Piasta Shimano XT

PeJot

Czołem,

piasta, o taka:

https://www.centrumrowerowe.pl/piasta-tylna-shimano-deore-xt-fh-m8000-pd3329/?v_Id=88687&gclid=EAIaIQobChMIvI6E8qXk-gIVRPgYCh3WXgDMEAQYAyABEgKPCfD_BwE

jak wygląda sprawa uszczelnienia przy użytkowaniu nie z tarczą, a z
v-kami ? Kiedyś dodawali jeszcze plastikowe osłony na wielowypust.

Poza tym jak w tym przypadku z jakością ? A może jest jakaś alternatywa,
może na łożyskach maszynowych ? Kiedyś używałem Novateca lub Authora i
było kiepsko.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Remo Leb

niedziela, 16 października 2022 o 10:14:08 UTC+2 PeJot napisał(a):
> [...]
>
> jak wygląda sprawa uszczelnienia przy użytkowaniu nie z tarczą, a z
> v-kami ? Kiedyś dodawali jeszcze plastikowe osłony na wielowypust.

Tarcza hamulcowa nie bierze żadnego udziału w uszczelnianiu. Ta nakładka na wielowpust to tylko estetyczny element jest.

> Poza tym jak w tym przypadku z jakością ? A może jest jakaś alternatywa,
> może na łożyskach maszynowych ? Kiedyś używałem Novateca lub Authora i
> było kiepsko.

Moim zdaniem te piasty są naprawdę dobre, miałem koła na takich, one mają grubą oś i większej średnicy łożyska.

Ignac

Imo, bardzo ważne jest jaki smar używa się do łożysk. Nie litowy, który miesza się z wodą tylko molibdenowy,
który nie ma tej wady, ponadto, ma dodatek anty przeciążeniowy EP i nie w wysycha z biegiem czasu.
To jest klucz do długowieczności kasety.