CQRlog

Jacek

Mam plik logu w formacie .adif. Może ktoś wie jak go otworzyć w CQRlog?

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> Mam plik logu w formacie .adif. Może ktoś wie jak go otworzyć w CQRlog?

Nigdy nie używałem cqrlog, ale zainstalowałem.

File -> Show QSO List (albo Ctrl-O)

Pojawi się okienko z listą QSO. W tym okienku:

File -> Import -> ADIF (albo Ctrl-I)

Pojawi się okienko wyboru pliku ADIF. Wybierasz plik i pojawia się kolejne
okienko, w którym można zaznaczyć jakieś opcje i wybrać Import.

Kliknąłem, zaimportowało bez problemu :)

--
Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
- Są trampki?

Jacek

W dniu Tue, 14 Mar 2023 11:02:27 +0000 (UTC), użytkownik Arnold Ziffel
napisał:

> okienko, w którym można zaznaczyć jakieś opcje i wybrać Import.
>
> Kliknąłem, zaimportowało bez problemu

A zaraza, nie pomyślałem że to może być opcja w oknie listy OSO :) Dzięki.
Przy okazji, ten CQRlog to jakoś mi mało leży. Czego ty używasz?
I jeszcze jedno. Oczywiście, używam do tego FT8 wsjt-x ale on zapisuje QSO
w jakimś dziwnym formacie tekstowym z którym potem nic nie da się prosto
zrobić. jest jakaś metoda na ten wsjt-x żeby zapisywał w bardziej
przydatnym formacie?
O- to jest ten format wsjt-x, przykładowa linia:
2023-03-07,14:05:15,2023-03-07,14:06:30,SP4TXI,KO03,7.075759,FT8,+12,-01,,,

--
Jacek

Jacek

PS. Qrka, co dzień robię jakieś odkrycia :) Właśnie odkryłem że w
GridTracker jest fajny log, całkiem mi wystarczający dla potrzeb z FT8.
Sam se importuje na bieżąco dane z wsjt-x i można pofiltrować QSO jak się
chce, po paśmie, po DXCC, po znaku czy innych niepotrzebnych mi rzeczach.

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> [...]
> w jakimś dziwnym formacie tekstowym z którym potem nic nie da się prosto
> zrobić. jest jakaś metoda na ten wsjt-x żeby zapisywał w bardziej

Ja mam własny format logów, czytelny, zapisuję sobie w pliku tekstowym i
potem eksportuję do .adi, jak chcę wrzucić na lotw albo eqsl. Próbowałem
używać różnych loggerów, ale łatwiej jest mi po prostu wpisać linijkę do
pliku niż przeklikiwać się przez jakiś program, który ma własne koncepcje
na logowanie łączności.

--
Sanitariusze wiozą karetką pacjenta.
- Dokąd jedziemy? - pyta pacjent.

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> [...]
> chce, po paśmie, po DXCC, po znaku czy innych niepotrzebnych mi rzeczach.

Czyli problem się rozwiązał :)

--
Siedzi zajączek i wyciska cos z policzka. Podbiega sarenka i pyta:
- Wyciskasz pryszcza?