Powrót po latach

Wujek

Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.

Posłusznie melduję że znów jestem ;)

_Master_

W dniu wtorek-16-sierpnia-2022 o 20:22, Wujek pisze:
> Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.
>
> Posłusznie melduję że znów jestem ;)

Z ciekawości:
Co Ciebie wygnało? Bo co przygnało to n ie będę pytał bo wiadomo że
starość. ;-0)

Andrzej Ozieblo

:). Coś w tym jest. Może to, że wszelkie fora rowerowe, nie mówiąc juz o beznadziejnym FB, to nie dla mnie... starego. BTW jestem na kilku grupach FB związanych z arytmią serca. I... przestaje rozumieć ten świat. :)

Wujek

wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:54:16 UTC+2 _Master_ napisał(a):
Przestała rajcować mnie sztywność nowego modelu korb, szybkość zmiany biegów itp.
Stara ekipa się rozpadła.
Poczułem się za stary ;)

Teraz zajrzałem bo szukałem konkretnej porady a jak zobaczyłem obsadę to pełna kopara.

ąćęłńóśźż

Kiedyś ludzie byli z plasteliny, a rowery ze stali.
Teraz jest na odwrót ;-)

-----

_Master_

W dniu wtorek-16-sierpnia-2022 o 21:00, Andrzej Ozieblo pisze:
> BTW jestem na kilku grupach FB związanych z arytmią serca. I... przestaje rozumieć ten świat.:)

O kurwa!!!

Mam kilka chorób do wyleczenia. Fejsbuka mi pomoże? ;)

coaster

Wujek wrote:
> Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.
>
> Posłusznie melduję że znów jestem ;)

Oooo!

--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

coaster

Przeciez FB ma za zadanie dekonstrukcje znanego nam świata ;)

Andrzej Ozieblo

czwartek, 18 sierpnia 2022 o 17:20:54 UTC+2 coaster napisał(a):

> Przeciez FB ma za zadanie dekonstrukcje znanego nam świata ;)

I ja tego nowego FB świata nie pojmuję. Za dużo w nim chaosu, braku logiki albo raczej logiki, której nie rozumiem.

zbrochaty

wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:22:16 UTC+2 Wujek napisał(a):
> Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.
>
> Posłusznie melduję że znów jestem ;)

Nie wiem kim jesteś i pewnie większość nie wie, ale co ja tam wiem... Świeżak jestem, na preclu od jakichś tam zaledwie 18 lat... :)
Za to jacyś rozbójnicy się pojawili... Zbooy, nawet ma archaiczną stronę www sprzed ponad dwudziestu lat.....

coaster

18 lat. A FAQ zna, czy nie zna? ;)
http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/

Andrzej Ozieblo

poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 01:43:36 UTC+2 zbrochaty napisał(a):
> Świeżak jestem, na preclu od jakichś tam zaledwie 18 lat... :)
> Za to jacyś rozbójnicy się pojawili... Zbooy, nawet ma archaiczną stronę www sprzed ponad dwudziestu lat.....

Zajrzałem na swoją historię. Pierwszy mój wpis, pytanie, z maja 1997 r. A więc ponad 25 lat, z przerwami, na preclu. Inny to był wtedy precel. Pionierski. :) I co się zmieniło? Bardzo wiele. Z punktu widzenia mojego rowerowania też spore zmiany, ale nieoczywiste. Najważniejsze, że wciąż dużo jeżdżę. A 72 lata w maju br. stuknęło. Zdecydowanie mniej jeżdżę MTB po górach, ale wciąż mi się zdarza. Najwięcej po mieście, ale moje preferowane rowerowanie to obecnie cross po wertepach na crossie. :)

borsuk

W dniu 2022-08-22 o 01:43, zbrochaty pisze:

> [...]
> Za to jacyś rozbójnicy się pojawili... Zbooy, nawet ma archaiczną stronę www sprzed ponad dwudziestu lat.....

Dla mnie Zbooy to autorytet rowerowy (chociaż młody człowiek :)). Do
dziś mam w bookmarkach jego "rozważania o napędach 7,8 i 9 biegowych".
Polecam - niewiele straciły na aktualności.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Andrzej Ozieblo

poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 22:33:10 UTC+2 borsuk napisał(a):

> Dla mnie Zbooy to autorytet rowerowy (chociaż młody człowiek :)). Do
> dziś mam w bookmarkach jego "rozważania o napędach 7,8 i 9 biegowych".
> Polecam - niewiele straciły na aktualności.

