Jest tu jakiś konstruktor?

Jacek Maciejewski

Jest tu jakis konstruktor który umie zrobić radiostację krótkofalarską?
--
Jacek
I hate haters.

Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world

Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:
> Jest tu jakis konstruktor który umie zrobić radiostację krótkofalarską?

Obawiam sie, ze tu juz nikogo nie ma.
A ja sie zapisalem na kurs krotkofalarski…
:-(
--
Titus Atomicus

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 20 Mar 2022 17:51:37 +0000 (UTC),
Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world<no_e...@invalid.invalid>
napisał(a):
No, jestem jeszcze ja :) Tyle że chciałem z kimś sobie pogadać o
niektórych rozwiązaniach czy wymienić opinie. W swojej okolicy niezbyt
mam z kim.

> [...]

> No, jestem jeszcze ja :) Tyle że chciałem z kimś sobie pogadać o
> niektórych rozwiązaniach czy wymienić opinie. W swojej okolicy niezbyt

E, to nie ze mna. Ja nawet licencji jeszcze nie mam.

Swoja droga - widze ze ten caly usenet to wciaz te same osoby.
Chyba ze to taki matrix.

--
Titus Atomicus

Jacek Maciejewski

Dnia Mon, 21 Mar 2022 11:49:12 +0000 (UTC),
napisał(a):

> E, to nie ze mna. Ja nawet licencji jeszcze nie mam.
Bez przesady z tą licencją. Odbierać możesz i bez niej. Jak masz jakąś
praktykę w montowaniu elektroniki to mógłbym ci zasugerowac jakieś
rozwiązania :)

> Swoja droga - widze ze ten caly usenet to wciaz te same osoby.
> Chyba ze to taki matrix.
Hmmm, usenet dogorywa i kiedy my, oldboje się pokończymy to zejdzie
ostatecznie razem z nami. Ale te 15 lat temu to była poważna instytucja.

> [...]

> Bez przesady z tą licencją. Odbierać możesz i bez niej. Jak masz jakąś
> praktykę w montowaniu elektroniki to mógłbym ci zasugerowac jakieś
Chetnie sie zapoznam, ale praktykiem-elektronikiem jestem kiepskim. W
najlepszej formie bylem jakies 50 lat temu. Wtedy to na zajeciach w Palacu
Mlodziezy zlutowalem sobie migacz (chyba).
Teraz wiem tylko, ze lutownica moze byc przyczyna oparzen.
Co do radia, to mam licencje SRC, a teraz jestem na kursie krotkofalarskim.

> Hmmm, usenet dogorywa i kiedy my, oldboje się pokończymy to zejdzie
> ostatecznie razem z nami. Ale te 15 lat temu to była poważna instytucja.

E, na niektorych grupach wciaz jest jakis ruch

--
Titus Atomicus

Jacek Maciejewski

Dnia Sat, 26 Mar 2022 08:47:53 +0000 (UTC),
napisał(a):

> [...]
> Teraz wiem tylko, ze lutownica moze byc przyczyna oparzen.
> Co do radia, to mam licencje SRC, a teraz jestem na kursie krotkofalarskim.

To marnie widzę twoją karierę radioamatora-konstruktora :) No, chyba że
zaciśniesz zęby i poweźmiesz żelaznobetonowe postanowienie że nabierzesz
wprawy :) Wtedy dostaniesz ode mnie jakieś schematy. Jeśli sam się nie
zobaczysz w roli budowniczego swojego sprzętu to pozostaje ci tylko
kupno fabrycznego. Ponieważ ja z kolei nigdy fabryki nie używałem, to
mogę cię jedynie odesłać na niezłe forum krótkofalowców gdzie jeśli
określisz co chcesz robić na krótkich falach i ile masz kasy, udzielą ci
dobrej odpowiedzi na temat co powinieneś kupić: http://sp7pki.iq24.pl/
W szczególności będą pytać o to czy chcesz robić DX-y czy żuć szmaty na
3,5MHz, czy startować w zawodach, interesuje cię CW czy SSB a może
cyfrowe techniki, na jakich pasmach chcesz działać, jakie masz warunki
lokalne - poziom zakłóceń, możliwości powieszenia anten itd. bowiem
wielka jest rozmaitość aktywności braci krótkofalarskiej.

Arnold Ziffel

Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:

> No, jestem jeszcze ja :) Tyle że chciałem z kimś sobie pogadać o
> niektórych rozwiązaniach czy wymienić opinie. W swojej okolicy niezbyt
> mam z kim.

Pytaj konkretnie, a może ktoś się ujawni :)

--
Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

Arnold Ziffel

Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world <no_e...@invalid.invalid> wrote:

> Swoja droga - widze ze ten caly usenet to wciaz te same osoby.
> Chyba ze to taki matrix.

Te same osoby, tylko czasem pod innymi nickami. Nowych nie ma.

--
Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

Arnold Ziffel

> [...]

> mogę cię jedynie odesłać na niezłe forum krótkofalowców gdzie jeśli
> określisz co chcesz robić na krótkich falach i ile masz kasy, udzielą ci

To forum to jest dramat. Są perełki, ale ogólnie jest tam mentalny beton.
Jeśli ktoś konstruuje, to lepiej sprawdzi mu się http://sp-hm.pl/

Z drugiej strony duża część krótkofalowców przeniosła się na Facebooka.

--
W kinie:
- Wolicie popcorn słodki czy słony?

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 5 Apr 2022 11:25:01 +0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

> Jeśli ktoś konstruuje, to lepiej sprawdzi mu się http://sp-hm.pl/

Dzięki za podpowiedź, nie znałem tego. Wygląda sensownie.

Romulus Dupulus

W dniu 2022-03-20 o 18:51, Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world pisze:
> Obawiam sie, ze tu juz nikogo nie ma.

Na Telegramie jest też duży ruch... Field Day.

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 20 Mar 2022 17:51:37 +0000 (UTC),
Titus_Atomicus@somewhere..in.the.world<no_e...@invalid.invalid>
napisał(a):
No wiesz, ja umiem. Ale w stylu sprzed 20-30 lat :) Myślałem że dowiem
się czegoś nowego :)

Arnold Ziffel

Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:

> No wiesz, ja umiem. Ale w stylu sprzed 20-30 lat :) Myślałem że dowiem
> się czegoś nowego :)

Dziś to się diodą miga na Arduino i nazywa siebie konstruktorem. Młodzi
mogą uczyć się od starszych a nie odwrotnie.

--
A znacie to jak student poszedl do profesora i zdaje..
Ze nic nie umial i profesor nie wiedzial jaka ocene mu dac, bo nizszej