Egzotyczny zaplot i cieniowane szprychy.

Wujek

Od paru lat bawię się pleceniem kół. Po przetestowaniu na przednim kole z tarczą zaplotu 3x3 na standardowych szprychach zrobił bym taki sam tył ale na cieniowanych.
Przy tym zaplocie szprychy mocno się gną w pobliżu kołnierza piasty i tu widzę problem.
Pierwsze i najdrastyczniejsze zagięcie wypada 2,5 - 3 cm od łba szprychy a więc w miejscu w którym szprycha zmienia średnicę.
Które szprychy wybrać? Gdzie znajdę wymiary szprych (długość odcinka 2mm i przejścia w 1,5mm)?

Tylko nie pytajcie po co. Po prostu takiego jeszcze nie plotłem ;)

PeJot

W dniu 16.08.2022 o 20:50, Wujek pisze:
> [...]
> Pierwsze i najdrastyczniejsze zagięcie wypada 2,5 - 3 cm od łba szprychy a więc w miejscu w którym szprycha zmienia średnicę.

Osobiście lubię DT, bo te same modele są od lat w produkcji i można z
nimi eksperymentować. Poza tym te szprychy dają się recyklingować i
wykorzystywać w kolejnych konstrukcjach bez widocznej utraty wytrzymałości.

> Gdzie znajdę wymiary szprych (długość odcinka 2mm i przejścia w 1,5mm)?

Zonk, bo DT podaje rysunki wymiarowe, ale bez tego szczegółu.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Andrzej Ozieblo

wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:51:00 UTC+2 Wujek napisał(a):
> Od paru lat bawię się pleceniem kół. Po przetestowaniu na przednim kole z tarczą zaplotu 3x3 na standardowych szprychach zrobił bym taki sam tył ale na cieniowanych.

Jaki to rodzaj zaplotu 3x3? Podstawowy to na 3 krzyże. To ten?

PeJot

W dniu 16.08.2022 o 21:32, PeJot pisze:

> Zonk, bo DT podaje rysunki wymiarowe, ale bez tego szczegółu.

Jakieś długości DT 2/1.5 mam gdzieś w przydasiach, mogę pomierzyć.