FT8 a OSL

Jacek

Wiele się zmieniło w krótkofalarstwie od czasu kiedy ostatnio się tym
bawiłem. Teraz OSL-ki są cyfrowe czy jak kto woli, elektroniczne. O
papierowych już zapomniano. Kiedyś drukowałeś sobie QSL-ki, wypełniałeś i
wysyłałeś via klub. Za rok przychodziło potwierdzenie :) Ktoś może wie jak
się ubiegać o potwierdzenie ciekawej łączności w dzisiejszych
elektronicznych czasach? Zwłaszcza kiedy chodzi o FT8?

I druga sprawa. Gdzie GridTracker (ten linuksowy) trzyma te swoje cholerne
logi? Chciałbym nanieść poprawkę do jakiejś łączności ale nie mam jak bo
nie mogę znaleźć pliku logu :)

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> [...]
> się ubiegać o potwierdzenie ciekawej łączności w dzisiejszych
> elektronicznych czasach? Zwłaszcza kiedy chodzi o FT8?

Ja się nie ubiegam. Za dużo tego jest :) Wrzucam na eQSL i LoTW, są też
inne platformy (hamlog, clublog, itd.). Ale w sumie pytanie ciekawe.
Podpytam na krótkofalarskim Discordzie :)

> I druga sprawa. Gdzie GridTracker (ten linuksowy) trzyma te swoje cholerne
> logi? Chciałbym nanieść poprawkę do jakiejś łączności ale nie mam jak bo
> nie mogę znaleźć pliku logu :)

A to nie wiem, zupełnie go nie znam.

--
Dzwoni jegomosc do akademika:
- Czy mozna z Maryska?

Jacek

W dniu Tue, 21 Mar 2023 14:09:10 +0000 (UTC), użytkownik Arnold Ziffel
napisał:

> Wrzucam na eQSL i LoTW,

O, widzisz! Mam te tajemnicze skróty w swoim GridTrackerze i nie kumam co
to jest :) Wtajemniczysz?
I nieee, papierowych potwierdzeń nie potrzebuję o ile to miałeś na myśli.

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> O, widzisz! Mam te tajemnicze skróty w swoim GridTrackerze i nie kumam co
> to jest :) Wtajemniczysz?
> I nieee, papierowych potwierdzeń nie potrzebuję o ile to miałeś na myśli.

A papierowe też są :) W ogóle to ludzie nadal robią łączności na SSB i CW.

eQSL to strona https://www.eqsl.cc/
LoTW to Logbook Of The World: https://lotw.arrl.org/

Jest jeszcze QRZ.com, które jest swego rodzaju bazą krótkofalowców. Wiele
osób ma tam konto i wpisując:

https://qrz.com/db/<znak>

jesteś w stanie zobaczyć m.in. informacje o QSL.

Na QRZ.com konto może założyć każdy, ale znak może dodać tylko ktoś, kto
już ma dodany znak (i wtedy osoba, która założyła konto, może go przejąć)
-- mogę dodać, tylko potrzebuję:

- znak
- imię i nazwisko
- miejscowość
- kraj (zakładam, że Polska)

--
Idzie sobie mamut przez pustynie i nagle stratowało go stado
słoni. Wstaje z trudem i rozgoryczony mówi:

Jacek

W dniu Tue, 21 Mar 2023 15:07:26 +0000 (UTC), użytkownik Arnold Ziffel
napisał:

> eQSL to strona https://www.eqsl.cc/
> LoTW to Logbook Of The World: https://lotw.arrl.org/
OK, dzięki za gotowe linki, popatrzę sobie.

> Jest jeszcze QRZ.com, które jest swego rodzaju bazą krótkofalowców.
> Wiele osób ma tam konto i wpisując:
> https://qrz.com/db/<znak>
> jesteś w stanie zobaczyć m.in. informacje o QSL.
A qrz.com to znam i mam tam konto.

--
Jacek

Jacek

napisał:

> [...]
> przejąć)
> -- mogę dodać, tylko potrzebuję:
>
> - znak - imię i nazwisko - miejscowość - kraj (zakładam, że Polska)

Nie rozumiem na czym polega to rozróżnienie - IMO jak mam konto (a mam bo
założyłem przed chwilą) to mogę wysyłać i odbierać QSL, co mi wystarczy).
Ale proszę:
SP3NYI Jacek Maciejewski Zielona Góra Polska

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> [...]
> Ale proszę:
> SP3NYI Jacek Maciejewski Zielona Góra Polska

Hm, ty już musiałeś się tam wcześniej rejestrować (rok temu, bo ostatnia
aktualizacja jest 6 lutego 2022):

https://www.qrz.com/db/sp3nyi

I tak, QRZ.com ma też swój własny logbook.

Generalnie standardem jest trzymanie logów w programie do logowania,
eksport do pliku ADIF i import pliku ADIF w różnych logbookach online.

--
Przylatuje mucha do WC Donald's i mówi:
- Kupę proszę.

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> A qrz.com to znam i mam tam konto.

