasa górą.
Żeby polski robotnik się nie musiał przepracowywać i czacha nie parowała czołgi kupimy w Korei.

-----

no_e...@invalid.invalid

https://youtu.be/MFL1GzSNP1c

--
Titus Atomicus

kot

Jan Cytawa

W dniu 29.03.2023 o 17:21, zbrochaty pisze:

> [...]
> Chociaż nie wiem, czy wtedy nie kupiłbym dwóch używanych rowerów, przypinanych do stacji początkowej i końcowej....

To niemiecki sposób na dojazdy. Tam sieć kolejowa jest dosyć gęsta i
przyjazna ludziom.

Jan Cytawa

Olivander

wtorek, 2 maja 2023 o 12:35:27 UTC+2 Jan Cytawa napisał(a):
> niemiecki sposób na dojazdy.
wynikający z tłoku w pubcom, nie tylko w kolejach, opłat za wożenie rowerów wyższych
niż za wożenie ludzi (na ludzi bywają ulgi, a oplata za rower nie zależy od odległości, w efekcie ludziobilet bywa dwa, trzy razy tańszy niż rowerobilet), korków i parkowania, obrzydzających samochody, a wynikiem są girlady prywatnych rowerów koło wielu destynacji,
i monstrualne, niekiedy wielopiętrowe parkingi, gdzie trudno znaleźć własny rower, co przy
ich taniości powoduje porzucanie ich setek. oraz zawrotną karierę i drożyznę sharingów.

nas chronią przed tą apokalipsą - złodzieje. ale ta argumentacja odbiera racjonale naszych sharingów, robionych z mody i małpowania wzorców, bez zrozumienia po co są.

odpowiedzią są klaprady, foldingi, składaki. m.in., choć niekoniecznie, bromptki. (tylko najmniej w Bolandzie, gdzie kolejarze nalegają na składakopokrowiec, a busiarze są anty i już.)

Jan Cytawa

W dniu 02.05.2023 o 17:25, Olivander pisze:

> [...]
> parkingi, gdzie trudno znaleźć własny rower, co przy ich taniości
> powoduje porzucanie ich setek. oraz zawrotną karierę i drożyznę

Taka jest cena cywilizacji. Mimo wszystko jednak wolę girlandy rowerów
niż hektary blaszaków i smród na ulicach. Ja po mieście samochodu nie
używam. No chyba gdy muszę coś większego przewieźć, jak ostatnio szafę.

Jan Cytawa

Andrzej Ozieblo

Dużo było o składakach. W życiu używałem pięciu, w tym jeden Strida. Ten czwarty, Cyco, złamał się w połowie ramy przy przejeździe torów tramwajowych. Pisałem o tym kiedyś. Lot, lądowanie na rękach (na szczęscie), żaden samochód nie nadjeżdżał. To zniechęciło mnie definitywnie do składaków. Obecnie po mieście jeżdżę klasyczna damką holenderskiego Batavusa i jest jak dla mnie super rozwiązanie z wielu względów. Rower jest od kilku lat bezobsługowy. Nawet łańcuch przestałem smarować (jest w pełnej osłonie). Blokada podkową tylnego koła, a że rower wydaje się mało atrakcyjny to wystarczy i jak dotąd (jeżdżę nim 4 lata) nikt go nie ukradł.

Ale gdybym korzystał np. z warszawskiego metra i miał do dojechania do niego kilka km, podobnie z metra do pracy, to rozważyłbym zakup solidnego składaka, być może Stridy. Jej składanie i rozkładanie zajmuje po dojściu do wprawy 2-3 sekundy. Na szczęście nie będę miał takich bo, po pierwsze, mieszkam w Krakowie, gdzie metra niet, a po drugie, skończyłem z pracą. :)

_Master_

W dniu 2023-06-23 o 18:49, Andrzej Ozieblo pisze:
> być może Stridy. Jej składanie i rozkładanie zajmuje po dojściu do wprawy 2-3 sekundy.

Nie zmieścisz tego pod biurkiem ani w bagażniku yarisa z cofniętymi
siedzeniami
Jazda na tym jest przynajmniej POKRACZNA

A ja swojego aluminiowego składaka składam w 10 sekund bo już stary
jestem. kosztował 600 zł 10 lat temu. bardzo dobry zakup.
Ważę 115 kilo i tffuuuuuu ciągle nie chce się złamać ;)_)

Olivander

poniedziałek, 26 czerwca 2023 o 10:31:43 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> Jazda na tym jest przynajmniej POKRACZNA
Przejmujesz się, jak wyglądasz jadąc? To niedorosłe...

A co do wygody, też podejrzewałem, że Strida jest jest niewygodna,
skoro taka niepodobna do innych rowerów. Sam nigdy nie miałem, ale
kiedyś w czasie któregoś Wielkiego Przejazdu Rowerowego jechałem
ze startu w Wejherowie, też miałem nietypowy rower (poziomkę) i jakoś
tak w Redzie zamieniłem się z gostkiem na Stridzie i jechaliśmy tak aż
do Gdyni. Po tych paru kilometrach moja ocena była pozytywna. Choć
jestem dosyć wysoki, jechało mi się wygodnie.

> A ja swojego aluminiowego składaka składam w 10 sekund
komboj :-)

Ponoć pierwsze Stridy były z plastiku (wungiel) ale do masowej produkcji
zlecono robienie ram z alu, w Azji.

Alu = Azja.

_Master_

W dniu 2023-07-07 o 13:37, Olivander pisze:
> Przejmujesz się, jak wyglądasz jadąc? To niedorosłe...

Gdybym się przejmował to nie jeździłbym rowerem ;-)

Dlaczego POKRACZNA zinterpretowałeś tylko optycznie.
Mam na myśli geometrię i rozkład masy na koła.

Olivander

> Mam na myśli geometrię i rozkład masy na koła.
well, ludzie to kupują (mnie nie stać), chwalą...
lepiej pytaj o opinie Andrzeja Oz, albo innych właścicieli

a teoretyzowanie przypomina opinie o kolei gdy powstawała.
"człowiek się udusi, jak pomknie szybciej, niż bieży kuń"

_Master_

W dniu 2023-07-09 o 10:05, Olivander pisze:
Nie muszę używać aby coś o tym wiedzieć.

Mój składak też fabrycznie miał bardziej obciążone tylne koło.

Musiałem go zmodernizować ;-)

Każdy kto widział to coś po złożeniu wie że zalet składania to ma bardzo
mało.

tylko w reklamach się sprawdza jak wchodzisz z tym do autobusu miejskiego.

W realnym świecie jest za długie.

Używam składaków w mieście już 15 lat. Obecnie mam Pininfarinę, a la
Paratrooper i normalny 20". Każdy ma swój urok i każdy jest trochę inny.

Trochę się znam ;-)

ąćęłńóśźż

Pierwszy składak to był Karat (prosta rura ramy), później Sokół (i tu kolejny model chyba Sokół Lux dorobił się 3-biegowej
przerzutki planetarnej w piaście).
Komuś w klasie w podstawówce ułamała się rama w miejscu łączenia rury z zawiasem (jeździł raczej normalnie, nie po wariacku).

-----
> ich pobieżna i niepełna lista modeli (za kolegą wnusiu94 z chlopcyrometowcy):
> Pelikan Reksio Domino Salto Slalom Kos Karlik Perła Traper Agat Alka Konsul

ąćęłńóśźż

"rzondził"?

-----

ąćęłńóśźż