Latanie w nadgranicznej strefie TR 115A

rkarliko

Jul 20, 2021, 3:14:39 AM (5 days ago) Jul 20
Cześć,

czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia w lataniu w nadgranicznych strefach TRA na granicy z Białorusią? Chodzi mi oczywiście o legalne latanie, czy udaje się dostać pozwolenie od zarządcy strefy (czyli Straży Granicznej) na start/lądowanie w tej strefie i lot na zachód (żeby jak najszybciej wylecieć ze strefy). Wybieram się na wakacje pod Hajnówkę, będę bazował w zasadzie w środku stery TR 115A i chciałbym z pod domu startować, a nie odjeżdżać 15km na zachód.

Pozdrawiam
Robert

voice

Jul 20, 2021, 4:06:53 AM (5 days ago) Jul 20
W dniu 20.07.2021 o 09:14, rkarliko pisze:
Robert, a pytałeś w SG? Oni co prawda nie sa forumowiczami ale istnieje
duża szansa ze mają aktualne info, zresztą tak czy inaczej powinieneś
pewnie ich informowac o potencjalnej aktywności

wysokości
v.

Darek Szczepanczyk

Jul 21, 2021, 3:59:44 AM (4 days ago) Jul 21
Cześć. Często latam w TR 110 i TR 111. Dzwonię do POSG i proszę o zgodę. Podaję swoje dane i szczegóły tego co i kiedy chcę robić. Nie zdarzyło się ,żebym nie dostał zgody ( prośba - nie bliżej niż 1 km od granicy). Czasami proszą o telefon przed samym startem i po lądowaniu. Po uzyskaniu zgody SG powiadamiam też FIS.

rkarliko

Jul 22, 2021, 2:31:30 AM (3 days ago) Jul 22
OK, dzięki za odpowiedź. Zamierzałem tak zrobić i cieszę się, że taki plan ma duże szanse powodzenia.
Pozdrawiam.