Nieśmiało doniosę, że to moje rozważania na stronie Zbooya. Cała część techniczna to moja pisanina. Dziś mocno demodee, ale wtedy to były zupełne nowości w rodzącym się internecie.

borsuk

W dniu 2022-08-23 o 10:37, Andrzej Ozieblo pisze:
Zwracam honor - trzeba czytać stopki, wiele lat żyłem w nieświadomości.
Nie całkiem demodee, ponieważ w dobie rowerów elektrycznych te niższe
liczby przełożeń wracają do łask.
Dobrze, że co do wieku tak bardzo się nie pomyliłem, bo jestem starszy. :)
Pozdrawiam
borsuk

Andrzej Ozieblo

wtorek, 23 sierpnia 2022 o 18:57:09 UTC+2 borsuk napisał(a):

> Dobrze, że co do wieku tak bardzo się nie pomyliłem, bo jestem starszy. :)

Czyli wciąż młody. :) Dokuczają mi pewne dolegliwości, ale dopóki dość swobodnie moge jeździć na rowerze i nartach, to czuję sie młody. No powiedzmy niestary. :)

abs

W dniu 22.08.2022 o 14:56, Andrzej Ozieblo pisze:
> Zajrzałem na swoją historię.

A gdzie można aktualnie jakieś archiwum znaleźć? Bo Google chyba już tak
daleko nie sięga, zdaje się, że robili jakieś czystki :(

Andrzej Ozieblo

Precla przeglądam na google chrome. Ten ma kategorię grupy i można sobie wpisać pl.rec.rowery. A swoja historię znalazłem wpisując w wyszukiwanie "andrzej ozieblo". Pokazał mi wszystkie moje wpisy, a jest ich kilka tysięcy, aż do pierwszego, owego z maja 1997 r. Troche trzeba poklikać, bo cofa się po 30 wpisów.

PeJot

W dniu 2022-08-23 o 19:38, Andrzej Ozieblo pisze:

> Czyli wciąż młody. :) Dokuczają mi pewne dolegliwości, ale dopóki dość swobodnie moge jeździć na rowerze i nartach, to czuję sie młody. No powiedzmy niestary. :)

To się nazywa młodzież 50, 60, 70 letnia :)

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Szuwarek

W dniu 25.08.2022 o 08:05, PeJot pisze:
Nastolatki - naście do setki ;-)

abs

W dniu 24.08.2022 o 14:48, Andrzej Ozieblo pisze:
> Precla przeglądam na google chrome. Ten ma kategorię grupy i można sobie wpisać pl.rec.rowery. [...]

Ha, dzięki! Znalazłem się tam z 1999 :)

Olivander

Najstarszy mój wpis na pl.rec.rowery google znalazło z 18.12.1997. :-)
choć na innych grupach usenetu byłem ponad rok wcześniej.
Tylko, że ja parę razy zmieniałem adresy mailowe i nicki.
Wtedy na usenecie pisało się grzeczną dyskusję, a jak spór się
uszczegółowiał lub zaogniał automatycznie przechodziło się na
maile, listy mailowe, albo...

He, pamięta tu kto jeszcze fidonet? irc? ssh-write? dopiero lata
później przyszło gadu-gadu i podobne takie. A dziś to kopaliny.

ąćęłńóśźż

No właśnie, ja już swoich nawet nie pamiętam, nie mówiąc o tym że zwykle utrudniałem wyszukiwanie wstawiając polską diakrytykę;-).
Najłatwiej siebie samego poznać chyba po stylu.
Zwykle myślę "co za łebski gość to pisał" ;-)

Tak swoją drogą wróciłem do archiwum poczty pewnego mojego hobby sprzed 20 lat gdzie właściwie nic a nic się nie zmieniło (jeszcze
mniej niż w rowerach), i moje sąsiednie maile dotyczą... modemu USRobotics 56k (wdzwanianego ;)).

Natomiast hejt pojawił się praktycznie od zawsze i to bardzo smutne :-((
Psychologowie się nie raz zajmowali tematem pisząc, że łatwiej nienawidzić człowieka, którego się w ogóle nie widziało na oczy.

-----

borsuk

W dniu 2022-08-30 o 10:21, Olivander pisze:

> He, pamięta tu kto jeszcze fidonet? irc? ssh-write? dopiero lata
> później przyszło gadu-gadu i podobne takie. A dziś to kopaliny.

