Kolejna guma...

rad...@konto.pl

Już mi się znudziło wymienianie dętek...

Czy takie wkładki coś dają? Najczęściej przebicie powoduje jakiś kolec.

Czytałem, że najlepsze rozwiązanie to opona Marathon XB (czy jakoś tak) albo
wkładka Kenda (czy jakoś tak) za 70zł. (No to już wolę oponę...)

Ale dopóki opona jeszcze jest OK, to włożyłbym jakąś tanią wkladkę
"anty-kolcową"...

2late

Ja kiedys regularnie lapalem gume, to okazalo sie ze w okolicy byla budowa
i mieli tam jakis ostry piasek czy cos. Rozwozili to po okolicy wszyscy
przejezdzajacy przez ich brame. Ostatecznie zrobilem sobie objazd na drodze
z pracy / do pracy i przeszlo. A ze mi sie ostatnio ze 3 razy zdarzylo
zlapac gume (w tym, raz w lesie najechalem na pinezke, lub ja tam
dowiozlem), to zamienilem tylna na Schawalbe marathon racer bo lezala juz
od jesieni i wlozylem tez znaleziona, lezaca od lad tasme z decathlonu
https://imgur.com/a/thp9hne . I jednoczesnie - bo na horyzoncie jest juz
wakacyjna wycieczka - kupiem - podobna najtrwalsza i najciezsza - schwalbe
marthon plus. Jeszcze nie wiem czy ja wstawie, moze samo wiezienie jej
jako zapas zadziala jak ubezpieczenie lub inny hokus-pokus. ;)

https://badzi0r.wordpress.com/

Olivander

no istnieje też rozwiązanie radykalne, ale raczej nie dla was, bo za szybko jeździcie.
to opony z pełnej gumy, np. z górnej półki, np. tannus

albo dętki z rury PCV, z dolnej półki, hydraulicznej:
https://m.youtube.com/watch?v=PX3A7GLtFqM&ebc

ptoki

Kolejna w jakim okresie?

Sam nieco jezdze i ani w miescie ani poza nim mi sie przebicia czesto nie trafiaja.
Ale jak sie to samo kolo przebija po 1-2-3 dniach i za tydzien znowu to znaczy ze masz okruch szkla czy inny kolec w oponie i nie wyjales go za pierwszym razem.

Wkladki moze i cos tam pomoga ale imho raczej na zasadzie "dzis kolec a przebicie za tydzien" a nie "dzis kolec i wkladka go wypluje z opony". Na gwozdzia, druta moze zadziala. Na jakies drewno tak 50/50. Na szklo imho nie...

rad...@konto.pl

Tue, 19 Jul 2022 08:59:35 -0700 (PDT), w
<e43127aa-df00-4305...@googlegroups.com>, ptoki
<sczy...@gmail.com> napisał(-a):

> Kolejna w jakim okresie?

Jak na kilometraż to jestem światowym liderem ;)

> Ale jak sie to samo kolo przebija po 1-2-3 dniach i za tydzien znowu to znaczy ze masz okruch szkla czy inny kolec w oponie i nie wyjales go za pierwszym razem.

Zawsze znajduję przyczynę.
Czasem jest to jakieś lekkie przecięcie opony.

Zamówiłem jakieś za 20zł na All, przyjedzie z Chin, zobaczy się :)

Ignac

niedziela, 17 lipca 2022 o 16:58:50 UTC+2 Olivander napisał(a):
> no istnieje też rozwiązanie radykalne,
Szydłem, co 2-3 miesiące, wydłubuję z powierzchni napompowanej opony,
wszystkie wbite małe kawałki szkła lub drobiny kwarcu. Szczególnie niebezpieczne są
niewielkie uszkodzenia, w których klinuje się kilka drobin i jedno popycha następne,
aż do przebicia.

Andrzej Ozieblo

A korzysta ktoś z bezdętkowych i mleczka? Podobno skutecze, choć główne zastosowanie widzę dla jazdy typu enduro. Ja jeżdżę na tradycyjnych oponach i dętkach . i b. rzadko łapię gumę, choć ostatnio przydarzyły się 2. Jedna w crossie, jedna w MTB żony. Pierwsza niewyjaśniona przyczyna, druga - duży kolec.

