Woda w ramie

zbrochaty

Jun 9, 2022, 5:02:43 PMJun 9
Dzis w Warszawie były dwie burze. Rower stał grzecznie przypięty na ulicy.
Gdy wieczorem wyjeżdżałem w górę ze stacji metra po ruchomych schodach (przednie koło dużo wyżej niż tylne) to z otworu w poziomej rurce tylnego trójkąta ramy zaczęła "siurkiem" sikać woda. Tak na oko wylało sie 1/4 szklanki. Którędy ona (ta woda) może się dostać do ramy? Myślałem, ze przez sztycę, mam siodło z dziurą, ale tam wygląda dość szczelnie. Rama jest alu, wiec jej to nie przeszkadza, ale łożyska korb...

PeJot

Jun 10, 2022, 10:58:53 AMJun 10
W dniu 2022-06-09 o 23:02, zbrochaty pisze:
> [...]
> Gdy wieczorem wyjeżdżałem w górę ze stacji metra po ruchomych schodach (przednie koło dużo wyżej niż tylne) to z otworu w poziomej rurce tylnego trójkąta ramy zaczęła "siurkiem" sikać woda. Tak na oko wylało sie 1/4 szklanki. Którędy ona (ta woda) może się dostać do ramy? Myślałem, ze przez sztycę, mam siodło z dziurą, ale tam wygląda dość szczelnie.

Właśnie tam jest główna nieszczelność w postaci przeciętej wzdłuż rury w
której siedzi sztyca.

> Rama jest alu, wiec jej to nie przeszkadza, ale łożyska korb...

Kwadratowi to nie wadzi.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

PeJot

Jun 11, 2022, 2:01:27 PMJun 11
W dniu 2022-06-10 o 16:58, PeJot pisze:

> Właśnie tam jest główna nieszczelność w postaci przeciętej wzdłuż rury w
> której siedzi sztyca.

I jeszcze woda która się leje po ramie lubi podciekać przez oczka śrub
uchwytów do bidonów.

zbrochaty

Jun 11, 2022, 3:42:13 PMJun 11

> I jeszcze woda która się leje po ramie lubi podciekać przez oczka śrub
> uchwytów do bidonów.

To chyba jest to !!! Dzieki.
Plastikowy futeral na rurze podsiodlowej, w ktorym trzymam "skladano-sztabkowe" zapiecie Abusa lekko sie telepalo. Dokrecilem sruby i zobaczymy...

PeJot

Jun 12, 2022, 2:23:11 AMJun 12
W dniu 2022-06-11 o 21:42, zbrochaty pisze:
Trochę jakiegoś smaru na gwinty śrubek, jako uszczelnienie nie zawadzi.

Bogumił

Aug 1, 2022, 4:40:01 PM (6 days ago) Aug 1
Niektóre ramy mają dziurkę w okolicy suportu do odprowadzania wody.
Z lifehacków to się montowało starą dentkę naciągając na sztycę i ramę.
Oczywiście lać się może sztycą od siodełka ale zawsze coś.

Andrzej Ozieblo

Aug 2, 2022, 12:39:16 PM (5 days ago) Aug 2
Podobną historię przeżyłem wiząc rowery nad Bałtyk z Krakowa. Przez pewien czas lało jak diabli. Do ram sie nie dostało, ale do amorów. Z każdego wylałem po pół szklanki wody. Pomimo szczelnych, wydawałoby się uszczelek.

Jacek

Aug 4, 2022, 2:56:50 AM (4 days ago) Aug 4
W dniu 09.06.2022 o 23:02, zbrochaty pisze:
> Którędy ona (ta woda) może się dostać do ramy? Myślałem, ze przez sztycę, mam siodło z dziurą, ale tam wygląda dość szczelnie. R
Woda także skrapla się z wilgoci z powietrza. W dzień cieplej, więc
powietrze się rozszerza, w nocy zimniej - się kurczy i jest wciągane do
ramy, która nigdy nie jest i nie będzie hermetyczna. Po kilku miesiącach
może z tego nagromadzić się całkiem dużo wody.
Przy 20 stopniach w m. sześć. powietrza może zawierać 19 g wody, przy 10
stopniach zaledwie 9.
Jacek

PeJot

Aug 7, 2022, 3:14:31 PM (20 hours ago) Aug 7
W dniu 04.08.2022 o 08:56, Jacek pisze:

> [...]
> ramy, która nigdy nie jest i nie będzie hermetyczna. Po kilku miesiącach
> może z tego nagromadzić się całkiem dużo wody.

Swoją drogą, dawne stalowe ramy miały otwory technologiczne do
odgazowania przy spawaniu/lutowaniu, a jak jest we współczesnych ramach
aluminiowych ?