Tak, już widzę, zamotałem się -- założyłem że nie masz.

Swoją drogą, widzę że nie widniejesz w spisie UKE. Przedłużałeś
pozwolenie? Może znak wygasł? Albo jakiś błąd na stronie UKE...

--
W trakcie egzaminu jeden ze studentow poprosil o otwarcie okna
(upal). Profesor stwiedzil:

Jacek

W dniu Tue, 21 Mar 2023 22:50:10 +0000 (UTC), użytkownik Arnold Ziffel
napisał:

> [...]
>
> Generalnie standardem jest trzymanie logów w programie do logowania,
> eksport do pliku ADIF i import pliku ADIF w różnych logbookach online.

Ech, nieporozumienie :) napisałem qrz.com a myślałem eqsl.cc, sorry. Tak,
na qrz.com jestem już zarejestrowany od jakiegoś czasu bo mi było to
potrzebne do ustalania who is who.
I swoją drogą, dziwne że nie ma mnie w spisie UKE. W 68 dostałem
zezwolenie na znak SP3BGF, które po jakimś czasie wygasło (zapewne z
powodu niepłacenia składek) a w 89 dostałem drugie, jak napisano w nim na
czas nieokreślony, na znak SP3NYI. Ponieważ jak rozumiem, jest
bezterminowe więc sobie głowy nie zawracałem sprawdzaniem aktualności. A
może powinienem :) Podasz jakiś link do tej listy UKE?

I jeszcze jedna sprawa, może będziesz mógł pomóc. Wczoraj dla zabawy
wrzuciłem swój FT8 log na eqsl.cc i poklikałem trochę po tej stronie. A
dziś z rana dostałem emaila, którego cytuję:
"Hello SP3NYI,
Dear SP3NYI, I need your eQSL for an eAward, and your eQSL does not count
unless it is has Authenticity Guaranteed status. There are 3 different
ways to get AG status. Have you looked at the Authenticity Guaranteed
page to see how easy it is? 73, DH2AP "

O co może mu chodzić z tym authenticity status bo jakoś tam nie
zauważyłem takiej opcji? Owszem, z początku rejestracji sugerowano jakieś
opłaty ale wybrałem darmową wersję. Może uzyskuje się taki status po
jakiejś zapłacie?

--
Jacek

Jacek

W dniu Wed, 22 Mar 2023 08:20:31 -0000 (UTC), użytkownik Jacek napisał:

> [...]
> zauważyłem takiej opcji? Owszem, z początku rejestracji sugerowano
> jakieś opłaty ale wybrałem darmową wersję. Może uzyskuje się taki status

No OK, ogarnąłem tą autoryzację. Wysłałem skan zezwolenia i zobaczymy czy
uznają :)

--
Jacek

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> Ech, nieporozumienie :) napisałem qrz.com a myślałem eqsl.cc, sorry. Tak,
> na qrz.com jestem już zarejestrowany od jakiegoś czasu bo mi było to
> potrzebne do ustalania who is who.

A, OK, jasne :)

> [...]
> bezterminowe więc sobie głowy nie zawracałem sprawdzaniem aktualności. A
> może powinienem :) Podasz jakiś link do tej listy UKE?

Hm, może jednak coś się zmieniło. Jak ja zdawałem (w 2010) to pozwolenia
były na 10 lat, potem trzeba było wystąpić o nowe (mając już zdany egzamin
i świadectwo). Wystąpiłem przed wygaśnięciem poprzedniego (w 2020) i mam
teraz do 2030. Zresztą jeśli masz profil zaufany, to można to zrobić bez
wychodzenia z domu, przez ePUAP.

Strona z wykazem pozwoleń to https://amator.uke.gov.pl/

> [...]
> zauważyłem takiej opcji? Owszem, z początku rejestracji sugerowano jakieś
> opłaty ale wybrałem darmową wersję. Może uzyskuje się taki status po

Nie chodzi o opłaty. Authenticity Guaranteed (AG) to taki status, który
eQSL nadaje, gdy zweryfikuje, że faktycznie masz ten znak, którym się
zarejestrowałeś. Najprościej wysłać skan pozwolenia radiowego tutaj:
https://www.eqsl.cc/qslcard/Authenticity.cfm#UploadLicense

Bez tego łączność nie zakwalifikuje się DH2AP do jakiejś nagrody (ja się
nie bawię w te nagrody, więc nie wiem, jakie i za co są).

--
Buldog szczeka na jamniczkę siedzącą na parapecie okna:
- No, zeskocz tu do mnie mała...

Arnold Ziffel

Jacek <jac...@go2.pl> wrote:

> No OK, ogarnąłem tą autoryzację. Wysłałem skan zezwolenia i zobaczymy czy
> uznają :)

A, ja odpisałem nie czytając drugiego posta :)

--
Nawalony zając wraca po nocy do domu. W pewnym momencie fiknął i
zasnął. W międzyczasie znalazły go dwa wilki i nie mogąc dojść do zgody