A pamięta ktoś BBSy (bulletin board systems). Dodzwaniało się tam
modemem po sieci komutowanej (telefonicznej) i można było poczatować z
innymi użytkownikami, którzy akurat byli on line, oraz wysłać i pobrać
pliki. Było to przed rokiem 1994.

rowerex rowerex

wtorek, 16 sierpnia 2022 o 20:22:16 UTC+2 Wujek napisał(a):
> Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.
>
> Posłusznie melduję że znów jestem ;)

Znaczy, odmrozili po 20 latach? ;-)

To byłoby ciekawe, gdyby zapalonego rowerzystę zamrozić
w roku 2002 i odmrozić w 2022 - jakie taki "hibernatus" miałby
wrażenia z użytkowania współczesnych rowerów i ich osprzętu.

Pewnie na początku zdziwiłby się przekosem łańcucha w góralu
z 1x12 i tym, że kierownica nie chce się zmieścić w drzwiach.

Pozdr-
-Rowerex

PeJot

W dniu 02.09.2022 o 14:48, rowerex rowerex pisze:

> Znaczy, odmrozili po 20 latach? ;-)
>
> To byłoby ciekawe, gdyby zapalonego rowerzystę zamrozić
> w roku 2002 i odmrozić w 2022 - jakie taki "hibernatus" miałby
> wrażenia z użytkowania współczesnych rowerów i ich osprzętu.

Pamiętasz jak 20 lat temu na preclu mówiono na samochody ?

2late

Blachosmrody?

https://badzi0r.wordpress.com/

PeJot

W dniu 02.09.2022 o 21:35, 2late pisze:

> Blachosmrody?

Ano tak. Dziś już ta tradycja zaginęła...

Jan Cytawa

Olivander pisze:
.

> He, pamięta tu kto jeszcze fidonet? irc? ssh-write? dopiero lata
> później przyszło gadu-gadu i podobne takie. A dziś to kopaliny.

Jeszcze nie bylo windowsow a wiadomosci sie szukalo w gopherze. Byly
irce, telnety i cos tam jeszcze. A z przyzwyczajenia pozostala mi
bezogonkowosc :)

Jan Cytawa

Jan Cytawa

rowerex rowerex pisze:

> [...]
>
> Pewnie na początku zdziwiłby się przekosem łańcucha w góralu
> z 1x12 i tym, że kierownica nie chce się zmieścić w drzwiach.

dziaj wracalismy pociagiem z rajdu rowerowego. Nie powiem lalo
strasznie. Ale gdy wyprowadzalismy rowery z peronow, jakies mlode
dziewcze glosno sie zdziwila "o jakie oldscoolowe rowery".

Nie powiem, moj jaguar z lat 70-tych na osprzecie campagnolo ciagle nie
wykazuje objawow zuzycia. Wymieniam tylko regularnie ogumienie, lancuchy
i 3 najwieksze koronki z wielotrybu.

Jan Cytawa

Paweł Nowak

On Sunday, September 11, 2022 at 4:52:23 PM UTC+2, Jan Cytawa wrote:

> i 3 najwieksze koronki z wielotrybu.

haha - młodzi to pewnie nie kojarzą co to ten wielotryb (automaty poprawiają na wieloryb :D)

kawoN

Paweł Nowak

On Tuesday, August 16, 2022 at 8:22:16 PM UTC+2, Wujek wrote:
> Nie było mnie na preclu blisko 20 lat.

Jakbym się cofnął w czasie - a pamiętam jak precel prawie umarł... a może umarł i zmartwychwstał?

Paweł Nowak

no_e...@invalid.invalid

Ja namawiam do powrotu na precla kol. Romala.
Ktos go pamieta?
On wciaz zyje i jezdzi na rowerze.

--
Titus Atomicus

Remo Leb

> Precla przeglądam na google chrome. Ten ma kategorię grupy i można sobie wpisać pl.rec.rowery. A swoja historię znalazłem wpisując w wyszukiwanie "andrzej ozieblo". Pokazał mi wszystkie moje wpisy, a jest ich kilka tysięcy, aż do pierwszego, owego z maja 1997 r. Troche trzeba poklikać, bo cofa się po 30 wpisów.

Najstarsze daty jakie znalazłem to lipiec 1996.
ja też tu zajrzałem po 20 latach mniej więcej bo mi się coś przypomniało i wpisałem pl.rec.rowery w google i mi pokazało że takie coś istnieje i da się tego używać :)
Kiedyś to się jakoś więcej jeździło, ludzie się umawiali na jakieś góry, poranne, po robocie, nocne - kiedyś to było :)