przesiadka z roweru górskiego na miejski

kawka....@gmail.com

Dzień Dobry,

Mam taki nietypowy problem i zwracam się do Was o poradę.
Jakieś dwa miesiące temu zaczęła mnie boleć i drętwieć lewa ręka.
Rezonans kręgosłupa wykazał przepuklinę w odcinku szyjnym i lekarze kategorycznie zabronili dalszej jazdy na rowerze a w dłuższej perspektywie zasugerowali przesiadkę na miejski.
Oczywiście od kilkunastu już lat jeździłem rowerem górskim, zarówno codziennie do pracy (przez pół Warszawy) jak i wakacyjnie po Bieszczadach itp. Wygląda na to że nadszedł czas przesiadki (nie mam miejsca na dwa rowery). Próbowałem Veturilo - pozycja OK, nic nie boli, próbowałem na trekingowym rowerze żony - niestety nieco dyskomfortu.

No więc pytanie do Was - na jaki rower miejski (lub inny z wyprostowaną postawą) warto się przesiąść? Najlepiej żeby był lekki niczym górski, bez dynamo, może być też elektryk, ale fajnie by pozwalał ciągnąć przyczepkę i jechać szybciej niż 25 km/h (cenię sobie szybką jazdę nad Wisłą do pracy), więc potrzeba zdecydowanie więcej przełożeń niż 3 z Veturilo.

Łączę pozdrowienia i z góry dziękuję za pomoc.
Marcin Kawka

zbrochaty

Pewnie co rowerzysta to inne opinie...
Jak lubisz szybko jeździć i ma być lekki, to polecam rower typu fitness. Na przykład Trek FX, od kilku lat raki rower ma mój syn, często na nim jeździłem. Lekki, szybki, karbonowy widelec i dość wygodna pozycja na miasto. Starsze modele miały jeszcze napęd 3/9 i v-brake.
Teraz wyższe modele tylko jedno przełożenie z przodu i cienki, drogi łańcuch, który trzeba często wymieniać i tarcze.
Wystarczy zainstalować cienkie i lekkie błotniki, blisko opon, aby nie szpeciły optycznie roweru i ew. bagażnik, jak jeździsz bez plecaka.
Poszukaj może używkę, kiedyś wyższe modele FX miały napęd szosowy i były jeszcze lżejsze.

A tak na marginesie, to raczej nikt Ci nie pomoże, musisz przetestować na własnym organizmie, czy nie boli.
W sklepie Treka na Powiślu kiedyś dawali rower do testowania na 2h.

Ja przynajmniej na twoim miejscu szedłbym w fitness, ew. lekko podwyższył kierownicę, gdy będzie dyskomfort.

borsuk

W dniu 2022-03-31 o 13:19, kawka....@gmail.com pisze:

> No więc pytanie do Was - na jaki rower miejski (lub inny z wyprostowaną postawą) warto się przesiąść?

Zamiast się przesiadać wystarczy zmodyfikować ten, na którym jeździsz.
Potrzebna jest wysoka kierownica, a więc zmieniasz mostek na regulowany,
kierownicę z prostej na lekko wygiętą oraz, w skrajnym przypadku, trzeba
wymienić widelec na taki z dłuższą rurą sterową.
Rower wygląda nietypowo, ale wygoda przede wszystkim. Sam jeżdżę na
takim, gdyż od lat choruję na kręgosłup, a mieszkam w górach.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

PeJot

W dniu 2022-03-31 o 18:32, borsuk pisze:

> [...]
> wymienić widelec na taki z dłuższą rurą sterową.

> Rower wygląda nietypowo, ale wygoda przede wszystkim.

I niestety nie licz na to że będzie to ścigacz.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Szuwarek

Spróbuj Bikefittingu. Droga impreza, ale pewnie w sumie wyjdzie taniej
niż nowy rower.
Robili to kiedyś w sklepie rowerowym w Warszawie przy ulicy Zamiany.
Pozdrawiam.