Czym wkleić stalową spiralkę gwintu w aluminium tylnego widelca?

ąćęłńóśźż

Dzieciak zamaszyście podjeżdżał na krawężnik, wyrwał mocowanie bocznego kółka z ramy razem ze stalową mufą od wewnątrz gwintowaną
pod śrubę mocującą boczne kółko.
Na zewnątrz ta tuleja i otwór w widelcu są gładkie, podejrzewam że było to sklejone jakimś dobrym klejem raczej niż zgrzewane.
Czym kleić połączenie stali z aluminium?
Wolałbym coś dłużej wiążącego niż krótkie parę sekund i koniec pasowania bo już trzyma.
I muszę to tak zrobić, żeby wewnętrznego gwintu nie zapaćkać klejem (może tymczasowo wkręcić w gwint nylonową śrubę?).
Zależy mi na estetyce.

Jan Cytawa

W dniu 29.05.2022 o 15:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Czym kleić połączenie stali z aluminium?
> Wolałbym coś dłużej wiążącego niż krótkie parę sekund i koniec pasowania

Nie da sie uzyc jakiejs nakretki z drugiej strony?

Jan Cytawa

Olivander

opis chińskiej tiochniki...
śruba żelazna klejona do aluminium...
za cholerę nie zaufał bym zdrowia i życia syna...

gdyby to było moje dziecko, wy... ciął bym cały ten kram fleksą
i zamontował mu normalne boczne kółka "z moich czasów":
stalowe, przykręcane jak nakrętka do osi tylnego koła,
stal do stali, jebutną stalową nakrętką,
gnie się, ale nie łamie się

nawet wala się jakaś para po garażu, jakbyco

PeJot

W dniu 2022-05-29 o 15:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> to sklejone jakimś dobrym klejem raczej niż zgrzewane.
> Czym kleić połączenie stali z aluminium?

Typowe cyjanoakrylaty źle kleją aluminium i stal, podejrzewam że tam
aluminium nie ma.

> Wolałbym coś dłużej wiążącego niż krótkie parę sekund i koniec pasowania
> bo już trzyma.

Typowe kleje wiążą godziny.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

borsuk

W dniu 2022-05-29 o 15:35, ąćęłńóśźż pisze:

> Na zewnątrz ta tuleja i otwór w widelcu są gładkie, podejrzewam że było
> to sklejone jakimś dobrym klejem raczej niż zgrzewane.
> Czym kleić połączenie stali z aluminium?

Polecam klej anaerobowy Loctite 638. Na allegro 47 zł.
Kiedys wklejałem tym łożysko które kręciło się razem z ośką.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

ąćęłńóśźż

O widzisz i to jest cenna rada.
W sumie to zaufałbym epoksydowi: czy są jakieś mikroopakowania w minitubkach?
Pierwsze pytanie to jak przed klejeniem porządnie odtłuścić?

-----

Michał Pawłowski

nie łatwiej założyć nitonakrętkę o odpowiedniej średnicy?

Olivander

Ależ Wy jesteście pracowici. Mi by się nie chciało.

Rp: odkręć mutrę tylnej osi, włóż kółko, przykręć mutrę.
Powtórz z drugiej strony. Ustawienie można zmieniać AMD.
Działało gdy rowery robili biali i czerwoni ludzie. Przestało, gdy zaczęli je robić żółci?

ąćęłńóśźż

No widzisz, tego słowa mi brakowało.
Jakieś linki do tych nitonakrętek?

-----