Ignac

Ja korzystałem z mleczka, do małych przekłuć skuteczny do dużych, niestety nie.
Problem jednak w tym, że po pół roku użytkowania mleczko zakleja wentyl i
przez to nie napompujesz koła i dętka lub opona bezd. do wyrzucenia.
Czyli, nie przydatny gadżet.
Najskuteczniejsza jest, jazda na oponach z wkładka anty z tpi powyżej 60.

rmikke

On Friday, 22 July 2022 at 20:19:13 UTC+2, Ignac wrote:
> [...]
> Problem jednak w tym, że po pół roku użytkowania mleczko zakleja wentyl i
> przez to nie napompujesz koła i dętka lub opona bezd. do wyrzucenia.

Jeszcze nie widziałem opony bezdętkowej z wentylem. Znane mi rozwiązania mają zawór w obręczy.

m4rkiz

W dniu 22.07.2022 o 20:19, Ignac pisze:
> Ja korzystałem z mleczka, do małych przekłuć skuteczny do dużych, niestety nie.
> Problem jednak w tym, że po pół roku użytkowania mleczko zakleja wentyl i

Kiedy dojeżdżałem do pracy w Irlandii rowerem, łapałem flaka najrzadziej co tydzień, opony
marathon plus. Ulice były tam zasypane szkłem. Po wlaniu uszczelniacza slime - po małej
butelce do każdego z kół 28, więcej nie miałem tego problemu. Ciśnienia też trzymało po
pół roku zamiast miesiąca. Zazwyczaj wystarczy wentyl popchnąć żeby się odkleił, ale z
wykręceniem i wymianą nie miałem problemów.

rad...@konto.pl

Sun, 17 Jul 2022 12:55:08 +0200, w
<sgq7dh1i8vb35uc7b...@4ax.com>, "rad...@konto.pl"
<rad...@konto.pl> napisał(-a):

> Już mi się znudziło wymienianie dętek...

Epilog:

Zdjąłem obie dętki. Jedna to klasyczne małe przecięcie, czyli kolec lub
nie-wiadomo-co przecięło. Inspekcja opony nie pokazała żadnego uszkodzenia,
czyli wbiło się i zniknęło.

Drugi przypadek jest ciekawszy: dętka pękła niedaleko zaworu od strony
wewnętrznej. "Rana" taka szarpana. Jako że dętka z Decathlonu, to pojechałem
zareklamować i widzę, że podejście zmieniło się na "to materiał eksploatacyjny,
ma prawo pęknąć, no może jakby była nowa...".

Z koniem kopać się nie będę, kupię obie gdzie indziej? Co polecacie z tych
tanizn po fafnaście złotych?

ąćęłńóśźż

Z tanizn polecamy Schwalbe i Continental, w każdym dobrym sklepie rowerowym po fafnaście złotych.

-----

Ignac

poniedziałek, 25 lipca 2022 o 18:19:52 UTC+2 rad...@ napisał(a):

> [...]
> ma prawo pęknąć, no może jakby była nowa...".
>
> Z koniem kopać się nie będę, kupię obie gdzie indziej? Co polecacie z tych
Kup jeszcze nowe taśmy zasłaniające otwory pod szprychy i przyklej je butaprenem

rad...@konto.pl

Mon, 25 Jul 2022 12:43:41 -0700 (PDT), w
<d18168fe-7218-4a07...@googlegroups.com>, Ignac
<smak8...@gmail.com> napisał(-a):

> Kup jeszcze nowe taśmy zasłaniające otwory pod szprychy i przyklej je butaprenem

Są w dobrym stanie. Nowe nie będą lepsze. Zresztą pęknięcie jest poza tym
miejscem.

borsuk

W dniu 2022-07-25 o 18:18, rad...@konto.pl pisze:

> Zdjąłem obie dętki. Jedna to klasyczne małe przecięcie, czyli kolec lub
> nie-wiadomo-co przecięło.
Takie uszkodzenia miałem, kiedy używałem zbyt wąskich opasek na obręcz
(nawet w fabrycznie nowych rowerach potrafią wsadzić wąskie opaski).
Dętka przecina się na krawędzi opaski, opaska powinna wypełniać całą
szerokość obręczy.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/