sposób na spinkę do łańcucha 10rz

JaceK

Jul 13, 2022, 2:35:30 AMJul 13
Nie mogę rozpiąć łańcucha 10rz spiętego spinką. W 9rz miałem patent, że
lekko ściskałem spinkę i ułatwiało to rozłączenie. W 10rz męczę się
okropnie i nic.

Macie jakieś sposoby, które ułatwiają rozpięcie spinki 10rz?

JaceK

rowerex rowerex

Jul 13, 2022, 4:53:24 AMJul 13
Piłka do metalu - ja się raz poddałem. Może schłodzić jedno ogniwo
zamrażaczem dostępnym w sklepach z elektroniką, a drugie podgrzać...
Miałem i mam kilka takich spinek, ale jedna była wyjątkowo wredna
i nie chciało mi się kombinować...

W ogóle mam wrażenie, że 10rz. spinki są jakieś dziwne, może tylko te
najtańsze sprzedawane pod różnymi markami, ale z wyglądu robione raczej
w tej samej fabryce - mam takie sygnowane marką Kross, ale jedna
wcześniej kupiona pod jakąś inną marką wygląda identycznie. Jedną jak
wyżej pisałem musiałem rozciąć, dwie kolejne "skaczą", gdy łańcuch schodzi
z górnej części kasety, co jest niezmiernie upierdliwym efektem i nie ma tu
znaczenia ani stan łańcucha, ani spinek, ani kasety (nowe czy używane).

Ze spinkami 9rz. jakoś nigdy nie miałem takich problemów, może dlatego, że
długo używałem oryginałów Srama, które łatwo się zapinały i rozpinały.
Późniejsze zamienniki zapinało się już nieco gorzej, a przy 10rz. już przy
pierwszym zapięciu dało się zauważyć, że sworznie i otwory są bardzo
ciasno spasowane i że mogą być problemy z rozpięciem, no i były...

Następnym razem gdy będę zakładał nową spinkę, to zacznę od sprawdzenia
jak się rozpina albo od razu wezmę pilnik i podszlifuję otwory.

Pozdr-
-Rowerex

Ignac

Jul 21, 2022, 5:26:40 PMJul 21
środa, 13 lipca 2022 o 10:53:24 UTC+2 rowerex rowerex napisał(a):

> Następnym razem gdy będę zakładał nową spinkę, to zacznę od sprawdzenia
> jak się rozpina albo od razu wezmę pilnik i podszlifuję otwory.
Spinka wtedy pasuje do łańcucha, jeśli ma długość pina oraz grubości blaszek ogniw jak w łańcuchu.
Marka nie ma kompletnie znaczenia

Piotr Rogoza

Jul 22, 2022, 4:16:39 PMJul 22
W dniu Wed, 13 Jul 2022 08:35:26 +0200, uzytkownik JaceK napisal:
Hmmm spinka sram rozpina się bez problemu. Z czasem trochę gorzej ale daje
radę.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com