Problem ze zdjęciem opony

Jacek G.

Piszę nie żeby się poradzić, a raczej, by podzielić się doświadczeniem,
bo problem udało mi się rozwiązać. W tylnym kole roweru żony zaczęło
bardzo powoli uchodzić powietrze (wyraźny spadek ciśnienia w ciągu
kilku dni). Ponieważ planowaliśmy w najbliższych dniach jakieś
wycieczki, więc postanowiłem wymienić dętkę - sprawa banalna. Rower (Liv
Temp 2 GE 27,5") kupiony ponad rok temu, więc opona nigdy jeszcze nie
zdejmowana. I tu natknąłem się na problem. Łyżka do opon nijak nie
chciała wejść między obręcz, a oponę. Bałem się cisnąć na siłę, żeby nie
zniszczyć opony. Zacząłem podejrzewać, że opona jest firmowo przyklejona
do obręczy. Uruchomiłem też internet i filmiki pokazujące zdejmowanie
opon, ale nie znalazłem takiego przypadku. Natomiast na jakichś forach
rowerowych goście opisywali podobne problemy, pisali coś o przyklejaniu
oraz o nadeptywaniu opony nogą.
Chciałem się już poddać i zanieść koło do serwisu, ale spróbowałem
jeszcze ponaciskać kapciem i łyżką do opon. I w końcu puściło i to od
razu na całym obwodzie. Z drugiej strony to samo. Nie był to zatem klej
lecz raczej mocne przywarcie rantu opony (drutówka) do wgłębienia w obręczy.
Mieliście kiedyś taki przypadek?
--
Jacek G.

PeJot

W dniu 08.06.2023 o 21:04, Jacek G. pisze:
Często opona siedzi nazbyt ciasno na feldze, wystarczy że felga zrobiona
jest w górnej tolerancji wymiarowej, albo i ponad nią.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

xmszkn

W dniu 8.06.2023 o 21:45, PeJot pisze:

> Często opona siedzi nazbyt ciasno na feldze, wystarczy że felga zrobiona
> jest w górnej tolerancji wymiarowej, albo i ponad nią.

Tanie obręcze, te z Btwin tez tak podobno mają

Jacek G.

W dniu 2023-06-09 o 19:48, xmszkn pisze:
Obręcz Giant GX03V - czy tania, nie wiem, bo luzem raczej niedostępna.
Ale miałem do czynienia z obręczami dość średnimi, z którymi nie było
takich problemów.
--
Jacek G.

PeJot

W dniu 09.06.2023 o 19:48, xmszkn pisze:
W sumie nie jest niemożliwe aby opona była zrobiona w zaniżonej
tolerancji wymiarowej.

Ignac

czwartek, 8 czerwca 2023 o 21:05:05 UTC+2 Jacek G. napisał(a):

> Piszę nie żeby się poradzić, a raczej, by podzielić się doświadczeniem,
> bo problem udało mi się rozwiązać. W tylnym kole roweru...
> Jacek G.

Dokładnie tak, biorę smarfon i robię zdjęcie opony!
Nic bardziej prostego.

ąćęłńóśźż

Miewałem w obie strony: w pewnych zestawach opona obręcz za cholerę się nie dawało gołymi rękami bez narzędzi, w innych dętki
wystrzeliwały ze szczeliny pomiędzy obręczą a rantem opony (nie przypadek, bo dwie kolejne opony na tej samej firmowej feldze
Bontrager - opony oddałem do sklepu SkiTeam i przyjęli zwrot, kupiłem inne i bez problemu na tych samych obręczach).
Tu na grupie sporo było, jak to trzeba palcami stóp przy podłodze całość trzymać i mocno naciągać oponę do góry ale środkiem obręczy
(na dole wepchnąć druty do środka gdzie zwykle mniejsza średnica obręczy).

-----